Strona 2 z 3

Re: GPF i Stinger

: 03 lut 2023, 21:36
autor: ACextreme
Opisze ciekawą sytuację - ostatnimi czasy żyję w trasie ze Stingerem - 5000km w samym styczniu. Latam po kraju i nie tylko.
Ostatnie 3 dni zrobiłem trasę ponad 1500km i ku memu wielkiemu zdziwieniu odpalam dziś rano samochód i się swieci kontrolka zapchanego filtra ☹️. Czuć też było ze silnik nie działa płynnie, jakby się lekko dławił czasem.

Myślę jakim cudem? Miałem czas ze miesiąc jeździłem codziennie na krótkich trasach głównie miasto i okolice bez kilometra autostrady i nigdy nie wyskoczyło, a tu codziennie kilkaset kilometrów i coś takiego!?!

Ale ale - poprzedni dzień zakończyłem trasą prawie 300km po jednopasmowych krajówkach jadąc głównie 60-100km/h gdzie silnik trzymał przez większość czasu okolice 1000 obrotów w trybie comfort. Wychodzi mi na to ze filtr nie zapycha się od jako takiej jazdy w mieście gdzie jednak przyspieszenia zmiany prędkości wyższe obroty występują co chwilę, a bardziej od długiej jazdy na niskich obrotach - innego wyjaśnienia nie mam.

Temat oczywiście wyparował po 20-30 kilometrach jazdy ekspresem 125km/h

Re: GPF i Stinger

: 03 lut 2023, 22:01
autor: Tolinek
No ciekawe skąd to jest. Dobra obserwacja. Może LSPI + gaszenie spalania stukowego dramatycznym wzbogacaniem mieszanki w paliwo == dużo sadzy?
Cacałeś się z gazem przy przyśpieszaniu czy butowałeś i puszczałeś jak osiągał zadaną prędkość?

Artykuł o żabkach:
https://www.researchgate.net/publicatio ... ted_Engine

Re: GPF i Stinger

: 03 lut 2023, 22:18
autor: ACextreme
Na tej trasie po której się zapchał właśnie nie było z bardzo co z gazem robić. Ruch był taki i kontrole co chwile że się wlokłem za tirami powoli przyspieszając czy zwalniając.

Re: GPF i Stinger

: 03 lut 2023, 22:21
autor: Tolinek
Czyli raczej nie superknock. Tak czy innaczej ciekawa informacja. Dzięki.

Re: GPF i Stinger

: 04 lut 2023, 10:52
autor: GeRRaD
Spróbujcie jeszcze metody na lanie lepszego paliwa typu vpower - u mnie w innym aucie działa (Stingera mam bez GPF- bo GPF to zło ;) ) - jak nie kroją mi się jazdy autostradą leję i nie miałem odtąd problemów - wiem, wiem koszty - ale co zrobić skoro motoryzacja idzie w kierunku oszczędności producenta, a nie klienta :(

Re: GPF i Stinger

: 04 lut 2023, 11:29
autor: ACextreme
Też o tym od razu pomyślałem - gdy wyjeżdżałem z zatkanym filtrem w trasę zalałem pełny zbiornik 98 dla pewności i na trasie szybko problemy się skończyły. W sumie jak jeżdżę lokalnie też czasem pełny 98 zaleję, a w tej feralnej trasie krajówką na niskich obrotach był zalany 95.
Obserwować - kombinować :)

Re: GPF i Stinger

: 04 lut 2023, 11:47
autor: Niko123
Znaczenie ma też dla gpfa ma olej z ilościa popiołow ale pewnie 90% ma olej totala z Aso.

Re: GPF i Stinger

: 04 lut 2023, 12:36
autor: koblant
Mam stingera od 15 miesięcy i przebieg zrobiony przeze mnie 20 tys km. Nie wiem co to gpf nigdy nie zaświeciło mi się ani nie dało żadnych objawów. Mój dojazd do pracy to 7 km w tym więcej miasta. A gpf mam na pewno bo widzę w papierach

Re: GPF i Stinger

: 04 lut 2023, 14:18
autor: ACextreme
To by potwierdzało teorię niskich obrotów myślę.
W poprzednim 2.0 też mi się nigdy nie zaświeciło, a zrobiłem 70tys…. Ale też na prawdę nie pamietam kiedy ostatnio jechałem 4 godziny w taki sposób jak się przydarzyło ostatnio - wszędzie jednak ekspresówki, autostrady a tu zonk.

Re: GPF i Stinger

: 04 lut 2023, 15:23
autor: Genocider
To ja dodam również swoje 3 groszę.

Stingera użytkuję 100% miasto - tylko Warszawa - kontrolka wyskoczyła mi po 7500 km, ale zawsze leję 98 - głownie jeździłem na comforcie.

Ostatnio jak jadę do pracy to comfort --> ponieważ i tak korki itp, a z powrotem sport - czas pokaże, czy będzie lepiej :)