Który silnik wybrać dla nowego Stonica

forum użytkowników Kia Stonic
krositinka
Posty: 10
Rejestracja: 03 maja 2023, 13:09

Który silnik wybrać dla nowego Stonica

Post autor: krositinka »

Cześć :)

Przymierzam się do zakupu nowego Stonica i zastanawiam się, który z silników wybrać:
1) 1.0 T-GDi 100 KM 6MT (Benzynowy, Manualna) / 1.0 T-GDi 100KM 7DCT (Benzynowy, Automatyczna DCT);
2) 1.2 DPi 5MT 84 KM (Benzynowy, Manualna).

Jakie są Wasze doświadczenia, na który silnik zdecydowalibyście się i dlaczego? Głównie zastanawiają mnie różnice pomiędzy T-GDI i DPi. Będzie to samochód do spokojnej jazdy w mieście i poza miastem, bez szaleństw. Zależy mi głównie na długiej i możliwie bezproblemowej eksploatacji.
Lunar GT
Posty: 1114
Rejestracja: 23 kwie 2022, 12:38
model samochodu: Kia Sportage V GT 4WD HEV + wszystko (tylko dziury w dachu nie chciałem)
Lokalizacja: Śląsk

Re: Który silnik wybrać dla nowego Stonica

Post autor: Lunar GT »

krositinka pisze: 03 maja 2023, 13:15 Zależy mi głównie na długiej i możliwie bezproblemowej eksploatacji.
Więc nie ma co się zastanawiać, żadna dyskusja nie ma tu sensu - TYLKO 1.2 DPI
nadamus
Posty: 7
Rejestracja: 17 paź 2022, 19:42
model samochodu: kia picanto III

Re: Który silnik wybrać dla nowego Stonica

Post autor: nadamus »

dokładnie- tylko 1,2 dpi. łańcuszek, hydraulika zaworów, brak turbo, 4 cylindry. to przewaga nad drugim silnikiem.
tomekjulia
Posty: 260
Rejestracja: 15 sty 2022, 17:45
model samochodu: kia stonic

Re: Który silnik wybrać dla nowego Stonica

Post autor: tomekjulia »

Ja mam od lutego nowy 1.0 T-GDi 100KM 7DTC . Silnik pracuje cicho wachlować biegami nie trzeba jak na miasto i do pracy jest super . Żona jezdziła do tej pory manualem . Teraz stwierdziła że nigdy już nie zasiądzie do samochodu z manualną skrzynią biegów 8-)
shermanking
Posty: 26
Rejestracja: 03 gru 2021, 19:17
model samochodu: Kia Stonic

Re: Który silnik wybrać dla nowego Stonica

Post autor: shermanking »

tomekjulia pisze: 03 maja 2023, 19:03 Ja mam od lutego nowy 1.0 T-GDi 100KM 7DTC . Silnik pracuje cicho wachlować biegami nie trzeba jak na miasto i do pracy jest super . Żona jezdziła do tej pory manualem . Teraz stwierdziła że nigdy już nie zasiądzie do samochodu z manualną skrzynią biegów 8-)
Potwierdzam słowa poprzednika. Mam swoją Stonkę od lipca 2022 i po 9 miesiącach użytkowania jestem bardzo zadowolony z automatu. Wcześniej też miałem automat ale skrzynia dwusprzęgłowa jest poprostu super, i nie mam co porównywać poprzedniego auta z obecnym. W 90 procentach jeżdżę po mieście, często w korkach, także zamiast machania lewarkiem, mogę się cieszyć komfortową jazda. Oczywiście spalanie jest większe niż w 1.2 DPI, ale coś za coś.
Podsumowując, jeżeli ktoś chce jeździć komfortowo, z czego większość w mieście, 7DTC jest jedynym logicznym wyborem z gamy silników.
Kia Stonic, 1.0 T-GDI, 100 KM, 7 DCT, L+BL, Most Yellow, produkcja 2022
Pajda
Posty: 9
Rejestracja: 10 lut 2021, 20:50
model samochodu: Kia Stonic 1.0 100KM

Re: Który silnik wybrać dla nowego Stonica

Post autor: Pajda »

Tylko 1.0 T-GDi 100 KM
Żadnych problemów z tym silnikiem, żwawy, szybki, bez problemowy.
Jak chcesz się cieszyć z jazdy ww. silnik to najlepszy wybór.
Jutrzejszy
Posty: 273
Rejestracja: 05 gru 2021, 14:35
model samochodu: YB G4LF

Re: Który silnik wybrać dla nowego Stonica

Post autor: Jutrzejszy »

Na temat dylematu "DPI vs T-GDI" pisałem na sąsiednim forum Rio:
viewtopic.php?p=71872#p71872
w26rysiek
Posty: 111
Rejestracja: 23 maja 2019, 13:12

Re: Który silnik wybrać dla nowego Stonica

Post autor: w26rysiek »

krositinka pisze: 03 maja 2023, 13:15 Cześć :)

Przymierzam się do zakupu nowego Stonica i zastanawiam się, który z silników wybrać:
1) 1.0 T-GDi 100 KM 6MT (Benzynowy, Manualna) / 1.0 T-GDi 100KM 7DCT (Benzynowy, Automatyczna DCT);
2) 1.2 DPi 5MT 84 KM (Benzynowy, Manualna).

Jakie są Wasze doświadczenia, na który silnik zdecydowalibyście się i dlaczego? Głównie zastanawiają mnie różnice pomiędzy T-GDI i DPi. Będzie to samochód do spokojnej jazdy w mieście i poza miastem, bez szaleństw. Zależy mi głównie na długiej i możliwie bezproblemowej eksploatacji.
Do takiej jazdy tylko 1.2. Konstrukcja z 2019 r. Jednostka bardzo trwała o prostej konstrukcji co przekłada się na znikomą awaryjność oraz niskie koszty użytkowania. Co do kultury pracy jest na dobrym poziomie, również dynamika i elastyczność jest zadowalająca. Minusem może być głośna praca na wyższych obrotach. Niska awaryjność, przyzwoite osiągi oraz niski poziom spalania który średnio kształtuje się w granicach 5-6 l/100km.
Pozostałe silniki to jednostki trzycylindrowe - nie polecam.
StonicScross
Posty: 711
Rejestracja: 22 maja 2020, 12:55
model samochodu: Stonic 1.0 120

Re: Który silnik wybrać dla nowego Stonica

Post autor: StonicScross »

A co konkretnie masz przeciw 1.0 turbo? Gdzie problem? Ani z gpf, ani olejem ani to to nie Puretech. Powtarzasz stereotypy. Dla mnie przewaga 1.0 120 nad 1.4 109 w Rio 3 z 2015 jest duża.
StonicScross
Posty: 711
Rejestracja: 22 maja 2020, 12:55
model samochodu: Stonic 1.0 120

Re: Który silnik wybrać dla nowego Stonica

Post autor: StonicScross »

Nie wiem czy te 1.0 już ze 7-8 lat nie są na rynku. Pisze ktoś coś źle na forum ceeda czy w hyundaiach?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Stonic”