Awaria skrzyni 7dct
- shider
- Posty: 525
- Rejestracja: 24 lis 2021, 07:55
- model samochodu: CEED GT-Line MY22 1.5 T-GDI 7DCT AEB
Re: Awaria skrzyni 7dct
Ja mam MY2022, produkcja kwiecień 2022 i nic takiego nie odczuwam. Zmiany biegów bardzo płynne i nieodczuwalne. Reakcja na gaz przytłumiona w trybie komfort i bardzo bezpośrednia w sport. Jedynie kick down działa w moim odczuciu słabo. Występuje lag spowodowany redukcją biegu, odczuwalne bardzo w komforcie, słabiej w sporcie. Nie mam niestety porównania do DSG bo to pierwszy automat jakim jeżdżę regularnie.
Ostatnio zmieniony 21 kwie 2023, 23:07 przez shider, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Awaria skrzyni 7dct
Zaobserwowałem podobne odczucie, ale to jeszcze muszę się temu przyjrzeć i wyczuć, bo obrotomierz tez trochę zakłamuje rzeczywistość.
Dojezdzam do zakretu z puszczonym gazem, przełączam na sport + manual, redukuje manetkami na bieg np 3 (słychać zmiane obrotów silnika), przy wyjściu z zakrętu zaczynam dociskać gaz i jest odczucie jakby zasprzęglał ten bieg - powinno być płynne wyjście z zakrętu, a jest takie mikro-szarpnięcie (a nawet wg. Mnie przez to spowodowany lekki uślizg kół) i dopiero auto wychodzi. Muszę to zaczac obserwować dokładniej.
Dojezdzam do zakretu z puszczonym gazem, przełączam na sport + manual, redukuje manetkami na bieg np 3 (słychać zmiane obrotów silnika), przy wyjściu z zakrętu zaczynam dociskać gaz i jest odczucie jakby zasprzęglał ten bieg - powinno być płynne wyjście z zakrętu, a jest takie mikro-szarpnięcie (a nawet wg. Mnie przez to spowodowany lekki uślizg kół) i dopiero auto wychodzi. Muszę to zaczac obserwować dokładniej.
Re: Awaria skrzyni 7dct
Oczywiście, porównuję 7DCT wyłącznie do suchej DSG.
Chodzi mi o podobną reakcję, ale w trybie automatycznym (w manualu nie sprawdzałem): w chwilę po wciśnięciu pedału gazu w chwili startu, ale też ułamek sekundy po zmianie biegu czuć delikatne "kopnięcie", czego w aucie testowym nie doświadczyłem. Poza tym w aucie, które dostałem z salonu, praca skrzyni biegów była znacznie cichsza - nie było żadnych metalicznych odgłosów, które słyszę u siebie.mcy pisze: ↑21 kwie 2023, 22:03 Dojezdzam do zakretu z puszczonym gazem, przełączam na sport + manual, redukuje manetkami na bieg np 3 (słychać zmiane obrotów silnika), przy wyjściu z zakrętu zaczynam dociskać gaz i jest odczucie jakby zasprzęglał ten bieg - powinno być płynne wyjście z zakrętu, a jest takie mikro-szarpnięcie (a nawet wg. Mnie przez to spowodowany lekki uślizg kół) i dopiero auto wychodzi.
Chciałbym zebrać trochę informacji, jak u Was zachowuje się skrzynia, bo takie zachowanie od nowości, bardzo szybko skończy się drogim remontem, a może coś w tej kwestii można zrobić softwareowo, tylko KIA musiałaby znać problem (o ile mój przypadek nie jest jednostkowy).
P.S. Mój ProCeed zjechał z linii na początku listopada 2021.
- shider
- Posty: 525
- Rejestracja: 24 lis 2021, 07:55
- model samochodu: CEED GT-Line MY22 1.5 T-GDI 7DCT AEB
Re: Awaria skrzyni 7dct
U mnie metaliczne odgłosy od nowości zdarzają się sporadycznie w trzech sytuacjach:
1. przy niskich przełożeniach (1,2,3) w trakcie zwalniania,
2. w trybie manualbym gdy zmieniam z 2 ma 1 tocząc sie po hali garażowej,
3. na tempomacie aktywnym w trakcie zwalniania do niskich prędkości gdy ten nie może sie zdecydować czy zwalniać czy jechać dalej.
W innych sytuacjach, w trybie automatyczbym jest cicho, płynnie i bez zauważalnych opóźnień. Poza kick downem w trybie komfort, o którym wspomniałem - wtedy zwłoka jest duża.
Aktualny przebieg to 17tys.
Re: Awaria skrzyni 7dct
Dzięki, @shider! W zasadzie dałeś wyczerpujący opis sytuacji, w których ze skrzyni dobiegają metaliczne dźwięki, tyle że u mnie pojawiają się one dość często, na pewno częściej niż w testówce.shider pisze: ↑22 kwie 2023, 07:05 U mnie metaliczne odgłosy od nowości zdarzają się sporadycznie w trzech sytuacjach:
1. przy niskich przełożeniach (1,2,3) w trakcie zwalniania,
2. w trybie manualbym gdy zmieniam z 2 ma 1 tocząc sie po hali garażowej,
3. na tempomacie aktywnym w trakcie zwalniania do niskich prędkości gdy ten nie może sie zdecydować czy zwalniać czy jechać dalej.
A propos pracy na pół-sprzęgle, to, proszę, nie doszukujcie się jakichś spektakularnych efektów. Gdybym nie miał porównania, to jeździłbym dalej w przekonaniu że TTTM... To nie jest żadna awaria uniemożliwiająca poruszanie się, nawet sprawne. Poważnie zmartwiło mnie dopiero to, jak moje subiektywne odczucia przełożyły się na wyniki pomiarów. Sami panowie w serwisie pokazując mi je mieli nietęgie miny... Koszt wymiany sprzęgieł w ASO - 8500 PLN - jest w tej sytuacji dla mnie nieakceptowalny, zwłaszcza że nie mam wrażenia, abym w jakikolwiek sposób przyczynił się do tak dużego ich zużycia.
Re: Awaria skrzyni 7dct
Witam ponownie, u mnie temat się wyjaśnił, sprzęgła do wymiany i dwumasa również a to wszystko przy przebiegu 46 tys. Wstępna wycena części wyszła 9779zl plus koszt wymiany. Tak wiec gwaranacji nie ma - jest do 15 tys km
- colins
- Posty: 231
- Rejestracja: 25 wrz 2022, 14:38
- model samochodu: KIA Niro II HEV Business Line 2023 Mineral Blue
- Lokalizacja: Słubice
Re: Awaria skrzyni 7dct
Raczej do 20000 km lub 2 lata (w zależności co nastąpi szybciej).
A przynajmniej tak jest napisane w warunkach gwarancji...
A przynajmniej tak jest napisane w warunkach gwarancji...
Re: Awaria skrzyni 7dct
Mam auto z 2019 roku i napisane jest 15 może były zmiany może nie - nie wiem. Fakt jest taki, że sypie się to prędzej czy później taka awaria nastąpi. A ludzi robią zwyczajnie w ch…, opowiadając te bajki, że ta skrzynia tak ma i wszystko jest ok, ma być ok dla nich żeby zapłacić jak minie okres gwarancyjny.
- colins
- Posty: 231
- Rejestracja: 25 wrz 2022, 14:38
- model samochodu: KIA Niro II HEV Business Line 2023 Mineral Blue
- Lokalizacja: Słubice
Re: Awaria skrzyni 7dct
Rozumiem. W moim przypadku ponad pół roku czekam na odbiór Niro i w związku z tym mam czas na lekturę forum.
I im bardziej się w nie zagłębiam, tym większe mam rozterki. Rzeczywiście ta gwarancja 7 lat, to taki chyba tylko haczyk na nieświadomych klientów, bo w praktyce już po 24 miesiącach mnóstwo istotnych elementów przestaje podlegać ochronie.
Ponadto, z tego co widzę, podejście serwisów do rozwiązywania problemów bywa często kiepskie.
Obecnie jeżdżę jeszcze samochodem innej marki, który niestety wymagał napraw na gwarancji i podejście ASO do takich awarii było także słabe, a polityka auta zastępczego, to już w ogóle tragedia, bo jedynie w sytuacji, gdy auto trafiało na naprawę gwarancyjną na lawecie, to przysługiwał samochód zastępczy (a i to tylko na 3 dni).
Obym nie trafił z deszczu pod rynnę, bo widzę, że w KIA wcale nie jest lepiej.
I im bardziej się w nie zagłębiam, tym większe mam rozterki. Rzeczywiście ta gwarancja 7 lat, to taki chyba tylko haczyk na nieświadomych klientów, bo w praktyce już po 24 miesiącach mnóstwo istotnych elementów przestaje podlegać ochronie.
Ponadto, z tego co widzę, podejście serwisów do rozwiązywania problemów bywa często kiepskie.
Obecnie jeżdżę jeszcze samochodem innej marki, który niestety wymagał napraw na gwarancji i podejście ASO do takich awarii było także słabe, a polityka auta zastępczego, to już w ogóle tragedia, bo jedynie w sytuacji, gdy auto trafiało na naprawę gwarancyjną na lawecie, to przysługiwał samochód zastępczy (a i to tylko na 3 dni).
Obym nie trafił z deszczu pod rynnę, bo widzę, że w KIA wcale nie jest lepiej.
Re: Awaria skrzyni 7dct
Trzeba od początku dosłownie cisnąć aso aby rozwiązali problem ze skrzynią. Cokolwiek dziwnego sie dzieje lub niepokojącego w naszym mniemaniu to odrazu zgłaszać tylko jak widać i to nie jest gwarancją sukcesu