Dławienie, pedał gazu 1.5 tgdi

Awatar użytkownika
dzyszla
Posty: 285
Rejestracja: 07 lut 2024, 08:31
model samochodu: Ceed III (prod. 2023) 1.5 T-GDI (160KM) M + SMT / 7DCT
Wcześniej:
Ceed III (prod. 2019) 1.4 T-GDI (140KM) M / MT
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Dławienie, pedał gazu 1.5 tgdi

Post autor: dzyszla »

Kijankax pisze: 11 mar 2024, 19:11 Musialbys sie przejechac u takiego uzytkownika ktory twierdzi, ze zamula i vice versa. Ciekawe jakie bylyby spostrzezenia. Moze to tez kwestia kto czym jezdzil wczesniej
To chyba byłby najlepszy test.
Ja mam wrażenie, że mój poprzedni 1.4 140 był na starcie gorszy, bo tam czuć było turbo dziurę - poniżej 1500 było słabo. 1.5 zdecydowanie chętniej idzie nawet bez wsparcia turbiny.
Dżyszla
Appassionato
Posty: 281
Rejestracja: 26 maja 2023, 17:03
model samochodu: Ceed CD SW 1.5 t-gdi 6mt

Re: Dławienie, pedał gazu 1.5 tgdi

Post autor: Appassionato »

No ale Ty dzyszla nie masz przypadkiem skrzyni DCT, bo tak masz w profilu ?
Awatar użytkownika
dzyszla
Posty: 285
Rejestracja: 07 lut 2024, 08:31
model samochodu: Ceed III (prod. 2023) 1.5 T-GDI (160KM) M + SMT / 7DCT
Wcześniej:
Ceed III (prod. 2019) 1.4 T-GDI (140KM) M / MT
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Dławienie, pedał gazu 1.5 tgdi

Post autor: dzyszla »

Tak. A to tylko w MT taki objaw?
Dżyszla
Appassionato
Posty: 281
Rejestracja: 26 maja 2023, 17:03
model samochodu: Ceed CD SW 1.5 t-gdi 6mt

Re: Dławienie, pedał gazu 1.5 tgdi

Post autor: Appassionato »

W automacie ciężko o problemy z ruszaniem.Natomiast jeśli chodzi o reakcje na pedał gazu, to mam wrażenie, że manual zachowuje się podobnie jak automat u znajomego w trybie eco.
Moje auto zostało wyprodukowane w lutym 2023 roku może są różne wersje oprogramowania. W innym wątku związanym z szarpaniem, na forum xceeda, użytkownik Emske informował o wygranym nowym oprogramowaniu przez swrwis.
Kijankax
Posty: 60
Rejestracja: 11 sty 2023, 14:28

Re: Dławienie, pedał gazu 1.5 tgdi

Post autor: Kijankax »

Appassionato pisze: 12 mar 2024, 07:54 W automacie ciężko o problemy z ruszaniem.Natomiast jeśli chodzi o reakcje na pedał gazu, to mam wrażenie, że manual zachowuje się podobnie jak automat u znajomego w trybie eco.
Moje auto zostało wyprodukowane w lutym 2023 roku może są różne wersje oprogramowania. W innym wątku związanym z szarpaniem, na forum xceeda, użytkownik Emske informował o wygranym nowym oprogramowaniu przez swrwis.
Dokladnie tak. Manual to zwykly tryb w automacie. Tyle ze w automacie nie ma problemu z powolna jazda na 2. Tryb sport w manualu zalatwilby sprawe zamulonej przepustnicy w manualu. Co do nowego oprogramowania, to zero konkretow ze strony emske (jaka wersja, co zmienila, czy jest na to jakies zgloszenie serwisowe, itp.) być moze byla to po prostu zwykla aktualizacja podczas przegladu.
elmer84
Posty: 175
Rejestracja: 11 mar 2021, 22:05
model samochodu: Kia ceed III 1.0 120km M manual

Re: Dławienie, pedał gazu 1.5 tgdi

Post autor: elmer84 »

bielaPL pisze: 11 mar 2024, 11:52
tomassek pisze: 06 paź 2023, 23:23 Wszystkie posiadane robią dokładnie to samo. Ruszanie z miejsca, samochód gaśnie, jazda w korku pod górkę = masakra.
Szarpie, dusi się, dławi jak dziwka w lesie... Porażka.
cieszę się że mam te 1.0 :shock:
Dokładnie w 1.0 nie ma tego problemu. Mogę ruszać z jedynki bez dodania gazu na samym sprzęgle. Pozatym samochód jedzie bez dodawania gazu na 2 i 3 biegu
Arturro
Posty: 3
Rejestracja: 26 mar 2024, 22:17
model samochodu: CEED III

Re: Dławienie, pedał gazu 1.5 tgdi

Post autor: Arturro »

A ja czytałem ze ten niski moment obrotowy w dolnej partii obrotów to wina regulacji silnika pod nową normę emisji spalin ktorej poprzedni 1.4 nie spełniał. Silnik ma wycietą moc w tym zakresie aby emitować jak najmniej CO2, dopiero gdy się go przyciśnie (w normalnej jeździe) to nabiera wigoru, ale ten wyższy zakres obrotów już nie był używany w testach do homologacji.
Pytałem też w serwisie i żadnej aktualizacji softu nie ma, przynajmniej do mojej sztuki a tunerzy jeszcze tego silnika nie podkręcają. A szkoda...
Appassionato
Posty: 281
Rejestracja: 26 maja 2023, 17:03
model samochodu: Ceed CD SW 1.5 t-gdi 6mt

Re: Dławienie, pedał gazu 1.5 tgdi

Post autor: Appassionato »

https://vtech.pl/aktualnosci/powerchip- ... 160km.html

Boxy już robią od dawna, teraz ma je w ofercie także vtech więc cena przystępna.
Pewnie ten niewielki wzrost momentu obrotowego na wykresie przy niskich obrotach to błąd pomiarowy. Nie sądzę, że to celowy zabieg i te 5Nm coś zmieni przy ruszaniu.

Może niedługo doczekamy się, standardowego chipa bo coraz więcej aut z tym silnikiem będzie miało ponad dwa lata, więc znajdzie się więcej chętnych. Po tym okresie kończy się gwarancja na niektóre podzespoły sinika jak np. cewki, co może ułatwić decyzję.
Piotrula
Posty: 6
Rejestracja: 30 maja 2024, 11:46
model samochodu: Xceed 1.5 GTLine

Re: Dławienie, pedał gazu 1.5 tgdi

Post autor: Piotrula »

Dzień Dobry. Czy komuś udało się rozwiązać problem? Może kupił ktoś boxa i może podzielić się wrażeniami. Sam zastanawiam się nad takim rozwiązaniem bo te kangury albo hamowanie silnikiem po wciśnięciu gazu jest mega irytujące. No i szkoda sprzęgła.
Tzw procedura resetowania pedału gazu czy też przepustnicy działa ale trzeba ją wykonywać przed każdym uruchomieniem. Trochę to męczące.
Appassionato
Posty: 281
Rejestracja: 26 maja 2023, 17:03
model samochodu: Ceed CD SW 1.5 t-gdi 6mt

Re: Dławienie, pedał gazu 1.5 tgdi

Post autor: Appassionato »

Piotrula pisze: 10 lip 2024, 17:59 Tzw procedura resetowania pedału gazu czy też przepustnicy działa ale trzeba ją wykonywać przed każdym uruchomieniem. Trochę to męczące.
Robiłeś z pedałem wciśniętym do końca, czy na 2/3?

U mnie wykonanie drugiego wariantu, wyleczyło skutecznie auto albo nogę (głowę). W każdym razie pedał gazu działa dużo lepiej, już chyba od dwóch miesięcy ;) Muszę się tylko skupić gdy klima pracuje na maksa, a trzeba ruszyć pod górkę.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Ceed III (2018 - obecnie)”