Ale czytałeś, że kolega miał auto na krótki czas i błędnie obsługiwał Auto Hold? Prawdopodobnie wyłączał go jak był aktywny, czyli palił się na zielono. To chyba logiczne, że auto nie rusza bez gazu, bo wtedy przez przypadkowe naciśnięcie przycisku można by było w coś przywalić. Zakładając jednak scenariusz, że Auto Hold załącza się (przy wyłączonej funkcji) po każdym mocniejszym wciśnięciu hamulca, to ktoś kto nie chce go używać musiałby go co chwilę wyłączać? Jaki to ma sens? Kapujesz?nagdob pisze: ↑07 mar 2023, 13:21Chodziło o ten post, bodajże drugi w tym temacie:
Teraz kapujesz?Tomeck pisze: ↑04 mar 2023, 22:39 Witam. Chciałbym zapytać czy da się jakoś wyłączyć auto hold ,żeby się nie aktywował przy hamowaniu. Mam dosc ciasne miejsce parkingowe.Podczas jazdy testowej Sportage Hev z automatem próbowałem zaparkować i myslałem że wystarczy tylko delikatnie popuszczać sprzeglo zeby auto sie toczylo.Ale przez ciągle włączający się auto hold trzeba było delikatnie wciskać gaz żeby samochód zaczął się poruszać przez co mało co nie zahaczyłem sciany. Jeździłem testowo też nową corolla cross i tam sie da normalnie toczyć popuszczając sprzeglo.Z góry dzięki za odpowiedź
Kia Sportage V - 230KM Hybryda - parkowanie
Regulamin forum
link
link
Re: Kia Sportage V - 230KM Hybryda - parkowanie
-
- Posty: 1120
- Rejestracja: 21 mar 2020, 13:55
- model samochodu: Sportage V, 1.6 T-GDI 230 KM 6AT AWD HEV, wersja BL, kolor H8G (Dark Penta Metal), AE+, HAR, LTH, PNS, HAK wertykalny, produkcja lipiec 2022
Re: Kia Sportage V - 230KM Hybryda - parkowanie
Jednak nie kapujesz. Kończę ten temat.Krych86 pisze: ↑07 mar 2023, 13:48 ...
Ale czytałeś, że kolega miał auto na krótki czas i błędnie obsługiwał Auto Hold? Prawdopodobnie wyłączał go jak był aktywny, czyli palił się na zielono. To chyba logiczne, że auto nie rusza bez gazu, bo wtedy przez przypadkowe naciśnięcie przycisku można by było w coś przywalić. Zakładając jednak scenariusz, że Auto Hold załącza się (przy wyłączonej funkcji) po każdym mocniejszym wciśnięciu hamulca, to ktoś kto nie chce go używać musiałby go co chwilę wyłączać? Jaki to ma sens? Kapujesz?
Drugie auto: KIA NIRO HEV 2020, full opcja, brązowa skóra.
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 30 lip 2023, 19:01
- model samochodu: Sportage 1,6 T-GDI 230 KM FWD Hybrid Business Line, Pakiet Drive Wise Plus
Re: Kia Sportage V - 230KM Hybryda - parkowanie
Witam panowie.
Jako, że tytuł postu jest dla mnie właściwy pozwolę sobie zadać do Was banalne pytanie.
Na temat właściwego parkowania spotkałem się w internecie z różnymi twierdzeniami, ale chciałbym się dowiedzieć od Was jak prawidłowo
powinno się to robić. Parkowanie - 10 minuta: https://www.youtube.com/watch?v=xfuf_mcG3Pg
Chcę po prostu właściwie zaparkować/ pozostawić w garażu samochód.
Czyli jak to ma być po kolei do momentu wyłączenia silnika. Samochód to Sportage V automat -hybryda.
1.zatrzymuję się wciskając pedał hamulca, mając jednoczesnie na kole pokrętła zmiany kierunku jazdy zaświeconą kontrolkę "D".
- czy można od razu przy wciśniętym pedale hamulca wybrać klawisz P, czy trzeba wybrać N potem... itd
No właśnie, proszę o instrukcję jak Wy to prawidłowo robicie.
Jako, że tytuł postu jest dla mnie właściwy pozwolę sobie zadać do Was banalne pytanie.
Na temat właściwego parkowania spotkałem się w internecie z różnymi twierdzeniami, ale chciałbym się dowiedzieć od Was jak prawidłowo
powinno się to robić. Parkowanie - 10 minuta: https://www.youtube.com/watch?v=xfuf_mcG3Pg
Chcę po prostu właściwie zaparkować/ pozostawić w garażu samochód.
Czyli jak to ma być po kolei do momentu wyłączenia silnika. Samochód to Sportage V automat -hybryda.
1.zatrzymuję się wciskając pedał hamulca, mając jednoczesnie na kole pokrętła zmiany kierunku jazdy zaświeconą kontrolkę "D".
- czy można od razu przy wciśniętym pedale hamulca wybrać klawisz P, czy trzeba wybrać N potem... itd
No właśnie, proszę o instrukcję jak Wy to prawidłowo robicie.
Re: Kia Sportage V - 230KM Hybryda - parkowanie
Nie wiem jak inni.Ja do garażu wjeżdżam, zatrzymuję się, Wyłączam napęd i wysiadam, Zamykam auto i zamykam garaż. Zawsze na autoholdzie.
-
- Posty: 288
- Rejestracja: 17 cze 2022, 16:15
- model samochodu: KIA SPORTAGE V, L, MHEV, 150 KM, 2023, Blue Flame
Re: Kia Sportage V - 230KM Hybryda - parkowanie
Cześć,
Wjeżdżam ; hamuję do zatrzymania
Mając nogę na pedale wciskam przycisk P ; puszczam pedał
Wyłączam silnik.
....tak mi mówiono w serwisie ; to mój pierwszy automat.
Bez znaczenia czy mam włączony auto hold czy nie.
Jeżeli nie mam to muszę uważać przy uruchomieniu bo auto ruszy gdy zdejmę nogę z hamulca.
Podobnie gdy zatrzymuję auto gdziekolwiek; na wciśniętym pedale hamulca włączam P i po temacie.
Kilka razy zdarzyło mi się szybciej otworzyć drzwi tak więc auto z automatu zaciągnęło hamulec i przełączyło się na P.
Wjeżdżam ; hamuję do zatrzymania
Mając nogę na pedale wciskam przycisk P ; puszczam pedał
Wyłączam silnik.
....tak mi mówiono w serwisie ; to mój pierwszy automat.
Bez znaczenia czy mam włączony auto hold czy nie.
Jeżeli nie mam to muszę uważać przy uruchomieniu bo auto ruszy gdy zdejmę nogę z hamulca.
Podobnie gdy zatrzymuję auto gdziekolwiek; na wciśniętym pedale hamulca włączam P i po temacie.
Kilka razy zdarzyło mi się szybciej otworzyć drzwi tak więc auto z automatu zaciągnęło hamulec i przełączyło się na P.
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 30 lip 2023, 19:01
- model samochodu: Sportage 1,6 T-GDI 230 KM FWD Hybrid Business Line, Pakiet Drive Wise Plus
Re: Kia Sportage V - 230KM Hybryda - parkowanie
Dzięki....
Ja też tak robię i wydaje się, że powinno być OK.
Ja też tak robię i wydaje się, że powinno być OK.
-
- Posty: 50
- Rejestracja: 16 mar 2023, 10:03
- model samochodu: Sportage MHEV 180KM 7DCT FWD Business line AEB AE+
Re: Kia Sportage V - 230KM Hybryda - parkowanie
co prawda mam mheva, ale sposób bezpiecznego zatrzymania jest ten sam. Nie ma większego znaczenia parkowanie na równej powierzchni. Problem pojawia się na wzniesieniu, nawet minimalnym.Dlatego. żeby nie zniszczyć zapadki sprzęgłowej należy: 1- podczas trzymania hamulca nożnego włączyć ręczny. 2- przełączyć z D na N. 3- Nacisnąć P . 4- Wyłączyć zapłon. Taka kolejność pozwoli odjechać bezpiecznie dla samochodu przy zaparkowanym samochodzie na górce.
-
- Posty: 288
- Rejestracja: 17 cze 2022, 16:15
- model samochodu: KIA SPORTAGE V, L, MHEV, 150 KM, 2023, Blue Flame
Re: Kia Sportage V - 230KM Hybryda - parkowanie
Na to bym nie wpadł.erykporter pisze: ↑17 paź 2023, 21:39 co prawda mam mheva, ale sposób bezpiecznego zatrzymania jest ten sam. Nie ma większego znaczenia parkowanie na równej powierzchni. Problem pojawia się na wzniesieniu, nawet minimalnym.Dlatego. żeby nie zniszczyć zapadki sprzęgłowej należy: 1- podczas trzymania hamulca nożnego włączyć ręczny. 2- przełączyć z D na N. 3- Nacisnąć P . 4- Wyłączyć zapłon. Taka kolejność pozwoli odjechać bezpiecznie dla samochodu przy zaparkowanym samochodzie na górce.
Ja bym wcisnął P po zatrzymaniu, wyłączył silnik i zakładał, że ręczny sam się zaciągnie.
Odpalił , włączył D, zwolnił hamulec i jazda.
-
- Posty: 50
- Rejestracja: 16 mar 2023, 10:03
- model samochodu: Sportage MHEV 180KM 7DCT FWD Business line AEB AE+
Re: Kia Sportage V - 230KM Hybryda - parkowanie
Wiele opisów jak prawidłowo parkować automatem jest w internecie. To, kiedy automatycznie zaciągany jest hamulec, prezentuje sprzedawca z salonu z ulicy Kartuskiej z Gdańska.
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 30 lip 2023, 19:01
- model samochodu: Sportage 1,6 T-GDI 230 KM FWD Hybrid Business Line, Pakiet Drive Wise Plus
Re: Kia Sportage V - 230KM Hybryda - parkowanie
Internet to kopalnia wiedzy i niewiedzy, mądrości, ale i głupot przekraczających ludzkie wyobrażenie.
Tak jak i koledzy również "wyczytałem" chyba wszystko co w tym temacie internet opisuje - rozbieżności są niewyobrażalne.
Ostatnio, oparte wydaje się logicznym wytłumaczeniem autora, sposób parkowania na wzniesieniu został opisany w następujący sposób:
1. zatrzymanie pojazdu,
2. zapięcie na kole N,
3. zapięcie hamulca ręcznego
4. wciśnięcie na kole P
5. wyłączenie zasilania.
https://www.youtube.com/watch?v=v5iYqrJlsas
Tak jak i koledzy również "wyczytałem" chyba wszystko co w tym temacie internet opisuje - rozbieżności są niewyobrażalne.
Ostatnio, oparte wydaje się logicznym wytłumaczeniem autora, sposób parkowania na wzniesieniu został opisany w następujący sposób:
1. zatrzymanie pojazdu,
2. zapięcie na kole N,
3. zapięcie hamulca ręcznego
4. wciśnięcie na kole P
5. wyłączenie zasilania.
https://www.youtube.com/watch?v=v5iYqrJlsas