Dławienie, pedał gazu 1.5 tgdi

forum użytkowników modelu Ceed
majora
Posty: 26
Rejestracja: 27 kwie 2022, 20:21
model samochodu: Ceed III SW 2022

Dławienie, pedał gazu 1.5 tgdi

Post autor: majora »

Odnawiam temat problemu z ruszaniem w silniku 1,5 tgdi po przebiegu 14 tys. Czy komuś udało się z tym uporać , czy jakiś serwis to załatwił ?
Ja aby pedał gazu lepiej reagował przyklejam podkładkę pod pedał gazu co powoduje że pedał gazu reaguje szybciej niż bez tego bo normalnie to jak lekko wcisnę to nie ma żadnej reakcji.
Tylko czasami mi się to odkleja i wtedy zauważam że mam problemy z płynnym ruszaniem.
Może ktoś sobie z tym poradził z jakimś pedlboxiem ?
AdiCeed
Posty: 17
Rejestracja: 27 kwie 2022, 14:01
model samochodu: Kia Ceed

Re: Dławienie, pedał gazu 1.5 tgdi

Post autor: AdiCeed »

Nie wiem czy chodzi Ci o ten sam problem, który ja zauważyłem po zakupie. Też miałem wrażenia dławienia podczas ruszania, ale pomógł reset pedału gazu opisany dla xceed. Zrobiłem to w standardowej stacyjce i poprawę zauważyłem od razu. Do dzisiaj ten problem już nie występuje.
Poczytaj i spróbuj, jeśli chodzi Ci o to samo.

viewtopic.php?t=8746
majora
Posty: 26
Rejestracja: 27 kwie 2022, 20:21
model samochodu: Ceed III SW 2022

Re: Dławienie, pedał gazu 1.5 tgdi

Post autor: majora »

Kiedyś próbowałem to robić ale nie działało. Zapomniałem napisać że mam manuala.
grzes24_69
Posty: 14
Rejestracja: 23 kwie 2023, 12:47
model samochodu: kia ceed 3 1,5 GDI SW

Re: Dławienie, pedał gazu 1.5 tgdi

Post autor: grzes24_69 »

U mnie jest to samo od nowości i to zaraz po wyjechaniu z salonu.. Reset pedału gazu może i coś daje ,ale po krótkim czasie wszystko wraca do stanu wyjściowego -po nagrzaniu opóżniona reakcja na gaz, brak mocy przy ruszaniu. Do tego przy takim zadławieniu coś brzęczy, telepie się, jakby obijająca się blacha . W serwisie twierdzą, że może jest to obudowa turbiny, ale ona ma mieć luz związany z rozszerzalnością po rozgrzaniu ( chociaż to telepanie przeważnie słychać po rozgrzaniu się silnika).Zastanawiam się czy to brzęczenie nie jest od kola dwumasowego. Skrzynia manualna,2000km.
Podobny problem z dławieniem był w 1,5 TSI VW-tam zlikwidowano problem oprogramowaniem sterownika.
Mocniejsze deptanie na gaz ,podnoszenie obrotów przy ruszaniu (chociaż i tak z opóżnieniem, a nie wspomnę o jeżdzie po mieście ,gdzie trzeba się szybko włączyć do ruchu) powoduje większe zużycie sprzęgła. Co prawda widać ,że przy puszczaniu sprzęgłą bez dodawania gazu silnik podnosi sam obroty do ok 1000 obr/min ,ale to za mało-brak mocy.
AdiCeed
Posty: 17
Rejestracja: 27 kwie 2022, 14:01
model samochodu: Kia Ceed

Re: Dławienie, pedał gazu 1.5 tgdi

Post autor: AdiCeed »

Macie bardzo dziwne objawy. Ja takie dławienie i szarpanie, a może i delikatny brak wyczucia sprzęgła miałem do pierwszego tysiąca. Po wykonaniu resetu pedału gazu objawy ustąpiły. Ruszam płynnie, żadnych niepokojących odgłosów nie mam, nic mi nie brzęczy, nie telepie. Silnik pracuje bardzo cichutko i płynnie. Nie powiem, bo ciężko było mi się przestawić na jazdę banzynką, po starej i dobrej dieslowskiej octavii, ale tam charakterystyka pracy silnika zupełnie inna. Silnik w moim manualnym 1,5 t-gdi 160km jest żwawy, ale najbardziej dopiero od 3tyś obrotu wzwyż. Jadąc 150km/h na autostradzie jak depniesz do wyprzedzenia to nawet ładnie się zbiera
AdiCeed
Posty: 17
Rejestracja: 27 kwie 2022, 14:01
model samochodu: Kia Ceed

Re: Dławienie, pedał gazu 1.5 tgdi

Post autor: AdiCeed »

Osobiście spróbował bym się udać z problemem do innego serwisu, może podejdą bardziej rzeczowo do tematu
pepe3
Posty: 26
Rejestracja: 07 lut 2021, 23:04

Re: Dławienie, pedał gazu 1.5 tgdi

Post autor: pepe3 »

Jedynie modyfikacja softu u specjalisty.
grzes24_69
Posty: 14
Rejestracja: 23 kwie 2023, 12:47
model samochodu: kia ceed 3 1,5 GDI SW

Re: Dławienie, pedał gazu 1.5 tgdi

Post autor: grzes24_69 »

Próbował ktoś PedalBox -DTE ?
zuko5
Posty: 2
Rejestracja: 28 lip 2023, 21:43
model samochodu: Kia Ceed 1.5 T-GDI

Re: Dławienie, pedał gazu 1.5 tgdi

Post autor: zuko5 »

grzes24_69 pisze: 14 maja 2023, 17:32 Próbował ktoś PedalBox -DTE ?
Tak, miałem przez tydzień Pedalboxa od DTE. Auto super reaguje na gaz, nie zamula (szczególnie jadąc na trasach czuć różnicę) Bardzo szeroki zakres regulacji, każdy znajdzie program dla siebie. Dodatkowo działa jako immobilizer - bez pilota i aplikacji nie działa pedał gazu, więc dodatkowe zabezpieczenie dla ewentualnego złodzieja. Trochę byłem sceptyczny do tego urządzenia, no bo przecież wystarczy mocniej wciskać gaz, ale to tak nie działa. Tutaj reakcja na gaz jest dużo szybsza, szybsza niż bez tego, gdy robimy kickdown i odmawiamy zdrowaśkę, aż auto zacznie przyspieszać. No i żeby było jasne - pedalbox nie likwiduje opóźnienia pomiędzy wciśnięciem gazu a reakcją przepustnicy przy ruszaniu - cały czas po wciśnięciu gazu nic się nie dzieje, dopiero po chwili obroty wskakują na ponad 2-3 tys. obrotów w zależności od ustawienia. Dalej nie możemy sobie ustawić na biegu jałowym np. 1500 obrotów. Polecam wziąć na testy i się samemu przekonać.
tomassek
Posty: 1
Rejestracja: 06 paź 2023, 23:02
model samochodu: KIA Ceed

Re: Dławienie, pedał gazu 1.5 tgdi

Post autor: tomassek »

Cześć wszystkim,
jestem nowy, z przypadku - szukałem rozwiązania problemu i natknąłem się na ten wątek na forum, założyłem więc u was konto.
Potwierdzam to o czym tutaj piszecie. Mam 8 sztuk 1.5 160KM manual z 2022r. Przebiegi średnio po ~20k po 1,5 roku użytkowania.
Wszystkie posiadane robią dokładnie to samo. Ruszanie z miejsca, samochód gaśnie, jazda w korku pod górkę = masakra.
Szarpie, dusi się, dławi jak dziwka w lesie... Porażka. To co da się zauważyć, to że gdy się rusza i nie dotyka gazu,
lekko puszcza sprzęgło i dopiero po wyciśnięciu sprzęgła doda gazu, to auto jako tako jedzie. Da się zauważyć po obrotach,
że auto gdy dochodzi obciążenie lekko stara się podnieść obroty w okolice 1tys.
Jeżeli rusza się jak każdym innym autem, czyli zwalniając sprzęgło dodaje się choć odrobinę gazu, widać po obrotach,
że zamiast iść w stronę z 800 w okolice 1tys, idą w drugą stronę 700, 600, 500 - auto zaczyna się dławić, szarpać i trząść całym silnikiem.
W benzynowych samochodach Skody taki efekt był nie do pomyślenia, taka Fabia czy Octavia ruszała jak diesel, można by po pijaku wystartować samochodem.
Co więcej miałem do dyspozycji nowego Hyundaia I30 z benzyną 1.1 czy 1.4 i takiej padaczki nie było, auto zachowywało się jak każde inne normalne auto. Znajomy testował jakąś nową Kię Sportage 1.6 150KM i ponoć nie zauważył opisywanego przeze mnie problemu.
Zgłosiłem to na pierwszym serwisie w ASO, pan powiedział "że zobaczymy czy producent ma jakąś aktualizację. Jak ma, to zrobimy upgrade softu".
Przy odbiorze zapytałem czy cos wgrali - "nie nie ma żadnej aktualizacji". No i oczywiście dalej ścierwi jak cholera.
Przyzwyczailiśmy się już do tego, tylko w tyle głowy boli, że sprzęgła masakrujemy i inne komponenty podbijając obroty lub dopuszczając do tych wibracji silnika.
Wielka szkoda - Szczerze mówiąc auto jest idealne - gabaryt, pozycja za kierownicą, zegary, genialny duży Infotaiment, wykończenie biznesowej wersji, ciemne szyby GENIALNE ŚWIATŁA LED jakich nie miałem w żadnym innym samochodzie. Jednakże to co robi ten samochód (opisywane w tym wątku) to jakaś porażka - jak ktoś pyta jak się sprawuje, to odradzam i mówię przejedź się ale nie 30 min ja jeździe próbnej bo tego problemu nie złapiesz. Załatw na 2-3 dni, pojeździj i sam podejmij decyzję.

Łącząc się w bólu pozdrawiam forumowiczów :)
Tomasz

PS. Problem jest ogólno światowy, tylko KIA udaje że nic się nie dzieje, ludziki nawet wirtualne petycje robią:
https://www.change.org/p/fix-kia-ceed-x ... onse-issue
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Ceed”