Kia Connect

forum użytkowników Kia Niro
Lunar GT
Posty: 1136
Rejestracja: 23 kwie 2022, 12:38
model samochodu: Kia Sportage V GT 4WD HEV + wszystko (tylko dziury w dachu nie chciałem)
Lokalizacja: Śląsk

Re: Kia Connect

Post autor: Lunar GT »

Legal pisze: 08 maja 2023, 19:11 A 'moje podróże" to chyba sumuje te, powyżej 1 km. A więc mogą być faktycznie 3 różne wskazania..
Krótkich odcinków kilkusetmetrowych faktycznie nie zapisuje w "moje podróże", coś poniżej km choć nigdy nie sprawdzałem dokładnie.
Awatar użytkownika
Legal
Posty: 220
Rejestracja: 23 kwie 2023, 20:28
model samochodu: Kia Niro II 1.6 GDI 141 KM DCT HEV MY 23' wersja L+BCW KLG (Steel Grey)

Re: Kia Connect

Post autor: Legal »

Jest jeszcze jeden absolutny absurd w Kia Connect.

Wejdźcie proszę w "Moje podróże" i odczytajcie sobie kilka przykładowych zapisów.
Ja podam swoje 3 przykłady:

1. czas 26 min odległość 14 km średnia prędkość 41 km/h
2. czas 40 min odległość 52 km średnia prędkość 87 km/h
3. czas 10 min odległość 6 km średnia prędkość 45 km/h

I tak dalej i dalej.

Wystarczy 6 klas, aby zauważyć co jest nie tak ze średnią prędkością.
I niech nikt nie pisze, że się nie liczy stanie na światłach. Prędkość średnia to iloraz pokonanej drogi w odstępie czasu.

1. 32 km/h
2. 78 km/h
3. 36 km/h

Gdzie trzeba napisać, żeby "naukowcy" i programiści od Kia Connect się zreflektowali :x
Niro II HEV 2023 L+BCW KLG (Steel Grey)
saron22
Posty: 619
Rejestracja: 04 paź 2022, 13:34
model samochodu: Proceed GT, Sportage V BL.

Re: Kia Connect

Post autor: saron22 »

Od dawna mówiłem ze to nikomu do niczego nie potrzebne badziewie. Ja mam to pobrane ale ani razu z tego nie korzystałem bo nie widzę zastosowania dla aplikacji ktora pokazuje nieprawdziwe dane.
nagdob
Posty: 1120
Rejestracja: 21 mar 2020, 13:55
model samochodu: Sportage V, 1.6 T-GDI 230 KM 6AT AWD HEV, wersja BL, kolor H8G (Dark Penta Metal), AE+, HAR, LTH, PNS, HAK wertykalny, produkcja lipiec 2022

Re: Kia Connect

Post autor: nagdob »

Legal pisze: 08 maja 2023, 22:01 Jest jeszcze jeden absolutny absurd w Kia Connect.

Wejdźcie proszę w "Moje podróże" i odczytajcie sobie kilka przykładowych zapisów.
Ja podam swoje 3 przykłady:

1. czas 26 min odległość 14 km średnia prędkość 41 km/h
2. czas 40 min odległość 52 km średnia prędkość 87 km/h
3. czas 10 min odległość 6 km średnia prędkość 45 km/h

I tak dalej i dalej.

Wystarczy 6 klas, aby zauważyć co jest nie tak ze średnią prędkością.
I niech nikt nie pisze, że się nie liczy stanie na światłach. Prędkość średnia to iloraz pokonanej drogi w odstępie czasu.

1. 32 km/h
2. 78 km/h
3. 36 km/h

Gdzie trzeba napisać, żeby "naukowcy" i programiści od Kia Connect się zreflektowali :x
Potwierdzam. To akurat jest absurd i konia z rzędem temu kto to wyjaśni. W Sportage jest tak samo. I być może wychodzi na to, że "samochód" nie bierze pod uwagę czasu w którym po prostu nie jedzie, tylko stoi np. na światłach. Ale to dużo zabawy, żeby to sprawdzić. Ale oczywiście można by było.
Drugie auto: KIA NIRO HEV 2020, full opcja, brązowa skóra.
Awatar użytkownika
Legal
Posty: 220
Rejestracja: 23 kwie 2023, 20:28
model samochodu: Kia Niro II 1.6 GDI 141 KM DCT HEV MY 23' wersja L+BCW KLG (Steel Grey)

Re: Kia Connect

Post autor: Legal »

Oto oficjalna odpowiedź od KIA Connect Polska:
[...]
Uprzejmie informujemy, że średnia prędkość pojazdu obliczana jest na postawie danych tylko i wyłącznie gdy pojazd znajduje się w ruchu. Przy wyliczeniach nie są brane pod uwagę postoje pojazdu (np. postój na światłach).
[...]

No nie zrobili odkrycia, ale niech tego nie nazywają "średnią prędkością". Nawet nie wiem jak taki parametr należy nazwać. Może "średnia niestojąca" :lol:
I po co coś takiego wyliczać i podawać jako parametr podróży ?
Niro II HEV 2023 L+BCW KLG (Steel Grey)
nagdob
Posty: 1120
Rejestracja: 21 mar 2020, 13:55
model samochodu: Sportage V, 1.6 T-GDI 230 KM 6AT AWD HEV, wersja BL, kolor H8G (Dark Penta Metal), AE+, HAR, LTH, PNS, HAK wertykalny, produkcja lipiec 2022

Re: Kia Connect

Post autor: nagdob »

A ciekawy jestem jak jest u innych producentów. A swoją drogą, to w tych informacjach o poszczególnych jazdach brakuje mi też średniego spalania. Można je zobaczyć tylko przy wyłączaniu silnika, po jeździe, przez kilka sekund na cyferblacie.
Drugie auto: KIA NIRO HEV 2020, full opcja, brązowa skóra.
Awatar użytkownika
Legal
Posty: 220
Rejestracja: 23 kwie 2023, 20:28
model samochodu: Kia Niro II 1.6 GDI 141 KM DCT HEV MY 23' wersja L+BCW KLG (Steel Grey)

Re: Kia Connect

Post autor: Legal »

nagdob pisze: 18 maja 2023, 15:04 A swoją drogą, to w tych informacjach o poszczególnych jazdach brakuje mi też średniego spalania. Można je zobaczyć tylko przy wyłączaniu silnika, po jeździe, przez kilka sekund na cyferblacie.
No właśnie racja, średnie spalanie podróży nigdzie się nie utrzymuje dłużej niż kilka sekund.


Tak w ogóle, o ile obsługa dealerska KIA jest ok, tyle centralne serwisy KMP to wydmuszka obsługi klienta.
A KIA Connect to w ogóle jakieś państwo samo w sobie. Piszesz formularzem - nie nadają zgłoszeniom numerów, czekasz tydzień na odpowiedź w nadziei, że nie trafi do spamu albo w próżnię, nie masz się potem na co powołać ...
Ostatecznie cokolwiek napiszesz to w odpowiedzi cytują jakieś oczywiste frazesy i zapewniają, że jest super, bo tak ma właśnie być.
Jakbyś rozmawiał z AI, tylko nie bardzo rozgarniętą :x
Niro II HEV 2023 L+BCW KLG (Steel Grey)
Awatar użytkownika
Legal
Posty: 220
Rejestracja: 23 kwie 2023, 20:28
model samochodu: Kia Niro II 1.6 GDI 141 KM DCT HEV MY 23' wersja L+BCW KLG (Steel Grey)

Re: Kia Connect

Post autor: Legal »

Dla informacji @nagdob: ja ostatnie 10 lat jeździłem Sportage i teraz mocno rozważałem Sportage V ale MHEV. Zapłaciłbym tyle, ile za moją Niro, może nawet mniej...
Nawet miałem Sportage V na testach, było miło i bardzo luksusowo. Na Sportage HEV nie było mnie stać. Niro jest równie ciche i zrywne jak ten Sportage MHEV, tyle, że nie takie duże na parkingu. Bo w środku naprawdę jest masa miejsca w każdym kierunku :!:
Gdyby Niro dać wyższe zawieszenie i felgi 18" to z zewnątrz też wygłądałoby bardziej na SUV niż Crossover.

Ten testowy Sportage MHEV był cichszy, bo miał więcej mocy i niżej ustawione przełożenia np. przy 120 km/h było 2100 rpm a Niro ma 2300.
No ale mój Sportage IV 1.6 GDI przy 120 km/h musiał mieć 3250 rpm na 6 biegu i też zdawało się cicho :lol:
Niro II HEV 2023 L+BCW KLG (Steel Grey)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Niro”