zbigniew312 pisze: ↑29 maja 2023, 20:37
Kto nie chce żeglować to nie jeżdzi na trybie eco ,a jezdzi na trybie normal.żaden silnik jeszcze z powodu start-stop nie zwariował .Mhev jest jednak konstrukcja dojrzalszą , to tz.mięka hybryda i choc różnica spalanie na korzyć mhev jest nie duża to jednak jest.Pomijam tu inne za;et mhev ,czyli podbicie momentu obrotowego za posirednictwe silnika elektrycznego , to taki overboost na około 40 Nm. a to dużo , bo jeżdzi się niutometrami a nie mocą.Optymalnie mhev z auomatem 7 dct
Dokładnie tak jak piszesz. Mam około 5 tyś na MHEV od marca i to moje spostrzeżenia:
1. S&S nie ma związku z samym MHEV - jedyna sytuacja kiedy obydwa współpracują to kiedy delikatnie dojeżdża się w trybie żeglowania na zgaszonym silniku np. do świateł i wtedy już silnik nie odpala do momentu ruszenia.
2.Nie przejmuję się częstym gaszeniem w trybie żeglowania - bardziej dojrzałe hybrydy w segmencie np. toyoty silnik gaszą jeszcze częściej. Chociaż staram się nie puszczać go w żeglowanie jak wiem że zaraz będę hamował lub przyspieszał.
3.Jak jeżdżę po mieście w trybie ECO to w korkach MHEV rzadko włącza tryb żeglowania jedynie przy dojazdach do skrzyżowań na drogach miejskich np. dwupasmowych - tutaj bardziej wpływ ma sam S&S który w zależności od tego jak człowiekowi się spieszy nie przeszkadza lub irytuje jak w każdej innej marce. (wedle zasady bardziej zielone nie będzie) Jak mi się spieszy a są korki przełączam na normal i S&S off i wtedy jeździ jak normalny silnik + plus dodatkowy kopniak 40nm od silnika elektrycznego przy ruszaniu i przyspieszaniu co widać na wyświetlaczu - chwilowo wyświetla "tryb pracy napędu hybrydowego".
3. Dojazdy podmiejskie MHEV rewelacja - spalanie spokojnie poniżej 6L potrafi zejść z żeglowaniem. Bez żeglowania + 0,5 L
4. Postój dłuższy niż dwa trzy dni wymaga doładowania akumulatorów co u mnie trwa jeden dojazd do pracy (20km). Jak wracam normalnie już żegluje.
5. Spalania 10 L nawet w dużych korkach w mieście nie udało mi się osiągnąć. Przy normalnej jeździe średnio 8L.
6. MHEV w trasie przy dłuższej jeździe włącza tryb żeglowania tylko na wolnych obrotach (podejrzewam że ze względu na obawy o trwałość silnika). Tak samo jak silnik jest bardzo rozgrzany po trasie nie włączy się S&S.
7. No i jedna istotna uwaga - Praca S&S ani MHEV nie spowodowała u mnie w żaden sposób problemów z GPF. Maks miałem GPF State 2 po wyjeździe z salonu juz po 400km. Na chwilę obecną już po jednej trasie (około 200km) od chyba około 4 tys. km GPF state 0.