Problem z układem kierowniczym (Proceed GT przedlift)
Problem z układem kierowniczym (Proceed GT przedlift)
Od dobrych kilku tygodni staram się rozwiązać następujący problem zwiazany z ukladem kierowniczym: kierownica podczas jazdy przy ruchach w prawo chodzi wyraźnie lżej w porownaniu z lewa stroną. Różnica nie jest kosmiczna, jednak zauwazalna i zwyczajnie irytująca. Do tej pory w celu diagnostyki byłem dwukrotnie ASO oraz raz w niezaleznym zakladzie gdzie wykonałem zbieżność oraz geometrię kół (załączam raport do wglądu).
Podczas pierwszej wizyty w ASO, na podstawie samego wywiadu, panowie z serwisu stwierdzili, że to musi być zużyte łożysko kolumny kierowniczej. Nie było wykonanej jazdy, pomimo mojej sugestii. Po ponad miesiącu czekania na dostawę w/w części, łożysko zostało wymienione, natomiast problem został... Diagnoza postawiona przez serwis okazala sie chybiona wiec poprosilem o umowienie kolejnej wizyty.
W w/w niezaleznym warsztacie wskazano dwie potencjalne przyczyny, tj. problem ze wspomaganiem elektrycznym (silnikiem odpowiadajacym za rozlozenie sil/czujnikiem skrętu) i/lub przekładnia kierownicza.
Druga wizyta to dokladne sprawdzenie samochodu, niestety rowniez nikt z serwisu się nie przejechał autem:/ Po ok 2h czekania w poczekalni powiedziano mi, ze nic nie znalezli. Bledow rowniez nie wykazalo we wspomaganiu.
Niestety, problem jak był, tak jest. Nawet w weekend prosilem znajomego, ktory rowniez ma Procka GT o mozliwosc jazdy i ta kierownica chodzi po prostu inaczej.
Domyslam się, że będzie bardzo trudno przekonać KIA do wymiany przekładni, w mojej ocenie to jedyne rozwiązanie w tej sytuacji skoro nie są w stanie wskazać co jest nie tak. Co o tym sądzicie? I czy ktoś z Was mialby moze jakąś radę jak postąpić w tej sytuacji aby jednak uzyskać pomoc w ramach gwarancji? Nie lubie byc typem "meczybuły", a powoli tak zaczynam sie czuc umawiajac kolejna wizyte w tej samej sprawie... Z drugiej strony, mysle o tym samochodzie jako aucie na przynajmniej 3 nadchodzace lata i nie ukrywam, ze lubie sie po prostu przejechac autem, dla czysto dla fun'u.
p.s. Samochod wyprodukowany w maju 2021, aktualny przebieg to ~34tys
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 05 lut 2023, 18:46 przez GoldenMat, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Problem z układem kierowniczym (Proceed GT przedlift)
A wyjmowaliście bezpiecznik od EPS i jeździliście? Jak wtedy chodzi? Tak samo ciężko w obie strony?
Re: Problem z układem kierowniczym (Proceed GT przedlift)
Testowana byla kierownica bez wl EPS, ale tylko na warsztacie. Wowczas nie odczuwalem roznicy.
Re: Problem z układem kierowniczym (Proceed GT przedlift)
Ciężko o lepszy dowód. Wygląda jak by coś było nie tak z EPS. ZrobilI ponowną kalibrację EPS?
Re: Problem z układem kierowniczym (Proceed GT przedlift)
Z tego co zostało mi przekazane to robiono kalibracje czujnika skretu. Efektu niestety brak Mam obawę, że serwis bedzie mnie zbywal twierdzac, ze "tak ma byc"...
Re: Problem z układem kierowniczym (Proceed GT przedlift)
Witam. Jutro mam wizytę w ASO. Problem występuje mimo poprawnej zbieznosci oraz kalibracji czujnika. Zdecydowałem się na wymianę przekładni. Koszt z montażem to "jedyne" 3500 zl...
Ja mam jednak wrażenie, że to problem z ESP (może jakiś wadliwy czujnik). Bywa bowiem tak, że w/w objawy są mniej zauwazalne, a w inny dzień już bardziej. Zawsze jest to jednak ta sama strona, tj. przy ruchach kierownica lewą ręką, chodzi ona wyraźnie ciężej wzgledem prawej strony. Chodzi tutaj nawet o delikatne ruchy dłonią po lewej stronie (ruszając prawą dłonią jest odczuwalnie lżejsza).
Czy istnieje możliwość sprawdzenia czy czujnik kąta skrętu/ESP działa poprawnie podczas jazdy? Dotąd w serwisie sprawdzano napięcie wspomagania oraz odczyt z czujnika kiedy auto było zaparkowane na hali w warsztacie. Objawy natomiast występują podczas jazdy. Zawsze jest to ta sama strona tj. ruszając kierownicą lewą ręką, jest ona wyraźnie cięższa, aniżeli wykonując identyczne ruchy prawą ręką. Oczywiście wiem, że wrażenia są subiektywne, jednak tutaj mówimy o dość znaczącej różnicy.
Obawiam się, że zapłacę za nową maglownicę a problem pozostanie. W ASO powiedzieli mi, że jakbym chciał wymienić czujnik skrętu to jest to niemożliwe, musi być wymieniona cała kolumna kierownicza a to koszt ponad 7 tys:)
Ja mam jednak wrażenie, że to problem z ESP (może jakiś wadliwy czujnik). Bywa bowiem tak, że w/w objawy są mniej zauwazalne, a w inny dzień już bardziej. Zawsze jest to jednak ta sama strona, tj. przy ruchach kierownica lewą ręką, chodzi ona wyraźnie ciężej wzgledem prawej strony. Chodzi tutaj nawet o delikatne ruchy dłonią po lewej stronie (ruszając prawą dłonią jest odczuwalnie lżejsza).
Czy istnieje możliwość sprawdzenia czy czujnik kąta skrętu/ESP działa poprawnie podczas jazdy? Dotąd w serwisie sprawdzano napięcie wspomagania oraz odczyt z czujnika kiedy auto było zaparkowane na hali w warsztacie. Objawy natomiast występują podczas jazdy. Zawsze jest to ta sama strona tj. ruszając kierownicą lewą ręką, jest ona wyraźnie cięższa, aniżeli wykonując identyczne ruchy prawą ręką. Oczywiście wiem, że wrażenia są subiektywne, jednak tutaj mówimy o dość znaczącej różnicy.
Obawiam się, że zapłacę za nową maglownicę a problem pozostanie. W ASO powiedzieli mi, że jakbym chciał wymienić czujnik skrętu to jest to niemożliwe, musi być wymieniona cała kolumna kierownicza a to koszt ponad 7 tys:)
-
- Posty: 579
- Rejestracja: 06 paź 2020, 10:52
- model samochodu: ProCeed GT 1.6 T-GDI 6MT 2020
- Lokalizacja: POMORSKIE
Re: Problem z układem kierowniczym (Proceed GT przedlift)
Czyli jeśli coś kosztuje 7 tys to gwarancji nie ma? Pozostaje ….jeździć obserwować ….aż się urwie Powodzenia,
Re: Problem z układem kierowniczym (Proceed GT przedlift)
Już bardzo długo borykam się z tym problemem. ASO niestety bardzo niechętnie podchodzi do tematu. Przekładnię wymienię na własny koszt dzisiaj, ale jak to nie pomoże to chyba zwrócę się z tematem do jakiegoś prawnika żeby doradzil co w takiej sytuacji mogę zrobić. Auto na gwarancji, coś ewidentnie nie działa prawidłowo, a gwarant nie widzi albo nie chce zobaczyc problemu.
-
- Posty: 469
- Rejestracja: 07 maja 2023, 11:14
- model samochodu: ProCeed 1.6 T-GDI
Re: Problem z układem kierowniczym (Proceed GT przedlift)
Proponuję zacząć od poszukania niezależnego rzeczoznawcy samochodowego w celu sporządzenia ekspertyzy z istniejącej usterki / wady. Jeżeli ekspertyza wykaże nieprawidłowości, o których napisałeś, to dopiero wtedy zwróć się z tym problemem do prawnika. Jednak wcześniej przedstaw tę ekspertyzę serwisowi KIA.
Działaj bez emocji i pośpiechu ale dokładnie. KIA też ma prawników.
Działaj bez emocji i pośpiechu ale dokładnie. KIA też ma prawników.
Największym wrogiem postępu nie jest błąd, ale lenistwo.
Re: Problem z układem kierowniczym (Proceed GT przedlift)
Dziekuje za zasugerowane rozwiazanie. Powiem szczerze, że bardzo pomocna sugestia i myślę, że w to pójdę. Dzisiaj poszukam jakiegos rzeczoznawcy (mysle, że w Krakowie przynajmniej jeden ogarnięty się znajdzie:P). Jesli problem po wymianie przekładni nie zniknie, to pozostanie jedynie jakiś z elementów kolumny kierowniczej, a tu juz nie ma mowy o tym zebym płacił za wymianę z własnej kieszeni (mam lepsze sposoby na wydanie 7 tysięcy, anieżeli wymiana kolumny w aucie na gwarancji:P). Już te 3500 kola to machne ręką, nowa przekładnia i będę mieć pewność, że to problem z ESP, a tak to niestety wygląda bo czasami, jak juz napisalem, problem jest niewidoczny, a na drugi dzień problem wraca jak bumerang.ProCee_d56 pisze: ↑29 maja 2023, 09:26 Proponuję zacząć od poszukania niezależnego rzeczoznawcy samochodowego w celu sporządzenia ekspertyzy z istniejącej usterki / wady. Jeżeli ekspertyza wykaże nieprawidłowości, o których napisałeś, to dopiero wtedy zwróć się z tym problemem do prawnika. Jednak wcześniej przedstaw tę ekspertyzę serwisowi KIA.
Działaj bez emocji i pośpiechu ale dokładnie. KIA też ma prawników.
Dzieki jeszcze raz za pomoc, trzymajcie proszę kciuki!