Hyundai Kona 2023
Re: Hyundai Kona 2023
I jest opcja z jasnym wnętrzem, chyba, że zostanie "wycięta" na polskim rynku.
Re: Hyundai Kona 2023
Miejsca w środku będzie znacząco mniej:colins pisze: ↑21 sty 2023, 19:17
Miejsca w środku powinno być podobnie lub niewiele mniej niż w Niro, bo to przecież ta sama platforma.
Dodatkowo fajna kierownica (na tle Niro), brak piano black (co niestety jest w Niro), fizyczne przyciski (w tym osobny panel do klimy), sterowanie skrzynią biegów przeniesione na manetkę przy kierownicy (przez co jest więcej miejsca na tunelu środkowym).
Na dodatek w bagażniku solidna, twarda półka, a nie jakaś "szmatka" jak w Niro.
Pozostaje kwestia ceny. Ponoć pełna prezentacja i ceny mają być w marcu.
rozstaw osi 2,660 mm (mniej o 60 mm, przepaść, a to parametr najbardziej wpływający na ilośc miejsca zwłaszcza na tylnej kanapie)
długość 4,350 mm (mniej o 70mm)
szerokość 1,825 mm (tyle samo)
wysokość 1,580 mm (20mm więcej)
Co do "szmaty" to początkowo miałem mieszane uczucia, ale użytkowo spłnia swoje zadanie i kiedy trzeba ją zdemontowac to po złożeniu można ją wcisnąć wszędzie.
Auto ciekawie prezentuje się z profilu - jak mini Sportage. Oczywiście bez tych plastikowcyh dodatków tylko w płeni lakierowane. Natomiast te boczne segmenty lamp z tyłu to chyba z przypadku.
Re: Hyundai Kona 2023
Bez przesady z tą przepaścią. Kia Sportage obecnej generacji ma rozstaw osi 268 cm, a zatem tylko 2 cm większy od nowej Kony. Czy to zaraz powoduje, że jest ciasnym autem w kabinie w porównaniu do Niro?radier pisze: ↑22 sty 2023, 18:54Miejsca w środku będzie znacząco mniej:colins pisze: ↑21 sty 2023, 19:17
Miejsca w środku powinno być podobnie lub niewiele mniej niż w Niro, bo to przecież ta sama platforma.
Dodatkowo fajna kierownica (na tle Niro), brak piano black (co niestety jest w Niro), fizyczne przyciski (w tym osobny panel do klimy), sterowanie skrzynią biegów przeniesione na manetkę przy kierownicy (przez co jest więcej miejsca na tunelu środkowym).
Na dodatek w bagażniku solidna, twarda półka, a nie jakaś "szmatka" jak w Niro.
Pozostaje kwestia ceny. Ponoć pełna prezentacja i ceny mają być w marcu.
rozstaw osi 2,660 mm (mniej o 60 mm, przepaść, a to parametr najbardziej wpływający na ilośc miejsca zwłaszcza na tylnej kanapie)
długość 4,350 mm (mniej o 70mm)
szerokość 1,825 mm (tyle samo)
wysokość 1,580 mm (20mm więcej)
Co do "szmaty" to początkowo miałem mieszane uczucia, ale użytkowo spłnia swoje zadanie i kiedy trzeba ją zdemontowac to po złożeniu można ją wcisnąć wszędzie.
Auto ciekawie prezentuje się z profilu - jak mini Sportage. Oczywiście bez tych plastikowcyh dodatków tylko w płeni lakierowane. Natomiast te boczne segmenty lamp z tyłu to chyba z przypadku.
- colins
- Posty: 226
- Rejestracja: 25 wrz 2022, 14:38
- model samochodu: KIA Niro II HEV Business Line 2023 Mineral Blue
- Lokalizacja: Słubice
Re: Hyundai Kona 2023
Trzeba będzie zobaczyć na żywo jak z tym miejscem w środku.
Natomiast ja właśnie przypomniałem sobie o jednej przewadze Niro, a mianowicie w najwyższej wersji wyposażenia ma Head-up display, czego nie widać w nowej Konie.
Natomiast ja właśnie przypomniałem sobie o jednej przewadze Niro, a mianowicie w najwyższej wersji wyposażenia ma Head-up display, czego nie widać w nowej Konie.
Re: Hyundai Kona 2023
W Sportage jest wyraźnie mniej miejsca. Miałem dwa auta zamówione - Sportage i Niro. Oba na placu oglądałem i porównywałem pod każdym względem. Na parametr rozstawu osi jestem bardzo wyczulony.
- colins
- Posty: 226
- Rejestracja: 25 wrz 2022, 14:38
- model samochodu: KIA Niro II HEV Business Line 2023 Mineral Blue
- Lokalizacja: Słubice
Re: Hyundai Kona 2023
@radier, a czy jako użytkownik nowej Niro (bo po Twoich wpisach wnioskuję, że już używasz od jakiegoś czasu) możesz nadal polecić to auto? Czy może wyszły jakieś denerwujące babole?
Re: Hyundai Kona 2023
Jazda to czysta przyjemność. Mindset przestawiłem na ekojazdę. Kiedy tylko mogę to mam aktywny tempomat włączony. Przy zmianie samochodu zależało mi na automacie i aktywnym tempomacie i jestem w 100% usatysfakcjonowany jak oba te elementy się spisują. Z ponad 5 tys. przejechanych km większość wykonała moja żona kursując do pracy. Czekam, aż będzie okazja pojechać w dłuższa trasę po ekspresówkach.
Baboli na razie nie widać.
Baboli na razie nie widać.
- colins
- Posty: 226
- Rejestracja: 25 wrz 2022, 14:38
- model samochodu: KIA Niro II HEV Business Line 2023 Mineral Blue
- Lokalizacja: Słubice
Re: Hyundai Kona 2023
Dziękuję bardzo za odpowiedź. Takie posty podtrzymują mnie na duchu i chronią przed rezygnacją z zamówienia na Niro.
O dziwo, moja dotychczas nie bardzo przekonana żona, jest obecnie bardziej nastawiona na zakup Niro niż ja.
No bo ja jeszcze rozglądam się za alternatywami. Tymczasem ona już jest pogodzona z wyborem.
O dziwo, moja dotychczas nie bardzo przekonana żona, jest obecnie bardziej nastawiona na zakup Niro niż ja.
No bo ja jeszcze rozglądam się za alternatywami. Tymczasem ona już jest pogodzona z wyborem.
-
- Posty: 177
- Rejestracja: 19 lis 2022, 17:49
- model samochodu: KIA Niro II 2023 HEV Business Line
Re: Hyundai Kona 2023
Spokojnie Panie collins bo ja jestem w podobnej sytuacji ale mimo, że Kona piękna to Niro w mojej opinii niewiele jej ustępuje a nawet przewyższa póki co ( head up) więc liczy się tylko cennik. Póki nie pomacam, pojadę, poznam za ile to zostaję przy Niro tym bardziej, że poznałem kolejnych użytkowników nowej Niro, którzy są nią zachwyceni.
Re: Hyundai Kona 2023
Niro ma heads up a Kona oba ekrany 12" - co kto woli. Dla mnie jednak czuć było różnice na niekorzyść Kii, bo w EV6 są również dwa ekrany 12". Btw czy ten heads up da sie regulować? Jak nie to dla mnie w tym modelu może go nie być. Jeździłem testowym Niro, ustawiłem fotele pod siebie i heads up odcinał się w połowie widocznego obrazu więc w ogóle przestałem na niego zwracać uwage. Co innego EV6 - tam przy moich ustawieniach fotelu było wszystko ok - mam 182 cm wzrostu więc chyba nie jestem jakiś odklejony od normy.