Niepokojące stuki

forum użytkowników modelu Ceed
Kias
Posty: 9
Rejestracja: 27 lis 2022, 10:38
model samochodu: Kia Cee'd 1

Niepokojące stuki

Post autor: Kias »

Cześć wszystkim. Mam problem z moją Kia Cee'd 1 2009 Kombi 1.4 benzyna 80kW/109KM. Otóż jak odpalę ją na zimnym silniku to podczas jazdy gdy dodam gazu trochę szybciej to od 1700/1800 do 2000/2100 obrotów słyszę jakieś stukanie. Jak dodaję gaz powoli to stuka z mniejszą częstotliwością, a jak wcisnę pedał gazu, żeby zwiększyć prędkość to stuka dosyć szybko. Po tym jak silnik się trochę nagrzeje to stukanie ustaje. Auto odkąd kupiłem klekocze trochę jak diesel. Może to oznaczać rozrząd z kołem cvvt do wymiany?
romanhoks
Posty: 314
Rejestracja: 04 cze 2021, 20:01
model samochodu: Sportage 2.0 CRDI 4x4

Re: Niepokojące stuki

Post autor: romanhoks »

Mam troche złą wiadomosc dla ciebie. Moze to byc problem na 2 cylindrze. Uszkodzony tlok. Dokładnie to wypalony tłok pomiedzy pierscienien górnym a środkowym. Mowiąc dokładnie pierscien uszczelniajacy a uszczelniajaco zgarniający. Trafilem takie 3 silniki. Kolega 2. Wyglada to na stuki pod wałkiem rozrządu. Tylko ten silnik nie ma popychaczy hydraulicznych. Oby to bylo nie to. Koła rozrzadu CCVT nie trafilem do wymiany.Łancuch sie trafiał wyciągniety.
Przepraszam za pisownie.Posiadam klawiature norweska.
Kias
Posty: 9
Rejestracja: 27 lis 2022, 10:38
model samochodu: Kia Cee'd 1

Re: Niepokojące stuki

Post autor: Kias »

Może to być też koło cvvt albo pompa oleju, która na początku ma za małe ciśnienie i podaje za mało oleju do koła cvvt, a po chwili się ogarnia.
Kias
Posty: 9
Rejestracja: 27 lis 2022, 10:38
model samochodu: Kia Cee'd 1

Re: Niepokojące stuki

Post autor: Kias »

romanhoks pisze: 27 lis 2022, 19:13 Mam troche złą wiadomosc dla ciebie. Moze to byc problem na 2 cylindrze. Uszkodzony tlok. Dokładnie to wypalony tłok pomiedzy pierscienien górnym a środkowym. Mowiąc dokładnie pierscien uszczelniajacy a uszczelniajaco zgarniający. Trafilem takie 3 silniki. Kolega 2. Wyglada to na stuki pod wałkiem rozrządu. Tylko ten silnik nie ma popychaczy hydraulicznych. Oby to bylo nie to. Koła rozrzadu CCVT nie trafilem do wymiany.Łancuch sie trafiał wyciągniety.
Z tego co patrzę to wszystko w podobnych pieniądzach. A takie objawy miałeś, które ja opisałem?
Rozmawiałem dzisiaj z jednym gościem to mówił, że raz miał pacjenta, który miał to samo co ja i okazało się, że to była walnięta pompa oleju, która na początek podawała za małe ciśnienie przez co do koła cvvt na początku było dostarczane za mało oleju, a jak po chwili się ogarniało to była cisza, ale o tłokach też mi mówił, że więcej mu tego schodzi niż pomp czy kół cvvt.
Jeden mechanik robił mi też pomiary zaworów, ale mówił, że są ok. Powoli w drodze do dolnej granicy pomiarów, ale jeszcze jest ok.
romanhoks
Posty: 314
Rejestracja: 04 cze 2021, 20:01
model samochodu: Sportage 2.0 CRDI 4x4

Re: Niepokojące stuki

Post autor: romanhoks »

Ja pracuje jako technik mechanik . Te auta przyszly na warsztat.Stuk był słyszalny jak od popychacza zaworowego.Po zdjeciu głowicy nic nie było widac. Tylko podpadło mi bardzo małe rysy na tulei. Majster zadecydowal wyjac tłok. No i wyszło. Przy nastepnym nawet nie otwierałem silnika. Od razu wymiana. Tu nie ma zabawy za drogo kosztuje roboczogodzina. Dziś to tylko 1150 zeta. :D :D :D :D Jak bedziesz kiedys wybierał sie do Norwegi samochodem to uważaj. Tu boli.
Przepraszam za pisownie.Posiadam klawiature norweska.
Kias
Posty: 9
Rejestracja: 27 lis 2022, 10:38
model samochodu: Kia Cee'd 1

Re: Niepokojące stuki

Post autor: Kias »

romanhoks pisze: 29 lis 2022, 20:54 Ja pracuje jako technik mechanik . Te auta przyszly na warsztat.Stuk był słyszalny jak od popychacza zaworowego.Po zdjeciu głowicy nic nie było widac. Tylko podpadło mi bardzo małe rysy na tulei. Majster zadecydowal wyjac tłok. No i wyszło. Przy nastepnym nawet nie otwierałem silnika. Od razu wymiana. Tu nie ma zabawy za drogo kosztuje roboczogodzina. Dziś to tylko 1150 zeta. :D :D :D :D Jak bedziesz kiedys wybierał sie do Norwegi samochodem to uważaj. Tu boli.
A powiedz mi czy w tych autach, które robiłeś to objawy były takiej jak u mnie? Bo u mnie też jest to, że raz stuka, a raz nie. I czy jeśli byłaby to pompa oleju to możliwe, że nie świeci się kontrolka? Jeśli to tłok, o którym pisałeś to do wymiany wszystkie czy jeden uszkodzony? Pytam, bo kompletnie się nie znam.

https://www.iparts.pl/czesc/tlok-nural- ... tml#100530 - To będzie to?
romanhoks
Posty: 314
Rejestracja: 04 cze 2021, 20:01
model samochodu: Sportage 2.0 CRDI 4x4

Re: Niepokojące stuki

Post autor: romanhoks »

Musiał bym zobaczyc na zywo przy aucie. Nie robie diagnozy na odległosc.Co do tloka to wszystko zalezy od cylindra .W kraju wszystko sie oplaci. Tu sie cos takiego wyrzuca na smieci lub jak masz pełne auto casco to zglaszasz do ubezpieczalni i oni podejmuja decyzje.Wymiana silnika czy kasacja auta . Tu jest troche inaczej.
Przepraszam za pisownie.Posiadam klawiature norweska.
Kias
Posty: 9
Rejestracja: 27 lis 2022, 10:38
model samochodu: Kia Cee'd 1

Re: Niepokojące stuki

Post autor: Kias »

W sumie jeśli okazałoby się, że to któryś z tłoków to na silnik (nie osprzęt) mam gwarancję, a jeśli dobrze myślę to tłoki są jako część silnika, a nie osprzęt, więc musieliby mi pokryć koszty naprawy.
romanhoks
Posty: 314
Rejestracja: 04 cze 2021, 20:01
model samochodu: Sportage 2.0 CRDI 4x4

Re: Niepokojące stuki

Post autor: romanhoks »

Jak masz gwarancje to na co czekasz? Postaw na warsztat niech zobacza co jest.
Przepraszam za pisownie.Posiadam klawiature norweska.
Emilek885
Posty: 1
Rejestracja: 09 lut 2023, 12:04
model samochodu: Kia ceed

Re: Niepokojące stuki

Post autor: Emilek885 »

Cześć,
Mam identyczny problem od dłuższego czasu, jaka była przyczyna?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Ceed”