Optima 1.7 przybywa oleju, częste wypalanie DPF

forum użytkowników modelu Optima
hepos
Posty: 189
Rejestracja: 30 maja 2023, 06:54
model samochodu: Optima 1.7 VGT SW 2017

Re: Optima 1.7 przybywa oleju, częste wypalanie DPF

Post autor: hepos »

też o tym pomyślałem:)
hepos
Posty: 189
Rejestracja: 30 maja 2023, 06:54
model samochodu: Optima 1.7 VGT SW 2017

Re: Optima 1.7 przybywa oleju, częste wypalanie DPF

Post autor: hepos »

U mnie czyszczenie czujnika nie zmieniło nic w żadnej kwestii, a szkoda :)
Daj znać artic82 jak u Ciebie
artic82
Posty: 95
Rejestracja: 06 lip 2022, 10:38
model samochodu: Optima GT Line 1.7 CRDI

Re: Optima 1.7 przybywa oleju, częste wypalanie DPF

Post autor: artic82 »

Spalanie fajnie zjechało, wypalanie co ok 120-140 km. Problem jest inny, wyjąłem jeszcze raz czujnik i jak był czysty tak po 400 km jazdy zrobił się na nim szaro czarny nalot sadzy. Wydaje mi się że to za szybko. W takim tempie za miesiąc będzie wyglądał jak przed czyszczeniem. Trzeba ustalić skąd tyle sadzy. Bo albo wtryski leją albo przez zawalony kolektor dostaje za mało powietrza i nie ma dobrego spalania. W tych kolektorach są klapy, może są tak zawalone że prześwit mały i ich uchylanie bądź zamykanie niewiele zmienia w temacie dostarczanego powietrza.
hepos
Posty: 189
Rejestracja: 30 maja 2023, 06:54
model samochodu: Optima 1.7 VGT SW 2017

Re: Optima 1.7 przybywa oleju, częste wypalanie DPF

Post autor: hepos »

Czyli spalanie spadło u Ciebie, ale interwał wypalania się nie zmienił. To i tak duzy sukces.
Trzeba by zrzucić kolektor (do zrobienia) i EGR (masakra) i wyczyścić.
Lejące wtryski to zazwyczaj dodatkowe objawy, nierówne obroty, zmniejszona moc. Ja póki co odpuszczam temat, niedługo zaczynam urlop, wymienię olej, wyczysczę bak, sitko i pojadę jak jest. Po urlopie zrobię diagnostykę wtryskiwaczy, ale to będzie dopiero za miesiąc.
Będę obserwował temat oczywiście jak uda Ci się dojść do jakoś odkryć to się podziel. U mnie oleju nie przybywa odkąd jestem świadomy tematu, u Ciebie spadło spalanie można powiedzieć że jesteśmy w podobnej sytuacji. A jaki masz przebieg?
artic82
Posty: 95
Rejestracja: 06 lip 2022, 10:38
model samochodu: Optima GT Line 1.7 CRDI

Re: Optima 1.7 przybywa oleju, częste wypalanie DPF

Post autor: artic82 »

Przebieg 147 tyś. W piątek jadę zajrzeć endoskopem w ten dolot, zanim zdecyduję się to zrzucać i czyścić. Jest mnóstwo roboty przy tym i szkoda zabawy jeśli tam jest drożne. Zobaczę, mi oleju nie przybywa, to że wypala co 140 km to mi nie przeszkadza. Do puki nie sprawdziłem to nawet nie wiedziałem jak często się to dzieje 😉 Innych złych objawów nie widzę, więc jeśli w tym dolocie nic nie będzie to poczekam aż samo klęknie 🤣
hepos
Posty: 189
Rejestracja: 30 maja 2023, 06:54
model samochodu: Optima 1.7 VGT SW 2017

Re: Optima 1.7 przybywa oleju, częste wypalanie DPF

Post autor: hepos »

Ja mam 244 i dalej jeździ więc dużo przed Tobą jeszcze kilometrów:)
hepos
Posty: 189
Rejestracja: 30 maja 2023, 06:54
model samochodu: Optima 1.7 VGT SW 2017

Re: Optima 1.7 przybywa oleju, częste wypalanie DPF

Post autor: hepos »

Jeszcze mam pytanie w kwestii EGR(?) do czego służy element na zdjeciu? Czym to steruje?
Może iść tropem niskiego ciśnienia vaccum?
Screenshot_20230720_085944.jpg
Awatar użytkownika
Tolinek
Posty: 612
Rejestracja: 04 sie 2022, 14:54
model samochodu: Fiat 500, Xceed PHEV

Re: Optima 1.7 przybywa oleju, częste wypalanie DPF

Post autor: Tolinek »

hepos
Posty: 189
Rejestracja: 30 maja 2023, 06:54
model samochodu: Optima 1.7 VGT SW 2017

Re: Optima 1.7 przybywa oleju, częste wypalanie DPF

Post autor: hepos »

Ok więc jest to sterowanie przepływem spalin , które idą albo bezpośrednio do EGR, albo są przepuszczane przez chłodnice. Kiedy zatem ten zawór ma pracowac / zmienić położenie? Po zwiększeniu obrotów, skoro to podciśnieniowe?
Awatar użytkownika
Tolinek
Posty: 612
Rejestracja: 04 sie 2022, 14:54
model samochodu: Fiat 500, Xceed PHEV

Re: Optima 1.7 przybywa oleju, częste wypalanie DPF

Post autor: Tolinek »

https://cdn2.ms-motorservice.com/filead ... _54556.pdf

Cytuję:
"The bypass flap allows the exhaust gases to be routed past the
EGR cooler in the warm-up phase so that the engine and catalytic
converter achieve their operating temperature more quickly.
A further advantage is a reduction in noise generation, so-called
“diesel knock” as well as in the level of raw hydrocarbon emissions
in the warm-up phase. Bypassing is also possible if high exhaust
gas temperatures are required, for example for the regeneration
of diesel particulate filters"

BTW. Na stronie pierburga jest cała masa fajnych materiałów i przedewszytskim nie ma bzdur których internet jest pełen.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Optima”