Raport spalania Kia Sportage V.
Regulamin forum
link
link
-
- Posty: 709
- Rejestracja: 22 maja 2020, 12:55
- model samochodu: Stonic 1.0 120
Re: Raport spalania Kia Sportage V.
Bo tak skrótami myślowymi może napisałem. Wprawdzie mam Tucsona ale jakoś bardziej graficznie forum Kia mi pasuje i stąd na forum Sportage pisze ale może wymiana doświadczeń się przyda. Zwykle miałem Kie, ale teraz tak dla odmiany (bo Tucson miał 18ki
Ze spalania jesteśmy w miarę zadowoleni, nie wiem czy w Sportage tez tak jest ze po każdej przejażdżce pokazuje ile spalił, ile przejechał w km i czasu.
W niektórych aspektach (np.miasto, trasa typu jazda 80 kmh) spalanie podobne co clio II 1,6 107, a przecież o ile mniejsze tamto auto było i lżejsze.
Nie wiem czy ten 1.6 150 turbo nie pali mniej zarówno od 1,6 132 jak i 1,6 177..
Ze spalania jesteśmy w miarę zadowoleni, nie wiem czy w Sportage tez tak jest ze po każdej przejażdżce pokazuje ile spalił, ile przejechał w km i czasu.
W niektórych aspektach (np.miasto, trasa typu jazda 80 kmh) spalanie podobne co clio II 1,6 107, a przecież o ile mniejsze tamto auto było i lżejsze.
Nie wiem czy ten 1.6 150 turbo nie pali mniej zarówno od 1,6 132 jak i 1,6 177..
-
- Posty: 1114
- Rejestracja: 23 kwie 2022, 12:38
- model samochodu: Kia Sportage V GT 4WD HEV + wszystko (tylko dziury w dachu nie chciałem)
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Raport spalania Kia Sportage V.
Temat o spalaniu a my dalej nie wiemy ile to clio II pali.
-
- Posty: 284
- Rejestracja: 17 cze 2022, 16:15
- model samochodu: KIA SPORTAGE V, L, MHEV, 150 KM, 2023, Blue Flame
Re: Raport spalania Kia Sportage V.
awd4 pisze: ↑23 lis 2022, 16:05Trochę pojechałeś z tym spalaniem Sportage bez HEV.Krych86 pisze: ↑22 lis 2022, 20:38Skąd takie opinie? Ja mogę powiedzieć za siebie. Ostatnie dwa tygodnie jeździłem tylko po mieście i mam spalanie na poziomie 8.6 l/100 km. Zaznaczę, że nigdy nie wyłączam klimy, nie bawię się wyłączanie ekranów itp. i jeżdżę raczej dynamicznie jak tylko można. Miasto w którym się poruszam to Poznań, głównie w godzinach szczytu, gdzie 2 km/30 minut to standard. Moim poprzednim autem był Hyundai ix35 z silnikiem 1.6 gdi i w podobnych warunkach palił 11-12 l/100 km. Ile by palił Sportage bez HEV? Nie mam pojęcia, ale przypuszczam, że jednak by było bliżej tych 11-12 bo jednak te silniki nie należą do oszczędnych. Ja teraz mam prawie 100 koni więcej + awd w porównaniu do Hyundai, a pali około 3 litry mniej więc dla mnie jest ok. Czy inne auta palą mniej? Pewnie niektóre tak, ale ja raczej obracałem się w kręgu Hyundai/KIA i mi nigdy się nie udawało osiągać wyników o których ludzie w internecie piszą. Może ze mną coś nie tak . Dodatkowo dodam, że dla mnie spalanie to nie jest kluczowy czynnik podczas korzystania z auta, jakby tak było to nie brałbym SUV'a. Jeszcze co do spalania w trasie to, Poznań-Wenecja-Poznań przejechałem z tempomatem na 115 km/h i z całego wyjazdu wyszło mi 6.3 l/100 km. Ciekawe ile by wyszło bez HEV. Odnośnie tego kickdownu o którym piszesz, to chyba każdy zimny silnik wkręcany na wysokie obroty dostaje w kość. Jak się normalnie jedzie, to on też się co chwilę załącza i wtedy nie jest zimny.sztyk pisze: ↑22 lis 2022, 09:32 Jak to jest z tymi hybrydami? Dowiedziałem się, że hybrydy w okrasie zimowym czyli listopad, grudzień, styczeń, luty palą praktycznie tyle samo co normalne spalinówki. Silnik musi chodzić żeby grzać kabinę. Dodatkowo na trasach jak jedziesz powyżej 90km/h również palą identycznie (niektórzy twierdzą, że nawet więcej). Więc z tego wynika, że około 40-50 % kilometrów jakie zrobisz samochodem hybrydowym to żadna oszczędność, oczywiście zależy od stylu jazdy. Podobno z silnikiem spalinowym też nie jest tak ciekawie, bo jak jeździsz na silniku elektrycznym i robisz kick down nawet w okresie letnim, to silnik spalinowy jest zimny i od razu wchodzi na wysokie obroty, więc mocno dostaje w kość taki silnik.
Mój bez mhev i hev w mieście Katowice zakorkowanym przez remont S86, na szczęście to już historia, w korkach spalił mi w okolicach 8 l na 100km. Natomiast w wakacje też byłem w okolicach Wenecji i na trasie z Katowic ok. 1 000 km spalił mi równo 5,5 l/100km, ale jechałem zgodnie z przepisami, a nawet wolniej (boję się radarów ) i bardziej dookoła, bo przez Słowację, Węgry i Słowenię częściej 50/80 km/h jak 110/130 km/h.
Teraz prawie 20 000 km jak pisałem w innym poście średnią mam 7,2 l/100 km.
Jakim cudem w korkach masz 8l?!
Może stoisz w korkach , a potem 20 km trasy za miastem do domu?
To auto gdy się jedzie po dziadkowemu , bez wyprzedzeń potrafi spalić mało. Mam 150 z turbiną wersja M+Smart.
Gdy stałem w korkach w centrum miasta i akurat nie wiem który raz skasował mi się samoczynnie licznik "od tankowania" to pokazywał mi średnio 11l. Zero klimy, system start stop wyłączony bo w korkach to jest mordeca silnika i nie ma nic wspólnego z ekologią - on został wymyślony po to by w testach wyszło małe spalanie bo część tego testu polega na tym, że auto stoi i silnik pracuje (w tym przypadku nie pracuje).
Ale jak wyjechałem za centrum i miałem po drodze jeszcze światła ale już jechałem , a nie stałem to spalanie spadnie i poniżej 8.
Tak naprawdę w tych wszystkich opisach należałoby wprowadzić pewną stałą zasadę jak przedstawiać spalanie.
- jakie auto
- jakie systemy włączone / wyłączone np. start-stop
- styl jazdy
- wielkość aglomeracji np. Katowice, Konin
- pokonywany dystans np. dom-praca (ujęcie % ile trasy , ile miasta, czy są korki)
- prędkość jazdy
- czy dużo wyprzedzeń / redukcji
- warunki na drodze np. z wiatrem, pod wiatr, deszcz
- a jak ktoś opisuje wyjazd wakacyjny to np. czy jechał z kochanką i 2x mała torba czy żona + 2 dzieci + pies + bagażnik na full
To wszystko ma znaczenie i wtedy daje obraz całości. I każdy może się sam do tego jakoś odnieść.
Spróbujcie tak wrzucać to będzie to czytelniejsze.
Kilka prostych żołnierskich punktów z danymi , które pojmie każdy bez zbędnego opisu.
Ja mam blisko 7000 km nalotu i niby średnie 7,0 w co nie wierzę bo większość razy jak spr komputer to oszukiwał w dół.
Wrzuciłem taki raport z trasy w 2 strony ca 150 km ciut wcześniej. Może nie zawarłem wszystkich punktów jak powyżej ale postaram się poprawić.
-
- Posty: 1119
- Rejestracja: 21 mar 2020, 13:55
- model samochodu: Sportage V, 1.6 T-GDI 230 KM 6AT AWD HEV, wersja BL, kolor H8G (Dark Penta Metal), AE+, HAR, LTH, PNS, HAK wertykalny, produkcja lipiec 2022
Re: Raport spalania Kia Sportage V.
W Kia Sportage, po wyłączeniu silnika też na moment pokazuje się przebyta trasa, czas i spalanie. Tylko jest tutaj pewien myk. Bo nie jest to średnie spalanie z przebytej całej trasy, a jedynie średnie spalanie z ostatniego odcinka trasy. Czyli z około kilkuset metrów. Tak przynajmniej wynika z moich obserwacji.StonicScross pisze: ↑23 lis 2022, 21:51 Bo tak skrótami myślowymi może napisałem. Wprawdzie mam Tucsona ale jakoś bardziej graficznie forum Kia mi pasuje i stąd na forum Sportage pisze ale może wymiana doświadczeń się przyda. Zwykle miałem Kie, ale teraz tak dla odmiany (bo Tucson miał 18ki
Ze spalania jesteśmy w miarę zadowoleni, nie wiem czy w Sportage tez tak jest ze po każdej przejażdżce pokazuje ile spalił, ile przejechał w km i czasu.
W niektórych aspektach (np.miasto, trasa typu jazda 80 kmh) spalanie podobne co clio II 1,6 107, a przecież o ile mniejsze tamto auto było i lżejsze.
Nie wiem czy ten 1.6 150 turbo nie pali mniej zarówno od 1,6 132 jak i 1,6 177..
Drugie auto: KIA NIRO HEV 2020, full opcja, brązowa skóra.
Re: Raport spalania Kia Sportage V.
Kia Sportage HEV 230km 2WD
- jakie systemy włączone- klima latem, ogrzewanie zima
- styl jazdy - normalny
- wielkość aglomeracji - wies pod Warszawa- brak korkow
- pokonywany dystans - 10000km(6000 trasa (100-150km/h, reszta lokalnie 40km/h do 60km/h)
- czy dużo wyprzedzeń / redukcji - mało
- po okolicy 2 doroslych i 2 dzieci
- w trasie to samo plus bagarze
Srednia 6,9 l/100km - latem
Zima 7,9l/100km- trasy te same ale zauwazylem ze silnik czesciej sie dogrzewa nawet bez wlaczonego dogrzewania a jak jest wlaczone ogrzewanie to juz bardzo zadko sie wylacza...chyba ze sie juz rozgrzeje to sie wylacza jak nie przyspieszam.
Ogolnie ze spalania jestem bardzo zadowolony ale widze wzrost zima.
Spalanie jak na wilkosc i bryłe auta wg mnie jest ok....ale wczesniej mialem ropniaka i palił max 6l i tam juz mialem bardziej ciezka noge ale wynika to z tego ze predkosci mialem takie same ale to jest 1.5dci 110km megane III kombi wiec bardziej trzeba dac w pedal zeby dorownac KIA
- jakie systemy włączone- klima latem, ogrzewanie zima
- styl jazdy - normalny
- wielkość aglomeracji - wies pod Warszawa- brak korkow
- pokonywany dystans - 10000km(6000 trasa (100-150km/h, reszta lokalnie 40km/h do 60km/h)
- czy dużo wyprzedzeń / redukcji - mało
- po okolicy 2 doroslych i 2 dzieci
- w trasie to samo plus bagarze
Srednia 6,9 l/100km - latem
Zima 7,9l/100km- trasy te same ale zauwazylem ze silnik czesciej sie dogrzewa nawet bez wlaczonego dogrzewania a jak jest wlaczone ogrzewanie to juz bardzo zadko sie wylacza...chyba ze sie juz rozgrzeje to sie wylacza jak nie przyspieszam.
Ogolnie ze spalania jestem bardzo zadowolony ale widze wzrost zima.
Spalanie jak na wilkosc i bryłe auta wg mnie jest ok....ale wczesniej mialem ropniaka i palił max 6l i tam juz mialem bardziej ciezka noge ale wynika to z tego ze predkosci mialem takie same ale to jest 1.5dci 110km megane III kombi wiec bardziej trzeba dac w pedal zeby dorownac KIA
-
- Posty: 1114
- Rejestracja: 23 kwie 2022, 12:38
- model samochodu: Kia Sportage V GT 4WD HEV + wszystko (tylko dziury w dachu nie chciałem)
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Raport spalania Kia Sportage V.
Nie ma żadnego myka, karta licznika pokazująca spalania pokazuje 3 podstrony:nagdob pisze: ↑24 lis 2022, 08:15 W Kia Sportage, po wyłączeniu silnika też na moment pokazuje się przebyta trasa, czas i spalanie. Tylko jest tutaj pewien myk. Bo nie jest to średnie spalanie z przebytej całej trasy, a jedynie średnie spalanie z ostatniego odcinka trasy. Czyli z około kilkuset metrów. Tak przynajmniej wynika z moich obserwacji.
1. Ogólny przebieg i spalanie od momentu jego ostatniego skasowania ręcznego (czyli np. od nowości)
2. Ogólny przebieg i spalanie od tankowania(jeżeli masz ustawione autokasowanie lub zrobisz to ręcznie)
3. Przebieg trasy i spalanie od ostatniego odpalenia samochodu( nie z ostatniego odcinka i nie od ostatniego wyłączenia silnika przez start/stop)
kasująca się po wyłączeniu samochodu.
Re: Raport spalania Kia Sportage V.
Korek korkowi nie równy.
W porównaniu do Wrocławia, Krakowa czy Warszawy, to w Katowicach są ch.. nie korki.
W porównaniu do Wrocławia, Krakowa czy Warszawy, to w Katowicach są ch.. nie korki.
-
- Posty: 1119
- Rejestracja: 21 mar 2020, 13:55
- model samochodu: Sportage V, 1.6 T-GDI 230 KM 6AT AWD HEV, wersja BL, kolor H8G (Dark Penta Metal), AE+, HAR, LTH, PNS, HAK wertykalny, produkcja lipiec 2022
Re: Raport spalania Kia Sportage V.
Ad. 3. Oczywiście, że chodzi mi o przebytą ostatnią trasę (odcinek), czyli od włączenia silnika. I myk jednak jest. Po zatankowaniu przejechałem 50 km. Średnie spalanie od ostatniego tankowania jak i jednocześnie za ostatni odcinek, czyli 50 km było oczywiście identyczne i wyniosło 6,4 l/100km. Na drugi dzień zrobiłem identyczną trasę (odcinek) w druga stronę, czyli też 50km. Średnie spalanie od zatankowania nie zmieniło się i dalej było 6,4 l/100km. Ale jak wyłączałem silnik to spojrzałem na wyświetlacz, który pokazał średnie spalanie 6,8 l/100km. Przejechane zostały dwa identyczne odcinki po 50 km, w sumie od zatankowania 100 km. Gdyby wziąć średnią spalania z drugiego odcinka, czyli 6,8 l/100km (to co pokazał wyświetlacz) i zestawić ją ze średnią z pierwszego odcinka, czyli 6,4 l/100km, to średnia od zatankowania powinna wynieść nie 6,4 l/100km, tylko 6,6 l/100km. Zwykła matematyka. Czyli widać, że średnia spalania pokazywana po wyłączeniu silnika jest jednak inna niż z całego odcinka, bo gdyby była z całego odcinka to musiała by wynieść w tym przypadku 6,4 l/100km, a pokazało 6,8 l/100km. Mam nadzieję, że to zrozumiałe.Lunar GT pisze: ↑24 lis 2022, 08:30Nie ma żadnego myka, karta licznika pokazująca spalania pokazuje 3 podstrony:nagdob pisze: ↑24 lis 2022, 08:15 W Kia Sportage, po wyłączeniu silnika też na moment pokazuje się przebyta trasa, czas i spalanie. Tylko jest tutaj pewien myk. Bo nie jest to średnie spalanie z przebytej całej trasy, a jedynie średnie spalanie z ostatniego odcinka trasy. Czyli z około kilkuset metrów. Tak przynajmniej wynika z moich obserwacji.
1. Ogólny przebieg i spalanie od momentu jego ostatniego skasowania ręcznego (czyli np. od nowości)
2. Ogólny przebieg i spalanie od tankowania(jeżeli masz ustawione autokasowanie lub zrobisz to ręcznie)
3. Przebieg trasy i spalanie od ostatniego odpalenia samochodu( nie z ostatniego odcinka i nie od ostatniego wyłączenia silnika przez start/stop)
kasująca się po wyłączeniu samochodu.
Nie powinno być tak, że jak zadziała system start/stop to jest to traktowane jak wyłączenie silnika. Bo to by było bez sensu. I teraz nasunęła mi się myśl, że być może tak jest? To rzeczywiście bez sensu.
Drugie auto: KIA NIRO HEV 2020, full opcja, brązowa skóra.
-
- Posty: 1119
- Rejestracja: 21 mar 2020, 13:55
- model samochodu: Sportage V, 1.6 T-GDI 230 KM 6AT AWD HEV, wersja BL, kolor H8G (Dark Penta Metal), AE+, HAR, LTH, PNS, HAK wertykalny, produkcja lipiec 2022
Re: Raport spalania Kia Sportage V.
Oczywiście, że zaraz po jeździe.
Drugie auto: KIA NIRO HEV 2020, full opcja, brązowa skóra.