Optima 1.7 przybywa oleju, częste wypalanie DPF
Optima 1.7 przybywa oleju, częste wypalanie DPF
Witam,
Niedawno zakupiłem Optimę 1.7 z autostradowym przebiegiem 240 tyś. Po zakupie wymieniłem olej i po wymianie oleju było poniżej maks na bagnecie. Zrobiłem trasę 300 km i teraz oleju jest 0.6 cm powyżej maks. Czyli w 300 km przybyło około 300 ml
W trasie zauważyłem, że co kilkadziesiąt km wypalał się DPF (podczas tej trasy z 6 razy). Ale jednak była to trasa i każde wypalanie pomimo iż zbyt częste powinno się zakończyć sukcesem i paliwo nie powinno ściekać do silnika? Czy dobrze myślę?
Muszę zacząć od czegoś diagnozę, powinienem zacząć od czyszczenia DPF, sprawdzenia czujników, czy czegoś jeszcze?
Czy częste wypalanie, nawet zakończone sukcesem może powodować ściekanie paliwa do oleju?
Pozdrawiam
Niedawno zakupiłem Optimę 1.7 z autostradowym przebiegiem 240 tyś. Po zakupie wymieniłem olej i po wymianie oleju było poniżej maks na bagnecie. Zrobiłem trasę 300 km i teraz oleju jest 0.6 cm powyżej maks. Czyli w 300 km przybyło około 300 ml
W trasie zauważyłem, że co kilkadziesiąt km wypalał się DPF (podczas tej trasy z 6 razy). Ale jednak była to trasa i każde wypalanie pomimo iż zbyt częste powinno się zakończyć sukcesem i paliwo nie powinno ściekać do silnika? Czy dobrze myślę?
Muszę zacząć od czegoś diagnozę, powinienem zacząć od czyszczenia DPF, sprawdzenia czujników, czy czegoś jeszcze?
Czy częste wypalanie, nawet zakończone sukcesem może powodować ściekanie paliwa do oleju?
Pozdrawiam
Re: Optima 1.7 przybywa oleju, częste wypalanie DPF
Podjedź do kogoś na diagnostykę ze wskazaniem na DPF ( sprawdzenie parametrów czujników temperatury spalin , czujnika różnicowego spalin , stopień zapełnienia dpf, pracę EGR , wtryskiwaczy), znajdź przyczynę częstego wypalania dpf,
wypalanie dpf co 50 km - jak to zauważyłeś ( przez chwilowe spalanie ? ) ?
Tak częste wypalanie powoduje rozrzedzenie oleju silnikowego przez olej napędowy.
wypalanie dpf co 50 km - jak to zauważyłeś ( przez chwilowe spalanie ? ) ?
Tak częste wypalanie powoduje rozrzedzenie oleju silnikowego przez olej napędowy.
Re: Optima 1.7 przybywa oleju, częste wypalanie DPF
Mam torque pro i PID z temperaturą DPF. Normalnie koło 200-250 stopni, powyżej 400 zaczyna się wypalać, dochodząc do 500-600. Podjadę na diagnostykę i dam znać. Sprawdzę poziom popiołu w DPF i wyczyszcze czujnik ciśnień wraz z rurkami. Doraźnie użyje K2 DPF cleaner . To na początek.
Re: Optima 1.7 przybywa oleju, częste wypalanie DPF
Podczas jazdy temperatura szybko rośnie do 450 stopni a po minucie szybko spada do 200-300. Czy to znaczy że rozpoczęło się wypalanie, które od razu zostało przerwane przez sterownik?
Re: Optima 1.7 przybywa oleju, częste wypalanie DPF
Skoro przeglądasz sam czujnik różnicowy spalin ( szczelność , drożność przewodów, uszkodzenia wtyczek i kabelków, brak " lewego " powietrza w wydechu) , zobacz w jakim stanie masz EGR i czy nie wypadało by go przeczyscić a raczej z pewnością i wpływa on na DPF.
Jak będziesz pod autem obejrzyj czy puszka ma "fabryczne " spawy.
Masz możliwość podglądu pracy tego czujnika ciśnień i EGR-u ? Wtryski nie leją?
1 minuta to na pewno nie wypalanie pełne dpf-u a raczej inicjacja przez czujnik ciśnień, temperatura spalin powinna być od 500-550 stopni wzwyż.
Jak będziesz pod autem obejrzyj czy puszka ma "fabryczne " spawy.
Masz możliwość podglądu pracy tego czujnika ciśnień i EGR-u ? Wtryski nie leją?
1 minuta to na pewno nie wypalanie pełne dpf-u a raczej inicjacja przez czujnik ciśnień, temperatura spalin powinna być od 500-550 stopni wzwyż.
Re: Optima 1.7 przybywa oleju, częste wypalanie DPF
Hej, wszystko sprawdzone, DPF ma wkład, jest nieruszany. Sprawdziłem szczelność przewodów, wyczyściłem rurki do czujnika i sam czujnik (izoprpropanolem). Podłączyłem torque żeby odczytać wartości EGR i DPF Deltra Pressure (podejrzewam że jest to odczyt czujnika różnicy ciśnień).
Wyniki są takie .
Po odpaleniu zimnego silnika EGR jest 18,82% Czujnik ciśnień 0.1 kpa. Po około minucie wartość EGR spadła do 0% a odczyt czujnika ciśnień wzrósł do 1.6 kpa.
Przy około 2 tys obrotów wartość czujnika ciśnień na postoju wynosiła około 4-5 kpa.
Podczas jazdy spokojnej czujnik ciśnień wskazywał tak do 10-15 kpa, przy maksymalnym przyspieszaniu z gazem w podłodze podchodził do około 25-28 kpa.
Przy maksymalnym przyspieszaniu EGR spada do 0%.
temperatura spalin podczas jazdy waha się pomiędzy 220-400 stopni.
Edit: Teraz jechałem po mieście i znów rozpoczęło się wypalanie. Dokładnie nie patrzyłem ale różnica ciśnień była koło 8-9 kpa podczas jazdy z prędkością około 70 km/h. Wtedy rozpoczęło się wypalanie i trwało aż nie spadło do 1.2 kpa (około 20 minut). W międzyczasie zatrzymalem się na światłach i wypalanie się przerwało ale potem jak ruszyło znów się wznowiło.
Mam jeszcze jedno pytanie. Czy do rozrzedzania oleju ropą po nieudanym wypaleniu DPF dochodzi tylko wtedy, gdy wyłączymy silnik podczas tej procedury? Czy może się to dziac również gdy komputer podczas jazdy zainicjuje wypalanie ale np po 2 minutach go przerwie przy nadal pracującym silniku?
Wyniki są takie .
Po odpaleniu zimnego silnika EGR jest 18,82% Czujnik ciśnień 0.1 kpa. Po około minucie wartość EGR spadła do 0% a odczyt czujnika ciśnień wzrósł do 1.6 kpa.
Przy około 2 tys obrotów wartość czujnika ciśnień na postoju wynosiła około 4-5 kpa.
Podczas jazdy spokojnej czujnik ciśnień wskazywał tak do 10-15 kpa, przy maksymalnym przyspieszaniu z gazem w podłodze podchodził do około 25-28 kpa.
Przy maksymalnym przyspieszaniu EGR spada do 0%.
temperatura spalin podczas jazdy waha się pomiędzy 220-400 stopni.
Edit: Teraz jechałem po mieście i znów rozpoczęło się wypalanie. Dokładnie nie patrzyłem ale różnica ciśnień była koło 8-9 kpa podczas jazdy z prędkością około 70 km/h. Wtedy rozpoczęło się wypalanie i trwało aż nie spadło do 1.2 kpa (około 20 minut). W międzyczasie zatrzymalem się na światłach i wypalanie się przerwało ale potem jak ruszyło znów się wznowiło.
Mam jeszcze jedno pytanie. Czy do rozrzedzania oleju ropą po nieudanym wypaleniu DPF dochodzi tylko wtedy, gdy wyłączymy silnik podczas tej procedury? Czy może się to dziac również gdy komputer podczas jazdy zainicjuje wypalanie ale np po 2 minutach go przerwie przy nadal pracującym silniku?
Re: Optima 1.7 przybywa oleju, częste wypalanie DPF
Jak dla mnie masz zapchany dpf sadzą i poziom zapełnienia ( zmierz to ! ) nie pozwala na wypalenie podczas jazdy. Róznica ciśnień na biegu jałowym powinna być do 10 mbar ( masz 16 mbar) przy sprawnym ( drożnym ) dpfie.
Zobacz co pokaże jeszcze czujnik różnicowy przy włączeniu zapłonu po np. nocnym postoju. Wiadomo powinno być w oklolicy 0 mbar .
Nie mozna na 100 % wykluczyć jego awarii ale charkterystyka u Ciebie wskazuje na zapchanie dpfu. Warości ciśnienia rosną sensownie.
tutaj awaria/niesprawność czujnika
https://youtu.be/kHEEkVTJirI?t=132
Wypalanie DPF w u nas ( brak 5 wtryskiwacza ) to dotrysk oleju napędowego w suwie wydechu i spalanie pozakomorowe. Wiadomo po wyłączeniu silnika podczas wypalania część oleju napędowgo dostanie się miski olejowej ( pierścienie/cylinder , turbina ). Przy 2 minutowym "wypalaniu" także.
Możesz spróbować chemią w rurkę od czujnika cisnienia i wypalać ale nie ruszysz popiołów z filtra i tylko odciągniesz to w czasie.
Pozostaje puszka w dół i na czyszczenie/płukanie. Auto/dpf ma 240 kkm nalotu także ma prawo być zapchany.
Szkoda męczyć silnik jeżdząc na rozrzedzonym przez ON oleju silnikowym. Część osób zaleca wymianę oleju silnikowego po każdym wypalaniu postojowym DPF. U ciebie rozrzedzenie ON to 6,25% ( miska to 4,8 l ? a przybyło 0,3 l ) , olej silnikowy ( niskopopiołowy C3 ) zapewnia ochronę najczęście do 8-10 % rozrzedzenia.
Zobacz co pokaże jeszcze czujnik różnicowy przy włączeniu zapłonu po np. nocnym postoju. Wiadomo powinno być w oklolicy 0 mbar .
Nie mozna na 100 % wykluczyć jego awarii ale charkterystyka u Ciebie wskazuje na zapchanie dpfu. Warości ciśnienia rosną sensownie.
tutaj awaria/niesprawność czujnika
https://youtu.be/kHEEkVTJirI?t=132
Wypalanie DPF w u nas ( brak 5 wtryskiwacza ) to dotrysk oleju napędowego w suwie wydechu i spalanie pozakomorowe. Wiadomo po wyłączeniu silnika podczas wypalania część oleju napędowgo dostanie się miski olejowej ( pierścienie/cylinder , turbina ). Przy 2 minutowym "wypalaniu" także.
Możesz spróbować chemią w rurkę od czujnika cisnienia i wypalać ale nie ruszysz popiołów z filtra i tylko odciągniesz to w czasie.
Pozostaje puszka w dół i na czyszczenie/płukanie. Auto/dpf ma 240 kkm nalotu także ma prawo być zapchany.
Szkoda męczyć silnik jeżdząc na rozrzedzonym przez ON oleju silnikowym. Część osób zaleca wymianę oleju silnikowego po każdym wypalaniu postojowym DPF. U ciebie rozrzedzenie ON to 6,25% ( miska to 4,8 l ? a przybyło 0,3 l ) , olej silnikowy ( niskopopiołowy C3 ) zapewnia ochronę najczęście do 8-10 % rozrzedzenia.
Re: Optima 1.7 przybywa oleju, częste wypalanie DPF
Dziękuję za treściwą odpowiedź. Aby zmierzyć poziom zapełnienia DPF popiołem muszę podjechać do mechanika, który ma interfejs, bo przez elm327 nie zmierzę tego.
Po praniu DPF chyba i tak trzeba wymienic czujnik różnicy na nowy (tak mówił mechanik).
Jedynie obawiam się że pranie DPF nie pomoże, bo przyczyna jest gdzie indziej a zapchany DPF to był tylko objaw. Niestety od czegoś trzeba zacząć diagnostykę.
Jak na złość dopiero kupiłem a wybieram się w sierpniu na wakacje, trasa około 4500 km.
No nic wrócę z wynikiem pomiaru sadzy.
Po praniu DPF chyba i tak trzeba wymienic czujnik różnicy na nowy (tak mówił mechanik).
Jedynie obawiam się że pranie DPF nie pomoże, bo przyczyna jest gdzie indziej a zapchany DPF to był tylko objaw. Niestety od czegoś trzeba zacząć diagnostykę.
Jak na złość dopiero kupiłem a wybieram się w sierpniu na wakacje, trasa około 4500 km.
No nic wrócę z wynikiem pomiaru sadzy.