Optima 1.7 przybywa oleju, częste wypalanie DPF
-
- Posty: 130
- Rejestracja: 01 lut 2024, 16:20
- model samochodu: KIA OPTIMA JF 1.7CRDI 2017r EGR i DPF OFF
- Lokalizacja: warszawa
Re: Optima 1.7 przybywa oleju, częste wypalanie DPF
Jestem po udanym czyszczeniu dolotu (odnotowano obecność oleju w dolocie).
Jutro biorę się za płukanie DPF – 2 litry środka (dwie butelki „od ciapaka”), produkt marki Mannol.
Jeśli chodzi o zbiornik na olej (oil catch can), przewód ma średnicę 16 mm.
Udało się zamówić cały zestaw – słoik, przewody i opaski zaciskowe od „majfrendów”. Całość wyszła 140 zł, przesyłka do 10 dni, więc celuję z montażem na przyszły weekend.
Na Allegro nie znalazłem żadnych wariantów 16 mm, więc wziąłem z AliExpress.
Lista zakupowa:
Zbiornik na opary oleju (oil catch can) – aluminiowy, z uniwersalnym mocowaniem i filtrkiem:
https://www.aliexpress.com/item/1005005072868642.html
Opaski zaciskowe stalowe 23–25 mm – do mocowania przewodów na króćcach zbiornika.
Reduktor z 16 mm na 25 mm – plastikowy lub aluminiowy adapter do połączenia przewodu dolotowego z większym wlotem catch cana.
Przewód olejoodporny 16 mm – odpowiedni do połączenia odmy z nowym zbiornikiem.
Jutro biorę się za płukanie DPF – 2 litry środka (dwie butelki „od ciapaka”), produkt marki Mannol.
Jeśli chodzi o zbiornik na olej (oil catch can), przewód ma średnicę 16 mm.
Udało się zamówić cały zestaw – słoik, przewody i opaski zaciskowe od „majfrendów”. Całość wyszła 140 zł, przesyłka do 10 dni, więc celuję z montażem na przyszły weekend.
Na Allegro nie znalazłem żadnych wariantów 16 mm, więc wziąłem z AliExpress.
Lista zakupowa:
Zbiornik na opary oleju (oil catch can) – aluminiowy, z uniwersalnym mocowaniem i filtrkiem:
https://www.aliexpress.com/item/1005005072868642.html
Opaski zaciskowe stalowe 23–25 mm – do mocowania przewodów na króćcach zbiornika.
Reduktor z 16 mm na 25 mm – plastikowy lub aluminiowy adapter do połączenia przewodu dolotowego z większym wlotem catch cana.
Przewód olejoodporny 16 mm – odpowiedni do połączenia odmy z nowym zbiornikiem.
Re: Optima 1.7 przybywa oleju, częste wypalanie DPF
Dzięki za url. Akurat miałem szukać to sobie zamówię już gotowe. Powiedz mi tylko. Wężyk to 2x? Czy jak. Chciałbym zrobić pług&Play w obwód.
-
- Posty: 130
- Rejestracja: 01 lut 2024, 16:20
- model samochodu: KIA OPTIMA JF 1.7CRDI 2017r EGR i DPF OFF
- Lokalizacja: warszawa
Re: Optima 1.7 przybywa oleju, częste wypalanie DPF
tam jest 1 m więc chyba starczy na ulokowanie puszki w dowolnym miejscu
Re: Optima 1.7 przybywa oleju, częste wypalanie DPF
A ten wężyk od egr jest w miarę elastyczny? Bo wygląda dość twardo. Kurde ciężki dostęp tam jest.
-
- Posty: 130
- Rejestracja: 01 lut 2024, 16:20
- model samochodu: KIA OPTIMA JF 1.7CRDI 2017r EGR i DPF OFF
- Lokalizacja: warszawa
Re: Optima 1.7 przybywa oleju, częste wypalanie DPF
Mówisz o tym wężyku między EGR a dolotem ? To on tak średnio elastyczny jest ale jak odkrecisz te 2 sruby pod klucz 12 to nie ma problemu aby go zatkać w optimie dostęp jest idealny do tego. Od przodu pod przepustnica. 5-10minut roboty z tym jest
Re: Optima 1.7 przybywa oleju, częste wypalanie DPF
Kurka. Tutaj jest w cholerę ciasno w Carens jak dla mnie i śruba nie chce pójść... Chyba dam mechanikowi bo prędzej coś rozwalę xD
Re: Optima 1.7 przybywa oleju, częste wypalanie DPF
Witam wszystkich
Na chwilę obecną jestem nieszczęśliwym posiadaczem kia sportage 1.7crdi przybywa mi cały czas olej i to w bardzo szybkim tempie wczoraj byłem na wypaleniu dpfa niby mechanik powiedział że według komputera parametry silnika są właściwe natomiast sugerując się wypowiedziami innych podczas hamowania silnikiem pasek spalania chwilowego nie spada do zera czyli według tego co mówią inni trwa wypalanie dpfa i tak jest za każdym razem kiedy silnik zagrzeje się do 90stopni
Na zimnym silniku spalanie według paska schodzi do zera
Zastanawiam się czy po prostu nie wyciąć tego ustrojstwa i czy to rozwiąże problem
Na chwilę obecną jestem nieszczęśliwym posiadaczem kia sportage 1.7crdi przybywa mi cały czas olej i to w bardzo szybkim tempie wczoraj byłem na wypaleniu dpfa niby mechanik powiedział że według komputera parametry silnika są właściwe natomiast sugerując się wypowiedziami innych podczas hamowania silnikiem pasek spalania chwilowego nie spada do zera czyli według tego co mówią inni trwa wypalanie dpfa i tak jest za każdym razem kiedy silnik zagrzeje się do 90stopni
Na zimnym silniku spalanie według paska schodzi do zera
Zastanawiam się czy po prostu nie wyciąć tego ustrojstwa i czy to rozwiąże problem
-
- Posty: 130
- Rejestracja: 01 lut 2024, 16:20
- model samochodu: KIA OPTIMA JF 1.7CRDI 2017r EGR i DPF OFF
- Lokalizacja: warszawa
Re: Optima 1.7 przybywa oleju, częste wypalanie DPF
mika trochę mało danych
powiedz czy po trasie powyżej 40 km nadal chce ci wypalać przy 90st (bo może robisz miasto i ani razu nie dokończyłeś wypalanie z tąd terz ole przybywa a w zasadzie to ropy).
Czy masz możliwość podepnięcia pchełki i np scar scaner chodzi o parametr różnicy cieśnin. czy nie jest on u ciebie zwalony.
Ja po kalibracji obecnego jak popiołem stary tak w ramach testu to zapełnienie sadzy szlo 1 do 1 z kilometrami i 15km trasy wskazywało zapełnione do wypalania. Samo kupno czujnika nie wystarcza trzeba zrobić adaptacje CS nie ma opcji tego wykonania trzeba troszkę zeprzejże urządzenie.
Jeżeli byś kupował używkę to kieruj sie zasada że wtyczka i przylegające przewody powierza mają być wraz z nim (Nie koniecznie będzie musiał być sprawny, ale będziesz miał pewność, że jeździł na aucie do końca. Bez wtyczek to gwarantowany elektor śmieć).
Wycięcie dpf rozwiąże powyższy problem cyba że:
wtryski leją, turbo puszcza olej i egr nie sprawn(dziurawa chłodnica) to samego przybywania oleju tez nie będzie, za to czarno za tobą.
Jeżeli skusisz sie na ciecie dpf wy programuj również EGR.
powiedz czy po trasie powyżej 40 km nadal chce ci wypalać przy 90st (bo może robisz miasto i ani razu nie dokończyłeś wypalanie z tąd terz ole przybywa a w zasadzie to ropy).
Czy masz możliwość podepnięcia pchełki i np scar scaner chodzi o parametr różnicy cieśnin. czy nie jest on u ciebie zwalony.
Ja po kalibracji obecnego jak popiołem stary tak w ramach testu to zapełnienie sadzy szlo 1 do 1 z kilometrami i 15km trasy wskazywało zapełnione do wypalania. Samo kupno czujnika nie wystarcza trzeba zrobić adaptacje CS nie ma opcji tego wykonania trzeba troszkę zeprzejże urządzenie.
Jeżeli byś kupował używkę to kieruj sie zasada że wtyczka i przylegające przewody powierza mają być wraz z nim (Nie koniecznie będzie musiał być sprawny, ale będziesz miał pewność, że jeździł na aucie do końca. Bez wtyczek to gwarantowany elektor śmieć).
Wycięcie dpf rozwiąże powyższy problem cyba że:
wtryski leją, turbo puszcza olej i egr nie sprawn(dziurawa chłodnica) to samego przybywania oleju tez nie będzie, za to czarno za tobą.
Jeżeli skusisz sie na ciecie dpf wy programuj również EGR.
Re: Optima 1.7 przybywa oleju, częste wypalanie DPF
Zrobiłem ostatnio trasę 800km żeby go przegonić.
Wczoraj pojechałem na czyszczenie dpfa i powiedzieli że parametry są w normie
Sugeruje się tylko tym że wszyscy piszą że pasek spalania ma zejść do zera podczas hamowania silnikiem a u mnie jest wiecznie to minimum ja też jestem laikiem z mechaniki nie mam możliwości sam zrobić diagnostyki
Wczoraj pojechałem na czyszczenie dpfa i powiedzieli że parametry są w normie
Sugeruje się tylko tym że wszyscy piszą że pasek spalania ma zejść do zera podczas hamowania silnikiem a u mnie jest wiecznie to minimum ja też jestem laikiem z mechaniki nie mam możliwości sam zrobić diagnostyki
Re: Optima 1.7 przybywa oleju, częste wypalanie DPF
Kup sobie tanie obd na telefon i sprawdź interfejsem po prostu... obsługa banalna. Będzie Cię interesowała temperatura dpf'a i jak osiąga po 600 stopni, a nie tam 200-400 to znaczy że się wyapala akurat
żeby spalanie zeszło do 0 to musisz hamować silnikiem, nie że ciągnie sobie coś tam bez gazu.

Ostatnio zmieniony 16 lip 2024, 10:23 przez fufus, łącznie zmieniany 1 raz.