SORENTO DIESEL 2023 DPF + WAŁ + DYFRY+NIVOMAT

forum użytkowników modelu Sorento
benio
Posty: 48
Rejestracja: 08 kwie 2017, 21:25
model samochodu: SORENTO MQ4 MY2023
Lokalizacja: Śląsk

SORENTO DIESEL 2023 DPF + WAŁ + DYFRY+NIVOMAT

Post autor: benio »

Witam.

Szanowne grono chciałem się podzielić moimi uwagami do auta po przebiegu 5 kkm.

1. Przy predkości ok 110 km /h zaczyna słychać wycie przekładni AWD. Czy u was też to jest?
2. Przy predkości ok 140 km/h auto wpada w rezonans - generalnie wskazuje to na złe wywazenie wału napędowego
3 . Robie mix czyli trasa ,miasto itd. Auto średnio co 500 km wywala dopalanie dpf???? bez jaj W poprzedniej kijance to nigdy sie nawet nie zapaliła kontrolka a tu nowe auto .

Pytanie: Jak wypalacie DPF ? Czy pojawia się jakaś kontrolka o zakończeniu ? Czy da sie aktywować dopalanie na postoju jak np. w SELTOS ?
Czy macie podobne objawy odnośnie wubracji , hałasu w aucie?

4. Dodatkowo dzisiaj zauwazylem że auto jakoś dziwnie krzywo stoi. Biorę metr i okazuje się że od rantu felgi do nadkola z tyłu różnica pomiędzy lewą a prawa strona 2.5 cm .

Generalnie tak jest czy przejadę kilometr czy 20 czy 100. Jednym słowem zaczyna być ciekawie.....

Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 17 lut 2023, 17:35 przez benio, łącznie zmieniany 1 raz.
RIO 1.4 XL AEB+SMK PLATINIUM GRAPHITE
SORENTO MQ4 2.2 DIESEL AWD PL+SRF+ALU SNOW WHITE PEARL
BrzydkiWacek
Posty: 223
Rejestracja: 29 paź 2021, 14:13
model samochodu: Kia Sorento HEV XL, PL AWD 2022

Re: SORENTO DIESEL 2023 DPF + WAŁ + DYFRY

Post autor: BrzydkiWacek »

Mam niecałe 4k przebiegu w HEV AWD PL i żadnego wycia i drgań nie uświadczyłem. Ale max co jechałem to nieco ponad 140km/h...
Ktoś tu na forum wspominał, że miał podobne drgania i chyba mu wał wymienili i zaznał spokoju...

Co do DPF to w poprzednim aucie(C5 aircross 2.0 BHDi) odbywało się to niezauważalnie - ani razu nie zapaliła się kontrolka wypalania, ani razu nie zauważyłem aby wzrastało zużycie paliwa - co świadczyło by o wypalaniu... Zresztą miałem też kilka Mondeo(MK3 i MK4), Lagunę III czy Octavki z 2 litrowymi dieslami i tam też nie zauważałem wypalania DPF... ale przebiegi na nich to miałem ponad 100k rocznie...
Pamiętam przed ostatnie auto mojej małżonym - Megankę 1.5DCi, którą sprzedaliśmy z przebiegiem ponad 200 albo 220k km - ostatni przegląd wykazał coś koło 97% sprawności DPF(czy tam FAP zwał jak zwał) ale tam wypalanie było sygnalizowane przez kontrolkę - trzeba było nie wyłączać silnika w tym czasie, a najlepiej jechać na ekspresówkę i przejechać się kilka km. Ogólnie raz może na 3-4 miesiące się to odbywało(jak już moja małżona autem jeździła 600~700km/miesiąc), kiedy jeździłem służbowo to nie zauważyłem ani razu wypalania - ale wtedy to 100-120k km rocznie robiłem...
inquis
Posty: 1252
Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE

Re: SORENTO DIESEL 2023 DPF + WAŁ + DYFRY

Post autor: inquis »

Faktycznie byl na forum opisany temat wymiany wału. Sprawdź wątki wczesniejsze.
PiterW
Posty: 160
Rejestracja: 19 kwie 2018, 13:26
model samochodu: Kia Sorento IV PHEV Prestige Line + dach (2022)
Lokalizacja: Gdańsk

Re: SORENTO DIESEL 2023 DPF + WAŁ + DYFRY

Post autor: PiterW »

Tu opisywałem mój przypadek: viewtopic.php?p=76937#p76937

U mnie objawiało się to, tak jak opisywałem, tylko przy prędkościach rzędu 32-38km/h, przy wyższych i dużo wyższych żadnych efektów nie zaobserwowałem. Dobrym ekseprymentem który wykonał serwis było wyjęcie wału i pojeżdżenie bez niego, a potem podmiana sprzęgła wielopłytkowego na inne - pozwoliło to na dobre zidentyfikowanie źródła problemu.
Kia Sorento IV PHEV Prestige Line + dach, 2022
była: Kia Optima 2.0 DOHC + automat, L + NAV, snow white pearl, 2018
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Sorento”