WADY / USTERKI Sportage V MY2022

forum użytkowników modelu Sportage
Regulamin forum
link
thomekk
Posty: 19
Rejestracja: 09 gru 2022, 09:14
model samochodu: KIA SPORTAGE V 1.6 T-GDI 150KM M+SMART

Re: WADY / USTERKI Sportage V MY2022

Post autor: thomekk »

Sloter pisze: 11 kwie 2023, 20:10 Ogólnie to mam wrażenie, że te (post)pandemiczne auta jakieś takie bardziej liche niż kiedyś. Ale to pewnie wynika z braku surowców i konieczności kupowania tego co było dostępne. Strach pomyśleć jak te auta będą wyglądać za 5 lat. Ja kupowałem z założeniem, że te 10 lat pojeżdżę...
Mam identyczne wrażenie co do jakości, a też planowałem co najmniej 10 lat pojeździć i czarno to widzę. Ciekawe jak samo wypalanie filtra GPF wpływa na trwałość silnika.

Z plusów to po ostatniej ( drugiej) wymianie pompki spryskiwacza już prawie miesiąc tylny spryskiwacz działa ok czyli nie cieknie.
LooKatME
Posty: 97
Rejestracja: 01 kwie 2022, 17:46
model samochodu: Sportage NQ5 HEV

Re: WADY / USTERKI Sportage V MY2022

Post autor: LooKatME »

nagdob pisze: 17 paź 2022, 18:22 Pierwsza wada jaką zauważyłem i to taka chamska.
Po prawej i po lewej stronie pomiędzy tylną szybą a spojlerem są włożone takie jakby podkładki, żeby szyba nie dotykała spojlera. I wszystko rozumiem, że są, tylko dlaczego jest to tak niechlujnie zrobione. Po stronie lewej mniej to odstaje, natomiast po prawej odstaje na około 1,5 cm. Jest to takie jakby złożone wpół tworzywo (twarda folia), której długość to około 4 cm. Jest to białe, więc widać okropnie. Na pewno zgłoszę tą "niedoróbkę" przy najbliższej okazji w serwisie, zobaczymy co zrobią. Można pewnie z tym żyć, ale zawiodłem się nieco na firmie.
Jak ktoś sprawdzi to niech da fotki czy ma podobnie.
Jako, że posiadam auto od jakiegoś czasu, obserwowałem to miejsce. Przez przeszło rok był spokój, jednak w te wakacje zaczęło się "to" wysuwać spod spoilera klapy.
Ktoś tu pisał, że serwis zna temat, że to poprawia, że wystarczy poluzować śruby a później mocniej je dokręcić bo fabryka za słabo dokręciła i dlatego taśma wychodzi itd.
Jeden wielki bulszit!
Uzbrojony w klucz oczkowy, taśmy zabezpieczające i inne pierdoły podjąłem próbę "naprawienia", mając w głowie wiedzę z tegoż forum, jak to zrobić (Wasze opowieści a raczej to co Wam serwis powiedział).
Odkręciłem wszystkie pięć nakrętek a spojler ani drgnie, więc zakładam, że jest też podklejony a dodatkowe mocowanie jest po to, żeby nie odpłynął z klapy na słońcu lub po myjni.
Dodatkowo, wychodzący element to nie jest żadna folia tylko taśma samoprzylepna piankowa - nie jestem pewny czy dwustronna czy tylko podklejona do spoilera, pełniąca funkcję tłumienia drgań przenoszących przez spoiler na szybę.
Jedynie co zrobiłem, to wziąłem kartę płatniczą i wepchnąłem ciągnącą się jak krówka taśmę z powrotem do wewnątrz. Jej objętość się w tym miejscu zmniejszyła o 70% ale nadal stanowi spoiwo między tymi dwoma elementami nadwozia.
Zakładam, że to wszystko co zrobił dla Was - zadowolonych klientów - ASO.
Sprawdźcie więc, czy po "naprawie" wciąż tam macie "amortyzujący pasek" o równej szerokości czy jednak zmiętoloną taśmę samoprzylepną.

Aktualizacja: Znalazłem zdjęcie zdemontowanego spojlera-są do niego przyklejone podkładki. Konkluzja: aby to zrobić estetycznie, spojler i tak trzeba zdjąć, oczyścić miejsce po starej taśmie i nakleić nowy odcinki. Zdaje się, że spojler jest mocowany dodatkowo na spinki. Nie chce mi się wierzyć, że serwis mechaniczny demontował Wam spojlery (ktoś napisał, że naprawa zajęcia 15-20 minut) i tym samym wykonał robotę zgodnie ze sztuką.
Dzonzi
Posty: 52
Rejestracja: 07 lis 2022, 15:44

Re: WADY / USTERKI Sportage V MY2022

Post autor: Dzonzi »

Czemu mam tylko kilka stacji radiowych? Trzeba jakoś je wgrać?
Black-end
Posty: 46
Rejestracja: 29 lis 2021, 09:09
model samochodu: Sportage V 1.6 T-GDI 150KM L

Re: WADY / USTERKI Sportage V MY2022

Post autor: Black-end »

@LooKatME masz rację z taśmą piankową.
Też mi rzekomo "naprawił" to serwis (przy okazji serwisu olejowego w lipcu). Z jednej strony znowu to wyłazi, a z drugiej widać, że było po prostu upchane czymś płaskim.
A żeby było jeszcze lepiej (zaraz po przeglądzie), po przyjeździe do domu te pięć nakrętek sobie luźno latały - nawet ich nie dokręcili. :evil:
Jednym słowem - porażka.

Już na pewno nie będę sobie zawracał głowy z ASO. Jak się wku...zdenerwuję, to podjadę do znajomego detailera, który zdejmie mi ten spojler i na nowo zrobi tę taśmę piankową. Pewnie dopiero na wiosnę, bo teraz to już raczej wyłazić bardziej nie będzie, bo zaraz jesień/zima.
zbigniew312
Posty: 91
Rejestracja: 06 lut 2022, 17:38
model samochodu: Sportage _150 KM MHEW_7 DCT

Re: WADY / USTERKI Sportage V MY2022

Post autor: zbigniew312 »

Uważsz że odpuszczenie ASO to słuszne postępowanie? Serwis KIA , a zaczyna się z tym spotykać , jest w większości ASO nie do przyjęcia.Więcej tam wiedzy u doradców o manipulacji klientami niż fachowej wiedzy i chęci usunięcia usterek. ASO Rzeszów jako przykłąd - ubywający płyn chłodniczy , odpowiedz to narmalne.Nie można zobaczyc pozimu płynu chłodniczego w zbiorniku bo nic nie widać - odpowiedz ...masz Pan telefon to pokaże jak włączyć latarkę i można podświetlić ..przecież to skandal tak odpowiedz.Parę innych bym znalazł ,ale jedno nie odpuszczam im .Ps.Uszczelka pod spojlerem tez wylazła już trzeci raz i wada zgłoszona ...
nagdob
Posty: 1123
Rejestracja: 21 mar 2020, 13:55
model samochodu: Sportage V, 1.6 T-GDI 230 KM 6AT AWD HEV, wersja BL, kolor H8G (Dark Penta Metal), AE+, HAR, LTH, PNS, HAK wertykalny, produkcja lipiec 2022

Re: WADY / USTERKI Sportage V MY2022

Post autor: nagdob »

Dzisiaj zonk! Wyjeżdżam z garażu zamontować relingi poprzeczne i patrzę, a na betonie kałuża oleju. Mierzę poziom, jest na samym końcu bagnetu, dolałem trochę. Zajechałem do kumpla na kanał, żeby zobaczyć od spodu (bo od góry wszystko ok.) i mokro pod miską olejową i w okolicach filtra oleju. Nie mam pojęcia co się stało. Dwa tygodnie temu wymieniałem olej w ASO po 30 tys. km. Niestety serwis nieczynny. Muszę czekać do poniedziałku. Ale ciekawy jestem co olejem? W sumie dałem własny Millers 0w20. I teraz, czy po usunięciu usterki wleją mi ich olej na ich koszt? Czy będę musiał za niego zapłacić?
Drugie auto: KIA NIRO HEV 2020, full opcja, brązowa skóra.
Awatar użytkownika
Tolinek
Posty: 612
Rejestracja: 04 sie 2022, 14:54
model samochodu: Fiat 500, Xceed PHEV

Re: WADY / USTERKI Sportage V MY2022

Post autor: Tolinek »

Ty to masz szczęście do tych wymian oleju...
inquis
Posty: 1260
Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE

Re: WADY / USTERKI Sportage V MY2022

Post autor: inquis »

nagdob pisze: 23 wrz 2023, 15:32 Dzisiaj zonk! Wyjeżdżam z garażu zamontować relingi poprzeczne i patrzę, a na betonie kałuża oleju. Mierzę poziom, jest na samym końcu bagnetu, dolałem trochę. Zajechałem do kumpla na kanał, żeby zobaczyć od spodu (bo od góry wszystko ok.) i mokro pod miską olejową i w okolicach filtra oleju. Nie mam pojęcia co się stało. Dwa tygodnie temu wymieniałem olej w ASO po 30 tys. km. Niestety serwis nieczynny. Muszę czekać do poniedziałku. Ale ciekawy jestem co olejem? W sumie dałem własny Millers 0w20. I teraz, czy po usunięciu usterki wleją mi ich olej na ich koszt? Czy będę musiał za niego zapłacić?
Mistrzowie :shock: A nie dało rady dokręcić śruby na kanale, ew. filtra, bo to pewnie w tym problem... Wtedy wystarczyłaby dolewka
nagdob
Posty: 1123
Rejestracja: 21 mar 2020, 13:55
model samochodu: Sportage V, 1.6 T-GDI 230 KM 6AT AWD HEV, wersja BL, kolor H8G (Dark Penta Metal), AE+, HAR, LTH, PNS, HAK wertykalny, produkcja lipiec 2022

Re: WADY / USTERKI Sportage V MY2022

Post autor: nagdob »

inquis pisze: 23 wrz 2023, 16:02
nagdob pisze: 23 wrz 2023, 15:32 Dzisiaj zonk! Wyjeżdżam z garażu zamontować relingi poprzeczne i patrzę, a na betonie kałuża oleju. Mierzę poziom, jest na samym końcu bagnetu, dolałem trochę. Zajechałem do kumpla na kanał, żeby zobaczyć od spodu (bo od góry wszystko ok.) i mokro pod miską olejową i w okolicach filtra oleju. Nie mam pojęcia co się stało. Dwa tygodnie temu wymieniałem olej w ASO po 30 tys. km. Niestety serwis nieczynny. Muszę czekać do poniedziałku. Ale ciekawy jestem co olejem? W sumie dałem własny Millers 0w20. I teraz, czy po usunięciu usterki wleją mi ich olej na ich koszt? Czy będę musiał za niego zapłacić?
Mistrzowie :shock: A nie dało rady dokręcić śruby na kanale, ew. filtra, bo to pewnie w tym problem... Wtedy wystarczyłaby dolewka
Obudowa filtra i śruba były (przynajmniej wydawały się) dokręcone. Sądzę, że mogła się spieprzyć uszczelka obudowy filtra oleju. Być może mechanik niechlujnie ją przykręcił i się stało. Jutro zobaczymy.
Drugie auto: KIA NIRO HEV 2020, full opcja, brązowa skóra.
nagdob
Posty: 1123
Rejestracja: 21 mar 2020, 13:55
model samochodu: Sportage V, 1.6 T-GDI 230 KM 6AT AWD HEV, wersja BL, kolor H8G (Dark Penta Metal), AE+, HAR, LTH, PNS, HAK wertykalny, produkcja lipiec 2022

Re: WADY / USTERKI Sportage V MY2022

Post autor: nagdob »

nagdob pisze: 24 wrz 2023, 09:53
inquis pisze: 23 wrz 2023, 16:02
nagdob pisze: 23 wrz 2023, 15:32 Dzisiaj zonk! Wyjeżdżam z garażu zamontować relingi poprzeczne i patrzę, a na betonie kałuża oleju. Mierzę poziom, jest na samym końcu bagnetu, dolałem trochę. Zajechałem do kumpla na kanał, żeby zobaczyć od spodu (bo od góry wszystko ok.) i mokro pod miską olejową i w okolicach filtra oleju. Nie mam pojęcia co się stało. Dwa tygodnie temu wymieniałem olej w ASO po 30 tys. km. Niestety serwis nieczynny. Muszę czekać do poniedziałku. Ale ciekawy jestem co olejem? W sumie dałem własny Millers 0w20. I teraz, czy po usunięciu usterki wleją mi ich olej na ich koszt? Czy będę musiał za niego zapłacić?
Mistrzowie :shock: A nie dało rady dokręcić śruby na kanale, ew. filtra, bo to pewnie w tym problem... Wtedy wystarczyłaby dolewka
Obudowa filtra i śruba były (przynajmniej wydawały się) dokręcone. Sądzę, że mogła się spieprzyć uszczelka obudowy filtra oleju. Być może mechanik niechlujnie ją przykręcił i się stało. Jutro zobaczymy.
Przyczyną była wada uszczelki filtra oleju (przynajmniej tak jest napisane oficjalnie). Ale serwis stanął na wysokości zadania. Odkupili olej jaki wcześniej wlany był podczas przeglądu, bo miałem własny, dolali pół litra (oleju :mrgreen: ), a resztę mi oddali na kolejną wymianę. Oczywiście wszystko na ich koszt. Zaznaczam, że żeby dojechać do serwisu musiałem dolać ponad 2 litry oleju własnego. W sumie dobre zakończenie, ale i tak uważam, że można było bardziej przyłożyć się do osadzenia tej uszczelki i obyło by się bez tego wszystkiego. No ale Life Is Life. ;)
Drugie auto: KIA NIRO HEV 2020, full opcja, brązowa skóra.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Sportage”