Użyczenie prądu do rozruchu z wersji HEV
Regulamin forum
link
link
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 07 maja 2022, 20:20
- model samochodu: Sportage NQ5 HEV GT-Line AWD, HK, AE+
Użyczenie prądu do rozruchu z wersji HEV
ASO nie było w stanie mi odpowiedzieć czy w wersji HEV można się podpiąć i komuś pomóc w uruchomieniu auta. W instrukcji jest mowa tylko o możliwości podłączenia akumulatora celem doładowania baterii w HEV. W druga stronę ani słowa. Ktoś coś ?
Re: Użyczenie prądu do rozruchu z wersji HEV
Logika podpowiada, że powinno zadziałać w drugą stronę jednak należałoby wymusić pracę silnika spalinowego w HEV przed przekręceniem kluczyka w aucie odpalanym.
Re: Użyczenie prądu do rozruchu z wersji HEV
Ja bym nie ryzykował, w HEV rozruch nie jest z 12v ale z baterii trakcyjnej (230V) a co za tym idzie instalacja 12-sto voltowa może nie mieć odpowiedniej wydajności prądowej żeby odpalić samochód. Więc w najlepszym wypadku popalą się jakieś bezpieczniki.. a w najgorszym padnie przetwornica 230/12, gdyż po uruchomieniu niskie napięcie wytwarza przetwornica a nie alternator. W hybrydach KIA/HUNDAI rolę alternatora i rozrusznika pełni wysokonapięciowe HSG.
Re: Użyczenie prądu do rozruchu z wersji HEV
Też bym nie ryzykował. Można nie trafić w cykl pracy przetwornicy dc/dc I wtedy może być niefajnie.