Nie wiem co można, ale wiem, że w mojej CX-30 Hikari z 2022 r. przy włączonych komplecie asystentów (jest od tego jeden przycisk) nie ma żadnych gongów poza wyświetlaniem limitu.MHZ pisze: ↑26 gru 2023, 10:52 W Maździe można to wyłączyć tylko łącznie z wszystkimi systemami wsparcia czyli albo działa wszystko albo nic. Okropność. Jest to powiązane z systemem rozpoznawania znaków drogowych można ustawić tylko tolerancje na +5 lub +10 km/h. A system rozpoznawania znakòw łapie np. znaki ze zjazdów autostradowych…
Ostatnio jeździłem Honda Civic w ramach poszukiwania nowego auta dla żony - super auto jeździ wspaniale i nie ma żadnych gongów. Tylko dotarłem do info że jakaś wada fabryczna wspomagania w tym aucie jest… Aut jeździ bardzo mało bo dostępność jak Sorento… I rzeczywiście bardzo mało tego na ulicach auto weszło w 2022 a ja do dzisiaj może z 4-5 spotkałem.
Sprawdź układ TPMS
-
- Posty: 146
- Rejestracja: 17 wrz 2019, 09:02
- model samochodu: Optima 1.6 GT line SRF, TEC, Red.
Re: Sprawdź układ TPMS
Re: Sprawdź układ TPMS
To jak od poczatku to moze ta skrzynka pod podloga? U mnie to sie niedawno pojawilo, poczatkowo myslalem ze moze fotelik ale stopniowo sie nasilalo wymontowalem fotelik i bez zmian. Myslalem ze moze kanapa albo roleta i tez nie. Ewidentnie okolica z tylu z prawego boku nad tylnym prawym kolem. U mnie tez jest to przy niskich predkosciach ale moze ginie wsrod szumu powietrza. Jak zwolnie po szybszej jezdzi to pukanie powraca na nierownosciach.
Re: Sprawdź układ TPMS
Bo to sie pojawilo od 2023. Jest na forum Mazda. Moj kumpel ktory ma cx30 z 2022 i zachecal mnie do jej zakupu rowniez tego nie ma i jezdzi sobie spokojnie.Milamber pisze: ↑29 gru 2023, 11:43Nie wiem co można, ale wiem, że w mojej CX-30 Hikari z 2022 r. przy włączonych komplecie asystentów (jest od tego jeden przycisk) nie ma żadnych gongów poza wyświetlaniem limitu.MHZ pisze: ↑26 gru 2023, 10:52 W Maździe można to wyłączyć tylko łącznie z wszystkimi systemami wsparcia czyli albo działa wszystko albo nic. Okropność. Jest to powiązane z systemem rozpoznawania znaków drogowych można ustawić tylko tolerancje na +5 lub +10 km/h. A system rozpoznawania znakòw łapie np. znaki ze zjazdów autostradowych…
Ostatnio jeździłem Honda Civic w ramach poszukiwania nowego auta dla żony - super auto jeździ wspaniale i nie ma żadnych gongów. Tylko dotarłem do info że jakaś wada fabryczna wspomagania w tym aucie jest… Aut jeździ bardzo mało bo dostępność jak Sorento… I rzeczywiście bardzo mało tego na ulicach auto weszło w 2022 a ja do dzisiaj może z 4-5 spotkałem.
Re: Sprawdź układ TPMS
No to mamy jasnosc… Musze sie spieszyc z zakupem.
Re: Sprawdź układ TPMS
Wymienili mi dzis czujnik cisnienia w kole. Zobaczymy czy pomoze.
Przy okazji Panowie to jest weryfikacja stukow w kole.
Prawy tylny amortyzator. 2 lata i 10 miesiecy… 51 tys km. Jestem W SZOKU. Wada fabryczna? Nigdy w zadnym aucie szlag mi amortyzatora nie trafil przy przebiegu nizszym niz 100 tys km. Poza tym ja tak dbam i uwazam, dziury omijam, na bumpsach mnie wszyscy wyprzedzaja bo tak wolno przez nie przejezdzam, zona tym autem nie jezdzila w ogole… Gdybym szukal uzywanego auta to bym sie modlil zeby kupic od kogos takiego jak ja.
Zlecenie poszlo do gwaranta nie moge sie doczekac odpowiedzi, bo przeciez amortyzatory wymienia sie parami. Bedzie ubaw jak beda chcieli jeden wymienic albo regenerowac. Przy okazji zachecam do weryfikacji zawieszenia przed koncem trzeciego roku, bo na zawieszenie gwarancja to 3 lata. U mnie padlo tuz przed koncem trzeciego roku, wiec powinienem sie lapnac choc zobaczymy jaka bedzie odp., trzymajcie kciuki.
PS - kolega w sorento hybrydzie z 2020 tej ktora mu od nowosci sikala olejem pod siebie, aktualnie ma 67 tys km nalotu i jest po wymianie EGR i katalizatora. To chyba nie trafil mi sie jakis najgorszy egzemplarz.
Przy okazji Panowie to jest weryfikacja stukow w kole.
Prawy tylny amortyzator. 2 lata i 10 miesiecy… 51 tys km. Jestem W SZOKU. Wada fabryczna? Nigdy w zadnym aucie szlag mi amortyzatora nie trafil przy przebiegu nizszym niz 100 tys km. Poza tym ja tak dbam i uwazam, dziury omijam, na bumpsach mnie wszyscy wyprzedzaja bo tak wolno przez nie przejezdzam, zona tym autem nie jezdzila w ogole… Gdybym szukal uzywanego auta to bym sie modlil zeby kupic od kogos takiego jak ja.
Zlecenie poszlo do gwaranta nie moge sie doczekac odpowiedzi, bo przeciez amortyzatory wymienia sie parami. Bedzie ubaw jak beda chcieli jeden wymienic albo regenerowac. Przy okazji zachecam do weryfikacji zawieszenia przed koncem trzeciego roku, bo na zawieszenie gwarancja to 3 lata. U mnie padlo tuz przed koncem trzeciego roku, wiec powinienem sie lapnac choc zobaczymy jaka bedzie odp., trzymajcie kciuki.
PS - kolega w sorento hybrydzie z 2020 tej ktora mu od nowosci sikala olejem pod siebie, aktualnie ma 67 tys km nalotu i jest po wymianie EGR i katalizatora. To chyba nie trafil mi sie jakis najgorszy egzemplarz.
Re: Sprawdź układ TPMS
Dzięki za informację w tym temacie.
Re: Sprawdź układ TPMS
Panowie, miesiac spokoju bylo po wymianie czujnika cisnienia w tylnym chyba lewym kole. Dzisiaj znow kontrolka sprawdz TPMS sie pojawila. System nie podawal cisnienia na zadnym z kol, po krotkiej chwili zaczal dzialac. Czyli dokladnie tak jak bylo kiedys. Ciekawe co sie zapisalo w komputerze, ktore kolo. Jak to samo w ktorym niedawno wymieniali czujnik tzn ze problem lezy gdzies indziej. Chyba ze kolejny czujnik trafiło na innym kole. Zaczyna mnie ten samochod denerwowac, niby same pierdoly ale wkurzaja mnie te ciagle jazdy do ASO, zostawianie auta i wracanie po nie. Nie po to kupilem nowy samochod zeby po niecalych 3 latach miec takie rozrywki, mam ciekawsze rzeczy w zyciu do roboty.
Re: Sprawdź układ TPMS
Jakieś pechowe masz to auto. Ja odpukać niecałe 2 lata , 52tys. km i zero problemów. Raz błąd TPMS mi się odpalił w zimnie na mrozie, jak auto postało w garażu, zniknął.
-
- Posty: 1260
- Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
- model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE
Re: Sprawdź układ TPMS
To wpis z gatunku "porada" czy "pocieszenie"? Jeśli szwankuje tylko TPMS, to jest to mały problem, choć pewnie wkurzający. Jest inna opcja - olać; ja tak robię, gdy nie chce mi się ciągle dopompowywać kół, zwłaszcza zimą, kiedy ciśnienie permanentnie spada poniżej 2,2 bara...