Kia Sorento IV 2021 rok Padła skrzynia ktoś wie jak naprawić?? miał podobny problem

forum użytkowników modelu Sorento
Perlator
Posty: 27
Rejestracja: 11 lip 2018, 17:38
model samochodu: Sorento 2.5 turbo

Kia Sorento IV 2021 rok Padła skrzynia ktoś wie jak naprawić?? miał podobny problem

Post autor: Perlator »

Witam
2,5 turbo 288 km wersja USA przebieg 20 tys km
Problem polega na tym, że nie przełącza na drugi lub trzeci bieg, obrotomierz dochodzi do 4000 obr/min. Muszę spuścić gaz, żeby zmieniło bieg.
W każdym razie włączyłem tryb manualny i zamiast pokazywać numery biegów pokazuje "S" nie mogę nic znaleźć w instrukcji. Tak było na początku później po kilku dniach na ciepłym nie zmienia biegów w ogóle a po uruchomieniu trzeba odczekać ze 40 sekund żeby auto ruszyło po przełączeniu na D bądz R. a po kilku minutach i tak skrzynia nie działa w ogóle, można zmieniać z D na R i wogóle nie rusza. Zdarzyło się że 2 dni dziłało normalnie po czym problem się pojawiał ponownie. Dodam jeszcze że auto stało 2 miesiące w warsztacie, kombinowali jak mogli zmieniali olej, wymienili pompę ciśnienia oleju bo wywalało błąd ciśnienia oleju ale nic nie pomaga. Skończyły im się pomysły. Zabrałem auto Do ASO ale i oni po miesiącu rozłożyli ręce że nie wiedzą co jest przyczyną i że nie pomogą. Gwarancja oczywiście w Polsce nie obejmuje nawet jak to wada fabryczna. W stanach wymieniają skrzynie na gwarancji, ale zdarza się ze ludzie po wymianie na nową po 10 tys mil wracają z problemem. Jakaś wada fabryczna. tylko co bo wiadomo w USA sie w naprawy nie bawią tylko od razu nowa skrzynia bo wymiana tańsza niż grzebanie przez mechanika. JAk dla mnie to nic mechanicznego skoro raz działa a raz nie, tylko coś z elektroniką bądź jakiś czujnik tylko co gdzie i jak.
Czy ktoś tego doświadczył? i znalazł rozwiązanie albo zna jakiś dobry serwis bądź specjalistów od skrzyń. Bo już kończą mi się pomysły. Dodam że jestem z Łodzi.

281 KM i moment obrotowy 311 Nm; 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem mokrym zwana w skrócie DCT
Ostatnio zmieniony 03 lis 2022, 21:40 przez Perlator, łącznie zmieniany 1 raz.
Soplus
Posty: 328
Rejestracja: 06 sie 2021, 13:45

Re: Kia Sorento IV 2021 rok Padła skrzynia ktoś wie jak naprawić?? miał podobny problem

Post autor: Soplus »

Objawy jak przy walniętych tarczach sprzęgieł.
Peron
Posty: 70
Rejestracja: 15 kwie 2022, 07:50
model samochodu: Ex Sportage

Re: Kia Sorento IV 2021 rok Padła skrzynia ktoś wie jak naprawić?? miał podobny problem

Post autor: Peron »

Ta sama skrzynia jest w EU CRDI? Miał ktoś problemy?
Perlator
Posty: 27
Rejestracja: 11 lip 2018, 17:38
model samochodu: Sorento 2.5 turbo

Re: Kia Sorento IV 2021 rok Padła skrzynia ktoś wie jak naprawić?? miał podobny problem

Post autor: Perlator »

niestety dla mnie bo pewnie wtedy Aso by wiedziło co zrobić a dobrze dla wszystkich w europie nie występuje tylko usa i kanada.
Peron
Posty: 70
Rejestracja: 15 kwie 2022, 07:50
model samochodu: Ex Sportage

Re: Kia Sorento IV 2021 rok Padła skrzynia ktoś wie jak naprawić?? miał podobny problem

Post autor: Peron »

8dct jest w Dieslu. W Hyundaiu i30n tez jest.
inquis
Posty: 1258
Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE

Re: Kia Sorento IV 2021 rok Padła skrzynia ktoś wie jak naprawić?? miał podobny problem

Post autor: inquis »

Ja bym sprawdził amerykanskie fora i podzwonil po magikach od skrzyń i po różnych ASO w calej Polsce. Może ktoś temat ogarnia...
saron22
Posty: 631
Rejestracja: 04 paź 2022, 13:34
model samochodu: Proceed GT, Sportage V BL.

Re: Kia Sorento IV 2021 rok Padła skrzynia ktoś wie jak naprawić?? miał podobny problem

Post autor: saron22 »

Ciekawe co to za problem. Też bym poszukał na amerykańskich forach. I na kanadyjskich. I podzwoniłbym do ASO. Lustereczko!
MHZ
Posty: 79
Rejestracja: 16 sie 2022, 22:48
model samochodu: Sorento HEV

Re: Kia Sorento IV 2021 rok Padła skrzynia ktoś wie jak naprawić?? miał podobny problem

Post autor: MHZ »

W ubiegłym tygodniu koledze w Proceedzie 4-letnim przy przebiegu…56,000 km wysiadła automatyczna skrzynia (dwusprzęgłowa 7-biegowa ten typ który jest w Sorento z dieslem w PL), wysłałem mu zrzut ekranu mówi, że objawy miał bardzo podobne jak u Ciebie. Auto póki co stoi w ASO w Warszawie, ponoć rozbierają tę skrzynię żeby sprawdzić co jest nie tak. Ciekawe jak z gwarancją… Mówi, że przeglądał zapisy gwarancji i są tam takie kwiatki jak np. ponadnormatywna jazda w korku czymkolwiek by to nie było… Zastanawiam się jak można uszkodzić teraz automatyczną skrzynię nieprawidłowo ją użytkując skoro na wszystko właściwie są teraz blokady i zabezpieczenia. Jak będę wiedział coś więcej to dopiszę jak się tam skonczyło.
inquis
Posty: 1258
Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE

Re: Kia Sorento IV 2021 rok Padła skrzynia ktoś wie jak naprawić?? miał podobny problem

Post autor: inquis »

Ponadnormatywna jazda w korku :D :D :D Czy ciągłe stanie w korku jest ponadnormatywne?
Widerski
Posty: 229
Rejestracja: 07 lip 2021, 07:52

Re: Kia Sorento IV 2021 rok Padła skrzynia ktoś wie jak naprawić?? miał podobny problem

Post autor: Widerski »

Wątpię żeby ci to aso ogarło w pl. Nawet nie mają sprzętu żeby to podłączyć pod interface, a bez tego to wróżenie z fusów. Co prawda garstka aso w pl zaopatrzyło się w sprzęt który obsługuje rynek amerykański, bo to dodatkowa ich opcja, nie muszą tego robić- nie wymaga tego autoryzacja. Najszybciej będzie poszukać warsztat który zajmuje się tylko skrzyniami w twojej okolicy. Powodów że biegi żle wchodzą może być dużo przede wszystkim diagnostyka, czujnik temperatury oleju który jest w mechatronice
Zrzut ekranu (107).png
też może powodować takie objawy.
Czujnik ten wykorzystuje termistor, którego rezystancja zmienia się wraz ze zmianą temperatury.
Gdy PCM/TCM dostarcza do czujnika napięcie około 3,3 V, wyjście czujnika zmienia się zgodnie ze zmianą temperatury
ATF.
Ta temperatura jest bardzo ważnym elementem w automatycznej skrzyni biegów i jest wprowadzana do PCM, a informacje z czujnika temperatury są wykorzystywane do różnych ważnych celów,
takich jak działanie sprzęgła amortyzatora, wykrywanie obszaru niedziałającego, temperatura płynu kontrola zmienności i
kontrola ciśnienia płynu w czasie zmiany biegów. Jest na to odpowiednia procedura wprowadza się czujnik w stan symulacji.Tak jak napisałem diagnostyka jest bardzo obszerna i czasochłonna. Życzę szybkiej naprawy i bezawaryjnej jazdy, Pozdrawiam
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Sorento”