Tylko raz miałem ostrzeżenie w aplikacji dot. akumulatora. Co ciekawe podczas ładowania ( ctek w trybie agm). W okresie roku ładowałem go ok 6 razy i tylko raz pojawiło się ostrzeżenie. Z uwagi na pracę auto czasem stoi od kilku tyg do ponad miesiąca. Nie wiem dokładnie po jakim okresie pojawia się komunikat o wyłączeniu funkcji w appce ale tak w przybliżeniu 7- 10 dni od ostatniego uruchomienia auta.
Nie odnotowałem by przed przejściem w tryb uśpienia miał spadek napięcia. Wydaje mi się, że to czas decyduje o wyłączeniu/uśpieniu komunikacji appki z autem a nie poziom naładowania aku.
Kontrolka akumulatora w aplikacji KIA
Re: Kontrolka akumulatora w aplikacji KIA
Opcję tą mam włączoną.dragonn pisze: ↑23 lut 2023, 16:28W ustawieniach jest opcja doładowania baterii 12V z głównej baraterii trakcyjnej, nie wyłączyłeś jej sobie przypadkiem?
Ja na szczęście nie mam apki to nie zauważam problemu . Generalnie w PHEV stan baterii 12V ma znacznie mniejsze znaczenie bo nie odpowiada ona za start silnika spalinowego (przynajmniej z tego mi się udało ustalić).
Re: Kontrolka akumulatora w aplikacji KIA
Przy okazji przeglądu zapytałem w ASO o co chodzi z tą kontrolką.
Zdziwienia z ich strony nie było. Powiedzieli, że to normalne jak samochód parkuje kilka dni. Dodali wprost, że po miesiącu postoju nie odpalę auta, a jeżeli byłbym gdzieś na urlopie, to w ciągu dwóch tygodni trzeba samochód przegonić, żeby nie było niespodzianek.
Zalecili odpięcie minusowej klemy przy dłuższym postoju jeżeli chcę mieć pewność, żeby się akumulator nie rozładował.
Nie wiem czy to prawda, czy może chcieli mnie spławić.
Nie traktuję tego jako prawdy objawionej, ale to właśnie usłyszałem.
Jak już ktoś napisał - gdyby nie apka, to bym w ogóle nie wiedział, że jest jakiś problem z poborem prądu.
Zdziwienia z ich strony nie było. Powiedzieli, że to normalne jak samochód parkuje kilka dni. Dodali wprost, że po miesiącu postoju nie odpalę auta, a jeżeli byłbym gdzieś na urlopie, to w ciągu dwóch tygodni trzeba samochód przegonić, żeby nie było niespodzianek.
Zalecili odpięcie minusowej klemy przy dłuższym postoju jeżeli chcę mieć pewność, żeby się akumulator nie rozładował.
Nie wiem czy to prawda, czy może chcieli mnie spławić.
Nie traktuję tego jako prawdy objawionej, ale to właśnie usłyszałem.
Jak już ktoś napisał - gdyby nie apka, to bym w ogóle nie wiedział, że jest jakiś problem z poborem prądu.
Re: Kontrolka akumulatora w aplikacji KIA
Ja mam serwis w piątek to dopytam, zobaczymy co w moim powiedzą
Re: Kontrolka akumulatora w aplikacji KIA
W moim serwisie powiedzieli, że nic takiego się nie dzieje, aplikacją tak ma, należy odświeżyć aplikacje i zignorować. Gdyby coś się działo, wyświetliłoby się w aucie.
Re: Kontrolka akumulatora w aplikacji KIA
Mnie się ta kontrolka świeci non stop, nawet po trasie kilkaset kilometrów. Akumulator powinien się ładować podczas tak długiej jazdy?
W dodatku system START/STOP już w ogóle nie działa.
Samochód odpala bez problemu.
Nie, żebym się martwił, ale rzadko, bo rzadko, chciałem go włączyć na jakimś lewoskręcie gdzie się czeka 2-3 minuty.
W dodatku system START/STOP już w ogóle nie działa.
Samochód odpala bez problemu.
Nie, żebym się martwił, ale rzadko, bo rzadko, chciałem go włączyć na jakimś lewoskręcie gdzie się czeka 2-3 minuty.
Re: Kontrolka akumulatora w aplikacji KIA
U mnie gaśnie po zrobieniu 25-30 km. Sprawdź jakie masz napięcie na akumulatorze. Powinno być powyżej 12V. Jeżeli jest niższe pomimo długiej jazdy, to być może akumulator wymaga ładowania z prostownika.
Najprostszy miernik pod gniazdo zapalniczki kupisz w sklepie RTV za 30 zł, albo i za mniej.
Najprostszy miernik pod gniazdo zapalniczki kupisz w sklepie RTV za 30 zł, albo i za mniej.
Re: Kontrolka akumulatora w aplikacji KIA
Dzięki za podpowiedz. Kontaktowałem się tez z serwisem KIA i taka oto otrzymałem odpowiedz.MarRa pisze: ↑15 mar 2023, 12:42 U mnie gaśnie po zrobieniu 25-30 km. Sprawdź jakie masz napięcie na akumulatorze. Powinno być powyżej 12V. Jeżeli jest niższe pomimo długiej jazdy, to być może akumulator wymaga ładowania z prostownika.
Najprostszy miernik pod gniazdo zapalniczki kupisz w sklepie RTV za 30 zł, albo i za mniej.
''Myślę, że tester napięcia nie pokażę stanu zdrowia naładowania akumulatora typu AMG. To można sprawdzić jedynie testerem diagnostycznym.''
Za miesiąc pierwszy przegląd po roku/15k km przegląd, także aż tak się nie pali, zaczekam.
Jak dojdę do tego co pobierało energie (całkiem możliwe, że dodatkowy alarm, bo wideorejestrator włączam już jedynie podczas jazdy mimo posiadania aktywnego trybu parkingowego low bitrate), to podzielę się z Wami ta informacja.