Szarpnięcie (bujnięcie) autem MHEV automat przy hamowaniu
Regulamin forum
link
link
-
- Posty: 50
- Rejestracja: 16 mar 2023, 10:03
- model samochodu: Sportage MHEV 180KM 7DCT FWD Business line AEB AE+
Szarpnięcie (bujnięcie) autem MHEV automat przy hamowaniu
Posiadam KIA Sportage 180 kM MHEV automat z 2023 roku. Autem w końcowej fazie hamowania szarpnie. Siła tego bujnięcia zależna jest od szybkości poruszania się pojazdu do chwili zatrzymania. Serwis twierdzi, że ten typ tak ma. Dla mnie jest to trudne do zaakceptowania, a jeszcze bardziej pasażerom. Zwracają mi uwagę, że wiozę ludzi i zganiają na brak umiejętności. Proszę napiszcie, czy w waszych samochodach MHEV ze skrzynią automatyczną też taki efekt występuje podczas hamowania.
Re: Szarpnięcie (bujnięcie) autem MHEV automat przy hamowaniu
nie zauważyłem nic takiego. jaki masz przebieg?
-
- Posty: 50
- Rejestracja: 16 mar 2023, 10:03
- model samochodu: Sportage MHEV 180KM 7DCT FWD Business line AEB AE+
Re: Szarpnięcie (bujnięcie) autem MHEV automat przy hamowaniu
Mam przejechane 1500 km. Efekt ten jest od początku. Miałem możliwość testu w drugim aucie nowym, szykowanym do sprzedaży i podobnie było. Może to taka partia została wyprodukowana. Dzieje się to w momencie pełnego zatrzymania pojazdu.
Re: Szarpnięcie (bujnięcie) autem MHEV automat przy hamowaniu
może jeszcze "niewyrobione" klocki hamulcowe? (chociaż to brzmi jak coś co powie serwisant żeby spławić klienta, bo nie zwali przecież na krzywe tarcze).
-
- Posty: 171
- Rejestracja: 11 paź 2022, 13:00
- model samochodu: Kia Sportage V MHEV 180KM 7DCT L+AEB
Re: Szarpnięcie (bujnięcie) autem MHEV automat przy hamowaniu
Nie potrzebnie odpuszczasz hamulec na ostatnim etapie hamowania i samochód próbuje jechać dalej a ty jeszcze noga na hamulcu. Miałem tak samo jak kiedyś pierwszy raz wsiadłem do DSG.
-
- Posty: 50
- Rejestracja: 16 mar 2023, 10:03
- model samochodu: Sportage MHEV 180KM 7DCT FWD Business line AEB AE+
Re: Szarpnięcie (bujnięcie) autem MHEV automat przy hamowaniu
Hamuję jak zawsze. Zwalniam, a na ostatnim etapie hamowania trzymam tak długo, aż auto się zatrzyma. I właśnie wtedy to bujnięcie występuje. Jak przerzucę na "N", to tego efektu nie ma.
-
- Posty: 192
- Rejestracja: 03 sty 2023, 09:13
- model samochodu: Kia Sportage BL + AEB 150KM 7DCT MHEV
Re: Szarpnięcie (bujnięcie) autem MHEV automat przy hamowaniu
a nie robisz tego na Eco/Normal? on potrafi podczas hamowania na 3cim biegu zgasić już silnik i jak odpuścisz lekko hamulec to go od razu załącza. Ja pod automat zmieniłem sposób hamowania właśnie przez to, że w koncowej fazie hamowania odpuszczałem hamulec (tak jak w manualu aby lżej dohamować) i załączał się silnik co było dla mnie dziwnym uczuciem.
-
- Posty: 50
- Rejestracja: 16 mar 2023, 10:03
- model samochodu: Sportage MHEV 180KM 7DCT FWD Business line AEB AE+
Re: Szarpnięcie (bujnięcie) autem MHEV automat przy hamowaniu
Od czasu zapchania się filtra gpf przed tysiącem kilometrów, jeżdżę na normal lub sport z załączonym przyciskiem, by silnik się nie wyłączał. Nie ma to znaczenia przy hamowaniu. Serwis mówi, że ten typ tak ma. Ale mimo to postanowiłem popytać forumowiczów zanim zgłoszę to jako awarię.
-
- Posty: 192
- Rejestracja: 03 sty 2023, 09:13
- model samochodu: Kia Sportage BL + AEB 150KM 7DCT MHEV
Re: Szarpnięcie (bujnięcie) autem MHEV automat przy hamowaniu
No to nie mam takiej przypadłości żeby szarpało autem, tym bardziej nikt nie zwrócił uwagi, że szarpie, serwis chyba może przeprowadzić adaptację/ponowne strojenie skrzyni biegów. Może to coś pomoże?
-
- Posty: 43
- Rejestracja: 08 lut 2023, 19:36
- model samochodu: KIA SPORTAGE V 1,6 TGDI MHEV 7DCT
Re: Szarpnięcie (bujnięcie) autem MHEV automat przy hamowaniu
Coś mi tu nie gra. Piszesz, że trzymasz nogę na hamulcu tak długo aż się nie zatrzyma. Czyli bujnięcie występuje przy wciśniętym hamulcu, czy nie?erykporter pisze: ↑13 kwie 2023, 09:24 Hamuję jak zawsze. Zwalniam, a na ostatnim etapie hamowania trzymam tak długo, aż auto się zatrzyma. I właśnie wtedy to bujnięcie występuje. Jak przerzucę na "N", to tego efektu nie ma.
A czy czasem wtedy nie przełączasz skrzyni na P przy niewciśniętym hamulcu? Jeśli tak, to rzeczywiście jest to normalne zjawisko, kiedy auto jest nawet na niezauważalnym spadku. Po prostu czasem skrzynia "przeskakuje o jeden ząbek".
W internetach piszą, żeby nie zostawiać auta z włączonym P, bo na wzniesieniu grozi to zjechaniem pojazdu. Spróbuj włączyć Auto-Hold i zobacz czy dalej będziesz miał bujnięcie.