Posługując się fachową klasyfikacją - miodek lipowyBrzydkiWacek pisze: ↑22 lut 2023, 11:48Haha a nie mówiłem?
Teraz wygląda ten olej jak olej - jak dla mnie trochę za ciemny jak na 100km ale czymś musiało tamto coś wypłukać z silnika więc masz miks 5% starego / 94% nowego / 1% benzynki
1 przegląd/ wymiana oleju HEV
-
- Posty: 1223
- Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
- model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE
Re: 1 przegląd/ wymiana oleju HEV
Re: 1 przegląd/ wymiana oleju HEV
inquisinquis » 20 lut 2023, 19:37
Panowie orientujecie się, co oznacza fraza "engine test requirements" przy normie API SN, SN PLUS i SP w oleju Mobil1 0W-20? (Spełnia) wymogi dotyczące testów silnikowych? A w tłumaczeniu na nasze? Norma API SL jest bez tego dopisku.
nie dokońca tak:
olej Mobil 1 0W-20 przecież spełnia API SN, SN PLUS i SP wraz z rozszerzeniami
https://www.mobil.pl/pl-pl/commercial-p ... bil-1-0w20
olej Mobil 1 ESP x2 0W-20 ma dopiski przy API SN, SN PLUS spełnia lub przewyższa wymagania dot. testów silnikowych
https://www.mobil.pl/pl-pl/commercial-p ... sp-x2-0w20
olej Mobila wypluty dla Sorento to Mobil 1 ESP x2 0W-20:
https://www.mobil.pl/pl-pl/b2b-recommen ... W5A9/1/b2b
Tutaj oficjalna lista aktualnych licencji do końca marca 2023 Instytutu dla klasyfikacji jakościowej API dla Mobila:
https://engineoil.api.org/Directory/Eol ... me%3Dmobil
Oficjalnie "wykupioną" licencję Mobil 1 ESP x2 0W-20 posiada do SL. " Wykupioną" to znaczy testy laboratoryjne i silnikowe dla oleju przeprowadził Instytut , następnie w czasie obowiązywania licencji przeprowadzi ponowne testy kupując olej na rynku konsumenckim w USA.
Dopisek o spełnieniu wymagań testów silnikowych a SN, SN Plus to deklaracja producenta oleju poparta z pewnością przeprowadzonymi testami. Uważam że to polityka Mobila ale najlepiej zapytaj o to przedstawiciela Mobila.
Jak widzę że manual wskazuje na 0w20 w SN plus/ SP także myślę że wybrałeś dobrze. Tutaj możesz popatrzeć co "dają" poszczególne klasyfikacje na pajączku.
https://online.lubrizol.com/relperftool/pc.html
Najważniejsze że historia z wymianą oleju skończyła się z happy endem. Sprawdza się zasada " ufaj ale sprawdzaj " z minionego systemu.
BrzydkiWacek » 20 lut 2023, 22:48
Normy API to są normy amerykańskie według których testuje się oleje do silników spalinowych, u Nas używa się albo NAS albo ISO(dotyczy czystości olejów) Nie znam się za bardzo na API - zresztą klasy olejów mogą być inne dla olejów silnikowych(ja zajmuję się na co dzień hydraulicznymi)... Ale looknąłem w swoje przybory naukowe(katalogi), i:
API S* (kolejna literka określa klasę i warunki eksploatacji oleju w silnikach benzynowych).
Przy czym ta sama klasa np. API SN dla Hondy będzie inną klasą niż API SN dla np. Forda...
BrzydkiWacekBrzydkiWacek » wczoraj, 10:33
To co wspomniałem... Że API SP dla np. Forda jest innym API SP niż dla KIA... To norma według której testuje się silniki albo może inaczej norma którą musza spełniać oleje aby nadawać się do konkretnego silnika...
Mógłbyś zamieścić zródło tych informacji? Inne klasy jakościowe olejów silnikowych według API dla róznych producentów aut/silników w obrębie jednego kryterium np SN ?
-
- Posty: 223
- Rejestracja: 29 paź 2021, 14:13
- model samochodu: Kia Sorento HEV XL, PL AWD 2022
Re: 1 przegląd/ wymiana oleju HEV
BrzydkiWacek » wczoraj, 10:33
To co wspomniałem... Że API SP dla np. Forda jest innym API SP niż dla KIA... To norma według której testuje się silniki albo może inaczej norma którą musza spełniać oleje aby nadawać się do konkretnego silnika...
Jak będę jutro w robocie to sprawdzę skąd ta informacja jest. Nie pamiętam dokładnie bo zajmuje się filtracją hydrauliczną ale gdzieś kiedyś na szkoleniu przedstawiciel KIXX'a albo Shella coś takiego pokazywał na jednym ze slajdów - głównie jako ciekawostka więc nie bardzo się zagłębiałem w detale. Ale nie chodzi o to, że olej np. API SP np. KIXXa czy Shella dla każdego silnika jest inny a chodzi o to, że każdy silnik ma inne wymagania smarowania, charakterystykę pracy itp. Dlatego też produkuje się jeden rodzaj oleju, albo raczej ustala się pewną jedną normę(na podstawie testów olejów w różnych silnikach), która będzie pasowała do jak najszerszego zakresu typów silników.BrzydkiWacek
Mógłbyś zamieścić zródło tych informacji? Inne klasy jakościowe olejów silnikowych według API dla róznych producentów aut/silników w obrębie jednego kryterium np SN ?
Podam przykład z d.(nieba) wzięty: silnik no1 (np. mazdy) nagrzewa się do powiedzmy 200stC a silnik drugi z turbiną do 250stC(np. 1.6 Kia jak w sorce) i według normy każdy olej API SP będzie OK ale w jednym silniku olej będzie pracował na granicy swojej wytrzymałości, a w drugim będzie miał więcej zapasu zanim się przypali. (przykład z d ale po kilku browarkach jestem i już wyobraźnia szwankuje ). Nie opłaca się robić olejów dedykowanych pod konkretny silnik (no może poza F1 ale tam to inna bajka jest) - dlatego są normy np. API i produkuje się oleje uniwersalne pasująca "do wszystkiego".
I dlatego jeden olej będzie "bardziej" do Renault a inny "bardziej" do Forda - grunt, że zgodnie z normą API będą się nadawać także do KIA
-
- Posty: 1223
- Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
- model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE
Re: 1 przegląd/ wymiana oleju HEV
Jestem pod wrażeniem Millersa. Auto wprost rwie się do przodu; w końcu czuć, że ma moc i moment. Nie sądziłem, że olej ma aż takie znaczenie...
P.S. O dziwo, w zbiorniku z odessanym wczoraj olejem nie znalazłem dziś na dnie żadnego białego osadu - cud:)
P.S. O dziwo, w zbiorniku z odessanym wczoraj olejem nie znalazłem dziś na dnie żadnego białego osadu - cud:)
-
- Posty: 1119
- Rejestracja: 21 mar 2020, 13:55
- model samochodu: Sportage V, 1.6 T-GDI 230 KM 6AT AWD HEV, wersja BL, kolor H8G (Dark Penta Metal), AE+, HAR, LTH, PNS, HAK wertykalny, produkcja lipiec 2022
Re: 1 przegląd/ wymiana oleju HEV
To wręcz brzmi jak kryptoreklama.
Drugie auto: KIA NIRO HEV 2020, full opcja, brązowa skóra.
-
- Posty: 1223
- Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
- model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE
Re: 1 przegląd/ wymiana oleju HEV
-
- Posty: 223
- Rejestracja: 29 paź 2021, 14:13
- model samochodu: Kia Sorento HEV XL, PL AWD 2022
Re: 1 przegląd/ wymiana oleju HEV
Hmm a jak tam spalanie(zasięg według kompa) po wymianie oleju? Ciekawi mnie to bo zbliża mi się wymiana oleju w aucie żony i może byśmy poszli w kierunku czegoś markowego bardziej niż to co zalewane jest standardowo - chociaż nie można narzekać na serwis mazdy to na próbę czemu nie?
-
- Posty: 1223
- Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
- model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE
Re: 1 przegląd/ wymiana oleju HEV
Coś takiego jak "zasięg" w Sorce PHEV w zasadzie nie występuje, bo trudno nazwać zasięgiem 500 km Ale sam fakt, że jeździ dynamiczniej przy podobnym zużyciu paliwa jak przed wymianą oleju (o jeździe na brei nie mówię), to już zysk. Odnośnie do mazdy, to oczywiście - polecam Millersa. Moja szanowna małżonka ujeżdza 2,5 192KM na tym oleju (5W-30) i jest git; tylko że te silniki są tak skonstruowane, że nawet na słonecznikowym dałyby radę. Z trzeciej strony różnica w cenie pomiędzy Castrolem a Millersem to jest parę dych, więc chyba lepiej dołożyć i mieć "komfort psychiczny":) Z czwartej natomiast - użytkując 2,0 TSI odniosłem wrażenie, że Millers troszkę się popsuł po rebrandingu. Kiedyś nanodrive trzymał temperaturę do 105 stopni choćbyś nie wiem jak zap...lał, natomiast ostatnie wymiany sprawiały, że miałem nawet 110 stopni. Ale w Smartstreamie Kii sprawdza się rewelacyjnie.BrzydkiWacek pisze: ↑24 lut 2023, 09:01Hmm a jak tam spalanie(zasięg według kompa) po wymianie oleju? Ciekawi mnie to bo zbliża mi się wymiana oleju w aucie żony i może byśmy poszli w kierunku czegoś markowego bardziej niż to co zalewane jest standardowo - chociaż nie można narzekać na serwis mazdy to na próbę czemu nie?
-
- Posty: 1119
- Rejestracja: 21 mar 2020, 13:55
- model samochodu: Sportage V, 1.6 T-GDI 230 KM 6AT AWD HEV, wersja BL, kolor H8G (Dark Penta Metal), AE+, HAR, LTH, PNS, HAK wertykalny, produkcja lipiec 2022
Re: 1 przegląd/ wymiana oleju HEV
Ja mam pojutrze wymianę po 15 tys. km. Dzisiaj wyciągnąłem trochę z silnika (fotka) (i tak było nieco ponad max ) Olej widać, że jest ciemny, ale Total (oryginalny wymieniony po 1500 km) jest właśnie takiego ciemniejszego koloru. Ale kolor jest bardzo klarowny, żadnego mułu, ani przebarwień. A rurkę włożyłem dosyć głęboko, olej był rozgrzany. Czy Millers jest może trochę jaśniejszy?
Drugie auto: KIA NIRO HEV 2020, full opcja, brązowa skóra.
-
- Posty: 1223
- Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
- model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE
Re: 1 przegląd/ wymiana oleju HEV
Millers jest jak lipowy miód