Hyundai Kona 2023

forum użytkowników Kia Niro
Orin
Posty: 224
Rejestracja: 14 sty 2020, 00:23
model samochodu: Kia Niro HEV

Re: Hyundai Kona 2023

Post autor: Orin »

I jest opcja z jasnym wnętrzem, chyba, że zostanie "wycięta" na polskim rynku.
radier
Posty: 117
Rejestracja: 08 gru 2022, 15:43
model samochodu: Niro MY23 HEV L

Re: Hyundai Kona 2023

Post autor: radier »

colins pisze: 21 sty 2023, 19:17
Miejsca w środku powinno być podobnie lub niewiele mniej niż w Niro, bo to przecież ta sama platforma.
Dodatkowo fajna kierownica (na tle Niro), brak piano black (co niestety jest w Niro), fizyczne przyciski (w tym osobny panel do klimy), sterowanie skrzynią biegów przeniesione na manetkę przy kierownicy (przez co jest więcej miejsca na tunelu środkowym).
Na dodatek w bagażniku solidna, twarda półka, a nie jakaś "szmatka" jak w Niro.
Pozostaje kwestia ceny. Ponoć pełna prezentacja i ceny mają być w marcu.
Miejsca w środku będzie znacząco mniej:
rozstaw osi 2,660 mm (mniej o 60 mm, przepaść, a to parametr najbardziej wpływający na ilośc miejsca zwłaszcza na tylnej kanapie)
długość 4,350 mm (mniej o 70mm)
szerokość 1,825 mm (tyle samo)
wysokość 1,580 mm (20mm więcej)

Co do "szmaty" to początkowo miałem mieszane uczucia, ale użytkowo spłnia swoje zadanie i kiedy trzeba ją zdemontowac to po złożeniu można ją wcisnąć wszędzie.

Auto ciekawie prezentuje się z profilu - jak mini Sportage. Oczywiście bez tych plastikowcyh dodatków tylko w płeni lakierowane. Natomiast te boczne segmenty lamp z tyłu to chyba z przypadku.
Orin
Posty: 224
Rejestracja: 14 sty 2020, 00:23
model samochodu: Kia Niro HEV

Re: Hyundai Kona 2023

Post autor: Orin »

radier pisze: 22 sty 2023, 18:54
colins pisze: 21 sty 2023, 19:17
Miejsca w środku powinno być podobnie lub niewiele mniej niż w Niro, bo to przecież ta sama platforma.
Dodatkowo fajna kierownica (na tle Niro), brak piano black (co niestety jest w Niro), fizyczne przyciski (w tym osobny panel do klimy), sterowanie skrzynią biegów przeniesione na manetkę przy kierownicy (przez co jest więcej miejsca na tunelu środkowym).
Na dodatek w bagażniku solidna, twarda półka, a nie jakaś "szmatka" jak w Niro.
Pozostaje kwestia ceny. Ponoć pełna prezentacja i ceny mają być w marcu.
Miejsca w środku będzie znacząco mniej:
rozstaw osi 2,660 mm (mniej o 60 mm, przepaść, a to parametr najbardziej wpływający na ilośc miejsca zwłaszcza na tylnej kanapie)
długość 4,350 mm (mniej o 70mm)
szerokość 1,825 mm (tyle samo)
wysokość 1,580 mm (20mm więcej)

Co do "szmaty" to początkowo miałem mieszane uczucia, ale użytkowo spłnia swoje zadanie i kiedy trzeba ją zdemontowac to po złożeniu można ją wcisnąć wszędzie.

Auto ciekawie prezentuje się z profilu - jak mini Sportage. Oczywiście bez tych plastikowcyh dodatków tylko w płeni lakierowane. Natomiast te boczne segmenty lamp z tyłu to chyba z przypadku.
Bez przesady z tą przepaścią. Kia Sportage obecnej generacji ma rozstaw osi 268 cm, a zatem tylko 2 cm większy od nowej Kony. Czy to zaraz powoduje, że jest ciasnym autem w kabinie w porównaniu do Niro?
Awatar użytkownika
colins
Posty: 221
Rejestracja: 25 wrz 2022, 14:38
model samochodu: KIA Niro II HEV Business Line 2023 Mineral Blue
Lokalizacja: Słubice

Re: Hyundai Kona 2023

Post autor: colins »

Trzeba będzie zobaczyć na żywo jak z tym miejscem w środku.
Natomiast ja właśnie przypomniałem sobie o jednej przewadze Niro, a mianowicie w najwyższej wersji wyposażenia ma Head-up display, czego nie widać w nowej Konie. :)
radier
Posty: 117
Rejestracja: 08 gru 2022, 15:43
model samochodu: Niro MY23 HEV L

Re: Hyundai Kona 2023

Post autor: radier »

Orin pisze: 22 sty 2023, 19:17 Bez przesady z tą przepaścią. Kia Sportage obecnej generacji ma rozstaw osi 268 cm, a zatem tylko 2 cm większy od nowej Kony. Czy to zaraz powoduje, że jest ciasnym autem w kabinie w porównaniu do Niro?
W Sportage jest wyraźnie mniej miejsca. Miałem dwa auta zamówione - Sportage i Niro. Oba na placu oglądałem i porównywałem pod każdym względem. Na parametr rozstawu osi jestem bardzo wyczulony.
Awatar użytkownika
colins
Posty: 221
Rejestracja: 25 wrz 2022, 14:38
model samochodu: KIA Niro II HEV Business Line 2023 Mineral Blue
Lokalizacja: Słubice

Re: Hyundai Kona 2023

Post autor: colins »

@radier, a czy jako użytkownik nowej Niro (bo po Twoich wpisach wnioskuję, że już używasz od jakiegoś czasu) możesz nadal polecić to auto? Czy może wyszły jakieś denerwujące babole?
radier
Posty: 117
Rejestracja: 08 gru 2022, 15:43
model samochodu: Niro MY23 HEV L

Re: Hyundai Kona 2023

Post autor: radier »

Jazda to czysta przyjemność. Mindset przestawiłem na ekojazdę. Kiedy tylko mogę to mam aktywny tempomat włączony. Przy zmianie samochodu zależało mi na automacie i aktywnym tempomacie i jestem w 100% usatysfakcjonowany jak oba te elementy się spisują. Z ponad 5 tys. przejechanych km większość wykonała moja żona kursując do pracy. Czekam, aż będzie okazja pojechać w dłuższa trasę po ekspresówkach.

Baboli na razie nie widać.
Awatar użytkownika
colins
Posty: 221
Rejestracja: 25 wrz 2022, 14:38
model samochodu: KIA Niro II HEV Business Line 2023 Mineral Blue
Lokalizacja: Słubice

Re: Hyundai Kona 2023

Post autor: colins »

Dziękuję bardzo za odpowiedź. Takie posty podtrzymują mnie na duchu i chronią przed rezygnacją z zamówienia na Niro. :mrgreen:
O dziwo, moja dotychczas nie bardzo przekonana żona, jest obecnie bardziej nastawiona na zakup Niro niż ja.
No bo ja jeszcze rozglądam się za alternatywami. Tymczasem ona już jest pogodzona z wyborem. :D
marcinos
Posty: 176
Rejestracja: 19 lis 2022, 17:49
model samochodu: KIA Niro II 2023 HEV Business Line

Re: Hyundai Kona 2023

Post autor: marcinos »

Spokojnie Panie collins bo ja jestem w podobnej sytuacji ale mimo, że Kona piękna to Niro w mojej opinii niewiele jej ustępuje a nawet przewyższa póki co ( head up) więc liczy się tylko cennik. Póki nie pomacam, pojadę, poznam za ile to zostaję przy Niro tym bardziej, że poznałem kolejnych użytkowników nowej Niro, którzy są nią zachwyceni.
krgorny
Posty: 149
Rejestracja: 24 sie 2021, 19:34
model samochodu: Kia Ceed

Re: Hyundai Kona 2023

Post autor: krgorny »

Niro ma heads up a Kona oba ekrany 12" - co kto woli. Dla mnie jednak czuć było różnice na niekorzyść Kii, bo w EV6 są również dwa ekrany 12". Btw czy ten heads up da sie regulować? Jak nie to dla mnie w tym modelu może go nie być. Jeździłem testowym Niro, ustawiłem fotele pod siebie i heads up odcinał się w połowie widocznego obrazu więc w ogóle przestałem na niego zwracać uwage. Co innego EV6 - tam przy moich ustawieniach fotelu było wszystko ok - mam 182 cm wzrostu więc chyba nie jestem jakiś odklejony od normy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Niro”