Ubytek płynu chłodzącego

forum użytkowników modelu Sportage
Regulamin forum
link
MARCO46
Posty: 284
Rejestracja: 17 cze 2022, 16:15
model samochodu: KIA SPORTAGE V, L, MHEV, 150 KM, 2023, Blue Flame

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Post autor: MARCO46 »

Mam wrażenie, że przezroczystość zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego jest zależna od zapłaconej kwoty za auto :D
W wersji M + Smart, którą mam jest totalnie syfiasty plastik.
Ci, którzy dali 150 000 w górę pewnie mają taki, przez który wszystko widać bez jego "prześwietlania".
Obstawiam ten trop, a nie losowość jego występowania.

Żenada, że nawet na tym oszczędzają.
robertj1992
Posty: 4
Rejestracja: 09 kwie 2023, 13:56
model samochodu: Sportage V 1.6 M+SMT

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Post autor: robertj1992 »

Tylko pytanie czy one takie były przy zakupie czy tak się dzieje z czasem. Ja mam M+SMT i kupowałem na bank przejrzysty zaraz minie rok i nic nie widać. Pisałem do salonu z którego brałem i generalnie mówili że to aż niemożliwe i żebym porównał jak będę na przeglądzie
and531
Posty: 27
Rejestracja: 28 sty 2022, 11:38
model samochodu: Sportage V, 1.6 T-GDI 180 KM, 7DCT, AWD, MHEV, BusinessLine, kolor Sparkling Silver (KCS), Pakiet Drive Wise (AEB) i Drive Wise Plus (AE+).
Lokalizacja: Kraków

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Post autor: and531 »

MARCO46 pisze: 11 kwie 2023, 16:06 Mam wrażenie, że przezroczystość zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego jest zależna od zapłaconej kwoty za auto :D
W wersji M + Smart, którą mam jest totalnie syfiasty plastik.
Ci, którzy dali 150 000 w górę pewnie mają taki, przez który wszystko widać bez jego "prześwietlania".
Obstawiam ten trop, a nie losowość jego występowania.

Żenada, że nawet na tym oszczędzają.
Raczej nie. W BL też mam matowy zbiornik w którym ciężko zweryfikować poziom płynu.
Henryk 54
Posty: 101
Rejestracja: 27 cze 2022, 10:08
model samochodu: Sportage 2022 HEV BL 180+HEV

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Post autor: Henryk 54 »

To chyba losowy wybór .Mam BL i zbiornik przezierny.
nagdob
Posty: 1119
Rejestracja: 21 mar 2020, 13:55
model samochodu: Sportage V, 1.6 T-GDI 230 KM 6AT AWD HEV, wersja BL, kolor H8G (Dark Penta Metal), AE+, HAR, LTH, PNS, HAK wertykalny, produkcja lipiec 2022

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Post autor: nagdob »

U mnie, jak widać, zbiorniczki są przezierne. Ale widać też, że płyn chłodzący jest poniżej minimum. Prawie 20 tys. przebiegu. Czy to normalne? Silnik zimny.
Załączniki
Zbiorniczki.jpg
Drugie auto: KIA NIRO HEV 2020, full opcja, brązowa skóra.
awd4
Posty: 46
Rejestracja: 05 mar 2022, 20:22
model samochodu: Sportage 5 M+Smart 1,6 t-GDI 150 KM

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Post autor: awd4 »

nagdob pisze: 12 kwie 2023, 14:13 U mnie, jak widać, zbiorniczki są przezierne. Ale widać też, że płyn chłodzący jest poniżej minimum. Prawie 20 tys. przebiegu. Czy to normalne? Silnik zimny.
Wg. mnie to masz idealnie. Na zimnym pomiędzy min. i max. Na ciepłym powinno być max.
awd4
Posty: 46
Rejestracja: 05 mar 2022, 20:22
model samochodu: Sportage 5 M+Smart 1,6 t-GDI 150 KM

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Post autor: awd4 »

MARCO46 pisze: 11 kwie 2023, 16:06 Mam wrażenie, że przezroczystość zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego jest zależna od zapłaconej kwoty za auto :D
W wersji M + Smart, którą mam jest totalnie syfiasty plastik.
Ci, którzy dali 150 000 w górę pewnie mają taki, przez który wszystko widać bez jego "prześwietlania".
Obstawiam ten trop, a nie losowość jego występowania.

Żenada, że nawet na tym oszczędzają.
He he. Ja ponad rok męczę się z tym zbiorniczkiem, bo nic nie widać. W ciągu dnia, tym bardziej jak świeci słońce nie można nic zobaczyć. Jak sprawdzam w garażu podziemnym z latarką tzn. podświetlam z góry to wszystko widać. Na wakacjach czekałem do zmroku :) żeby sprawdzić poziom płynu po dłuższej jeździe. W sumie na 26 000 km dolałem ok. 0,8l. KIA tutaj powinno zrobić akcję serwisową i wymienić to badziewie na coś przeźroczystego.
MARCO46
Posty: 284
Rejestracja: 17 cze 2022, 16:15
model samochodu: KIA SPORTAGE V, L, MHEV, 150 KM, 2023, Blue Flame

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Post autor: MARCO46 »

na 26 000 km 0,8l
ja przy nalocie 8000 km miałem dolewane 3 razy objętość od min do max więc myślę podobną ilość
a serwis twierdzi, że układ jest szczelny bo robili próbę...no chyba, że jest mała dziurka i odparowuje w trakcie jazdy...; ja im mówię, że śladu w garażu nie mam, oni twierdzą, że śladu wycieku nie ma, układ szczelny to czy jest jakaś inna opcja niż ta, że płyn dostaje się do silnika?...odpowiedź - układ jest szczelny :D
nagdob
Posty: 1119
Rejestracja: 21 mar 2020, 13:55
model samochodu: Sportage V, 1.6 T-GDI 230 KM 6AT AWD HEV, wersja BL, kolor H8G (Dark Penta Metal), AE+, HAR, LTH, PNS, HAK wertykalny, produkcja lipiec 2022

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Post autor: nagdob »

awd4 pisze: 12 kwie 2023, 15:11
nagdob pisze: 12 kwie 2023, 14:13 U mnie, jak widać, zbiorniczki są przezierne. Ale widać też, że płyn chłodzący jest poniżej minimum. Prawie 20 tys. przebiegu. Czy to normalne? Silnik zimny.
Wg. mnie to masz idealnie. Na zimnym pomiędzy min. i max. Na ciepłym powinno być max.
Idealnie to jest na tym większym zbiorniczku, ale ten płyn chłodzi silnik elektryczny i baterię. Ten od chłodzenia silnika jest dalej, zaraz obok zbiorniczka płynu hamulcowego. I tu widać, że jest poniżej minimum.
Drugie auto: KIA NIRO HEV 2020, full opcja, brązowa skóra.
patrykk
Posty: 184
Rejestracja: 03 sty 2023, 09:13
model samochodu: Kia Sportage BL + AEB 150KM 7DCT MHEV

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Post autor: patrykk »

Wersja BL, MHEV, mało widać ale coś tam widać.
Załączniki
340557343_5844729448957958_8573821237198492222_n.jpg
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Sportage”