Xceed - czy nadaje się jako auto 2+2 do miasta?

forum użytkowników modelu Kia XCeed
Obcy_astronom
Posty: 8
Rejestracja: 28 maja 2023, 10:26

Xceed - czy nadaje się jako auto 2+2 do miasta?

Post autor: Obcy_astronom »

Hej. Jesteśmy na etapie wybierania auta, wybór padł na Kię, jednak mam problem z wyborem modelu... Rozważamy xceeda + smart, ceeda kombi BL, i Sportage. Wszystkie automaty, 1.6 150km. Auto będzie głównie używane w dużym mieście, z dwoma fotelikami z tyłu. Trasa bardzo sporadycznie, mamy też drugie większe, choć stare auto.

Xceed byłoby autem idealnym, gdyby nie bagażnik. Niby na papierze nie jest mały, ale za każdym razem gdy go widzę wydaje mi się, że jest po prostu nieustawny i mniejszy. Chciałabym móc dzieciakom zmiescic dwa rowerki czy jakieś hulajnogi. Czy ktoś z Was ma xceeda i używa dla rodziny 2+2? Głównie będzie to jazda po mieście.

Cee'd kombi + BL: niby spełnia wszystkie wymagania, ale jest też sporo droższy i spalanie wydaje się większe niż w xceed - czy może ktoś to potwierdzić? Boję się też, że nie będzie jednak tak samo zwinne jak xceed ze względu na gabaryty.

Sportage: wydaje się idealny po prawie każdym względem, gdyby nie fakt że będzie jeździć 80-90% w mieście na krótkich trasach. Spalanie podejrzewam będzie rzędu 11 litrów. I chyba trochę głupio kupować suva do podwożenia dzieci do szkoły :D

Proszę, doradzcie, bo jestem bliska obłędu. Dzięki!
Odyseusz89
Posty: 8
Rejestracja: 26 kwie 2023, 13:08
model samochodu: XCeed

Re: Xceed - czy nadaje się jako auto 2+2 do miasta?

Post autor: Odyseusz89 »

XCeed w mieście tez swoje pali, mój 1.4 10l w miescie z klimą wciąga 9-10, przy krótkich odcinkach zimą jeszcze wiecej, my dwójke nad morze czy do rodziny ledwo sie pakujemy w ten bagaznik :D szwagier ma Tucsona (chyba bliźniaczy do Sportage) i trójkę dzieci pakuje bez problemu, spory bagaznik. Także dla mnie wybór oczywisty.
kotlet
Posty: 18
Rejestracja: 27 maja 2023, 00:42

Re: Xceed - czy nadaje się jako auto 2+2 do miasta?

Post autor: kotlet »

Czemu spalanie w ceed kombi miałoby być większe niż xceed? Moim zdaniem będzie zupełnie odwrotnie, xceed jest wyższy = stawia większy opór aerodynamiczny, ale i tak różnice pewnie będą symboliczne.

Mnie też się podoba zwinność xceeda i z tego powodu chcę go kupić. Też potrzebuję auta do miasta i na jednodniowe wyjazdy poza miasto, większe "wakacyjne" auto już mam. Chociaż z drugiej strony, moje dzieci są już większe, nie wożę wózków czy pampersów i pewnie i do xceeda byśmy się spakowali.
Awatar użytkownika
Tolinek
Posty: 604
Rejestracja: 04 sie 2022, 14:54
model samochodu: Fiat 500, Xceed PHEV

Re: Xceed - czy nadaje się jako auto 2+2 do miasta?

Post autor: Tolinek »

Nadaje się jak malowanie. Nie jest niepotrzebie za duży. W miarę zwinny, na kołach 16 nawet jeździ po krawężnikach. W phevie jest na dokładkę cicho.
dragonn
Posty: 92
Rejestracja: 28 mar 2022, 09:22
model samochodu: XCeed PHEV

Re: Xceed - czy nadaje się jako auto 2+2 do miasta?

Post autor: dragonn »

Dużo ludzi twierdzi że DCT7 nie nadaje się do jazdy głównie po mieście i pada od tego, poczytaj sobie ten temat.
O problemach z DCT6 w PHEV w mieście nie słyszałem, najprawdopodobniej wynika to z innej charakterystyki pracy sprzęgieł.
phoenix_pl
Posty: 13
Rejestracja: 14 lis 2018, 10:27

Re: Xceed - czy nadaje się jako auto 2+2 do miasta?

Post autor: phoenix_pl »

Używam od kilku miesięcy i jestem zadowolony. Co do bagażnika to jest on ustawny. Nie jest za wysoki to fakt ale do linii półki można śmiało ładować, później we znaki daje się szyba która opada mocno pod kątem (to nie jest SUV, VAN etc). Przykład, musiałem przewieźć kilka paczek płytek, paczka długa na 100cm, w XCeed weszła na styk w IX35 jak mierzyłem też by weszła ale tylko na brzegu bagażnika, głębiej ze względu na ukształtowanie bagażnika już nie. Co z XCeed denerwuje w bagażniku to mata która wymusza aby podłoga była w górnej pozycji. W dolnej po prostu mata nie pasuje. Spalanie, dynamika - tutaj nie mam zastrzeżeń - porównuje do wspomnianego IX35 (2.0 163 KM automat). Moim zdaniem na 2+2 będzie się nadawał.
Czego bym sobie życzył to lepsze wyciszenie powyżej 100 km/h. Tragedii nie ma ale jest bardzo średnio.
adiek
Posty: 36
Rejestracja: 27 sty 2021, 21:25
model samochodu: Kia Rio 1.2 2015
Kia XCeed 1.5 T-GDI 2022 M

Re: Xceed - czy nadaje się jako auto 2+2 do miasta?

Post autor: adiek »

Cześć
Wczoraj przerabiałem temat rowerka dziecięcego.
Rowerek na kołach 14" wejdzie do bagażnika ale musi leżeć. Na stojąco nie da rady bo kierownica jest zbyt wysoko i nie zamknie się klapa.
Z hulajnogami powinno być łatwiej.
Awatar użytkownika
Tolinek
Posty: 604
Rejestracja: 04 sie 2022, 14:54
model samochodu: Fiat 500, Xceed PHEV

Re: Xceed - czy nadaje się jako auto 2+2 do miasta?

Post autor: Tolinek »

dragonn pisze: 29 maja 2023, 08:36 Dużo ludzi twierdzi że DCT7 nie nadaje się do jazdy głównie po mieście i pada od tego, poczytaj sobie ten temat.
O problemach z DCT6 w PHEV w mieście nie słyszałem, najprawdopodobniej wynika to z innej charakterystyki pracy sprzęgieł.
Prawda w temacie skrzyni. Phev albo manual. W phev nie wchodzi rower na kołach 16.
_snufkin_
Posty: 69
Rejestracja: 14 paź 2021, 20:53
model samochodu: Kia XCeed 1.5 T-GDI 160KM 7DCT BL+AEB

Re: Xceed - czy nadaje się jako auto 2+2 do miasta?

Post autor: _snufkin_ »

U mnie wprawdzie rodzina 2+1, ale za to jeszcze z wózkiem. Do miasta wystarczy spokojnie, bez problemu zmieściłem wózek z gondolą i duże zakupy (kilka zgrzewek i siatek). Sprawdź czy bagażnik, który oglądałeś, miał podłogę na niższym poziomie, bo obniżenie całkiem sporo daje. Na dłuższe wyjazdy niestety musiałem dokupić bagażnik dachowy.

Nie rozumiem wspominania PHEVa w tym temacie, skoro "kradnie" około 1/3 bagażnika :lol:
Awatar użytkownika
Tolinek
Posty: 604
Rejestracja: 04 sie 2022, 14:54
model samochodu: Fiat 500, Xceed PHEV

Re: Xceed - czy nadaje się jako auto 2+2 do miasta?

Post autor: Tolinek »

Ostatnio na wakacje pojechałem fiatem 500 bo się tucsonowi panewki wytarły. 2+2+pies kalibru burek wiejski. Takim człowiekiem jestem. Phev ma 3x większy bagażnik od 500-tki :) Fakt, że wózka nie wożę bo dzieci zwykle noszę. Biorę go tylko za granicę gdzie latam samolotem. Autor wątku jest już zresztą nie-wózkowy. Doświadczyłem suva i to jest bez sensu. Parę centymetrów zbędnej przestrzeni we wnętrzu więcej (tucson). Za to kloc. Bagażnik w tucson/sportage jest nieustawny i mały jak na gabaryt samochodu w tym rozmiarze. To co upychałem do tucsona w 15 upycham w xceeda w 20 minut. Kombi to wożenie pustej przestrzeni przez 99.9%. Z perspektywy używania samochodu w paktycznie 100% w mieście nie ma argumentów za niczym innym niż phev. Jego wady nie mają praktycznego znaczenia przez 99.99% czasu. Naprawdę dobrym argumentem jest to co napisał Dragonn.
W phevie żadko kiedy sprzęgła pracują w poślizgu bo nie muszą. Przy jeździe w mieście (szczególnie w korku) to pewnie ze 30 tysięcy i robota sprzęgieł. Jestem bardzo ciekaw jak to jest w czysto spalinowych xceedach z DTC.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia XCeed”