Ubytek płynu chłodzącego

forum użytkowników modelu Sportage
Regulamin forum
link
fuTer
Posty: 202
Rejestracja: 28 maja 2022, 00:06
model samochodu: Kia Sportage V L 1.6 150km, manual

Ubytek płynu chłodzącego

Post autor: fuTer »

Dalej mam takie przypadłości jak:
- średnio ma 1000km dolewam 200-250 ml płynu chłodzącego
- tylne drzwi (za kierowcą) ciężko się zamykają, dużo więcej siły trzeba użyć żeby je zamknąć niż w przypadku innych, dodam że były już regulowane w serwisie
MARCO46
Posty: 284
Rejestracja: 17 cze 2022, 16:15
model samochodu: KIA SPORTAGE V, L, MHEV, 150 KM, 2023, Blue Flame

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Post autor: MARCO46 »

fuTer pisze: 10 gru 2022, 09:41 dalej mam takie przypadłości jak:
- średnio ma 1000km dolewam 200-250 ml płynu chłodzącego
- tylne drzwi (za kierowcą) ciężko się zamykają, dużo więcej siły trzeba użyć żeby je zamknąć niż w przypadku innych, dodam że były już regulowane w serwisie
No to kolego masz wg mnie takie możliwości :
- masz jakiś ubytek ; niewielki ale jest - powinien być gdzieś jakiś ślad
- masz niewielką dziurkę przez którą rozgrzany płyn po prostu odparowuje i raczej śladu nie zostawi
- auto pali Ci płyn i skończysz ze szlifem silnika.

Te tylne drzwi to jakaś masakra. Trzeba trzaskać jak w Tarpanie, a nie pyknąć jak w aucie za tą kasę.

MAM WRAŻENIE, ŻE KIA MAM ŚWIADOMOŚĆ JAKIE AUTA PRODUKUJE. DLATEGO KSIĄŻKA SERWISOWA JEST NAPISANA BEZPIECZNIE I NA OKRĄGŁO. NIE ZNAJDZIESZ W NIEJ INFORMACJI ILE PŁYNU MOŻESZ MAKSYMALNIE DOLAĆ NA 1000 KM - MASZ UZUPEŁNIĆ JAK JEST POTRZEBA. MASZ SPR PO 20 MIN OD URUCHOMIENIA CZYLI NA CIEPŁYM SILNIKU. OCZYWISTYM JEST , ŻE WTEDY PŁYN ZWIĘKSZA SWOJĄ OBJĘTOŚĆ I MUSIAŁBYŚ GO MIEĆ MASAKRYCZNIE MAŁO BY NIE BYŁ POMIĘDZY MIN / MAX. A TO DOWODZI, ŻE NA ZIMNYM SILNIKU KIA DOPUSZCZA STAN PONIŻEJ MINIMUM BO PO ROZGRZANIU WZROŚNIE. TAKICH NR PEWNIE JEST TAM WIĘCEJ.

JA MAM WRAŻENIE, ŻE PO TEJ AKCJI Z WYPALANIEM POZIOM PŁYNU , KTÓRY SPRAWDZAM NA ZIMNYM SILNIKU W GARAŻU Z MINIMUM WZRÓSŁ DO POŁOWY ZBIORNIKA - NA PEWNO BYŁ NA MIN KILKA TYGODNI TEMU JAK DIAGNOZOWALI KASUJĄCY SIĘ LICZNIK - I WTEDY MÓWILI MI, ŻE GO NIE UZUPEŁNILI BO JEST OK. DZIŚ PO CAŁEJ NOCY SPRAWDZIŁEM POZIOM I BYŁ W POŁOWIE ZBIORNIKA, KTÓRY NA TĄ OKOLICZNOŚĆ PRZEŚWIETLAM LATARKĄ W TELEFONIE BO TAKIEJ GENIALNEJ JAKOŚCI JEST PLASTIK Z JAKIEGO JEST WYKONANY.
TO KOLEJNA BANALNA RZECZ, KTÓRA ODSTAJE OD INNYCH AUT JAKIE MIAŁEM - A BYŁY TAŃSZE.

REASUMUJĄC.
MÓJ DEALER WIE, ŻE JAK WYMIENIĄ MI LICZNIK I SKASUJE SIĘ LICZNIK 1 RAZ JESTEM U NICH I Z RĘKOJMI CHCĘ DOSTAĆ NOWY SAMOCHÓD. ODMÓWIĄ TO IDĘ W OFICJALNĄ DROGĘ. ALE WTEDY BĘDZIE JUŻ NA GRUBO.
TRZEBA SZANOWAĆ SIEBIE I SWÓJ CZAS.
.....CO TO K...A JEST ZA HASŁO - MUSI PAN POJECHAĆ I WYPALIĆ FILTR!?!?!?!?! PRL BIS!?
fuTer
Posty: 202
Rejestracja: 28 maja 2022, 00:06
model samochodu: Kia Sportage V L 1.6 150km, manual

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Post autor: fuTer »

Z tym kolorem zbiornika płynu chłodzącego to się zgodzę. Sprawdzić jego poziom bez odkręcania korka jest niemożliwe, plastik który jest biało-matowy to dramat. Wielokrotnie sprawdzałem zaraz po jeździe czy jest jakiś wyciek, od zbiornika poprzez przewody i nic nie było. Auto nie kopci na biało, więc nie podejrzewam spalania płynu.
Lunar GT
Posty: 1114
Rejestracja: 23 kwie 2022, 12:38
model samochodu: Kia Sportage V GT 4WD HEV + wszystko (tylko dziury w dachu nie chciałem)
Lokalizacja: Śląsk

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Post autor: Lunar GT »

Co do zbiorników płynów to bez obrazy ale chyba macie coś z wzrokiem nie tak bo nie ma żadnego problemu z weryfikacją stanu płynów.
Załączniki
2.gif
thomekk
Posty: 19
Rejestracja: 09 gru 2022, 09:14
model samochodu: KIA SPORTAGE V 1.6 T-GDI 150KM M+SMART

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Post autor: thomekk »

Również potwierdzam, że plastik zbiornika na płyn chlodniczy jest taki, że prawie nic nie widać. Jeśli kolega ma jak na tym zdjeciu to tylko mogę pozazdrościc bo u mnie serio prawie nic nie widać.

Odnośnie poziomu płynu chłodniczego to polecam popatrzeć na gruby wąż idący od zbiornika czy nie ma śladów ugryzenia kun. Ja już miałem go dwa razy wymieniany.

Wyschniety plyn chlodniczy pozostawia nalot bialawy. Po deszczu gdy jest mokro/wilgotno wraca jego różowy odcień.
fuTer
Posty: 202
Rejestracja: 28 maja 2022, 00:06
model samochodu: Kia Sportage V L 1.6 150km, manual

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Post autor: fuTer »

Mój zbiornik właśnie cały jest jakby w takim białym matowym nalocie.
Kontur
Posty: 98
Rejestracja: 12 kwie 2022, 10:51
model samochodu: Sportage V

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Post autor: Kontur »

Lunar GT pisze: 11 gru 2022, 14:10 Co do zbiorników płynów to bez obrazy ale chyba macie coś z wzrokiem nie tak bo nie ma żadnego problemu z weryfikacją stanu płynów.
Tak sie zastanawiam bo nie widze czujnika poziomu plynu....wiec jakby bylo malo to nie dostaniemy zadnej inforamcji
robertj1992
Posty: 4
Rejestracja: 09 kwie 2023, 13:56
model samochodu: Sportage V 1.6 M+SMT

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Post autor: robertj1992 »

Witam. Powiem szczerze że odetchnąłem z ulgą czytając wasze wypowiedzi odnośnie tego zbiornika wyrównawczego. Ja dokonałem tego odkrycia wczoraj że nic w nim nie widać. Też podświetlałem itd no w końcu bo wojnach i bólach okazało się że na zimnym jest za mało w na ciepłym generalnie na granicy górnej kreski. Ja napisałem już do salonu z którego brałem auto że zgłaszam to na reklamacje bo ja nie jestem śledczym żebym się musiał codziennie zastanawiać co mnie spotka w tym zbiorniku jak do niego uiłuje zajrzeć. Będę chciał żeby mi to zmienili w ramach gwarancji i będę ich męczył do skutku. Bo jestem pewien że jak przez coś takiego się auto przegrzeje to będzie to tylko i wyłącznie wina właściciela auta i remont na nasz koszt.
Pulcpio
Posty: 79
Rejestracja: 29 mar 2023, 21:23
model samochodu: Kia Sportage 2023 benzyna manual

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Post autor: Pulcpio »

Jeżeli płyn przedostaje się do silnika to jest masło na korku wlewu oleju i na bagnecie.
fuTer
Posty: 202
Rejestracja: 28 maja 2022, 00:06
model samochodu: Kia Sportage V L 1.6 150km, manual

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Post autor: fuTer »

U mnie problemem był korek od płynu chłodzącego, nie trzymał ciśnienia. Dali nowy, póki co przejechane 2000km z nowym korkiem i problem dolewania płynu ustał.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Sportage”