Czy kupiłbyś KIA Sportage V ponownie?

forum użytkowników modelu Sportage
Regulamin forum
link
nagdob
Posty: 1119
Rejestracja: 21 mar 2020, 13:55
model samochodu: Sportage V, 1.6 T-GDI 230 KM 6AT AWD HEV, wersja BL, kolor H8G (Dark Penta Metal), AE+, HAR, LTH, PNS, HAK wertykalny, produkcja lipiec 2022

Re: Czy kupiłbyś KIA Sportage V ponownie?

Post autor: nagdob »

PPPKRK pisze: 26 sty 2023, 18:20 Za mną 15K. W tej wersji ( jedynej słusznej) TAK. W tej cenie nie było nic innego sensownego... a teraz tym bardziej. Czas oczekiwania 3 msc na duuuży plus :)
Ja w swojej wersji też bym kupił. Ale pod jednym albo dwoma warunkami: Cena taka, jaką dałem w styczniu 2022 (może nieznacznie wyższa), pamięć foteli, czyli takie wyposażenie jak było, bo już niestety nie ma jak w styczniu 2022. W przeciwnym razie niestety bym nie kupił, bo te rzeczy skłoniły mnie do tego auta i wyposażenia. Auto oczywiście jest ok i co do tego nie mam żadnych uwag. Ale niestety przez ostatni rok mocno okroili mój model i teraz, żebym miał to co mam, to musiałbym kupić wersję GTLine po bardzo znacznie wyższej cenie i ze ściętą kierownicą, której nie cierpię. Czyli generalnie nie kupił bym już tego auta, choć jak zaznaczam ten model co mam jest na prawdę super. Ale już go niestety nie ma.
Drugie auto: KIA NIRO HEV 2020, full opcja, brązowa skóra.
wlodio5
Posty: 123
Rejestracja: 08 lut 2022, 09:54
model samochodu: KIA SPORTAGE V MHEV FWD 180KM DELUXE WHITE L-30.06.2022

Re: Czy kupiłbyś KIA Sportage V ponownie?

Post autor: wlodio5 »

Przelatane 12 tyś i zdecydowanie kupiłbym ponownie. No może teraz Hev bo zamawiałem mój w grudniu 2021 kiedy paliwo było "ciut" tańsze". Ale i tak średnie spalanie z całości 6,6 przy 180 KM uważam za więcej niż akceptowalne. Miałem awarię zamka drzwi pasażera który został sprawnie wymieniony na gwarancji. Chociaż mam swoją teorię że coś sami wcześniej skopali przy montowaniu oświetlenia podłoża. Poza tym wszystko super. Komfort jazdy, wygląd w środku i na zewnątrz ( w białym mu do twarzy :D ) wciąż robi na mnie wrażenie, na znajomych też. Nic nie skrzypi nic nie piszczy. Na słabość akrylowego lakieru polecam ceramikę i folię, również na piano black. Za chwilę pierwszy przegląd wykupiony wcześniej w pakiecie na 4 lata. Oby tak dalej.
nagdob
Posty: 1119
Rejestracja: 21 mar 2020, 13:55
model samochodu: Sportage V, 1.6 T-GDI 230 KM 6AT AWD HEV, wersja BL, kolor H8G (Dark Penta Metal), AE+, HAR, LTH, PNS, HAK wertykalny, produkcja lipiec 2022

Re: Czy kupiłbyś KIA Sportage V ponownie?

Post autor: nagdob »

wlodio5 pisze: 29 sty 2023, 21:38 ... Ale i tak średnie spalanie z całości 6,6 przy 180 KM uważam za więcej niż akceptowalne. ...
Też mam taki przebieg, ale średnie spalanie z całości, nie z komputera, tylko faktycznie wyliczone to 6,76 l/100 km. Do pracy mam ponad 50 km. Czyli MHEVy palą mniej niż HEVy :?: :roll:
Drugie auto: KIA NIRO HEV 2020, full opcja, brązowa skóra.
Lunar GT
Posty: 1114
Rejestracja: 23 kwie 2022, 12:38
model samochodu: Kia Sportage V GT 4WD HEV + wszystko (tylko dziury w dachu nie chciałem)
Lokalizacja: Śląsk

Re: Czy kupiłbyś KIA Sportage V ponownie?

Post autor: Lunar GT »

nagdob pisze: 30 sty 2023, 07:42 Czyli MHEVy palą mniej niż HEVy :?: :roll:
No chyba nie kupiłeś HEVa dla mniejszego spalania, ja kupiłem dla parametrów jazdy i braku DCT.
jaskier
Posty: 309
Rejestracja: 18 paź 2022, 11:04
model samochodu: sportage v mhev 180 BL AE+

Re: Czy kupiłbyś KIA Sportage V ponownie?

Post autor: jaskier »

a dlaczego dct to wada? nie mogę złego słowa powiedzieć na tą skrzynię natomiast na jeździe próbnej hybrydą zwróciłem uwagę na długie zmiany biegów zwłaszcza z 2 na 3 (w trybie sport tego nie było)
nagdob
Posty: 1119
Rejestracja: 21 mar 2020, 13:55
model samochodu: Sportage V, 1.6 T-GDI 230 KM 6AT AWD HEV, wersja BL, kolor H8G (Dark Penta Metal), AE+, HAR, LTH, PNS, HAK wertykalny, produkcja lipiec 2022

Re: Czy kupiłbyś KIA Sportage V ponownie?

Post autor: nagdob »

Lunar GT pisze: 30 sty 2023, 09:04
nagdob pisze: 30 sty 2023, 07:42 Czyli MHEVy palą mniej niż HEVy :?: :roll:
No chyba nie kupiłeś HEVa dla mniejszego spalania, ja kupiłem dla parametrów jazdy i braku DCT.
A dlaczego sądzisz, że HEV ma palić więcej niż MHEV? Kierowałem się właśnie niższym spalaniem, przy mojej jeździe krętymi, górzystymi drogami powiatowymi i wojewódzkimi, trochę miasto. Z resztą nawet w ofercie spalanie HEVa pokazywane było jako mniejsze niż PHEV. I żeby nie było, nie jeżdżę dziadkowo.
Drugie auto: KIA NIRO HEV 2020, full opcja, brązowa skóra.
Lunar GT
Posty: 1114
Rejestracja: 23 kwie 2022, 12:38
model samochodu: Kia Sportage V GT 4WD HEV + wszystko (tylko dziury w dachu nie chciałem)
Lokalizacja: Śląsk

Re: Czy kupiłbyś KIA Sportage V ponownie?

Post autor: Lunar GT »

nagdob pisze: 30 sty 2023, 09:29 A dlaczego sądzisz, że HEV ma palić więcej niż MHEV? Kierowałem się właśnie niższym spalaniem, przy mojej jeździe krętymi, górzystymi drogami powiatowymi i wojewódzkimi, trochę miasto. Z resztą nawet w ofercie spalanie HEVa pokazywane było jako mniejsze niż PHEV. I żeby nie było, nie jeżdżę dziadkowo.
To tak trochę dla żartu, ja zwyczajnie nie wierzę w bajki o niskim spalaniu jeżeli nie będzie Ci na nim bardzo zależało i nie będziesz pilnował żeby jeździć eco, nic nie dzieje się samo zwłaszcza w hybrydach. Z tej samej trasy mogę mieć poniżej 6 ale mogę mieć też 8, zależy jak mi się chce (tyle, bo to nie ten temat).
sztyk
Posty: 65
Rejestracja: 17 mar 2022, 18:46
model samochodu: KIA SPORTAGE V 1.6 T-GDI (180) MHEV 7DCT, L + AEB, FWD

Re: Czy kupiłbyś KIA Sportage V ponownie?

Post autor: sztyk »

Hev-y palą więcej na trasach własnie przez sprzęgło hydrokinetyczne, bo jest mniej sprawne jeżeli chodzi bezpośrednie przeniesienie mocy z silnika na kola w stosunku do DCT czy tradycyjnego sprzedała. Ja o DCT póki co nie mogę powiedzieć złego słowa, zobaczymy jak będzie później.
Jutrzejszy
Posty: 273
Rejestracja: 05 gru 2021, 14:35
model samochodu: YB G4LF

Re: Czy kupiłbyś KIA Sportage V ponownie?

Post autor: Jutrzejszy »

sztyk pisze: 30 sty 2023, 10:11 Hev-y palą więcej na trasach własnie przez sprzęgło hydrokinetyczne, bo jest mniej sprawne jeżeli chodzi bezpośrednie przeniesienie mocy z silnika na kola w stosunku do DCT czy tradycyjnego sprzedała.
We współczesnych samochodach z klasyczną planetarną przekładnią automatyczną, konwerter hydrokinetyczny ZAWSZE jest wyposażony lock-up czyli załączanie sztywnego połączenia np. podczas jazdy ze stałą prędkością (aby zmniejszyć zużycie paliwa, obecnie lock-up jest załączany jak najwcześniej po zbliżeniu prędkości obrotowych wirników napędzającego i napędzanego).
Duże zużycie paliwa przy prędkościach autostradowych wynika z wysokiego i nieaerodynamicznego nadwozia.
wlodio5
Posty: 123
Rejestracja: 08 lut 2022, 09:54
model samochodu: KIA SPORTAGE V MHEV FWD 180KM DELUXE WHITE L-30.06.2022

Re: Czy kupiłbyś KIA Sportage V ponownie?

Post autor: wlodio5 »

nagdob pisze: 30 sty 2023, 07:42
wlodio5 pisze: 29 sty 2023, 21:38 ... Ale i tak średnie spalanie z całości 6,6 przy 180 KM uważam za więcej niż akceptowalne. ...
Też mam taki przebieg, ale średnie spalanie z całości, nie z komputera, tylko faktycznie wyliczone to 6,76 l/100 km. Do pracy mam ponad 50 km. Czyli MHEVy palą mniej niż HEVy :?: :roll:
Raczej oczywistym dla mnie jest, że spalanie nie zależy wyłącznie od napędu jakim dysponujemy. Są jeszcze takie zmienne jak dynamika i kultura jazdy, trasy jakie pokonujemy( miasto, droga krajowa, autostrada..) nawet to jakie tankujemy paliwo.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Sportage”