Błąd ciśnienia w oponach
Re: Błąd ciśnienia w oponach
Z tego co kojarzę, to w manualu pisze, że wtedy świeci łącznie z kontrolką ABS
Re: Błąd ciśnienia w oponach
Żeby pośredni system TPMS działał wam prawidłowo, to musicie wiedzieć jedna rzecz - system monitoruje prędkość obrotową kół i porównuje ją do zapisanego wzorca. Żeby prawidłowo wykrywać awarie, musi mieć prawidłowy wzorzec.
Jedziecie na stację, ustawiacie właściwe ciśnienie i robicie krótką przejażdżkę żeby system zebrał dane (czy wystarczy 100m czy kilka km tego nie wiem), a następnie resetujecie układ przyciskiem. I wtedy macie zapisany właściwy wzorzec, do którego system się będzie odnosił.
Z tego wynikają też standardowe fałszywe alarmy po zmianie opon na zimowe/letnie. Niby ciśnienie jest OK, ale inne opony po prostu się inaczej kręcą i układ może wywalać alarm. Dlatego tak samo trzeba najpierw ustawić ciśnienie, potem chwilę pojeździć, a następnie zrobić reset.
Reset systemu bezpośrednio po zmianie ciśnienia w oponach nic nie da, bo układ zauważy jakąkolwiek zmianę dopiero jak koła zaczną się kręcić.
Jedziecie na stację, ustawiacie właściwe ciśnienie i robicie krótką przejażdżkę żeby system zebrał dane (czy wystarczy 100m czy kilka km tego nie wiem), a następnie resetujecie układ przyciskiem. I wtedy macie zapisany właściwy wzorzec, do którego system się będzie odnosił.
Z tego wynikają też standardowe fałszywe alarmy po zmianie opon na zimowe/letnie. Niby ciśnienie jest OK, ale inne opony po prostu się inaczej kręcą i układ może wywalać alarm. Dlatego tak samo trzeba najpierw ustawić ciśnienie, potem chwilę pojeździć, a następnie zrobić reset.
Reset systemu bezpośrednio po zmianie ciśnienia w oponach nic nie da, bo układ zauważy jakąkolwiek zmianę dopiero jak koła zaczną się kręcić.
Re: Błąd ciśnienia w oponach
Dzień dobry,
dość ciekawe wytłumaczenie ale czy aby na pewno tak powinno się robić, nie jestem przekonany.
Wydaje mi się, że dla tego systemu wzorcem jest właśnie ciśnienie kół. Po resecie system jest monitorowany przez układ ABS i ESP. Jeśli układ wykryje różnicę w obrotach to zapala się kontrolka o konieczności sprawdzenia ciśnienia.
Jeździłem różnymi autami i zawsze jedno co starałem się robić to pompować koła po przejechaniu jak najmniejszego dystansu od postoju do kompresora na stacji, tak aby nie zagrzać za bardzo kół.
W tym roku po wymianie kół na letnie, zresetwałem pod domem układ, pojechałem na stację, dopompowałem koła do właściwego ciśnienia, ponowny reset i do tej pory nic się nie zaświeciło.
Pozdrawiam
dość ciekawe wytłumaczenie ale czy aby na pewno tak powinno się robić, nie jestem przekonany.
Wydaje mi się, że dla tego systemu wzorcem jest właśnie ciśnienie kół. Po resecie system jest monitorowany przez układ ABS i ESP. Jeśli układ wykryje różnicę w obrotach to zapala się kontrolka o konieczności sprawdzenia ciśnienia.
Jeździłem różnymi autami i zawsze jedno co starałem się robić to pompować koła po przejechaniu jak najmniejszego dystansu od postoju do kompresora na stacji, tak aby nie zagrzać za bardzo kół.
W tym roku po wymianie kół na letnie, zresetwałem pod domem układ, pojechałem na stację, dopompowałem koła do właściwego ciśnienia, ponowny reset i do tej pory nic się nie zaświeciło.
Pozdrawiam
Wszystko co ma początek ma też koniec - Matrix
Re: Błąd ciśnienia w oponach
Zmiana ciśnienia związana ze zmianą temperatury jest czynnikiem pomijalnym, bo działa na wszystkie koła równomiernie. A czynnikiem na którym opiera się zasadą działania jest zmiana stosunku prędkości poszczególnych kół względem siebie.
Wzorcem nie może być ciśnienie, skoro system (pośredni) nie potrafi go mierzyć. Bo nie ma czym.
Wzorcem nie może być ciśnienie, skoro system (pośredni) nie potrafi go mierzyć. Bo nie ma czym.
Re: Błąd ciśnienia w oponach
W Twoim opisie zakwestionowałbym tylko to, że zasugerowałeś jazdę po pompowaniu kół i późniejszy resecie. Według mnie to nie ma znaczenia czy zresetujesz system zaraz po napompowaniu czy po ujechaniu kilkuset metrów.
Jeśli ciśnienie według Ciebie nie jest wzorcem to
wobec tego po ustawieniu ciśnienia resetujemy dane z systemów ABS i ESP. Od tego momentu system ma nowe wskazania do monitorowania. Nie próbowałem ale można by zresetować system i jeździć na "pół kapciu" aż do złapania jeszcze większego kapcia. Dopiero wtedy system da znać.
Jeśli ciśnienie według Ciebie nie jest wzorcem to
wobec tego po ustawieniu ciśnienia resetujemy dane z systemów ABS i ESP. Od tego momentu system ma nowe wskazania do monitorowania. Nie próbowałem ale można by zresetować system i jeździć na "pół kapciu" aż do złapania jeszcze większego kapcia. Dopiero wtedy system da znać.
Wszystko co ma początek ma też koniec - Matrix
Re: Błąd ciśnienia w oponach
Jak używasz przycisku reset, to system przyjmuje za wzorzec dane na temat obrotów kół z ostatnich X metrów/kilometrów trasy. A więc żeby przyjął wzorzec który uważamy za właściwy, to musimy na tym wzorcu chwilę pojeździć.
Re: Błąd ciśnienia w oponach
Od siebie dodam żebyście też wzięli poprawkę na temperature otoczenia, bo ta ma ogromny wpływ na ciśnienie. Jako że mam czujniki to widzę co się dzieje. Auto stojąc jedna stroną w pełnym słońcu potrafi mieć nawet 0.3 bara więcej na tej stronie. Tak samo gdy z 30 stopni zrobi się 18 to różnica może być ponad 0.5 bara
Dlatego jak jedziecie napompować opony to ważne żeby miały podobna temperaturę bo guma ciepło odda i zmieni ciśnienie.
Dlatego jak jedziecie napompować opony to ważne żeby miały podobna temperaturę bo guma ciepło odda i zmieni ciśnienie.
-
- Posty: 1136
- Rejestracja: 23 kwie 2022, 12:38
- model samochodu: Kia Sportage V GT 4WD HEV + wszystko (tylko dziury w dachu nie chciałem)
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Błąd ciśnienia w oponach
Tyle dyskusji o prostą rzecz, może byście tak zajrzeli do instrukcji bo chyba coś tam napisali na ten temat. To co napisał Deepsea też jest istotne. W samochodzie który miał TPMS po ABS zawsze reset należało wykonać w trakcie jazdy po dobrej nawierzchni z równomierną prędkością, na postoju nie było możliwości wykonania tej czynności.
- shider
- Posty: 525
- Rejestracja: 24 lis 2021, 07:55
- model samochodu: CEED GT-Line MY22 1.5 T-GDI 7DCT AEB
Re: Błąd ciśnienia w oponach
Instrukcja dokładnie opisuje procedurę i żadne z powyższych rozwiązań nie jest prawidłowe.
Jak widać system zbiera dane przez 20 minut po resecie.
Jak widać system zbiera dane przez 20 minut po resecie.
Re: Błąd ciśnienia w oponach
Ooo, zwracam honor.
Zbieranie danych "w przód" po resecie to zmiana na plus. Jak znałem te systemy, to chyba wiekszość czytała dane "wstecz".
Zbieranie danych "w przód" po resecie to zmiana na plus. Jak znałem te systemy, to chyba wiekszość czytała dane "wstecz".