Ja w swojej wersji też bym kupił. Ale pod jednym albo dwoma warunkami: Cena taka, jaką dałem w styczniu 2022 (może nieznacznie wyższa), pamięć foteli, czyli takie wyposażenie jak było, bo już niestety nie ma jak w styczniu 2022. W przeciwnym razie niestety bym nie kupił, bo te rzeczy skłoniły mnie do tego auta i wyposażenia. Auto oczywiście jest ok i co do tego nie mam żadnych uwag. Ale niestety przez ostatni rok mocno okroili mój model i teraz, żebym miał to co mam, to musiałbym kupić wersję GTLine po bardzo znacznie wyższej cenie i ze ściętą kierownicą, której nie cierpię. Czyli generalnie nie kupił bym już tego auta, choć jak zaznaczam ten model co mam jest na prawdę super. Ale już go niestety nie ma.
Czy kupiłbyś KIA Sportage V ponownie?
Regulamin forum
link
link
-
- Posty: 1119
- Rejestracja: 21 mar 2020, 13:55
- model samochodu: Sportage V, 1.6 T-GDI 230 KM 6AT AWD HEV, wersja BL, kolor H8G (Dark Penta Metal), AE+, HAR, LTH, PNS, HAK wertykalny, produkcja lipiec 2022
Re: Czy kupiłbyś KIA Sportage V ponownie?
Drugie auto: KIA NIRO HEV 2020, full opcja, brązowa skóra.
-
- Posty: 123
- Rejestracja: 08 lut 2022, 09:54
- model samochodu: KIA SPORTAGE V MHEV FWD 180KM DELUXE WHITE L-30.06.2022
Re: Czy kupiłbyś KIA Sportage V ponownie?
Przelatane 12 tyś i zdecydowanie kupiłbym ponownie. No może teraz Hev bo zamawiałem mój w grudniu 2021 kiedy paliwo było "ciut" tańsze". Ale i tak średnie spalanie z całości 6,6 przy 180 KM uważam za więcej niż akceptowalne. Miałem awarię zamka drzwi pasażera który został sprawnie wymieniony na gwarancji. Chociaż mam swoją teorię że coś sami wcześniej skopali przy montowaniu oświetlenia podłoża. Poza tym wszystko super. Komfort jazdy, wygląd w środku i na zewnątrz ( w białym mu do twarzy ) wciąż robi na mnie wrażenie, na znajomych też. Nic nie skrzypi nic nie piszczy. Na słabość akrylowego lakieru polecam ceramikę i folię, również na piano black. Za chwilę pierwszy przegląd wykupiony wcześniej w pakiecie na 4 lata. Oby tak dalej.
-
- Posty: 1119
- Rejestracja: 21 mar 2020, 13:55
- model samochodu: Sportage V, 1.6 T-GDI 230 KM 6AT AWD HEV, wersja BL, kolor H8G (Dark Penta Metal), AE+, HAR, LTH, PNS, HAK wertykalny, produkcja lipiec 2022
Re: Czy kupiłbyś KIA Sportage V ponownie?
Też mam taki przebieg, ale średnie spalanie z całości, nie z komputera, tylko faktycznie wyliczone to 6,76 l/100 km. Do pracy mam ponad 50 km. Czyli MHEVy palą mniej niż HEVy
Drugie auto: KIA NIRO HEV 2020, full opcja, brązowa skóra.
Re: Czy kupiłbyś KIA Sportage V ponownie?
a dlaczego dct to wada? nie mogę złego słowa powiedzieć na tą skrzynię natomiast na jeździe próbnej hybrydą zwróciłem uwagę na długie zmiany biegów zwłaszcza z 2 na 3 (w trybie sport tego nie było)
-
- Posty: 1119
- Rejestracja: 21 mar 2020, 13:55
- model samochodu: Sportage V, 1.6 T-GDI 230 KM 6AT AWD HEV, wersja BL, kolor H8G (Dark Penta Metal), AE+, HAR, LTH, PNS, HAK wertykalny, produkcja lipiec 2022
Re: Czy kupiłbyś KIA Sportage V ponownie?
A dlaczego sądzisz, że HEV ma palić więcej niż MHEV? Kierowałem się właśnie niższym spalaniem, przy mojej jeździe krętymi, górzystymi drogami powiatowymi i wojewódzkimi, trochę miasto. Z resztą nawet w ofercie spalanie HEVa pokazywane było jako mniejsze niż PHEV. I żeby nie było, nie jeżdżę dziadkowo.
Drugie auto: KIA NIRO HEV 2020, full opcja, brązowa skóra.
-
- Posty: 1114
- Rejestracja: 23 kwie 2022, 12:38
- model samochodu: Kia Sportage V GT 4WD HEV + wszystko (tylko dziury w dachu nie chciałem)
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Czy kupiłbyś KIA Sportage V ponownie?
To tak trochę dla żartu, ja zwyczajnie nie wierzę w bajki o niskim spalaniu jeżeli nie będzie Ci na nim bardzo zależało i nie będziesz pilnował żeby jeździć eco, nic nie dzieje się samo zwłaszcza w hybrydach. Z tej samej trasy mogę mieć poniżej 6 ale mogę mieć też 8, zależy jak mi się chce (tyle, bo to nie ten temat).nagdob pisze: ↑30 sty 2023, 09:29 A dlaczego sądzisz, że HEV ma palić więcej niż MHEV? Kierowałem się właśnie niższym spalaniem, przy mojej jeździe krętymi, górzystymi drogami powiatowymi i wojewódzkimi, trochę miasto. Z resztą nawet w ofercie spalanie HEVa pokazywane było jako mniejsze niż PHEV. I żeby nie było, nie jeżdżę dziadkowo.
-
- Posty: 65
- Rejestracja: 17 mar 2022, 18:46
- model samochodu: KIA SPORTAGE V 1.6 T-GDI (180) MHEV 7DCT, L + AEB, FWD
Re: Czy kupiłbyś KIA Sportage V ponownie?
Hev-y palą więcej na trasach własnie przez sprzęgło hydrokinetyczne, bo jest mniej sprawne jeżeli chodzi bezpośrednie przeniesienie mocy z silnika na kola w stosunku do DCT czy tradycyjnego sprzedała. Ja o DCT póki co nie mogę powiedzieć złego słowa, zobaczymy jak będzie później.
-
- Posty: 273
- Rejestracja: 05 gru 2021, 14:35
- model samochodu: YB G4LF
Re: Czy kupiłbyś KIA Sportage V ponownie?
We współczesnych samochodach z klasyczną planetarną przekładnią automatyczną, konwerter hydrokinetyczny ZAWSZE jest wyposażony lock-up czyli załączanie sztywnego połączenia np. podczas jazdy ze stałą prędkością (aby zmniejszyć zużycie paliwa, obecnie lock-up jest załączany jak najwcześniej po zbliżeniu prędkości obrotowych wirników napędzającego i napędzanego).
Duże zużycie paliwa przy prędkościach autostradowych wynika z wysokiego i nieaerodynamicznego nadwozia.
-
- Posty: 123
- Rejestracja: 08 lut 2022, 09:54
- model samochodu: KIA SPORTAGE V MHEV FWD 180KM DELUXE WHITE L-30.06.2022
Re: Czy kupiłbyś KIA Sportage V ponownie?
Raczej oczywistym dla mnie jest, że spalanie nie zależy wyłącznie od napędu jakim dysponujemy. Są jeszcze takie zmienne jak dynamika i kultura jazdy, trasy jakie pokonujemy( miasto, droga krajowa, autostrada..) nawet to jakie tankujemy paliwo.