1 przegląd/ wymiana oleju HEV
-
- Posty: 1256
- Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
- model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE
Re: 1 przegląd/ wymiana oleju HEV
Ciąg dalszy nastąpił. Mam wyniki analizy próbki oleju wlanej do mojej Sorki w trakcie wymiany po dotarciu. Koszt badania 430 pln brutto.
Konkluzja z laboratorium VenturoLab brzmi następująco:
"Badany olej nie jest mocno zdegradowany (stan próbki wskazuje na niedawną wymianę oleju na świeży), lecz jest mocno zawodniony i zanieczyszczony glikolem. Tak zanieczyszczony olej nie powinien być używany - zalecamy jego wymianę. (...) Analiza wykazała niesatysfakcjonujący stan badanej próbki, parametry są na poziomie alarmowym, sytuacja może wymagać akcji serwisowej i wymiany oleju".
Wcześniej dostałem info z ASO Wrobud, że zrobili własne badanie i wyszło OK:)
Jednego jestem niemal pewien - gdyby nie przelali tego oleju i nie musiałbym nadmiaru odciągnąć, co zwróciło uwagę na jego kolor i osady, i gdybym go nie wymienił, to dzisiaj byłbym już po albo w trakcie wymiany ew. remontu silnika.
Osobnym tematem jest poziom kontaktu z serwisem, które można podsumować tylko moją ulubioną filmową anegdotą o zgubionym w szatni płaszczu. Nawet na milimetr nie przyznali, że coś było nie OK z ich strony, natomiast potrafili z jakiegoś wyimaginowanego "działu marketingu" zarzucać mi publicznie, że się mijam z prawdą etc. Odniosłem wrażenie, że stan faktyczny nie ma tu żadnego znaczenia - najważniejszy jest PR...
Konkluzja z laboratorium VenturoLab brzmi następująco:
"Badany olej nie jest mocno zdegradowany (stan próbki wskazuje na niedawną wymianę oleju na świeży), lecz jest mocno zawodniony i zanieczyszczony glikolem. Tak zanieczyszczony olej nie powinien być używany - zalecamy jego wymianę. (...) Analiza wykazała niesatysfakcjonujący stan badanej próbki, parametry są na poziomie alarmowym, sytuacja może wymagać akcji serwisowej i wymiany oleju".
Wcześniej dostałem info z ASO Wrobud, że zrobili własne badanie i wyszło OK:)
Jednego jestem niemal pewien - gdyby nie przelali tego oleju i nie musiałbym nadmiaru odciągnąć, co zwróciło uwagę na jego kolor i osady, i gdybym go nie wymienił, to dzisiaj byłbym już po albo w trakcie wymiany ew. remontu silnika.
Osobnym tematem jest poziom kontaktu z serwisem, które można podsumować tylko moją ulubioną filmową anegdotą o zgubionym w szatni płaszczu. Nawet na milimetr nie przyznali, że coś było nie OK z ich strony, natomiast potrafili z jakiegoś wyimaginowanego "działu marketingu" zarzucać mi publicznie, że się mijam z prawdą etc. Odniosłem wrażenie, że stan faktyczny nie ma tu żadnego znaczenia - najważniejszy jest PR...
Re: 1 przegląd/ wymiana oleju HEV
Widać ktoś nad Tobą czuwał Pozostaje mieć nadzieję, że nikt już takich "przygód" mieć nie będzie.
Re: 1 przegląd/ wymiana oleju HEV
Dzięki Inquis za dokończenie tematu. Sprawa niestety ponownie potwierdza moja tezę, że ASO to poziom każdego innego warsztatu z cena x3. Naprawde nawet bym tyle i zapłacił mając 100% pewnowci, że usługa jest załatwiona należycie. Twój przypadek to następny dowod, że nie warto.
W zeszłym tygodniu wymieniałem olej. Miller 0W20 215 PLN, filtr kupiony w ASO prawie 70 PLN. Wymiana w sprawdzonym miejacu za 120 PLN.
W zeszłym tygodniu wymieniałem olej. Miller 0W20 215 PLN, filtr kupiony w ASO prawie 70 PLN. Wymiana w sprawdzonym miejacu za 120 PLN.
-
- Posty: 260
- Rejestracja: 15 sty 2022, 17:45
- model samochodu: kia stonic
Re: 1 przegląd/ wymiana oleju HEV
Ja za każdym razem jak samochód jedzie do mechanika w ASO dorzucam do bagażnika flaszkę mechanikowi i zawsze jest OK :lol
-
- Posty: 1256
- Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
- model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE
Re: 1 przegląd/ wymiana oleju HEV
A skutki dla kolejnego klienta, kiedy mechanik najwyraźniej prezent opróżnił na miejscu, są takie jak u mnietomekjulia pisze: ↑09 maja 2023, 13:05 Ja za każdym razem jak samochód jedzie do mechanika w ASO dorzucam do bagażnika flaszkę mechanikowi i zawsze jest OK :lol
Re: 1 przegląd/ wymiana oleju HEV
Inquis, dopiero teraz zobaczyłem i przeczytałem do czego się odnosiłeś w temacie który ja poruszylem - problem z TPMS i ASO, które nie kwapi się by go rozwiązać. Umarłem. smutna konstatacja parafrazując klasyka - taki mamy klimat. Tutaj tak po prostu jest, tacy są ludzie. Aktualnie jestem w trakcie budowy domu, firma z polecenia, z rachunkiem a nie jak 90% tego rynku szara strefa. I chyba żadnej różnicy w porównaniu do majstra z szarej strefy (albo nie jestem swiadomy jak bardzo zle jeszcze moze byc). Jak tylko zaczniesz sprawdzać to na 100% coś znajdziesz. A później kłamstwo w żywe oczy i insynuacje a może Pan w nocy kogoś tu wpuścił i on zepsuł robotę… bo my zrobiliśmy dobrze. Operacja się udała tylko pacjent zmarł, ale zmarł zgodnie z procedurami Już na serio nic mnie nie boli tak bardzo jak właśnie to, taka bezczelność i ‚rżnięcie głupa’. To się chyba z domu wynosi, wychowanie, nie wiem. Przecież pomylić może się każdy, tylko trzeba to potem wziąć na klatę. Właściwie to zachowali się OK w tym względzie, że Ci ten olej jeszcze raz wymienili za free, tylko że słuszne działania rozjeżdżały się tym co komunikowali i co tu - o zgrozo - jeszcze napisali. Zrobili co mieli zrobić, a tym gadaniem zostawili tylko niesmak. Jedyne co tym zyskają to mogą tylko stracić klienta. W kraju, w którym kiedyś mieszkałem takie rzeczy załatwiało się tak, że klientowi przyznawano rację nawet jak jej nie miał. Nie było eskalacji emocji a to jest klucz do sukcesu PR skoro już tak o ten PR dbają, po czymś takim klient dostawał darmowy kolejny przegląd i jeszcze go przepraszali, wychodził zadowolony a na forum jeszcze robił im reklamę że co prawda zawalili, ale zachowali się profesjonalnie. I później do nich wrócił zostawić $$$ i wszyscy żyli długo i szczęśliwie.
IMHO nie myślę żeby chrzcili hurtowo olej i coś takiego rozlewali specjalnie, że już nie wspomnę o wynoszeniu oleju ‚dla szwagra’. U Ciebie gruba sprawa jako sam fakt, ale ostatecznie na szczęście nic się nie stało z autem. Niskie bezrobocie z którego generalnie wszyscy się cieszą, ma też swoje ciemniejsze strony - brak rąk do pracy, spadek wymagań pracodawcy względem pracownika, mniejszy szacunek pracownika do pracy. Zarobki też ciągle niskie, bo jednak jest presja na cięcie kosztów i maksymalizację zysków, więc byle jak nam płacą to byle jak pracujemy, duża rotacja personelu itd. Temat rzeka. Trochę odjechałem więc wracam.
Jedyne co możesz zrobić to zagłosować nogami i już tam nie wracać. Serwis od tego nie padnie skoro tylko 2 są w aglomeracji wrocławskiej, ale przynajmniej nie będziesz dalej współfinansował tego cyrku . Współczuję ograniczonego wyboru.
Ja bym najchętniej wydłużyłbym interwał przeglądów do 2 lata/30,000 km, bo szkoda mi czasu. Nie rozumiem w ogóle skąd założenie że pracujący człowiek nie ma lepszych rzeczy w życiu do roboty niż knucie intryg pod postacia podrzucania lewego oleju tylko po to żeby poprzepychać się z serwisem, pojeździć tam tracąc przy tym pare godzin, powisiec sobie na telefonie…
Swoją drogą ktoś pisał jaka jest teraz cena pakietu serwisowego… Mnie w 03.2021 jak odbierałem auto zniechęcali do tego pakietu, a wtedy kosztował chyba 4,000 czy 4,500 zł. (Na pewno nie więcej niż 4.5k) Na dzisiaj za wymiane oleju po 4,000 km, potem przegląd po roku po 15,000 km i po 2 latach po 30,000 km zapłaciłem jakieś 2,700 zł. Nie wiem co jest na trzecim i czwartym przeglądzie ale , pomijając fakt że kupując ten pakiet w 03.2021 mogłem go sobie wrzucić w koszty a teraz przeglądów od drugiego po 30,000 km już nie mogę, to albo wyszedłbym na zero albo nieco stracę w porównaniu do sytuacji gdybym ten pakiet wykupił. Sporo podrożał to może rzeczywiście w dobie hamującej? inflacji teraz nie opłaca się go kupić? Poza tym jak nam ktoś np.ukradnie kijankę, a teraz podobno mają wzięcie to straty związane z zakupem pakietu serwisowego tylko się powiększają.
IMHO nie myślę żeby chrzcili hurtowo olej i coś takiego rozlewali specjalnie, że już nie wspomnę o wynoszeniu oleju ‚dla szwagra’. U Ciebie gruba sprawa jako sam fakt, ale ostatecznie na szczęście nic się nie stało z autem. Niskie bezrobocie z którego generalnie wszyscy się cieszą, ma też swoje ciemniejsze strony - brak rąk do pracy, spadek wymagań pracodawcy względem pracownika, mniejszy szacunek pracownika do pracy. Zarobki też ciągle niskie, bo jednak jest presja na cięcie kosztów i maksymalizację zysków, więc byle jak nam płacą to byle jak pracujemy, duża rotacja personelu itd. Temat rzeka. Trochę odjechałem więc wracam.
Jedyne co możesz zrobić to zagłosować nogami i już tam nie wracać. Serwis od tego nie padnie skoro tylko 2 są w aglomeracji wrocławskiej, ale przynajmniej nie będziesz dalej współfinansował tego cyrku . Współczuję ograniczonego wyboru.
Ja bym najchętniej wydłużyłbym interwał przeglądów do 2 lata/30,000 km, bo szkoda mi czasu. Nie rozumiem w ogóle skąd założenie że pracujący człowiek nie ma lepszych rzeczy w życiu do roboty niż knucie intryg pod postacia podrzucania lewego oleju tylko po to żeby poprzepychać się z serwisem, pojeździć tam tracąc przy tym pare godzin, powisiec sobie na telefonie…
Swoją drogą ktoś pisał jaka jest teraz cena pakietu serwisowego… Mnie w 03.2021 jak odbierałem auto zniechęcali do tego pakietu, a wtedy kosztował chyba 4,000 czy 4,500 zł. (Na pewno nie więcej niż 4.5k) Na dzisiaj za wymiane oleju po 4,000 km, potem przegląd po roku po 15,000 km i po 2 latach po 30,000 km zapłaciłem jakieś 2,700 zł. Nie wiem co jest na trzecim i czwartym przeglądzie ale , pomijając fakt że kupując ten pakiet w 03.2021 mogłem go sobie wrzucić w koszty a teraz przeglądów od drugiego po 30,000 km już nie mogę, to albo wyszedłbym na zero albo nieco stracę w porównaniu do sytuacji gdybym ten pakiet wykupił. Sporo podrożał to może rzeczywiście w dobie hamującej? inflacji teraz nie opłaca się go kupić? Poza tym jak nam ktoś np.ukradnie kijankę, a teraz podobno mają wzięcie to straty związane z zakupem pakietu serwisowego tylko się powiększają.
-
- Posty: 1256
- Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
- model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE
Re: 1 przegląd/ wymiana oleju HEV
Dzięki za słowa wsparcia. Z Twoim wywodem zgadzam się w 100% Nie rozumiem skąd u nich ta ochota na emocjonalne wzmożenia - lubią to, czy co? Udowadniać klientom za wszelką cenę, że nie mają racji. Nawet kiedy mają - co wyszło w badaniu próbki. Profesjonalizmu w tym nie ma za grosz. Spokojnie można było temat zamknąć po drugiej wymianie oleju, aż tu nagle jakiś "dział marketingu" odgrzebał archiwalne i emocjonalne wpisy i zaczął eskalować. Na moje prośby, by ten post skasowali odpowiedź była, że tego nie zrobią i podtrzymują swoją opinię. Nawet po przesłaniu przeze mnie wyników badań próbki... Zrobiła się sprawa honorowa, której odpuścić nie mogę, pomimo tego, że czasu ani ochoty, by się z nimi przepychać nie mam, ale teraz nie mam też wyboru...MHZ pisze: ↑09 maja 2023, 15:19 Już na serio nic mnie nie boli tak bardzo jak właśnie to, taka bezczelność i ‚rżnięcie głupa’. To się chyba z domu wynosi, wychowanie, nie wiem. Przecież pomylić może się każdy, tylko trzeba to potem wziąć na klatę. Właściwie to zachowali się OK w tym względzie, że Ci ten olej jeszcze raz wymienili za free, tylko że słuszne działania rozjeżdżały się tym co komunikowali i co tu - o zgrozo - jeszcze napisali. Zrobili co mieli zrobić, a tym gadaniem zostawili tylko niesmak.
W kraju, w którym kiedyś mieszkałem takie rzeczy załatwiało się tak, że klientowi przyznawano rację nawet jak jej nie miał. Nie było eskalacji emocji a to jest klucz do sukcesu PR skoro już tak o ten PR dbają, po czymś takim klient dostawał darmowy kolejny przegląd i jeszcze go przepraszali, wychodził zadowolony a na forum jeszcze robił im reklamę że co prawda zawalili, ale zachowali się profesjonalnie. I później do nich wrócił zostawić $$$ i wszyscy żyli długo i szczęśliwie.
Nie rozumiem w ogóle skąd założenie że pracujący człowiek nie ma lepszych rzeczy w życiu do roboty niż knucie intryg pod postacia podrzucania lewego oleju tylko po to żeby poprzepychać się z serwisem, pojeździć tam tracąc przy tym pare godzin, powisiec sobie na telefonie…
Re: 1 przegląd/ wymiana oleju HEV
Pytanie czemu millers ee performance a nie xf premium ?