Kia Sorento IV 2021 rok Padła skrzynia ktoś wie jak naprawić?? miał podobny problem
Kia Sorento IV 2021 rok Padła skrzynia ktoś wie jak naprawić?? miał podobny problem
Witam
2,5 turbo 288 km wersja USA przebieg 20 tys km
Problem polega na tym, że nie przełącza na drugi lub trzeci bieg, obrotomierz dochodzi do 4000 obr/min. Muszę spuścić gaz, żeby zmieniło bieg.
W każdym razie włączyłem tryb manualny i zamiast pokazywać numery biegów pokazuje "S" nie mogę nic znaleźć w instrukcji. Tak było na początku później po kilku dniach na ciepłym nie zmienia biegów w ogóle a po uruchomieniu trzeba odczekać ze 40 sekund żeby auto ruszyło po przełączeniu na D bądz R. a po kilku minutach i tak skrzynia nie działa w ogóle, można zmieniać z D na R i wogóle nie rusza. Zdarzyło się że 2 dni dziłało normalnie po czym problem się pojawiał ponownie. Dodam jeszcze że auto stało 2 miesiące w warsztacie, kombinowali jak mogli zmieniali olej, wymienili pompę ciśnienia oleju bo wywalało błąd ciśnienia oleju ale nic nie pomaga. Skończyły im się pomysły. Zabrałem auto Do ASO ale i oni po miesiącu rozłożyli ręce że nie wiedzą co jest przyczyną i że nie pomogą. Gwarancja oczywiście w Polsce nie obejmuje nawet jak to wada fabryczna. W stanach wymieniają skrzynie na gwarancji, ale zdarza się ze ludzie po wymianie na nową po 10 tys mil wracają z problemem. Jakaś wada fabryczna. tylko co bo wiadomo w USA sie w naprawy nie bawią tylko od razu nowa skrzynia bo wymiana tańsza niż grzebanie przez mechanika. JAk dla mnie to nic mechanicznego skoro raz działa a raz nie, tylko coś z elektroniką bądź jakiś czujnik tylko co gdzie i jak.
Czy ktoś tego doświadczył? i znalazł rozwiązanie albo zna jakiś dobry serwis bądź specjalistów od skrzyń. Bo już kończą mi się pomysły. Dodam że jestem z Łodzi.
281 KM i moment obrotowy 311 Nm; 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem mokrym zwana w skrócie DCT
2,5 turbo 288 km wersja USA przebieg 20 tys km
Problem polega na tym, że nie przełącza na drugi lub trzeci bieg, obrotomierz dochodzi do 4000 obr/min. Muszę spuścić gaz, żeby zmieniło bieg.
W każdym razie włączyłem tryb manualny i zamiast pokazywać numery biegów pokazuje "S" nie mogę nic znaleźć w instrukcji. Tak było na początku później po kilku dniach na ciepłym nie zmienia biegów w ogóle a po uruchomieniu trzeba odczekać ze 40 sekund żeby auto ruszyło po przełączeniu na D bądz R. a po kilku minutach i tak skrzynia nie działa w ogóle, można zmieniać z D na R i wogóle nie rusza. Zdarzyło się że 2 dni dziłało normalnie po czym problem się pojawiał ponownie. Dodam jeszcze że auto stało 2 miesiące w warsztacie, kombinowali jak mogli zmieniali olej, wymienili pompę ciśnienia oleju bo wywalało błąd ciśnienia oleju ale nic nie pomaga. Skończyły im się pomysły. Zabrałem auto Do ASO ale i oni po miesiącu rozłożyli ręce że nie wiedzą co jest przyczyną i że nie pomogą. Gwarancja oczywiście w Polsce nie obejmuje nawet jak to wada fabryczna. W stanach wymieniają skrzynie na gwarancji, ale zdarza się ze ludzie po wymianie na nową po 10 tys mil wracają z problemem. Jakaś wada fabryczna. tylko co bo wiadomo w USA sie w naprawy nie bawią tylko od razu nowa skrzynia bo wymiana tańsza niż grzebanie przez mechanika. JAk dla mnie to nic mechanicznego skoro raz działa a raz nie, tylko coś z elektroniką bądź jakiś czujnik tylko co gdzie i jak.
Czy ktoś tego doświadczył? i znalazł rozwiązanie albo zna jakiś dobry serwis bądź specjalistów od skrzyń. Bo już kończą mi się pomysły. Dodam że jestem z Łodzi.
281 KM i moment obrotowy 311 Nm; 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem mokrym zwana w skrócie DCT
Ostatnio zmieniony 03 lis 2022, 21:40 przez Perlator, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Kia Sorento IV 2021 rok Padła skrzynia ktoś wie jak naprawić?? miał podobny problem
Objawy jak przy walniętych tarczach sprzęgieł.
Re: Kia Sorento IV 2021 rok Padła skrzynia ktoś wie jak naprawić?? miał podobny problem
Ta sama skrzynia jest w EU CRDI? Miał ktoś problemy?
Re: Kia Sorento IV 2021 rok Padła skrzynia ktoś wie jak naprawić?? miał podobny problem
niestety dla mnie bo pewnie wtedy Aso by wiedziło co zrobić a dobrze dla wszystkich w europie nie występuje tylko usa i kanada.
Re: Kia Sorento IV 2021 rok Padła skrzynia ktoś wie jak naprawić?? miał podobny problem
8dct jest w Dieslu. W Hyundaiu i30n tez jest.
-
- Posty: 1258
- Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
- model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE
Re: Kia Sorento IV 2021 rok Padła skrzynia ktoś wie jak naprawić?? miał podobny problem
Ja bym sprawdził amerykanskie fora i podzwonil po magikach od skrzyń i po różnych ASO w calej Polsce. Może ktoś temat ogarnia...
Re: Kia Sorento IV 2021 rok Padła skrzynia ktoś wie jak naprawić?? miał podobny problem
Ciekawe co to za problem. Też bym poszukał na amerykańskich forach. I na kanadyjskich. I podzwoniłbym do ASO. Lustereczko!
Re: Kia Sorento IV 2021 rok Padła skrzynia ktoś wie jak naprawić?? miał podobny problem
W ubiegłym tygodniu koledze w Proceedzie 4-letnim przy przebiegu…56,000 km wysiadła automatyczna skrzynia (dwusprzęgłowa 7-biegowa ten typ który jest w Sorento z dieslem w PL), wysłałem mu zrzut ekranu mówi, że objawy miał bardzo podobne jak u Ciebie. Auto póki co stoi w ASO w Warszawie, ponoć rozbierają tę skrzynię żeby sprawdzić co jest nie tak. Ciekawe jak z gwarancją… Mówi, że przeglądał zapisy gwarancji i są tam takie kwiatki jak np. ponadnormatywna jazda w korku czymkolwiek by to nie było… Zastanawiam się jak można uszkodzić teraz automatyczną skrzynię nieprawidłowo ją użytkując skoro na wszystko właściwie są teraz blokady i zabezpieczenia. Jak będę wiedział coś więcej to dopiszę jak się tam skonczyło.
-
- Posty: 1258
- Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
- model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE
Re: Kia Sorento IV 2021 rok Padła skrzynia ktoś wie jak naprawić?? miał podobny problem
Ponadnormatywna jazda w korku Czy ciągłe stanie w korku jest ponadnormatywne?
Re: Kia Sorento IV 2021 rok Padła skrzynia ktoś wie jak naprawić?? miał podobny problem
Wątpię żeby ci to aso ogarło w pl. Nawet nie mają sprzętu żeby to podłączyć pod interface, a bez tego to wróżenie z fusów. Co prawda garstka aso w pl zaopatrzyło się w sprzęt który obsługuje rynek amerykański, bo to dodatkowa ich opcja, nie muszą tego robić- nie wymaga tego autoryzacja. Najszybciej będzie poszukać warsztat który zajmuje się tylko skrzyniami w twojej okolicy. Powodów że biegi żle wchodzą może być dużo przede wszystkim diagnostyka, czujnik temperatury oleju który jest w mechatronice
Czujnik ten wykorzystuje termistor, którego rezystancja zmienia się wraz ze zmianą temperatury.
Gdy PCM/TCM dostarcza do czujnika napięcie około 3,3 V, wyjście czujnika zmienia się zgodnie ze zmianą temperatury
ATF.
Ta temperatura jest bardzo ważnym elementem w automatycznej skrzyni biegów i jest wprowadzana do PCM, a informacje z czujnika temperatury są wykorzystywane do różnych ważnych celów,
takich jak działanie sprzęgła amortyzatora, wykrywanie obszaru niedziałającego, temperatura płynu kontrola zmienności i
kontrola ciśnienia płynu w czasie zmiany biegów. Jest na to odpowiednia procedura wprowadza się czujnik w stan symulacji.Tak jak napisałem diagnostyka jest bardzo obszerna i czasochłonna. Życzę szybkiej naprawy i bezawaryjnej jazdy, Pozdrawiam
też może powodować takie objawy. Czujnik ten wykorzystuje termistor, którego rezystancja zmienia się wraz ze zmianą temperatury.
Gdy PCM/TCM dostarcza do czujnika napięcie około 3,3 V, wyjście czujnika zmienia się zgodnie ze zmianą temperatury
ATF.
Ta temperatura jest bardzo ważnym elementem w automatycznej skrzyni biegów i jest wprowadzana do PCM, a informacje z czujnika temperatury są wykorzystywane do różnych ważnych celów,
takich jak działanie sprzęgła amortyzatora, wykrywanie obszaru niedziałającego, temperatura płynu kontrola zmienności i
kontrola ciśnienia płynu w czasie zmiany biegów. Jest na to odpowiednia procedura wprowadza się czujnik w stan symulacji.Tak jak napisałem diagnostyka jest bardzo obszerna i czasochłonna. Życzę szybkiej naprawy i bezawaryjnej jazdy, Pozdrawiam