Hornet pisze: ↑10 maja 2023, 23:45
Jak poczytasz o tej skrzyni w wątku o Optimie, to … kupisz inne auto
Tam mimo wszystko skrzynia była bardziej obciążona bo diesel 1.7, w którym występował problem generował 340 Nm vs 253 Nm w 1.5 T-GDI. Po lifcie podmienili silnik na 1.6 z momentem 320 Nm.
Ja po roku używania jestem z 7-DCT zadowolony. Tak, ma swoje specyficzne zachowanie przy powolnej jeździe w korku lub kick downie w trybie Comfort ale poza tym jeździ się z nią świetnie.
Warto mieć BL a najlepiej BL plus dla foteli wentylowanych skórzanych. Super wygodne. Reszta wyposażenia jeśli chodzi o systemy bezpieczeństwa ,uważam są przydatne. Jedno mnie denerwuje ale nie wiem jak winnych samochodach, to ładowarka indukcyjna. Powinna się nazywać mikrofalka. Telefon podczas ładowania nagrzewa się jak w piekarniku, myślę że to jest szkodliwe dla baterii. Chyba tylko w tej wersji są 18 calowe koła co bardzo ładnie pasuje.Ja posiadam takiego X ceeda od dwóch miesięcy i jestem pod wrażeniem. A przesiadłem się z BMW X1 z 2010 roku. Moje wrażenia z jazdy są na plus dla KIA.
Koła 18" można dokupić do każdej wersji, też wydaje mi się że samochód wygląda na nich super ... choć opony są bardzo drogie
Ładowarkę wyłączyłem całkowicie już po pierwszej próbie to jest jakieś złooo , teraz jest fajna półeczka na telefon.
Jeśli chodzi o skrzynie to z automatem napewno będzie wygodniej ale to nie jest rozwiązanie bez wad. Jak piszą użytkownicy słabo zachowuje się w korkach ale przede wszystkim będzie droższa w eksploatacji.
Policz sobie koszt zakupu + powiedzmy 10k PLN za każde 60kkm i czy dla Ciebie są ta akceptowalne koszta za wygodę.
Ja w końcu uznałem że nie warto i jeżdżę manualem, który też nie jest idealny bo dość długa jedynka i WLTP powodują że specyficznie się rusza.
Da się do tego przyzwyczić tak jak w automacie da się skorygować działanie skrzyni zayrzymując się w korku i ruszając na nowo zamiast toczyć się na półsprzęgle.
Więc IMO to głównie kwestia kosztów.
Jestem użytkownikiem wersji BL i moim zdaniem warto.
Park Assist - nie korzystałem ale korzystam z przednich czujników parkowania i są przydatne.
Podgrzewana fotele, kierownica i szyba przednia - bardzo fajne, zwłaszcza w zimie kierownica i szyba przednia, raz dwa i po szronie, oblodzeniu itd
JBL - muszę przyznać, że jestem zaskoczony jak fajnie to gra, zdecydowanie warto. Słuchałem też standardowego nagłośnienia i jest słyszalna różnica.
Speed Limit Warning - fajnie, poprawnie wyświetla ograniczenia prędkość ale taki można się obejść.
Indykcyjna ładowarka - nie korzystałem jeszcze
Cyfrowe zegary - fajnie się komponują z całą resztą i fajnie się prezentują. Jest minimalna możliwość konfiguracji no i zmienia się szata przy przełączaniu między trybem eco a sport.
Podsumowując, jak możesz to bierz.
Ktoś pisał o wentylowanych fotelach (BL+) - chyba jednak wolę szmaciaki z boczkami w skórze. Tym bardziej, że i tu i tu ta skóra to plastik jest, a nie prawdziwa skóra.
Dzięki za pomoc. Jeździłem wczoraj wersja BL z pakietem BL+, było gorąco i wentylowane fotele robią robotę. Co więcej, wykluczają one podgrzewana przednia szybę, co mi bardzo pasuje.
Dobra decyzja, ja kupiłem BL + i jestem mega zadowolony. W GT są fotele z alkantary ale niewygodnie się wsiada dochodzi jeszcze szyberdach, ale wtedy niżej jest podsufitka z tyłu. Z GT to tylko wziął bym kierownicę bo jest fajniejsza. Fotele w BL+ są naprawdę bardzo wygodne.
jestem nowy na tym forum, też przymierzam się do zakupu auta, biorę pod uwagę xceeda. Jestem po jeździe próbnej wersją business line z pakietem drive wise. Ogólnie nie było źle, ale też bez szału. Ot, zwykłe auto za rozsądne pieniądze. Tyle, że rozsądnie to ono kosztuje w wersji M, dopłata 30 tysięcy do BL już jednak robi dość sporą kwotę za auto, które w założeniu miało być tym drugim w domu. BMW 7 to nie jest i nigdy nie będzie, to jest toczyło dla Kowalskiego. Co przemawia za wersją BL? Na pewno nawiewy klimatyzacji w drugim rzędzie i kieszenie w oparciach, pewnie też te te systemy bezpieczeństwa (czy w praktyce bym ich używał, to nie wiem, mogłoby się okazać, że nie). I może automatyczny ręczny. Za to cyfrowe zegary w praktyce nie mają żadnej przewagi nad zwykłymi, niczego więcej nie pokażą. Audio JBL to jakaś kpina, gra beznadziejnie, ale z drugiej strony aż strach się bać jak w takim razie gra to podstawowe radio. Kolejna sprawa to ogrzewanie przedniej szyby, obowiązkowe w BL, dopłaciłbym bardziej za jego brak, przecież te druty cały czas widać. No i ostatnia sprawa, czyli w M android auto jest bezprzewodowy, a w BL tylko przez kabel (wiem, w BL jest fabryczna navi).
No a teraz żona rzuciła temat, że kolejne parę złotych powyżej dopasionego xceeda można mieć większe auto, na przykład sportage, który będzie tym pierwszym autem w rodzinie, bo nowe i pewne w dalekiej trasie, a przy tym wystarczająco na taką trasę pojemne. I bądź tu mądry...