Aku umarł po 2 tygodniach

forum użytkowników modelu Sorento
galloper
Posty: 401
Rejestracja: 04 mar 2021, 14:21
model samochodu: Sorento PHEV 2021

Re: Aku umarł po 2 tygodniach

Post autor: galloper »

Dziękuję Kolegom za rady odnośnie akumulatora. Muszę wrócić do ASO (dlaczego? - o tym za chwilę) więc spróbuję sprawdzić na czym polega ich sprawdzenie akumulatora. Nie sądzę, by sprawdzali pobór bierny. Poproszę ich o to.
Dlaczego wracam do ASO?
Po wgraniu nowego softu zamiast wyeliminowania błędu, którego nie miałem, ASO w gratisie wgrało mi cały katalog błędów a jestem przekonany, że zauważyłem tylko kilka z nich (to żony auto).
Po pierwsze nie mogę z poziomy samochodu ustawić godzi ładowania (na szczęście jest to możliwe z poziomu aplikacji). Wjeżdżałem do garażu z poziomem naładowania 37% i ustawione było ładowanie od 24.00 do 06.00. Rano o 7.15 patrzę a samochód jest wciąż ładowany a poziom naładowania tylko 73%. A więc albo nie wystartował o północy ale dlaczego się nie wyłączył o 6.00? Dobra, po powrocie w piątek z roboty robię testy. Ustawiam zdalny start ładowania i ładowanie rusza zgodnie z programem. Ustawiam ponownie na 22.00 (akumulator 50%) i startuje o czasie. Pokazuje za to, że zakończy ładowanie po 4,15h. Czyli pełne ładowanie to 8,5h - gdzie wcześniej było maks 6h i 40min. Dla jasności ładowanie jest tym samym prądem 2,1KW co wcześniej. Następne błędy to nie pokazuje mi w aplikacji zasięgu albo zmieniając w profilu nazwę kierowca2 na imię żony to po ponownym odpaleniu znów jest kierowca2. Tylko tyle zauważyłem po 2 dniach tylko i przejechanych kilkunastu km. Także potwierdza się powiedzenie, że lepsze jest wrogiem dobrego. W sobotę sprawę zgłosiłem a w poniedziałek ma do mnie dzwonić szef serwisu. Ponoć mają zabrać samochód na dobę na testy.

Co do drugiej akcji serwisowej - rzeczywiście, co zauważyłem to już wcześniej, w instrukcji jest podana pojemność zbiornika 67l dla HEV i PHEV ale żadnej wlepki nie zrobili.
inquis
Posty: 1252
Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE

Re: Aku umarł po 2 tygodniach

Post autor: inquis »

gisio pisze: 21 sie 2022, 12:47 Śpieszę wyjaśnić kilka kwestii:

Pierwsza akcja -> Aktualizacja AVN dotyczy rozwiązania problemu z losową zmianą ustawień profilu kierowcy (ustawienie fotela itp.)
Druga akcja-> Dotyczy korekty błędnie wskazanej pojemności zbiornika paliwa w Instrukcji Obsługi. Akcja polega na umieszczeniu wklejki w I.O. z prawidłową informacją o pojemności zbiornika paliwa.
To jaka jest pojemność zbiornika w PHEVie, 67 czy 47 litrów?
galloper
Posty: 401
Rejestracja: 04 mar 2021, 14:21
model samochodu: Sorento PHEV 2021

Re: Aku umarł po 2 tygodniach

Post autor: galloper »

47. W instrukcji jest błąd i podawane jest 67 dla HEV i PHEV. Zresztą w katalogu Sorento na stronie KIA na pewno na rok 2021 też był ten sam blad. Nie sprawdzałem czy w aktualnym go skorygowali.
inquis
Posty: 1252
Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE

Re: Aku umarł po 2 tygodniach

Post autor: inquis »

Czyli zasięg 400 km na benzynie plus 50 na aku. Dramat
galloper
Posty: 401
Rejestracja: 04 mar 2021, 14:21
model samochodu: Sorento PHEV 2021

Re: Aku umarł po 2 tygodniach

Post autor: galloper »

Nie jest tak źle. Spokojnie 600 pojedziesz oczywiście jeśli nie grzejesz cały czas 160 na autostradzie.
inquis
Posty: 1252
Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE

Re: Aku umarł po 2 tygodniach

Post autor: inquis »

To daje v max 120 km/h? Przecież po autostradzie lata się przynajmniej 150 km/h, żeby nie zasnąć:)
kon
Posty: 1125
Rejestracja: 06 sty 2019, 17:37

Re: Aku umarł po 2 tygodniach

Post autor: kon »

Ten nieszczęsny akumulator trzeba wziąć na stół, porządnie go naładować, a następnie sprawdzić pojemność rozładowując go.
Opcje są dwie: albo coś (samochód lub urządzenie zewnętrzne) zajechało ten akumulator, albo akumulator ma wadę i nie trzyma pojemności.
Przy tak głębokim rozładowaniu zachodzą na płytach procesy w zasadzie nieodwracalne, więc istnieje prawdopodobieństwo że akumulator trzeba wymienić. Wątpię żeby po takiej przygodzie trzymał on nominalne parametry. Pytanie tylko czy przyczyna pierwotna jest w baterii, czy w samochodzie.
galloper
Posty: 401
Rejestracja: 04 mar 2021, 14:21
model samochodu: Sorento PHEV 2021

Re: Aku umarł po 2 tygodniach

Post autor: galloper »

Dzwonił do mnie szef serwisu ASO. Mówił, że robili też testy biernego poboru prądu i wyszło 30 mA. Mówi, że przy następnej wizycie po roku (koniec listopada) znów go przetestują. Ponoć to nie pierwszy taki przypadek i ponoć to nowe oprogramowania miało też ten problem wyeliminować.Na razie nie panikuję, bo aku ma 2 lata gwarancji.
Odnośnie błędów po wgraniu nowego softu. Zgłosi sprawę do centrali choć też miał już sygnały od innych, że coś nie halo i prosił o tydzień cierpliwości.
pawelck
Posty: 11
Rejestracja: 16 mar 2021, 12:24

Re: Aku umarł po 2 tygodniach

Post autor: pawelck »

Tez miałem sytuację z rozładowanym akumulatorem. Żona rano nie mogła otworzyć samochodu zero reakcji. KIA Assistance pomimo dwukrotnym poinformowaniu że auto jest w garażu podziemnym przysłało lawetę której kierowca odmówił wjazdu do garażu z uwagi na wysokość auta. Po naładowaniu aku od drugiego auta zgodnie z instrukcją samochód odpalił. W ASO stwierdzili że auto po zamknięciu pobiera prąd , ale nie wiedzą co ten prąd pobiera. Auto zostało w ASO na noc i ponoć na następny dzień tego poboru już nie było.
galloper
Posty: 401
Rejestracja: 04 mar 2021, 14:21
model samochodu: Sorento PHEV 2021

Re: Aku umarł po 2 tygodniach

Post autor: galloper »

galloper pisze: 22 sie 2022, 10:14 Odnośnie błędów po wgraniu nowego softu. Zgłosi sprawę do centrali choć też miał już sygnały od innych, że coś nie halo i prosił o tydzień cierpliwości.
Okazało się, że ASO w ramach akcji serwisowej nie wgralo mi najnowszego softu. Wgrali wersję kwietniowa a ja wgrałem najnowsza czerwcowa. Błędy zniknęły.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Sorento”