Zamawiam XCeeda - czy warto dopłacić do BL?
Zamawiam XCeeda - czy warto dopłacić do BL?
Cześć!
Będę wkrótce zamawiał XCeed Zastanawiam się którą wersję wybrać oraz czy warto dopłacać do niektórych pakietów. Aktualnie jeżdzę Punciakiem za 2009 roku i nie znam się na nowych technologiach.
Plan minimum to (ceny z konfiguratora):
133 500 zł
1.5 T-GDI 160KM 7DCT
Wersja L + Lakier metallic + AEB (bo aktywny tempomat)
Za 10 000 zł więcej mamy Business Line - i tu mam kilka pytań odnośnie różnic. BL dodaje:
1) Przednie czujniki parkowania - można je dokupić osobno w ASO?
2) Pakiet zimowy - spoko bajer, ale jeździłem testowo tą wersją i trochę denerwują mnie te paski ogrzewania na przedniej szybie, przy mojej wadzie wzroku może przeszkadzać w nocy (paski trochę rozpraszaly mi światła sygnalizacji), auto będzie garażowane
3) w pełni cyfrowy wyświetlacz za kierownicą - wygląda nowcześnie, ale z tego co się orientuję to nie można tam zmienić widoku zegarów i zamienić je np. na Google Maps, więc wiele się to nie różni od zwykłych zegarów - czy może się mylę?
4) Dostęp bezkluczykowy - meh.
5) Automatycznie parkowanie - meh.
6) Ładowarka indukcyjna - meh.
7) Głośniki JBL - spoko, ale nie must have.
Braliście jakieś dodatkowe akcesoria typu podswietlenie LED miejsca na nogi, jakieś osłony progów, chlapacze itp.?
Czy bez jakiejś funkcji nie umielibyście żyć? Najchętniej wziąłbym BL ale bez podgrzewanej szyby (raczej tego nie można zrobić).
Będę wkrótce zamawiał XCeed Zastanawiam się którą wersję wybrać oraz czy warto dopłacać do niektórych pakietów. Aktualnie jeżdzę Punciakiem za 2009 roku i nie znam się na nowych technologiach.
Plan minimum to (ceny z konfiguratora):
133 500 zł
1.5 T-GDI 160KM 7DCT
Wersja L + Lakier metallic + AEB (bo aktywny tempomat)
Za 10 000 zł więcej mamy Business Line - i tu mam kilka pytań odnośnie różnic. BL dodaje:
1) Przednie czujniki parkowania - można je dokupić osobno w ASO?
2) Pakiet zimowy - spoko bajer, ale jeździłem testowo tą wersją i trochę denerwują mnie te paski ogrzewania na przedniej szybie, przy mojej wadzie wzroku może przeszkadzać w nocy (paski trochę rozpraszaly mi światła sygnalizacji), auto będzie garażowane
3) w pełni cyfrowy wyświetlacz za kierownicą - wygląda nowcześnie, ale z tego co się orientuję to nie można tam zmienić widoku zegarów i zamienić je np. na Google Maps, więc wiele się to nie różni od zwykłych zegarów - czy może się mylę?
4) Dostęp bezkluczykowy - meh.
5) Automatycznie parkowanie - meh.
6) Ładowarka indukcyjna - meh.
7) Głośniki JBL - spoko, ale nie must have.
Braliście jakieś dodatkowe akcesoria typu podswietlenie LED miejsca na nogi, jakieś osłony progów, chlapacze itp.?
Czy bez jakiejś funkcji nie umielibyście żyć? Najchętniej wziąłbym BL ale bez podgrzewanej szyby (raczej tego nie można zrobić).
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 17 mar 2023, 21:31
- model samochodu: X-Ceed '23
Re: Zamawiam XCeeda - czy warto dopłacić do BL?
ad 1. tak można je dokupić osobno
wg. mnie warto się zastanowić na dokupieniem pakietu LED (żarówki tablicy, wszystkie we wnętrzu) + żarówki od wstecznego. Możesz zawsze sam to zrobić - co kto woli.
wg. mnie warto się zastanowić na dokupieniem pakietu LED (żarówki tablicy, wszystkie we wnętrzu) + żarówki od wstecznego. Możesz zawsze sam to zrobić - co kto woli.
Re: Zamawiam XCeeda - czy warto dopłacić do BL?
Co to jest meh?rasen pisze: ↑09 maja 2023, 14:37 Cześć!
Będę wkrótce zamawiał XCeed Zastanawiam się którą wersję wybrać oraz czy warto dopłacać do niektórych pakietów. Aktualnie jeżdzę Punciakiem za 2009 roku i nie znam się na nowych technologiach.
Plan minimum to (ceny z konfiguratora):
133 500 zł
1.5 T-GDI 160KM 7DCT
Wersja L + Lakier metallic + AEB (bo aktywny tempomat)
Za 10 000 zł więcej mamy Business Line - i tu mam kilka pytań odnośnie różnic. BL dodaje:
1) Przednie czujniki parkowania - można je dokupić osobno w ASO?
2) Pakiet zimowy - spoko bajer, ale jeździłem testowo tą wersją i trochę denerwują mnie te paski ogrzewania na przedniej szybie, przy mojej wadzie wzroku może przeszkadzać w nocy (paski trochę rozpraszaly mi światła sygnalizacji), auto będzie garażowane
3) w pełni cyfrowy wyświetlacz za kierownicą - wygląda nowcześnie, ale z tego co się orientuję to nie można tam zmienić widoku zegarów i zamienić je np. na Google Maps, więc wiele się to nie różni od zwykłych zegarów - czy może się mylę?
4) Dostęp bezkluczykowy - meh.
5) Automatycznie parkowanie - meh.
6) Ładowarka indukcyjna - meh.
7) Głośniki JBL - spoko, ale nie must have.
Braliście jakieś dodatkowe akcesoria typu podswietlenie LED miejsca na nogi, jakieś osłony progów, chlapacze itp.?
Czy bez jakiejś funkcji nie umielibyście żyć? Najchętniej wziąłbym BL ale bez podgrzewanej szyby (raczej tego nie można zrobić).
-
- Posty: 69
- Rejestracja: 14 paź 2021, 20:53
- model samochodu: Kia XCeed 1.5 T-GDI 160KM 7DCT BL+AEB
Re: Zamawiam XCeeda - czy warto dopłacić do BL?
Właściwie wziąłem BL dla czujników parkowania z asystentem i pakietu zimowego. Asystent jest tragiczny, ale pakiet zimowy to dla mnie must have.
Z tego co widzę w cenniku to BLP albo PHEV wykluczają grzanie szyby, ale niestety to kolejne tysiące dopłaty.
Z tego co widzę w cenniku to BLP albo PHEV wykluczają grzanie szyby, ale niestety to kolejne tysiące dopłaty.
-
- Posty: 104
- Rejestracja: 18 sty 2022, 12:35
- model samochodu: Kia Ceed SW GTLine AEB 1.5 TGDI 6MT
Re: Zamawiam XCeeda - czy warto dopłacić do BL?
Hej.
Odpowiem na podstawie moich doświadczeń z ceeda:
1) Przednie czujniki parkowania
Przydają się i warto je mieć
2) Pakiet zimowy
Dla mnie must have
3) w pełni cyfrowy wyświetlacz za kierownicą.
Mi się podoba. Nie można tam wyświetlić google maps ale można zmienić grafikę zegarów i ja po mieście ustawiam sobie podstawowa wersje która mi się najbardziej podoba na środku cyfrowy prędkościomierz. Na trasie zmieniam na "dynamiczną" gdzie prędkościomierz, obrotomierz są cyfrowe a na środku widok z czujników martwego pola.
Dla mnie to jest super rozwiązanie i wszystko co potrzebuje jest w jednym miejscu i do tego bardzo czytelne.
4) Dostęp bezkluczykowy - meh.
Byłem sceptyczny ale to dość wygodne
5) Automatycznie parkowanie - meh.
Nigdy nie użyłem
6) Ładowarka indukcyjna - meh
Wyłączyłem bo na trasie i tak podpinam kabel
7) Głośniki JBL - spoko, ale nie must have.
Bardzo sobie chwale
Czy warto? To zawsze kwestia możliwości $$$
Ja z początku też celowałem w niższy pakiet ale zmieniłem zdanie jako że zamierzam parę ładnych lat pojeździć i stwierdziłem że lepiej dać troche więcej i być zadowolonym niż za 2 lata szukać nowego auta bo czegoś brakuje.
Odpowiem na podstawie moich doświadczeń z ceeda:
1) Przednie czujniki parkowania
Przydają się i warto je mieć
2) Pakiet zimowy
Dla mnie must have
3) w pełni cyfrowy wyświetlacz za kierownicą.
Mi się podoba. Nie można tam wyświetlić google maps ale można zmienić grafikę zegarów i ja po mieście ustawiam sobie podstawowa wersje która mi się najbardziej podoba na środku cyfrowy prędkościomierz. Na trasie zmieniam na "dynamiczną" gdzie prędkościomierz, obrotomierz są cyfrowe a na środku widok z czujników martwego pola.
Dla mnie to jest super rozwiązanie i wszystko co potrzebuje jest w jednym miejscu i do tego bardzo czytelne.
4) Dostęp bezkluczykowy - meh.
Byłem sceptyczny ale to dość wygodne
5) Automatycznie parkowanie - meh.
Nigdy nie użyłem
6) Ładowarka indukcyjna - meh
Wyłączyłem bo na trasie i tak podpinam kabel
7) Głośniki JBL - spoko, ale nie must have.
Bardzo sobie chwale
Czy warto? To zawsze kwestia możliwości $$$
Ja z początku też celowałem w niższy pakiet ale zmieniłem zdanie jako że zamierzam parę ładnych lat pojeździć i stwierdziłem że lepiej dać troche więcej i być zadowolonym niż za 2 lata szukać nowego auta bo czegoś brakuje.
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 13 lut 2023, 18:48
- model samochodu: Kia Ceed 1.5 T-GDI Business Line 7DCT
Re: Zamawiam XCeeda - czy warto dopłacić do BL?
Jedno zasadnicze pytanie! Czy wystarczająco długo jeżdziłeś i testowałeś wersję 7dct? Syn kupił w lutym ceeda z tą skrzynią i po pierwszych zachwytach teraz widzę i słyszę że zaczyna narzekać , ja osobiście mam podobne odczucia, w/w dct dobrze sprawuje się w trasie ale w mieście a w szczególności w korkach pozostawia wiele wiele do życzenia, podczas powolnej jazdy niemal nie uznaje redukcji do 1 biegu tylko uparcie ciągnie na półsprzęgle na drugim biegu, biegi zmienia wbrew jakiejkolwiek logice , potrafi jechać na zadanym biegu z prędkością obr. 1200-1300 , przy zmianie biegu na wyższy podbija znacznie obroty co czuć i słychać i nie są to pozytywne odczucia akustyczne, osobiście nie wróżę tej skrzyni długiego żywota tym bardziej że producent ogranicza jej gwarancję do 2 lat lub 20tyś.km. W xceed lepiej nie bedzie choćby dlatego że jest o te kilkadziesiąt kg cięższy.
Re: Zamawiam XCeeda - czy warto dopłacić do BL?
A do tego aktualne koszty wymiany sprzęgieł i dwumasy w tej skrzyni sięgają w ASO 10 tyś. Ale to może być problem już następnego właściciela...
Re: Zamawiam XCeeda - czy warto dopłacić do BL?
Dzięki za odpowiedzi! Chyba pójdę w BL.
Co do automatu - pół dnia jeździłem i było ok, ale dużego porównania nie mam. Zgłębie temat.
Co do automatu - pół dnia jeździłem i było ok, ale dużego porównania nie mam. Zgłębie temat.
Re: Zamawiam XCeeda - czy warto dopłacić do BL?
Jak poczytasz o tej skrzyni w wątku o Optimie, to … kupisz inne auto
Re: Zamawiam XCeeda - czy warto dopłacić do BL?
Ehh to już sam nie wiem... Ciężko coś wybrać.