[Sportage V] Tryb żeglowania i system start/stop nie działają?
Regulamin forum
link
link
-
- Posty: 284
- Rejestracja: 17 cze 2022, 16:15
- model samochodu: KIA SPORTAGE V, L, MHEV, 150 KM, 2023, Blue Flame
Re: [Sportage V] Tryb żeglowania i system start/stop nie działają?
Auto mam kilka dni.
Od czego zależy fakt, że czasem gdy auto żegluje dojeżdżając do świateł wyłączy się silnik zupełnie i jest tak aż do zatrzymania , a czasem gdy dotknę hamulca załącza się silnik spalinowy? Działa tak w pierwszym przypadku gdy np. jest prędkość poniżej 50 km/h czy trzeba spełnić inne warunki? Czy może to był przypadek?
Myślę, że z ciekawości poobserwuję jeszcze jakiś czas to wszystko ECO ale trochę mnie to przeraża. Aktywny tryb start/stop i tryb eco. Dojeżdżając do świateł najpierw auto żegluje. Silnik wyłączony jest chwilę, jakieś auto wjeżdża przed mnie i muszę przyhamować więc po kilka sekundach silnik znowu startuje. Za moment zatrzymuję się przed światłami i start/stop wyłącza ponownie silnik, a za 5 sekundy ruszam bo mam zielone i silnik znowu pracuje. W niewielki wycinek czasu tyle działań - tak ma być i silnik będzie trwały?
Przy okazji - mam ustawione w "zakładce" ograniczenia prędkości pierwszą opcję tj. asystent ograniczenia prędkości (dostosowuje prędkość pojazdu do obowiązującego na drodze ograniczenia prędkości). Zakładałem, że działa to tak, iż auto odczytało znak ograniczenia np. do 70 km/h , a ja jadę 90. To informuje mnie lub ingeruje i prędkość dostosuje do 70. U mnie nic się nie dzieje. To tak nie działa? Czy muszę spełnić jeszcze "milion" innych warunków?
Kolejne pytanie - cofałem. Chcę przełączyć na N i potem na D tak powoli sekwencyjnie ; bo tak mi kazano. A jak bym nie ruszał tym pokrętłem to za jednym ruchem mam D. Też tak macie?
Kolejne. Jechałem na 7 biegu kt automat włączył bardzo szybko - tryb eco. Łopatką zbiłem bieg na 5, przyspieszyłem i przełączyłem na 6. Chciałem znowu trochę tak pojechać bez zmiany biegu tj. by były wyższe obroty, ale auto po kilku sekundach samo włączyło kolejny bieg. Tak to powinno działać?
Stojąc w korku wykorzystujecie tryb auto hold czy trzymacie nogę na pedale? Wiem że P nie jest wskazane. Ponoć po zatrzymaniu auta ma się włączyć P i wyłączyć silnik. Tak mnie instruowali w salonie.
W wersji M auto od razu mnie informowało, że pojazd poprzedzający oddala się, o możliwych kolizjach. Tu niby też wszystko mam włączone , a nie działa? Mam wypowiedzieć jeszcze jakieś zaklęcie?
Od czego zależy fakt, że czasem gdy auto żegluje dojeżdżając do świateł wyłączy się silnik zupełnie i jest tak aż do zatrzymania , a czasem gdy dotknę hamulca załącza się silnik spalinowy? Działa tak w pierwszym przypadku gdy np. jest prędkość poniżej 50 km/h czy trzeba spełnić inne warunki? Czy może to był przypadek?
Myślę, że z ciekawości poobserwuję jeszcze jakiś czas to wszystko ECO ale trochę mnie to przeraża. Aktywny tryb start/stop i tryb eco. Dojeżdżając do świateł najpierw auto żegluje. Silnik wyłączony jest chwilę, jakieś auto wjeżdża przed mnie i muszę przyhamować więc po kilka sekundach silnik znowu startuje. Za moment zatrzymuję się przed światłami i start/stop wyłącza ponownie silnik, a za 5 sekundy ruszam bo mam zielone i silnik znowu pracuje. W niewielki wycinek czasu tyle działań - tak ma być i silnik będzie trwały?
Przy okazji - mam ustawione w "zakładce" ograniczenia prędkości pierwszą opcję tj. asystent ograniczenia prędkości (dostosowuje prędkość pojazdu do obowiązującego na drodze ograniczenia prędkości). Zakładałem, że działa to tak, iż auto odczytało znak ograniczenia np. do 70 km/h , a ja jadę 90. To informuje mnie lub ingeruje i prędkość dostosuje do 70. U mnie nic się nie dzieje. To tak nie działa? Czy muszę spełnić jeszcze "milion" innych warunków?
Kolejne pytanie - cofałem. Chcę przełączyć na N i potem na D tak powoli sekwencyjnie ; bo tak mi kazano. A jak bym nie ruszał tym pokrętłem to za jednym ruchem mam D. Też tak macie?
Kolejne. Jechałem na 7 biegu kt automat włączył bardzo szybko - tryb eco. Łopatką zbiłem bieg na 5, przyspieszyłem i przełączyłem na 6. Chciałem znowu trochę tak pojechać bez zmiany biegu tj. by były wyższe obroty, ale auto po kilku sekundach samo włączyło kolejny bieg. Tak to powinno działać?
Stojąc w korku wykorzystujecie tryb auto hold czy trzymacie nogę na pedale? Wiem że P nie jest wskazane. Ponoć po zatrzymaniu auta ma się włączyć P i wyłączyć silnik. Tak mnie instruowali w salonie.
W wersji M auto od razu mnie informowało, że pojazd poprzedzający oddala się, o możliwych kolizjach. Tu niby też wszystko mam włączone , a nie działa? Mam wypowiedzieć jeszcze jakieś zaklęcie?
-
- Posty: 273
- Rejestracja: 05 gru 2021, 14:35
- model samochodu: YB G4LF
Re: [Sportage V] Tryb żeglowania i system start/stop nie działają?
Jedynym celem start/stopu jest zmniejszenie emisji CO2 w testach homologacyjnych, aby zmniejszyć gigantyczne kary nakładane na producentów za sprzedaż nowych samochodów emitujących średnio powyżej 95g CO2/km.MARCO46 pisze: ↑07 maja 2023, 12:28 Myślę, że z ciekawości poobserwuję jeszcze jakiś czas to wszystko ECO ale trochę mnie to przeraża. Aktywny tryb start/stop i tryb eco. Dojeżdżając do świateł najpierw auto żegluje. Silnik wyłączony jest chwilę, jakieś auto wjeżdża przed mnie i muszę przyhamować więc po kilka sekundach silnik znowu startuje. Za moment zatrzymuję się przed światłami i start/stop wyłącza ponownie silnik, a za 5 sekundy ruszam bo mam zielone i silnik znowu pracuje. W niewielki wycinek czasu tyle działań - tak ma być i silnik będzie trwały?
Kara za sprzedaż każdego nowego egzemplarza samochodu wynosi obecnie kilka tysięcy euro, dlatego inne skutki start/stopu (np. trwałość silnika) nie mają znaczenia.
-
- Posty: 88
- Rejestracja: 06 lut 2022, 17:38
- model samochodu: Sportage _150 KM MHEW_7 DCT
Re: [Sportage V] Tryb żeglowania i system start/stop nie działają?
"Od czego zależy fakt, że czasem gdy auto żegluje dojeżdżając do świateł wyłączy się silnik zupełnie i jest tak aż do zatrzymania " - to jest prawidłowe i nie ma nic wspólnego z tz.żeglowaniem w czasie jazdy.Tak działa autostar-stop w samochodach wysosażaonych w dodatkowy akululator i silniek elektryczny.Ten auto star-stopma szersze działanie od tradycyjnego start-stop opartego na jednym akumulatorze.Poprostu uruchamia się już czyli gasi silnik jeszcze w trakcie gdy samochód porusza się z prędkością 20 km i mnijszą .Każde dotknięcie pedały przyspieszania stojąc np. przed rzejściem dla pieszych itp. powodu wbudzenie sytem jazdy na wprost czyli uruchamia silnik.Różnie producenci uzależnają to uruchomienie silnika wz auto start-stop , w niektórych markach gdy ruszysz kierownicą i się właczy.
Niżej z spisu treści istrukcji , dział i nr strony
System ręcznej kontroli dopuszczalnej prędkości (MSLA) ...6-121
• Obsługa systemu ręcznej kontroli dopuszczalnej prędkości ....6-121
Inteligentny system kontroli dopuszczalnej prędkości
(ISLA)...........................................................................................6-124
• Inteligentny system kontroli dopuszczalnej prędkości................6-124
• Obsługa inteligentnego systemu kontroli dopuszczalnej
prędkości..........................................................................................................6-125
N we włączonym pojeździe
Obsługa
1. Wyłączyć funkcję AUTO HOLD i zwolnić
hamulec postojowy.
2. Nacisnąć pedał hamulca.
3. Obrócić pokrętło zmiany biegów do
położenia N (bieg jałowy). W zestawie
wskaźników pojawi się komunikat
(„Press and hold OK button to stay in
Neutral when vehicle is Off”) (Wciśnij i
przytrzymaj przycisk OK, aby pozostać
na biegu jałowym po wyłączeniu
silnika).......................................................6-25
"Kolejne. Jechałem na 7 biegu kt automat włączył bardzo szybko - tryb eco. Łopatką zbiłem bieg na 5, przyspieszyłem i przełączyłem na 6. Chciałem znowu trochę tak pojechać bez zmiany biegu tj. by były wyższe obroty, ale auto po kilku sekundach samo włączyło kolejny bieg. Tak to powinno działać?
" automat po uzyciu tz. łopatek zawsze będzie wracał do trybu auto , a auto na eco zmienia na niższych obrotach biegi.Jeżeli chcesz jeżdzić bardziej dynamicznie to zmien tryb na normal bądz sport
"Stojąc w korku wykorzystujecie tryb auto hold czy trzymacie nogę na pedale? " jak kto woli , autohol to automatyczny hamualec , z chwilą zatrzymania samochodu automatycznie zaciąga hamulec , autostart-stop zgasił motor autohold zacisną hamulec ręczny , motor uruchamia się po dotknięciu pedału gazu i dodanie gazu powoduje ruszanie z miejsca i wtedy hamulec reczny odpuszcza, Gdy autohold nie jest włączony touruchomienie motoru i ruszane z miejsca zaczyna się z chwilą zwolnienie hamulaca nożnego.Oba systemy są bezpieczne
"że pojazd poprzedzający oddala się, o możliwych kolizjach" poszukaj w ustawieniach bo tam to znjdziesz.Jaka to wersja wysposazenia ??Poza tym byłbym ostrozny z tymi informacjami z salonu, bo często jesttak że doradcy nie rozróżniają różnic wersji a co dopiera zasad dziłania automatów.
Niżej z spisu treści istrukcji , dział i nr strony
System ręcznej kontroli dopuszczalnej prędkości (MSLA) ...6-121
• Obsługa systemu ręcznej kontroli dopuszczalnej prędkości ....6-121
Inteligentny system kontroli dopuszczalnej prędkości
(ISLA)...........................................................................................6-124
• Inteligentny system kontroli dopuszczalnej prędkości................6-124
• Obsługa inteligentnego systemu kontroli dopuszczalnej
prędkości..........................................................................................................6-125
N we włączonym pojeździe
Obsługa
1. Wyłączyć funkcję AUTO HOLD i zwolnić
hamulec postojowy.
2. Nacisnąć pedał hamulca.
3. Obrócić pokrętło zmiany biegów do
położenia N (bieg jałowy). W zestawie
wskaźników pojawi się komunikat
(„Press and hold OK button to stay in
Neutral when vehicle is Off”) (Wciśnij i
przytrzymaj przycisk OK, aby pozostać
na biegu jałowym po wyłączeniu
silnika).......................................................6-25
"Kolejne. Jechałem na 7 biegu kt automat włączył bardzo szybko - tryb eco. Łopatką zbiłem bieg na 5, przyspieszyłem i przełączyłem na 6. Chciałem znowu trochę tak pojechać bez zmiany biegu tj. by były wyższe obroty, ale auto po kilku sekundach samo włączyło kolejny bieg. Tak to powinno działać?
" automat po uzyciu tz. łopatek zawsze będzie wracał do trybu auto , a auto na eco zmienia na niższych obrotach biegi.Jeżeli chcesz jeżdzić bardziej dynamicznie to zmien tryb na normal bądz sport
"Stojąc w korku wykorzystujecie tryb auto hold czy trzymacie nogę na pedale? " jak kto woli , autohol to automatyczny hamualec , z chwilą zatrzymania samochodu automatycznie zaciąga hamulec , autostart-stop zgasił motor autohold zacisną hamulec ręczny , motor uruchamia się po dotknięciu pedału gazu i dodanie gazu powoduje ruszanie z miejsca i wtedy hamulec reczny odpuszcza, Gdy autohold nie jest włączony touruchomienie motoru i ruszane z miejsca zaczyna się z chwilą zwolnienie hamulaca nożnego.Oba systemy są bezpieczne
"że pojazd poprzedzający oddala się, o możliwych kolizjach" poszukaj w ustawieniach bo tam to znjdziesz.Jaka to wersja wysposazenia ??Poza tym byłbym ostrozny z tymi informacjami z salonu, bo często jesttak że doradcy nie rozróżniają różnic wersji a co dopiera zasad dziłania automatów.
-
- Posty: 284
- Rejestracja: 17 cze 2022, 16:15
- model samochodu: KIA SPORTAGE V, L, MHEV, 150 KM, 2023, Blue Flame
Re: [Sportage V] Tryb żeglowania i system start/stop nie działają?
Dziękuję za podpowiedzi.
-
- Posty: 284
- Rejestracja: 17 cze 2022, 16:15
- model samochodu: KIA SPORTAGE V, L, MHEV, 150 KM, 2023, Blue Flame
Re: [Sportage V] Tryb żeglowania i system start/stop nie działają?
.....poszedłem jeszcze raz wszystko sprawdzić - mam na myśli ustawienia.
Niby wszystko załączone.
No to się przejechałem. Efekt jest taki, że prawie wpakowałem się gościowi w dupę bo sprawdzałem czy system ostrzegania o kolizji zadziała.
No i nie zadziałał.
Tak samo jak informacja o ruszającym przede mną samochodzie. Auto rusza , a u mnie nic.
Chyba że to nie działa w trybie eco i gdy jest się po obiedzie.
Może i nie potrafię zrobić "x" rzeczy przy aucie ale poustawiać przynajmniej część z nich naprawdę potrafię.
W poprzednim sobie ustawiłem i działało - mam płot z cisów. Wjeżdżałem 20cm od nich - zero informacji z czujników parkowania.
Jest jakieś magiczne słowo kt to wszystko uaktywnia bo k...a j..o m.ć nie działa?
Niby wszystko załączone.
No to się przejechałem. Efekt jest taki, że prawie wpakowałem się gościowi w dupę bo sprawdzałem czy system ostrzegania o kolizji zadziała.
No i nie zadziałał.
Tak samo jak informacja o ruszającym przede mną samochodzie. Auto rusza , a u mnie nic.
Chyba że to nie działa w trybie eco i gdy jest się po obiedzie.
Może i nie potrafię zrobić "x" rzeczy przy aucie ale poustawiać przynajmniej część z nich naprawdę potrafię.
W poprzednim sobie ustawiłem i działało - mam płot z cisów. Wjeżdżałem 20cm od nich - zero informacji z czujników parkowania.
Jest jakieś magiczne słowo kt to wszystko uaktywnia bo k...a j..o m.ć nie działa?
-
- Posty: 336
- Rejestracja: 10 mar 2022, 22:12
- model samochodu: Kia Sportage mHEV 180 KM BL FWD,7 DCT,EXG,AEB.AE +
- Lokalizacja: Ohlau
Re: [Sportage V] Tryb żeglowania i system start/stop nie działają?
Wygląda na to,że znowu trafiłeś na trefny egzemplarz...Wszystkie elementy,które wymieniłeś u mnie działają jak należy.
Re: [Sportage V] Tryb żeglowania i system start/stop nie działają?
Jak MARCO46 serwisanci zobaczą w ASO to już fleszbeki jak z Wietnamu im się odpalą
Dziwna sprawa, zakładam że tak jak piszesz masz powłączane wszystko w ustawieniach oraz wersja M faktycznie te rzeczy robi
Dziwna sprawa, zakładam że tak jak piszesz masz powłączane wszystko w ustawieniach oraz wersja M faktycznie te rzeczy robi
-
- Posty: 284
- Rejestracja: 17 cze 2022, 16:15
- model samochodu: KIA SPORTAGE V, L, MHEV, 150 KM, 2023, Blue Flame
Re: [Sportage V] Tryb żeglowania i system start/stop nie działają?
Koleżeństwo widzę sobie podśmiechujki ze mnie robi
Na bank mam ustawione wszystko.
Może ten typ tak ma?
Pojeżdżę sobie i przy okazji jak uzbieram trochę pytań pojadę do serwisu.
Może da się jakoś ustawić czułość czujników?
...co do mojego poprzedniego auta - zrobiłem 1300 km i nie skasował się licznik choć auto tankowałem 2x i przed wyjazdem "wypaliłem" cały zbiornik ; czyli w sumie 3 tankowania bez skasowania - może dlatego, że przed uruchomieniem silnika wyłączałem start / stop? na filmie który przekazałem serwisowi było widać jak zbiornik paliwa się sam uzupełnia gdy start / stop wyłączył auto na światłach
ale żeby nie było kolorowo zepsuł się spryskiwacz - tu diagnoza na forum brzmi pompka spryskiwacza bo gdy psikam na przód leci też na tył
Niemniej temat dogadałem z prezesem firmy i zawarliśmy porozumienie myślę OK dla obu stron. Ja jestem zadowolony. Po 364 dniach mam nowe auto na fajnych warunkach.
Wniosek jest taki , że nie wolno odpuszczać.
Szkoda tylko, że to tyle trwało; choć powiedzmy sobie szczerze, iż ta przypadłość z kasowaniem podlicznika to i tak mały problem w stosunku do tego gdybym miał jakieś komplikacje np. silnikowe.
Na bank mam ustawione wszystko.
Może ten typ tak ma?
Pojeżdżę sobie i przy okazji jak uzbieram trochę pytań pojadę do serwisu.
Może da się jakoś ustawić czułość czujników?
...co do mojego poprzedniego auta - zrobiłem 1300 km i nie skasował się licznik choć auto tankowałem 2x i przed wyjazdem "wypaliłem" cały zbiornik ; czyli w sumie 3 tankowania bez skasowania - może dlatego, że przed uruchomieniem silnika wyłączałem start / stop? na filmie który przekazałem serwisowi było widać jak zbiornik paliwa się sam uzupełnia gdy start / stop wyłączył auto na światłach
ale żeby nie było kolorowo zepsuł się spryskiwacz - tu diagnoza na forum brzmi pompka spryskiwacza bo gdy psikam na przód leci też na tył
Niemniej temat dogadałem z prezesem firmy i zawarliśmy porozumienie myślę OK dla obu stron. Ja jestem zadowolony. Po 364 dniach mam nowe auto na fajnych warunkach.
Wniosek jest taki , że nie wolno odpuszczać.
Szkoda tylko, że to tyle trwało; choć powiedzmy sobie szczerze, iż ta przypadłość z kasowaniem podlicznika to i tak mały problem w stosunku do tego gdybym miał jakieś komplikacje np. silnikowe.
-
- Posty: 184
- Rejestracja: 03 sty 2023, 09:13
- model samochodu: Kia Sportage BL + AEB 150KM 7DCT MHEV
Re: [Sportage V] Tryb żeglowania i system start/stop nie działają?
Przy włączonym tempomacie proponuje Ci zmianę prędkości, którą możesz zatwierdzić lub nie, dodatkowo zmienia się kolor cyfry w ograniczeniu (czerwona) przy znaku prędkości jak jedziesz za szybko. To czy cyfra ma być na czerwono czy nie może też zmienić w ustawieniach ustawiając tolerancje np +5km/h, ta toleracja wpływa również na prędkość tempomatu i to jak komputer dobierze Ci prędkość.MARCO46 pisze: ↑07 maja 2023, 12:28 Przy okazji - mam ustawione w "zakładce" ograniczenia prędkości pierwszą opcję tj. asystent ograniczenia prędkości (dostosowuje prędkość pojazdu do obowiązującego na drodze ograniczenia prędkości). Zakładałem, że działa to tak, iż auto odczytało znak ograniczenia np. do 70 km/h , a ja jadę 90. To informuje mnie lub ingeruje i prędkość dostosuje do 70. U mnie nic się nie dzieje. To tak nie działa? Czy muszę spełnić jeszcze "milion" innych warunków?
Np. masz ustawione +5km/h, tempomat proponuje zmiane prędkości z 90 do 50km/h, po zatwierdzeniu ustawi się na 55km/h zamiast na 50 km/h
Ja muszę wykonać "dwa" kliki w prawo na D i dwa kliki w lewo na R
Jest ok, tylko w trybie sport trzyma zadany bieg. Jak przytrzymasz prawą łopatkę przez chwilę to też wraca do automatu.MARCO46 pisze: ↑07 maja 2023, 12:28 Kolejne. Jechałem na 7 biegu kt automat włączył bardzo szybko - tryb eco. Łopatką zbiłem bieg na 5, przyspieszyłem i przełączyłem na 6. Chciałem znowu trochę tak pojechać bez zmiany biegu tj. by były wyższe obroty, ale auto po kilku sekundach samo włączyło kolejny bieg. Tak to powinno działać?
Używam autohold normalnie, cały czas D, hamuje, dociskam lekko hamulec aby autohold załapał (przy lekko trzymamy hamulcu może nie zaskoczyć) I puszczam nogę z hamulca.
Oddalające auto włącza się w ustawieniach, kolizja powinna działać również, jeżeli masz ustawioną w trybie "normalnym", a nie opóźnionym to dosyć łatwo to wywołać, ważna jest różnica prędkości między Tobą a autem przed Tobą a nie odległość. Jak zbliżasz się za szybko to nawet kilka metrów przed pojazdem zaczyna alarmować.