Używane Sorento III - wątpliwości

forum użytkowników modelu Sorento
krasny
Posty: 4
Rejestracja: 26 sty 2023, 20:38

Używane Sorento III - wątpliwości

Post autor: krasny »

Witam wszystkich jako świeżo zarejestrowany użytkownik 8-)

Mam możliwość zakupić Sorento 2.2 CRDi 4x4 AUT6 z czerwca 2017 z przebiegiem 170k km po dość okazyjnej cenie. Auto byłem dzisiaj oglądać i prezentuje się nieźle, jednak kilka rzeczy wzbudziło moje wątpliwości:
  • Wymiana oleju: auto robiło dotąd ok. 30k km rocznie, i co tyle miało mniej więcej zmieniany olej w silniku. Z tego co się orientowałem zalecany interwał to 10-15k km. Czy mimo tej 2 razy rzadszej niż zalecana wymiany silnik ma szansę jeszcze pochodzić, czy należy się liczyć z koniecznością jego rychłego remontu?
    Olej w skrzyni nie był wymieniany dotąd ani razu, tak samo jak rozrząd. Czy powinno się tym przejmować?
  • Brud pod maską: wnętrze było dosyć zakurzone, jednak co najbardziej martwi to nagar z oleju zgromadzony w okolicy silnika:
    nagar.jpeg
    Zakładam że to dolot powietrza, jak widać warstwa nagaru jest gruba (ktoś ją ściągnął z fragmentu na środku) - nie jestem pewien o czym może to świadczyć.
  • Rdza: w aucie było widać dość dużo rdzy, zarówno pod maską:
    rdza_mask.jpeg
    jak i na podwoziu:
    rdza_pod_1.jpeg
    rdza_pod_2.jpeg
    rdza_pod_3.jpeg
    Tak samo i tutaj, nie jestem pewien na ile to normalne - bardziej obeznany znajomy z którym oglądałem mówił że tak zardzewiałe auta rzadko widuje.
Z pozostałych problemów auto miało drobne obtarcia z tyłu, uszkodzoną skórę na fotelu kierowcy i uszkodzenia na panelu bocznym w drzwiach kierowcy. Samochód był używany jako auto firmowe, podobno głównie w trasach autostradowych i został sprzedany do komisu jak zakładam ze względu na koniec gwarancji (po 150k km).

Był bym wdzięczny za wszystkie wskazówki na ile ww. problemy mogą być poważne, a także co innego powinienem sprawdzić/o co dopytać (auto jest lokalne, więc mam możliwość jeszcze podjechać do komisu).

Życzę miłego piątku oraz weekendu i pozdrawiam :D
inquis
Posty: 1256
Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE

Re: Używane Sorento III - wątpliwości

Post autor: inquis »

Może zamów inspekcję tego auta za 300-400 zl. Przyjedzie fachowiec, obejrzy, pomierzy, sprawdzi i będziesz miał pewność. Trudno się wypowiadac na podstawie zdjęć. Osobiście nie kupil bym kii bez gwarancji.
Ew. zaloguj się na bez-wypadkowe.net, podeslij chlopakom szczegóły ogloszenia i te fotki. Oni też wiedzą o co chodzi.
BrzydkiWacek
Posty: 223
Rejestracja: 29 paź 2021, 14:13
model samochodu: Kia Sorento HEV XL, PL AWD 2022

Re: Używane Sorento III - wątpliwości

Post autor: BrzydkiWacek »

@krasny
Miałem w swojej karierze zawodowej z kilkanaście jeśli nie kilkadziesiąt aut służbowych - wymiana prawie co roku bo przebiegi kiedyś trzaskałem ~100-130k km / rok. W tym trzy auta "odkupiłem od siebie" i one zrobiły ciut więcej kilometrów: Laguna III 2.0 DCI kombi automat - dla Żony - sprzedana po ok235kkm(ponad 100k km u mojej małżony) w 2014 roku- przetarcie lewego boczka siedzenia kierowcy(podobno wada fabryczna - siadałeś i w tym miejscu - zawsze w tym samym miejscu - skóra się marszczyła), pęknięta łapa silnika(wymiana w ASO) oraz biksenon(ASO) - tyle i aż tyle przez pond 230k km jazdy. Zero rdzy, praktycznie zero zadrapań, wytartych siedzeń(wtedy miałem jeszcze tylko jedno dziecko) itp. Auto poza felernym przetarciem było i wyglądało jak nowe.

Ford Mondeo MK3 2.0 cdti kombi automat - odkupione ode mnie przez kumpla przy przebiegu ~140k km chyba w 2013 roku, śmiga do tej pory u jego ojca pewnie ma na blacie ze 300k km już - za mojej kariery poza serwisem nic nie nawaliło, siedzenia nie poprzecierane i nie wysiedziane. Żadnej rdzy!

Ford Monedo MK4 2.0 cdti kombi automat - odkupione przez koleżankę z pracy przy ok 150k km przebiegu i coś koło 2018 roku. Ten poza wyjedzonym wygłuszeniem maski(podobno zwierzęta lubują się w matach wygłuszających mondeo - jakieś smakowite są :P ale kabli nic nie tknęło) i urwaną zaślepką tylnego gniazda 12V("zapalniczki") oraz stłuczonym lusterkiem do makijażu (to akurat bardzo ciekawe bo nigdy go nie używałem...) Ma go do tej pory.

Aha jeszcze była Megane 1.5 dci kombi automat - sprzedana w 2019r z przebiegiem ponad 230k km - tutaj już się działo:P Po 220k km zaczęły się problemy z odpalaniem auta po nocnym postoju - paliwo schodziło z przewodów do zbiornika - nawet ASO nie znalazło przyczyny - dlatego sprzedaliśmy to auto. ALE meganka do 220k km była prawie bezawaryjna - no może poza wiskozą :P I żadnej rdzy, wygniecionych siedzeń itp.

Do czego zmierzam takim wywodem? Ano do tego, że jak na auto co ma 170k km przebiegu ta Sorka wygląda nędznie w moim oczach. Nie widziałem wszystkich zdjęć tylko to co pokazałeś ale moim zdaniem ta Sorka ma chyba trochę więcej przejechane albo używano jej a nie szanowano... Nawet moja Meganka która musiała przeżyć dwójkę maluchów i kilogramy pączków, ciastek, musów owocowych i cukierków wyglądała na koniec lepiej... Weź jakiegoś speca, zapłać niech sprawdzi wszystko - lepiej wydać 500pln niż utopić kilkadziesiąt tysi... Aha żadne z w/w aut nie miało wytartej kierownicy ani pedałów!
krasny
Posty: 4
Rejestracja: 26 sty 2023, 20:38

Re: Używane Sorento III - wątpliwości

Post autor: krasny »

@inquis czemu nie kupił byś bez gwarancji akurat Kii, ten model chyba nie jest znany z awaryjności? Generalnie to auta używane zazwyczaj się bez gwarancji kupuje ;-)

@BrzydkiWacek auto zdecydowanie mogło być niekochane, bo było używane w firmie, natomiast to jeszcze nie oznacza że jest uszkodzone.

Obu wam dzięki za poradę dot. poproszenia fachowca o analizę, pomyślę o tym :-)

Natomiast oczywiście nie oczekuję oceny stanu auta z kilku zdjęć, chciałbym się tylko dowiedzieć czy wymienione i pokazane objawy występują w tym modelu przy podobnych przebiegach, czy jest to coś nietypowego i świadczy o potencjalnym większym problemie.
inquis
Posty: 1256
Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE

Re: Używane Sorento III - wątpliwości

Post autor: inquis »

Co do gwarancji, to kupujesz auto z 2017 r., które teoretycznie powinno jeszcze gwarancję mieć, chyba że rejestracja z początku roku. Chodzi mi o to, że w Kii z racji tego, że daje aż 7 lat gwarancji jest stosunkowo łatwo trafić ponad pięcioletnie auto, które ją ma jeszcze choćby na pół roku. Co prawda na najważniejsze podzespoły - silnik, skrzynia, ale zawsze to coś. Jest jeszcze jedna kwestia - żeby tę gwarancję zachować trzeba przestrzegać choćby terminów przeglądów, co implikuje pewną troskę o auto. Jeżeli ktoś nie zadał sobie trudu i kosztów, i tę gwarancję "olał", bo i tak sprzeda, i następny właściciel będzie się martwił, to ja nie chciałbym być tym następnych właścicielem.
krasny
Posty: 4
Rejestracja: 26 sty 2023, 20:38

Re: Używane Sorento III - wątpliwości

Post autor: krasny »

Rejestracja nawet z początku roku była by ważna (do początku 2024 o ile dobrze liczę :-) ) natomiast gwarancja ma też limit 150k km, który tu został przekroczony niestety.
A w książce serwisowej wpisy z corocznymi przeglądami są, z ostatnim właśnie w okolicach końca gwarancji w połowie zeszłego roku.
inquis
Posty: 1256
Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE

Re: Używane Sorento III - wątpliwości

Post autor: inquis »

krasny pisze: 27 sty 2023, 10:21 Rejestracja nawet z początku roku była by ważna (do początku 2024 o ile dobrze liczę :-) ) natomiast gwarancja ma też limit 150k km, który tu został przekroczony niestety.
A w książce serwisowej wpisy z corocznymi przeglądami są, z ostatnim właśnie w okolicach końca gwarancji w połowie zeszłego roku.
Pytanie czy auto na gwarancji będzie sporo droższe? Dla sprawdzenia tego egzemplarza raz jeszcze polecam bez-wypadkowe.net. Dużo Ci powiedzą za darmo; można też kupić raport Autobaza za kilkadziesiąt pln i jeśli tu będzie ok, to zamów inspekcję, bo nie ma sensu oszczędzać klika stów, by potem utopić kilkadziesiąt tysięcy.
kon
Posty: 1125
Rejestracja: 06 sty 2019, 17:37

Re: Używane Sorento III - wątpliwości

Post autor: kon »

Mam 4 letnią Optime z przebiegiem 235tys km i łapa silnika wygląda podobnie. Nieczęsto wchodzę pod samochód, ale domyślam się, że elementy zawieszenia też nie są idealne.
To jest Kia - pewne elementy szybko pokrywają się korozją.
Slavo_01
Posty: 20
Rejestracja: 09 cze 2021, 18:56
model samochodu: Kia Sorento III

Re: Używane Sorento III - wątpliwości

Post autor: Slavo_01 »

U mnie w Sorento 2017 też łapa silnika jest pokryta rdzą. Poza tym elementem zero jakiejkolwiek korozji - również od spodu.
Odnośnie wymiany oleju w skrzyni - producent nie przewiduje. Interwały olejowe co 30 tys km to również standardowa procedura wg ASO.
Przyjrzałbym się za to działaniu napędu AWD przy tym przebiegu - producent nie przewiduje wymian oleju w "haldexie" (tutaj producentem jest MAGNA więc to się nie nazywa haldex - chociaż wygląda identycznie jak haldex) a z mojego doświadczenia jak nie ma filtra w układzie to trzeba co 50tys. km albo częściej czyścić sitko na pompce elektrycznej i wymieniać olej - tak przynajmniej jest w haldexach 5-tej generacji. Póki jest zima i jest ślisko da się łatwo sprawdzić działanie AWD.
Ja bym pojechał na wizytę w ASO. Tam Ci go zweryfikują najlepiej i poinformują o potencjalnych kosztach niezbędnych napraw co da Ci argument do negocjacji ceny.
krasny
Posty: 4
Rejestracja: 26 sty 2023, 20:38

Re: Używane Sorento III - wątpliwości

Post autor: krasny »

@kon, @Slavo_01 Dzięki piękne za odpowiedzi, o tego typu informacje mi właśnie chodziło :D
Na ten moment ten egzemplarz chyba odpuszczę, jednak tej rdzy było na podwoziu za dużo żeby móc później spać spokojnie :?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Sorento”