Optima 1.7 przybywa oleju, częste wypalanie DPF
Re: Optima 1.7 przybywa oleju, częste wypalanie DPF
Cześć panowie,
borykam się z problemem częstego wypalania DPF już od dłuższego czasu (mam 120k nalotu). Mam dobre stosunki z ASO i chłopaki bardzo starają się pomóc. Zostawiłam auto u nich, wyczyścili dolot, wyprali DPF, sprawdzili wtryski na stole. Mechanik jeździł kilka dni z podpiętym kompem i sprawdzał parametry. Odłączyli EGR i była poprawa (choć nie wywalał błędów), więc wymienili EGR-a (gwarancyjnie). Pomogło na ok. miesiąc - rzadsze wypalanie i spadek średniego spalania. Po miesiącu wszystko wróciło - wypalanie nawet co 50km, w trasie zdarza się 200km, ale reguły brak.
Mam też zaufanego mechanika, który ogarnia mi inne auta. Przedstawiłem mu problem i wczoraj dzwonił, że trafił na podobny przypadek w i40. Masa części wymieniona w innym warsztacie a efektu brak. Zastanowiło go, że po trasie węże od chłodnicy są bardzo twarde i zaczął szukać w kierunku nieszczelności układu wydechowego - możliwości dwie UPG lub chłodnica spalin. Nabił 1,5bara do układu chłodzenia i po ok. 40 minutach z chłodnicy spalin zaczął kapać płyn z miejsca gdzie powinny lecieć spaliny. Podobno chłodnica spalin ma wewnętrzną nieszczelność i płyn przedostaje się do wydechu powodując "zaklejanie" dpf, EGR i dolotu. Jak auto dostanie trochę obciążenia to ciśnienie spalin powoduje przepływ do płynu chłodniczego (dlatego twarde węże) a przy mniejszym obciążeniu odwrotnie. Z tego co mówił dpf nie poradzi sobie z przepaleniem płynu chłodniczego i zaczyna się wszystko oblepiać, a że spaliny przez EGR trafiają do dolotu to i tam jest nagar. Po wymianie chłodnicy spalin problem wypalanie zniknął. Nie znam jeszcze efektów po dłuższym czasie, ale to może być jakiś trop.
borykam się z problemem częstego wypalania DPF już od dłuższego czasu (mam 120k nalotu). Mam dobre stosunki z ASO i chłopaki bardzo starają się pomóc. Zostawiłam auto u nich, wyczyścili dolot, wyprali DPF, sprawdzili wtryski na stole. Mechanik jeździł kilka dni z podpiętym kompem i sprawdzał parametry. Odłączyli EGR i była poprawa (choć nie wywalał błędów), więc wymienili EGR-a (gwarancyjnie). Pomogło na ok. miesiąc - rzadsze wypalanie i spadek średniego spalania. Po miesiącu wszystko wróciło - wypalanie nawet co 50km, w trasie zdarza się 200km, ale reguły brak.
Mam też zaufanego mechanika, który ogarnia mi inne auta. Przedstawiłem mu problem i wczoraj dzwonił, że trafił na podobny przypadek w i40. Masa części wymieniona w innym warsztacie a efektu brak. Zastanowiło go, że po trasie węże od chłodnicy są bardzo twarde i zaczął szukać w kierunku nieszczelności układu wydechowego - możliwości dwie UPG lub chłodnica spalin. Nabił 1,5bara do układu chłodzenia i po ok. 40 minutach z chłodnicy spalin zaczął kapać płyn z miejsca gdzie powinny lecieć spaliny. Podobno chłodnica spalin ma wewnętrzną nieszczelność i płyn przedostaje się do wydechu powodując "zaklejanie" dpf, EGR i dolotu. Jak auto dostanie trochę obciążenia to ciśnienie spalin powoduje przepływ do płynu chłodniczego (dlatego twarde węże) a przy mniejszym obciążeniu odwrotnie. Z tego co mówił dpf nie poradzi sobie z przepaleniem płynu chłodniczego i zaczyna się wszystko oblepiać, a że spaliny przez EGR trafiają do dolotu to i tam jest nagar. Po wymianie chłodnicy spalin problem wypalanie zniknął. Nie znam jeszcze efektów po dłuższym czasie, ale to może być jakiś trop.
Re: Optima 1.7 przybywa oleju, częste wypalanie DPF
Ja podejrzewałem chłodnice spalin przy EGR ale bardziej z powodu zatkania nagarem i mniejszą wydajnością. Problem płynu jest mi znany z forum czeskiego. Tylko tam też były ubytki płynu chłodniczego a u większości z nas raczej jest ok.
Re: Optima 1.7 przybywa oleju, częste wypalanie DPF
Ja miałem zatkaną i cieknącą chłodniczke EGR. Wymieniłem całość tzn. chłodniczka i EGR i efektu brak 
Zalepiona chłodniczka była strasznie.
Niech zajrzy do DPF. Jak pali płyn itd. to będzie oblepiony. Będzie widać takie coś raczej.
Ten DPF to jest pierdzielona loteria. Milion powodów jeden efekt.

Zalepiona chłodniczka była strasznie.
Niech zajrzy do DPF. Jak pali płyn itd. to będzie oblepiony. Będzie widać takie coś raczej.
Ten DPF to jest pierdzielona loteria. Milion powodów jeden efekt.
Re: Optima 1.7 przybywa oleju, częste wypalanie DPF
Jak u siebie wykręcałem do wymiany górną sondę, to widziałem siateczkę filtra DPF, przy wskazaniu 10,09g sadzy, filtr miał wyraźną strukturę i pokryty był matową ale nie czarną ale bardziej grafitową powłoką sadzy. Niczego oblepionego nie było a wypalanie losowe jak zawsze.
-
- Posty: 126
- Rejestracja: 01 lut 2024, 16:20
- model samochodu: KIA OP_IMA jf 1.7CRDI 2017r EGR i DPF OFF
- Lokalizacja: warszawa
Re: Optima 1.7 przybywa oleju, częste wypalanie DPF
Artic
dokładnie tak samo u mnie dpf wygląda filmik moze nie pierwszych lotów ale dpf suchy grafitowy pyłek jak dmuchałem w rurkę to aż sie unosił
dpf sonda inspekcyjna
https://youtu.be/2v5go0A3uzk
na zaślepce od egr tez nagar suchutki jak pieprz
Plynu chłodniczego nie ubywa.
Oleju też nie daje, albo daje tyle ile zabierze
dokładnie tak samo u mnie dpf wygląda filmik moze nie pierwszych lotów ale dpf suchy grafitowy pyłek jak dmuchałem w rurkę to aż sie unosił
dpf sonda inspekcyjna
https://youtu.be/2v5go0A3uzk
na zaślepce od egr tez nagar suchutki jak pieprz
Plynu chłodniczego nie ubywa.
Oleju też nie daje, albo daje tyle ile zabierze
Re: Optima 1.7 przybywa oleju, częste wypalanie DPF
Ja dawałem video dolotu i DPF przed czyszczeniem to podobnie. Z tym że było lekkie zawilgocenie na początku dolotu bo EGR puszczał (chłodniczka). No ale jego wymieniłem.
Re: Optima 1.7 przybywa oleju, częste wypalanie DPF
Tak delikatnie odbije od tematu ale skoro was tu tylu mam pod ręką to czy macie możliwość nagrać jak wasze auto na prostej płaskiej drodze przy spokojnym przyspieszaniu zmienia biegi i przy jakich wartościach obrotowych zmienia z 5 na 4. I ogólnie na jakich wartościach obrotowych trzyma na biegach. Mi coś przy wymianie sprzęgła i dwumasy spierdolili i jest masakra.
-
- Posty: 126
- Rejestracja: 01 lut 2024, 16:20
- model samochodu: KIA OP_IMA jf 1.7CRDI 2017r EGR i DPF OFF
- Lokalizacja: warszawa
Re: Optima 1.7 przybywa oleju, częste wypalanie DPF
chciałbym pomóc ale u mnie manual
Re: Optima 1.7 przybywa oleju, częste wypalanie DPF
Ja też manual.
Może trzeba kliknąć adaptacje w skrzyni?
Może trzeba kliknąć adaptacje w skrzyni?
Re: Optima 1.7 przybywa oleju, częste wypalanie DPF
To robili ponoć wszystko zgodnie z instrukcjami producenta. Tylko jak zobaczyłem po wizycie reklamacyjnej, że gościu używa "komputera" do adaptacji a raczej skanera Obd z Chin tzw. Lunch, to mi trochę wiara w rzetelność tej naprawy zgasła.