Opony zimowe Stinger 3.3
-
- Posty: 31
- Rejestracja: 16 maja 2022, 01:59
- model samochodu: Stinger GT
Opony zimowe Stinger 3.3
Cześć, jakich opon zimowych używacie i czy je polecacie?
Zaraz trzeba się będzie rozglądać za kompletem bo zima coraz bliżej i tak sobie myślę co brać pod uwagę.
Po głowie chodzą mi Vredestein Wintrac PRO bo mają fajne parametry i jako jedne z niewielu można skompletować na cały samochód. Ktoś coś o nich wie?
Zaraz trzeba się będzie rozglądać za kompletem bo zima coraz bliżej i tak sobie myślę co brać pod uwagę.
Po głowie chodzą mi Vredestein Wintrac PRO bo mają fajne parametry i jako jedne z niewielu można skompletować na cały samochód. Ktoś coś o nich wie?
-
- Posty: 58
- Rejestracja: 04 paź 2021, 13:42
- model samochodu: Stinger GT MY22
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Opony zimowe Stinger 3.3
Z takich nieprzesadnie drogich są jeszcze Hankook Winter i*cept evo3 W330 - wg testów są dobre, ale przy prędkościach 80-100 km/h są głośne (nie wiem czy jest to uciążliwy hałas)
Indeks prędkości V, ale zimą chyba nikt się tak nie rozpędza
Indeks prędkości V, ale zimą chyba nikt się tak nie rozpędza
-
- Posty: 31
- Rejestracja: 16 maja 2022, 01:59
- model samochodu: Stinger GT
Re: Opony zimowe Stinger 3.3
Serio? Będziesz jechał na zimówkach powyżej 240?kasztaniak pisze: ↑07 paź 2022, 01:09no właśnie w tym sęk że chcę kupić takie z indeksem W albo Y żeby móc normalnie jeździć i się nie zastanawiać czy opona wytrzyma. Zimą też może być sucho i przyczepnie
Ja właśnie kupiłem Nokian Tyres WR Snowproof P, indeks V.
-
- Posty: 31
- Rejestracja: 16 maja 2022, 01:59
- model samochodu: Stinger GT
Re: Opony zimowe Stinger 3.3
Jeśli opony mają odpowiedni indeks i jest sucho to dlaczego nie? Serio pytam, co się może stać innego niż latem na pustej autostradzie?slwkk pisze: ↑07 paź 2022, 07:50Serio? Będziesz jechał na zimówkach powyżej 240?kasztaniak pisze: ↑07 paź 2022, 01:09no właśnie w tym sęk że chcę kupić takie z indeksem W albo Y żeby móc normalnie jeździć i się nie zastanawiać czy opona wytrzyma. Zimą też może być sucho i przyczepnie
Ja właśnie kupiłem Nokian Tyres WR Snowproof P, indeks V.
Re: Opony zimowe Stinger 3.3
Też nie rozumiem dlaczego miałby się nie rozpędzać powyżej 240 na zimówkach, jeśli warunki i indeks na to pozwalają. Zimówki nie od razu oznaczają, że na drodze jest śnieg albo lód, może byc sucho, ale po prostu zimno.
Ja mam zimówki w "pakiecie opon", ciekaw jestem jakie dostanę, dam znać jak już zmienię i czy są dobre
Ja mam zimówki w "pakiecie opon", ciekaw jestem jakie dostanę, dam znać jak już zmienię i czy są dobre
Re: Opony zimowe Stinger 3.3
Omg, spieszę z wyjaśnieniem. Obowiązującą prędkością na polskich autostradach jest 140km/h, nawet gdy jest pusta droga, super warunki itd to jaki procent ludzi przy obecnym taryfikatorze zaryzykuje jazdę np 270km/h (zdaje się tyle max pojedzie Stinger). Ile to będzie po nowemu? 5.000zł mandatu, sąd, utrata prawka?codeer pisze: ↑07 paź 2022, 11:43 Też nie rozumiem dlaczego miałby się nie rozpędzać powyżej 240 na zimówkach, jeśli warunki i indeks na to pozwalają. Zimówki nie od razu oznaczają, że na drodze jest śnieg albo lód, może byc sucho, ale po prostu zimno.
Ja mam zimówki w "pakiecie opon", ciekaw jestem jakie dostanę, dam znać jak już zmienię i czy są dobre
Odcinków no speed limit w Niemczech nie ma znów tak wiele.
Jazda po torze? Jasne.. Jak ktoś się bawi w jazdę sportową po torach to wie, że są zakręty i z takimi prędkościami w nie nie wejdzie.
Zamknięte lotnisko? Może..
Jaki procent, promil ludzi faktycznie potrzebuje takiego indeksu?
Rozsądku życzę.
Re: Opony zimowe Stinger 3.3
Moja rada jeździć - nie dyskutować na forum - każdy jeździ inaczej i bierze za to odpowiedzialność - jedni 110 drudzy 270 km/h - a na forum tylko OT potem będzie
Ad rem - NOKIANY b.dobre opony tylko z dostępnością coraz gorzej po zamknięciu fabryki w RU
Ad rem - NOKIANY b.dobre opony tylko z dostępnością coraz gorzej po zamknięciu fabryki w RU
Re: Opony zimowe Stinger 3.3
A dziękuję, myślę że mam wystarczająco rozsądku i wiem, że nie w każdym miejscu można popylać ile się chce, lecz nie brałem Stingera, żeby jeździć ekonomicznie lub nie przekraczać 140km/h tam, gdzie mogę pojechać więcej. Nie trzeba od razu jeździć z V-maxem, ale też po coś on jest taki wysoki żeby z niego czasami skorzystać, a odcinki w Niemczech - mimo że ich mało, to jednak są, więc da się legalnie i bezpiecznie taką prędkość osiągnąć na normalnej drodze i polecam każdemu, kto lubi taką jazdę, auto nieźle daje radę i stać je na więcej gdyby nie ogranicznik. Przypominam, że nie prędkość jest problemem i zabójcą tylko brak rozwagi i ciśnięcie ile fabryka dała na każdym odcinku, zakręcie lub wyprzedzając sznur aut przy 2XX na godzinę albo taka jazda w deszczu gdzie ledwo co widać. Jazda nawet z vmaxem na prawie pustej drodze, suchej nawierzchni w ładną pogodę jest w 99% mniej ryzykowana niż jazda 100km/h w terenie zabudowanym, tak jak jeszcze część ludzi niestety potrafi i jakoś nowe przepisy im nie straszne. Gdybym nie miał rozsądku to już dawno bym się rozbił lub chociażby otrzymał mandat albo tak jak mówisz utracił prawko, a już przed zmianą przepisów można było stracić prawko za taką "ekstremalną jazdę" w Polsce. A najlepsze, że nie wspomniałem nic o takiej jeździe w Polsce, tylko ogólnikowo, że zimówki nie oznaczają od razu, że trzeba się mieścić w słabszym indeksie, lecz dalej można jeździć szybciej, jeśli indeks oraz WARUNKI na to pozwalają. Na torze to raczej ciężko taką prędkość w ogóle osiągnąć, a zamknięte lotnisko byłoby najlepszą opcją jak ktoś ma takie w pobliżu, ale dla mnie to akurat trochę nudne. Każdemu frajdę daje co innego, byle to robić z rozwagą i rozsądkiem, aby nikt nie ucierpiał No, a teraz koniec offtopicu, niech koledzy pogadają o zimówkachslwkk pisze: ↑07 paź 2022, 11:59Omg, spieszę z wyjaśnieniem. Obowiązującą prędkością na polskich autostradach jest 140km/h, nawet gdy jest pusta droga, super warunki itd to jaki procent ludzi przy obecnym taryfikatorze zaryzykuje jazdę np 270km/h (zdaje się tyle max pojedzie Stinger). Ile to będzie po nowemu? 5.000zł mandatu, sąd, utrata prawka?codeer pisze: ↑07 paź 2022, 11:43 Też nie rozumiem dlaczego miałby się nie rozpędzać powyżej 240 na zimówkach, jeśli warunki i indeks na to pozwalają. Zimówki nie od razu oznaczają, że na drodze jest śnieg albo lód, może byc sucho, ale po prostu zimno.
Ja mam zimówki w "pakiecie opon", ciekaw jestem jakie dostanę, dam znać jak już zmienię i czy są dobre
Odcinków no speed limit w Niemczech nie ma znów tak wiele.
Jazda po torze? Jasne.. Jak ktoś się bawi w jazdę sportową po torach to wie, że są zakręty i z takimi prędkościami w nie nie wejdzie.
Zamknięte lotnisko? Może..
Jaki procent, promil ludzi faktycznie potrzebuje takiego indeksu?
Rozsądku życzę.
Re: Opony zimowe Stinger 3.3
Wczoraj kupilem i załozyłem Bridgestone LM05 Blizzak 19" za 4000 zł. Do wyboru mialem jeszcze Hancooki 19" za 3 tys zł. Zalezało mi na klasie hamowania A na mokrym i tylko Bridgestone to mia - hancooki to już B. No i cashback 150 zeta, zawsze na dobre żarcie będzie.