Czy Proceed 1.6 GT 204 KM ma zbyt twarde zawieszenie?
Czy Proceed 1.6 GT 204 KM ma zbyt twarde zawieszenie?
Założyłem ten temat, ponieważ część użytkowników Proceed'a 1.6 twierdzi, że nie da się normalnie jeździć tym samochodem, ponieważ jest ,,zbyt twardy'' i zbyt głośny na fabrycznych oponach, do codziennego użytku.
Tak więc jest duża prośba do tych, którzy niedawno odebrali swoje zamówione Proceed'y 1.6 GT, aby opowiedzieli o swoich doznaniach, odczuciach i doświadczeniu dotyczącym zawieszenia.
Chodzi o tych, którzy dosyć krótko użytkują ten samochód, ponieważ nie są nim jeszcze znudzeni, a więc będą najbardziej obiektywni w swojej ocenie.
Niech na podstawie swojego krótkiego doświadczenia z tym samochodem opowiedzą, jak według nich wygląda to w praktyce.
Uważam, że będzie to cenny przekaz.
Tak więc jest duża prośba do tych, którzy niedawno odebrali swoje zamówione Proceed'y 1.6 GT, aby opowiedzieli o swoich doznaniach, odczuciach i doświadczeniu dotyczącym zawieszenia.
Chodzi o tych, którzy dosyć krótko użytkują ten samochód, ponieważ nie są nim jeszcze znudzeni, a więc będą najbardziej obiektywni w swojej ocenie.
Niech na podstawie swojego krótkiego doświadczenia z tym samochodem opowiedzą, jak według nich wygląda to w praktyce.
Uważam, że będzie to cenny przekaz.
Re: Czy Proceed 1.6 GT 204 KM ma zbyt twarde zawieszenie?
Ja odebrałem we wrześniu 2022 i mam przejechane nieco ponad 3 tys. km i wg mnie jest ok. Dokładnie tego się spodziewałem. Ani za twarde ani za miękkie.
-
- Posty: 173
- Rejestracja: 05 paź 2020, 19:46
- model samochodu: Proceed GT MY24 AEB+PRE+Orange Fusion
Re: Czy Proceed 1.6 GT 204 KM ma zbyt twarde zawieszenie?
Jak na jeździe testowej byłem to wręcz "przepłynął" nad dziurawą drogą. A mam zwykłego Ceeda i nawet powiedziałbym że było lepiej. Największa różnica powinna być na tylnej kanapie bo tam usztywniono zawieszenie o ponad 50%, trzebaby było zapytać kogoś kto przesiaduje z tyłu
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 30 gru 2022, 17:20
Re: Czy Proceed 1.6 GT 204 KM ma zbyt twarde zawieszenie?
Ja odebrałem swojego pod koniec lutego, teraz mam 3500 przebiegu. Zawieszenie wg mnie jest OK. Też sie bałem że bedzie za twarde ale da sie nim całkowicie normalnie jeździć. Co do hałasu to opony rzeczywiście słychać. Wyciszyłem nadkola i jest trochę lepiej. Największym źródłem hałasu w tym samochodzie jest wydech który jest niepotrzebnie głośny podczas zwykłej miejskiej jazdy (w mojej ocenie oczywiście). W trasie nie jest to za bardzo odczuwalne. Ale jak już gdzieś tu pisałem nie żałuje tego zakupu, byłem świadomy wydechu i szumów z nadkoli od początku, czyli od jazdy próbnej. Polecam się po prostu przejechać i przekonać czy pasuje.
Re: Czy Proceed 1.6 GT 204 KM ma zbyt twarde zawieszenie?
Uważam, że jeżeli chodzi o warunki podróżowania z tyłu Proceed'a, to jest to sprawa drugorzędna. Oczywiście bywa, że ktoś wozi tam pasażerów. Jednak z tego co widzę na drodze, to w samochodach usportowionych lub sportowych tylne siedzenia są w zasadzie puste i dosyć ograniczone komfortowo.
Tym bardziej puste, że w takich samochodach komfort jazdy z tyłu jest sprawą drugorzędną. To w limuzynach komfort jazdy jest wysoki na tylnym siedzeniu lub równorzędny z komfortem siedzeń przednich.
Tym bardziej puste, że w takich samochodach komfort jazdy z tyłu jest sprawą drugorzędną. To w limuzynach komfort jazdy jest wysoki na tylnym siedzeniu lub równorzędny z komfortem siedzeń przednich.
Re: Czy Proceed 1.6 GT 204 KM ma zbyt twarde zawieszenie?
Po 2000 kilometrów stwierdzam, że zawieszenie jest ok. Jest sztywne ale dzięki temu auto się trzyma dobrze. Jak jeździłem BMW 2 (w M sport) to wydawało mi się podobne, a było standardowe a nie "sport" Zobaczę jak będzie jak zmienię na całoroczne
Re: Czy Proceed 1.6 GT 204 KM ma zbyt twarde zawieszenie?
dorius, ciekawy jestem jakie będzie zachowanie Proceed'a na oponach całorocznych (wielosezonowych), .
W MB również mam całoroczne opony, ale kiedy wspomniałem w salonie sprzedaży KIA, że będę chciał do Proceed'a założyć opony całoroczne, to doradca powiedział, że nie będzie dobrze.
Być może nie wie lub nie ma doświadczenia, że teraz opony całoroczne niewiele ustępują oponom sezonowym, tak letnim jak i zimowym.
Przecież opony całoroczne (wielosezonowe), to tak naprawdę opony zimowe z dostosowaniem do warunków letnich.
W MB również mam całoroczne opony, ale kiedy wspomniałem w salonie sprzedaży KIA, że będę chciał do Proceed'a założyć opony całoroczne, to doradca powiedział, że nie będzie dobrze.
Być może nie wie lub nie ma doświadczenia, że teraz opony całoroczne niewiele ustępują oponom sezonowym, tak letnim jak i zimowym.
Przecież opony całoroczne (wielosezonowe), to tak naprawdę opony zimowe z dostosowaniem do warunków letnich.
Re: Czy Proceed 1.6 GT 204 KM ma zbyt twarde zawieszenie?
Nie wiem czemu, ale po wizytach w salonach wydaje mi się, że często "doradcy" wiedzą mniej niż osoba zainteresowana danym modelem samochodu.
Re: Czy Proceed 1.6 GT 204 KM ma zbyt twarde zawieszenie?
Ja używam od początku CrossClimaty+/2 i sobie bardzo chwalę (niestety rozwaliłem jedną oponę i musiałem na przedniej osi wymienić na "2" bo z rantem już "+" nie było). 2 są bardziej miękkie niż "+" ale jakoś się bardziej nie zużywają w porównaniu do "+".ProCee_d56 pisze: ↑13 cze 2023, 10:39 dorius, ciekawy jestem jakie będzie zachowanie Proceed'a na oponach całorocznych (wielosezonowych), .
W MB również mam całoroczne opony, ale kiedy wspomniałem w salonie sprzedaży KIA, że będę chciał do Proceed'a założyć opony całoroczne, to doradca powiedział, że nie będzie dobrze.
Być może nie wie lub nie ma doświadczenia, że teraz opony całoroczne niewiele ustępują oponom sezonowym, tak letnim jak i zimowym.
Przecież opony całoroczne (wielosezonowe), to tak naprawdę opony zimowe z dostosowaniem do warunków letnich.
Oczywiście jak jest +25st to pewnie głośniej jak na letnich (nie mam porównania) a w zimę mam wrażenie, że trzymają nie gorzej niż Fuldy, które miałem w Leonie FR ST w tym samym rozmiarze. Spokojnie udało mi się bez konieczności zapinania łańcuchów polskie góry zimą zjeździć gdzie nie każdemu się udało - dość śnieżny okres trafiłem - tu akurat dwusprzęgłówka dużo bardziej utrudnia życie aniżeli opony.
Jestem z Trójmiasta gdzie klimat jest raczej umiarkowany i skrajne warunki są sporadyczne także nie wracam póki co do dwóch kompletów opon (szkoda opon i felg do przekładania 2 razy w roku)- przejechałem 46 tyś i raczej do 65-70 powinno się udać na komplecie patrząc po zużyciu i starzeniu gumy.
Jest masa teorii na temat wyższości jednego rozwiązania ale z praktyki to chyba na całorocznych zdecydowanie częściej jesteśmy w odpowiednim oknie pracy dla opon w naszym klimacie a jak z niego wypadamy to trzeba o tym pamiętać - analogicznie jak w przypadku sezonowych w okresach przejściowych.
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 16 wrz 2021, 13:29
Re: Czy Proceed 1.6 GT 204 KM ma zbyt twarde zawieszenie?
42k najechane , moim zdaniem zawieszenie jest ok . Mam 2 dzieci i podróżowanie tym autem daje mi sporo frajdy (jednak głównie gdy jeżdżę sam w trybie sport)
Mi osobiście do auta idealnego brakuje napędu na 4 koła i kamery 360
Mi osobiście do auta idealnego brakuje napędu na 4 koła i kamery 360