"brzęczenie" silnik 1.6
Re: "brzęczenie" silnik 1.6
Wydaje mi się, że to bardziej tłumik, mocowanie, osłona... cokolwiek na końcu. Takie metaliczne brzmienie i tylko chwilkę na podniesionych obrotach po odpaleniu. Obroty spadają i nastaje cisza. No i nie zawsze "brzęczy".
Re: "brzęczenie" silnik 1.6
Jeśli mowa o „brzęczeniu” na zimno, silnik przez chwila po odpaleniu chodzi na mocno opóźnionym zapłonie tak aby rozgrzać gpf i katalizator. Taka praca może generować dźwięki o których mówicie.
Re: "brzęczenie" silnik 1.6
A może to ta osłona nad tłumikiem tak bzyczy. U mnie w phevie jest na tyle wiotka że brzmi jak kawałek blaszanego garażu. Myślę że naciskając w odpowiednich miejscach jestem w stanie na niej zagrać "wlazłł kotek na płotek"
https://www.facebook.com/reel/234135715901113
No ale też fakt, że KAŻDE GDI na zimno brzmi jak by tam było nawrzucane nakrętek pod czapkę.
https://www.facebook.com/reel/234135715901113
No ale też fakt, że KAŻDE GDI na zimno brzmi jak by tam było nawrzucane nakrętek pod czapkę.
-
- Posty: 115
- Rejestracja: 18 maja 2019, 19:02
- model samochodu: Sportage 1,6 T-GDI > X-Ceed 1,6 T-GDI
- Lokalizacja: Śląsk
Re: "brzęczenie" silnik 1.6
Cześć, temat trochę wtopił się w mój przypadek Wczoraj byłem na pierwszym badaniu technicznym (po trzech latach). Tak naprawdę pierwszy raz dobrze przyjrzałem się podwoziu. Przebieg 80K , X-Ceed 204 hp. Po trzech latach przyzwyczaiłem się do brzęczenia na zimno, dziwnych dźwiękach przy dodawaniu gazu i podjazdach. Diagnosta pokazał mi pękniętą opaskę osłony termicznej (izolującej rurę od podłogi) rury za katalizatorem, która wędrowała sobie po całości rury do następnego łączenia. Bez komentarza Opaska zdjęta i... cisza, mimo tego, że osłona jest obecnie tylko na jednej opasce to nastała cisza. Założę nową opaskę i będzie ok.
Uwaga. U mnie przyczyną brzęczenia była opaska, która latała po wydechu tam i "nazad". Co oczywiście nie jest oczywistą przyczyną brzęczenia u wszystkich użytkowników:)
Co do cięgien kierownicy turbo - tam może występować luz na główkach (czopach) łącznika, tam prawdopodobnie są takie blaszki jak przy siłownikach klapy bagażnika - wystarczy je podgiąć i problem powinien zniknąć, chyba, że ich niema - to wtedy kanał
Pozdrawiam.
Uwaga. U mnie przyczyną brzęczenia była opaska, która latała po wydechu tam i "nazad". Co oczywiście nie jest oczywistą przyczyną brzęczenia u wszystkich użytkowników:)
Co do cięgien kierownicy turbo - tam może występować luz na główkach (czopach) łącznika, tam prawdopodobnie są takie blaszki jak przy siłownikach klapy bagażnika - wystarczy je podgiąć i problem powinien zniknąć, chyba, że ich niema - to wtedy kanał
Pozdrawiam.
Re: "brzęczenie" silnik 1.6
to brzęczenie jest też na ciepłym silniku, wystarczy dodać gazu i tematem przewodnim jest brzęczenie, jak odpuści się gaz lub będzie jechać z równą prędkością bez przyspieszania to nie brzęczy
Re: "brzęczenie" silnik 1.6
Poprawianie dźwigienek przy turbo jest trochę ryzykowne - temat jest mi znany z samochodu innej marki gdzie parę osób sobie popsuło turbo "eliminując" takie brzęczenie... Więc ostrożnie z poprawianiem fabryki, akurat to ma prawo brzęczeć.
Re: "brzęczenie" silnik 1.6
"Wzmocnienie" montażu dźwigienki - dodatkowe podkładki, np.
Re: "brzęczenie" silnik 1.6
Ale szeregowo z aktuatorem że tak powiem? Tzn. Np. dociążali sztangę dokładając podkładek na oryginalnych gwintach naciętych na sztandze bo nie mogli znieść widoku prowizorycznie obciążanej sztangi (np. nakrętka dotrytkowana na odpierdol)? Bardzo bardzo jestem ciekaw.