Na stronie Hyundaia masz konfigurator oraz samochody dostępne „od ręki”. Proponuję sobie poklikać, bo ciężko ocenić jaką wersję Niro wybrałeś i co Cię interesuje. Dodatkowo na stronie Hyundaia po zakończeniu konfigurowania już można zobaczyć jaki jest upust dla klienta indywidualnego i myślę, że na tej podstawie w salonie można się ewentualnie „targować”.
Hyundai Kona 2023
Re: Hyundai Kona 2023
- colins
- Posty: 231
- Rejestracja: 25 wrz 2022, 14:38
- model samochodu: KIA Niro II HEV Business Line 2023 Mineral Blue
- Lokalizacja: Słubice
Re: Hyundai Kona 2023
No fakt, jeśli brać pod uwagę wybór silników, to Kona ma ich więcej.krgorny pisze: ↑24 wrz 2023, 19:36 Kona nie oferuje nic więcej? A silnik 200km, 7 biegowy DCT, 4WD oraz pakiet n-line? Gdybym ja rozważał czy Niro czy Kona to jednak z racji wspomnianych przeze mnie rzeczy, czysto teoretycznie bardziej skłaniałbym się ku Konie. Co innego jak to się prowadzi i jak faktycznie jeździ, ale to już osobny temat i ciężko to chyba jednak ocenić nawet stojąc obok tego samochodu.
Wizualnie co kto lubi, nie będę nikogo gustu komentował ale ja nie wstydziłbym się jeździć Koną.
Jednak ja brałem pod uwagę tylko i wyłącznie wersje hybrydowe, a te są dokładnie takie same w Niro i Konie.
I przy takim wyborze Niro moim zdaniem oferuje więcej (zależało mi na przykład na wyświetlaczu head-up, który ma Niro, a Kona nie).
Re: Hyundai Kona 2023
To już jest kwestia indywidualna, ale jednak dalej między tymi autami są różnice i to nie takie „byle jakie”. Ktoś kto nie ma wyświetlacza head-up to przejdzie co do tej funkcji obojętnie, a jednak nawet na stylistykę patrząc, wolę dwukolorowe nadwozie gdzie cały dach jest w innym kolorze, a nie tylko jeden panel boczny (i jeszcze za ten dodatkowy panel trzeba zapłacić więcej niż za inny kolor dachu w Konie).colins pisze: ↑24 wrz 2023, 19:49No fakt, jeśli brać pod uwagę wybór silników, to Kona ma ich więcej.krgorny pisze: ↑24 wrz 2023, 19:36 Kona nie oferuje nic więcej? A silnik 200km, 7 biegowy DCT, 4WD oraz pakiet n-line? Gdybym ja rozważał czy Niro czy Kona to jednak z racji wspomnianych przeze mnie rzeczy, czysto teoretycznie bardziej skłaniałbym się ku Konie. Co innego jak to się prowadzi i jak faktycznie jeździ, ale to już osobny temat i ciężko to chyba jednak ocenić nawet stojąc obok tego samochodu.
Wizualnie co kto lubi, nie będę nikogo gustu komentował ale ja nie wstydziłbym się jeździć Koną.
Jednak ja brałem pod uwagę tylko i wyłącznie wersje hybrydowe, a te są dokładnie takie same w Niro i Konie.
I przy takim wyborze Niro moim zdaniem oferuje więcej (zależało mi na przykład na wyświetlaczu head-up, który ma Niro, a Kona nie).
- colins
- Posty: 231
- Rejestracja: 25 wrz 2022, 14:38
- model samochodu: KIA Niro II HEV Business Line 2023 Mineral Blue
- Lokalizacja: Słubice
Re: Hyundai Kona 2023
A to już kwestia gustu, co sam słusznie wcześniej zauważyłeś.
-
- Posty: 179
- Rejestracja: 19 lis 2022, 17:49
- model samochodu: KIA Niro II 2023 HEV Business Line
Re: Hyundai Kona 2023
A czynie jest tak (chyba już była o tym mowa), że w Konie jednak jest head-up ?
- colins
- Posty: 231
- Rejestracja: 25 wrz 2022, 14:38
- model samochodu: KIA Niro II HEV Business Line 2023 Mineral Blue
- Lokalizacja: Słubice
Re: Hyundai Kona 2023
Sam jestem zdziwiony, bo w materiałach prasowych Hyundai chwalił się, że head-up w Konie ma być.
W rzeczywistości jednak nie ma (przynajmniej w konfiguratorze hybrydy nie ma takiej opcji).
W rzeczywistości jednak nie ma (przynajmniej w konfiguratorze hybrydy nie ma takiej opcji).
-
- Posty: 179
- Rejestracja: 19 lis 2022, 17:49
- model samochodu: KIA Niro II 2023 HEV Business Line
Re: Hyundai Kona 2023
Faktycznie w konfiguratorze nie ma przy czym cenowo jest grubo bo więcej prawie 20 tys. więcej w najwyższej wersji wyposażenia hybrydy przy czym dla leasingu nie ma żadnego upustu.
- colins
- Posty: 231
- Rejestracja: 25 wrz 2022, 14:38
- model samochodu: KIA Niro II HEV Business Line 2023 Mineral Blue
- Lokalizacja: Słubice
Re: Hyundai Kona 2023
Powiedzmy, że to kosmetyczne różnice, bo head-up, to już takie raczej rozpieszczanie kierowcy niż rzecz niezbędna.
Jednak zagłębiając się w szczegóły (konfigurator) doczytać można, że Niro jest też nieco większe, a dokładnie jest dłuższe, a przede wszystkim ma większy rozstaw osi, co przekłada się na więcej miejsca w środku dla pasażerów, co moim zdaniem nie jest już tylko kosmetyczną, ale wymierną różnicą na korzyść Niro.
Jest również różnica w masie własnej obu pojazdów, która w przypadku Niro wynosi 1399 kg dla wersji HEV oraz 1410 kg w przypadku Kony. Większa waga Kony skutkuje jej gorszymi osiągami. Znów można powiedzieć, że są to różnice kosmetyczne, ale faktem jest, że Niro HEV "zbiera się" do setki o pół sekundy szybciej niż Kona (a przynajmniej tak twierdzą w katalogach).
Jednak zagłębiając się w szczegóły (konfigurator) doczytać można, że Niro jest też nieco większe, a dokładnie jest dłuższe, a przede wszystkim ma większy rozstaw osi, co przekłada się na więcej miejsca w środku dla pasażerów, co moim zdaniem nie jest już tylko kosmetyczną, ale wymierną różnicą na korzyść Niro.
Jest również różnica w masie własnej obu pojazdów, która w przypadku Niro wynosi 1399 kg dla wersji HEV oraz 1410 kg w przypadku Kony. Większa waga Kony skutkuje jej gorszymi osiągami. Znów można powiedzieć, że są to różnice kosmetyczne, ale faktem jest, że Niro HEV "zbiera się" do setki o pół sekundy szybciej niż Kona (a przynajmniej tak twierdzą w katalogach).
Ostatnio zmieniony 24 wrz 2023, 20:43 przez colins, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 179
- Rejestracja: 19 lis 2022, 17:49
- model samochodu: KIA Niro II 2023 HEV Business Line
Re: Hyundai Kona 2023
Mieć head-up a nie mieć to różnica i ja będąc po dwóch jazdach próbnych Niro jestem tak pozytywne nastawiony do tego bajeru, że miałbym spory niedosyt gdybym teraz go nie posiadał.
- colins
- Posty: 231
- Rejestracja: 25 wrz 2022, 14:38
- model samochodu: KIA Niro II HEV Business Line 2023 Mineral Blue
- Lokalizacja: Słubice
Re: Hyundai Kona 2023
U mnie ten bajer też był jednym z kilku powodów, które sprawiły, że finalnie wybrałem Niro zamiast Kony.