Strona 6 z 7

Re: Szarpnięcie (bujnięcie) autem MHEV automat przy hamowaniu

: 13 wrz 2023, 19:41
autor: MIKIKEK12
pabprs pisze: 01 sie 2023, 17:54
MIKIKEK12 pisze: 01 sie 2023, 08:56
erykporter pisze: 01 sie 2023, 02:12
Taki efekt bujnięcia do tyłu mam i ja w tej samej skrzyni tylko Hyundai Tucson 2022, obecnie 9tys przebiegu. Nie odpowiada mi praca tej skrzyni totalnie. Serwis twierdzi, ze tak ma być i taki urok dwusprzęgłówek ja jednka twierdze, że albo mam fabrycznie wadliwą skrzynie albo po prostu 7dct to g*wno. W kazdym razie pojezdzic ze dwa lata jeszcze i kupować skrzynie hydrokinetyczną i spokój na lata
Serwis opowiada bajki, pewnie nawet nigdy nie widział jak taka skrzynia wygląda w środku a co dopiero mówić o naprawie, kasowaniu luzów itp. Mój MHEV nie ma żadnego problemu z bujnięciem podczas zatrzymywania a skrzynia pracuje płynnie i przewidywalnie w każdym trybie. Moje poprzednie auto to Modeo MKV TDCI z dwusprzęgłówką PowerShift i nalatane 180kkm i tam też wszystko pracowało należycie tyle, że tam były mokre sprzęgłą więc zgodnie z zaleceniem konieczna statyczna wymniana oleju zgodnie z harmonogramem. Żona jeździ T-Rock' z DSG i też jest ok, zatem cała ta historia jest demonizowaniem.
Nie twierdzę, że taki kłopot nie występuje, ale jeśli ktoś go doświadcza, to jeśli ASO się na tym nie zna wciskając kit, że to prawidłowe, to trzeba znaleść serwis alternatywny i niestety dużo zapłacić, albo polubić tę usterkę.
Jest wielce prawdopodobne, że o ile nie jest to jakiś duperel,- serwis po stwierdzeniu usterki do skrzyń nie zagląda, tylko je demontuje i wysyła do regeneracji do producenta i ewentualnie montuje inną, zregenerowaną. Tak robi wiele serwisów i dotyczy to wielu podzespołów np. skrzyń, turbin, alternatorów itd.
Tylko jak skorzystać z alternatywnych serwisów jak auto jest na gwarancji, skrzynia również... w momencie jak jakiś serwis poza Aso zacznie ją ruszać trace gwarancje nie tylko na sprzęgła ale i calą skrzynie. ASO wiadomo, nie chce się tym zajmowac ale moim zdaniem w moim przypadku skrzynia powinna byc wymieniona na nową, wolną od wady jaką jest szarpanie i motanie w doborze biegów. Nie mam czasu by brać adwokata i latać po sądach z autem. Nie po to wydałem na samochód 160tys by martwic sie o skrzynie... trochę to słabe, że w aucie za tyle pieniędzy stosują suche sprzęgła..

Re: Szarpnięcie (bujnięcie) autem MHEV automat przy hamowaniu

: 08 lis 2023, 14:09
autor: Seidex
Witam, mam tak samo przy HEV, wyłączyłem dzisiaj AUTO HOLD i zobacze czy to tak czasami nie przez to, chodź z drugiej strony niby czemu miało by być.

Re: Szarpnięcie (bujnięcie) autem MHEV automat przy hamowaniu

: 08 lis 2023, 20:24
autor: erykporter
Najlepsze w tym wszystkim jest to, że owe "bujnięcie" pozwolono mi sprawdzić w dotychczas pięciu samochodach Sportage - NOWYCH - przed odbiorem nowego nabywcy. I co, wszystkie mają ten sam mankament. Ale tylko ja podobno zgłaszam to serwisowi. Innym chyba nie przeszkadza.

Re: Szarpnięcie (bujnięcie) autem MHEV automat przy hamowaniu

: 08 lis 2023, 21:00
autor: kemotl
Nie wiem czy jeździsz na codzien manualem, ale spróbuj się przejechać i przy dohamowywaniu do zera np przed światłami spróbuj redukować biegi do jedynki włącznie i zobaczysz jaki efekt będzie na jedynce. Samochód delikatnie bujnie.Wydaje mi się że problem jest w tym że 7DCT redukuje biegi przy postoju przełączając biegi na każdy po kolei w dół.

Re: Szarpnięcie (bujnięcie) autem MHEV automat przy hamowaniu

: 03 lut 2024, 20:58
autor: MIKIKEK12
erykporter pisze: 08 lis 2023, 20:24 Najlepsze w tym wszystkim jest to, że owe "bujnięcie" pozwolono mi sprawdzić w dotychczas pięciu samochodach Sportage - NOWYCH - przed odbiorem nowego nabywcy. I co, wszystkie mają ten sam mankament. Ale tylko ja podobno zgłaszam to serwisowi. Innym chyba nie przeszkadza.
Jak po czasie? Cos sie poprawilo? Czy jest tak samo? U mnie w Tucsonie 7dct 20tys pykło i bez poprawy

Re: Szarpnięcie (bujnięcie) autem MHEV automat przy hamowaniu

: 14 mar 2024, 09:42
autor: youngd
MIKIKEK12 pisze: 23 maja 2023, 20:50
No to mamy dokładnie to samo. Teraz doczytalem, u mnie też w samej końcówce jest te szarpnięcie. Wczoraj z każdym zatrzymaniem to miałem. Dziś jezdzilem, chcialem wywołać i nie mogłem. Może raz delikatnie szarpło przed całkowitym zatrzymaniem. Byłem na wymianie oleju w silniku po dotarciu (3.5k przebiegu) napomniałem o tym szarpaniu skrzyni i też o tym, że w okolicy 500km przebiegu zdarzało sie szarpnąć przy wrzucaniu 2 biegu, ale serwis mnie zbył mówiąc, że sprzęgła muszą sie ułożyć, że to też praca tej skrzyni jest taka, że jest cały czas gotowa do jazdy i jak hamuje to zbija biegi i wrzuca chwilowo na obroty, żeby być w gotowości i bez zwłoki ruszyć. No ale to mnie nie przekonuje... automat powinien chodzić bez szarpnięć i tyle! A tu taki bubel... mam czasem wrazenie jakby przed calkowitym zatrzymaniem za późno sprzęgło jakby załączał. Coś jakbym w manualu jechał do swiatel na drugim biegu i nie wcisnął sprzęgła i efekt szarpniecia przed zgasnieciem silnika... a tutaj start stop od początku mam wyłączony, jeżdżę tylko na normal i sport... auto dziś ma 3600km
Cześć. Mój Sprotage z DCT 180 km ma obecnie 700 km najeżdżone i mam podobny objaw jak kolega @MIKIKEK12.
Przy delikatnym zatrzymywaniu (jak jazda w korku) w końcowej fazie hamowania samochód lekko buja/podskakuje jak w manualu kiedy podjeżdżasz na za wysokim biegu i nie wciskasz sprzęgła. Idealnie opisał to włąśnie @MIKIKEK12:
mam czasem wrazenie jakby przed calkowitym zatrzymaniem za późno sprzęgło jakby załączał. Coś jakbym w manualu jechał do swiatel na drugim biegu i nie wcisnął sprzęgła i efekt szarpniecia przed zgasnieciem silnika
Dodatkowo takie bujnięcie występuje także przy ruszaniu. Jak puszczam hamulec i delikatnie podjeżdżam bez wciskania gazu to na początku też lekko szarpie/podskakuje jak by się troche dusił. Jeżdżę tylko w normalnym trybie bez auto hold-a.

Pytanie: czy tak powinno być? Czy zgłaszać do ASO, czy pojeździć jeszcze? Kolega wyżej napisał, że w ASO powiedzieli mu, że "sprzęgła muszą się ułożyć".

Re: Szarpnięcie (bujnięcie) autem MHEV automat przy hamowaniu

: 16 mar 2024, 00:29
autor: slider2002
Też to u siebie wyczuwa ale nie jakoś drastycznie. Skrzynia hamuje silnikiem redukując biegi. Jakoś mi to nie przeszkadza

Re: Szarpnięcie (bujnięcie) autem MHEV automat przy hamowaniu

: 16 mar 2024, 09:44
autor: ZetDe
Też to mam. Pytałem w ASO i powiedzieli mi, że skrzynia biegów w ostatniej fazie hamowania zapina pierwszy bieg i stąd to szarpnięcie. W manualu tego nie ma bo jest wyciśnięte sprzęgło. Poradzili mi robić tak: podczas hamowania, jak jest już drugi bieg to dohamować aż przy toczącym się pojeździe, skrzynia zapnie pierwszy bieg i wtedy wyhamować do zera. Faktycznie bujnięcie jest niezauważalne dla pasażerów – ja to czuję.

Re: Szarpnięcie (bujnięcie) autem MHEV automat przy hamowaniu

: 16 mar 2024, 14:43
autor: youngd
Ok, dzięki Panowie. Zwrócę uwagę kiedy wrzuca 1ke i może faktycznie. To jest powodem. Z resztą w instrukcji jest napisane:
„ Suche sprzęgło przenosi moment obrotowy w bardziej bezpośredni sposób i zapewnia bezpośrednie odczucie jazdy, które może być inne niż w przypadku konwencjonalnej automatycznej skrzyni biegów. Może być to odczuwalne podczas ruszania z zatrzymania lub jazdy z niską prędkością z częstymi postojami.”
Oraz
„Podczas jazdy z niską prędkością, w przypadku szybkiego zwolnienia pedału przyspieszenia, wyczuwalne może być hamowanie silnikiem, zanim skrzynia biegów zmieni bieg. To wyczuwalne hamowanie silnikiem jest zbliżone do jazdy z manualną skrzynią biegów przy niskiej prędkości.”


Ale czy to też tłumaczy lekkie „podskakiwanie” przy ruszaniu bez gazu?

Re: Szarpnięcie (bujnięcie) autem MHEV automat przy hamowaniu

: 17 mar 2024, 11:34
autor: slider2002
U mnie też ten efekt jest lekko wyzuwalny. Ale jakoś.mi to nie przeszkadza....