KASUJĄCY SIĘ LICZNIK "OD TANKOWANIA DO TANKOWANIA"

forum użytkowników modelu Sportage
Regulamin forum
link
MARCO46
Posty: 288
Rejestracja: 17 cze 2022, 16:15
model samochodu: KIA SPORTAGE V, L, MHEV, 150 KM, 2023, Blue Flame

Re: KASUJĄCY SIĘ LICZNIK "OD TANKOWANIA DO TANKOWANIA"

Post autor: MARCO46 »

fuTer pisze: 22 kwie 2023, 12:31 Odnośnie zmiany psi na bar. Można zmienić w ustawieniach > jednostki.
A gdzie znajdę jednostki?
Pan, kt jechał ze mną był przekonany, że nie można tego zmienić i nie znalazł nic podobnego w czym by można pogrzebać.
Już to kiedyś u nich przerabiałem.......
pasqudek
Posty: 28
Rejestracja: 09 lip 2022, 16:27
model samochodu: KIA PICANTO

Re: KASUJĄCY SIĘ LICZNIK "OD TANKOWANIA DO TANKOWANIA"

Post autor: pasqudek »

@Futer:
Ale... Bar ---> jednostka miary ciśnienia w oponach lub ciśnienia doładowania w silnikach spalinowych
PSI --> jednostka pochodna ciśnienia lub naprężenia w brytyjskim systemie miar.

Wujek Google nie boli
patrykk
Posty: 190
Rejestracja: 03 sty 2023, 09:13
model samochodu: Kia Sportage BL + AEB 150KM 7DCT MHEV

Re: KASUJĄCY SIĘ LICZNIK "OD TANKOWANIA DO TANKOWANIA"

Post autor: patrykk »

1. Jednostki zmienia się w ustawieniach radia. Zarówno mph, spalanie jak i ciśnienia.
2. MHEV ma akumulator pod podłogą bagażnika, dlatego nie ma koła, a podłoga jest tylko w wyższym poziomie.
3. Biegi zależą od trybu jazdy eco/normal/sport. Na każdym działa zupełnie inaczej skrzynia. Mi najbardziej pasuje normal.
4. Silnik elektryczny pozwala na żeglowanie w trybie eco, jak puscisz gaz i są spełnione warunki to gasi silnik w trakcie jazdy lub rozpina napęd. Do tego podobno daje jakiś moment obrotowy i minimalna moc przy ruszaniu na sport. Sam w sobie nie ma silnika elektrycznego aby na nim jeździć bez użycia spalinowego.
5. GPF dotyczy zwykłej benzyny orac MHEV. Jedynie HEV nie ma tego kłopotu. Ważne kwestie: obecnie filtr GPF da sie monitorowac za pomoca apki na telefon i gniazda OBD oraz użytkownicy Tucsona informuja, że serwisy wgrywają już aktualizacje oprogramowania - tam kłopot podobny był. Nie wiadomo jak działa jeszcze bo rozpoczęło się to w kwietniu. Więc zakładam, że KIA czeka podoba akcja.
MARCO46
Posty: 288
Rejestracja: 17 cze 2022, 16:15
model samochodu: KIA SPORTAGE V, L, MHEV, 150 KM, 2023, Blue Flame

Re: KASUJĄCY SIĘ LICZNIK "OD TANKOWANIA DO TANKOWANIA"

Post autor: MARCO46 »

patrykk pisze: 22 kwie 2023, 15:36 1. Jednostki zmienia się w ustawieniach radia. Zarówno mph, spalanie jak i ciśnienia.
2. MHEV ma akumulator pod podłogą bagażnika, dlatego nie ma koła, a podłoga jest tylko w wyższym poziomie.
3. Biegi zależą od trybu jazdy eco/normal/sport. Na każdym działa zupełnie inaczej skrzynia. Mi najbardziej pasuje normal.
4. Silnik elektryczny pozwala na żeglowanie w trybie eco, jak puscisz gaz i są spełnione warunki to gasi silnik w trakcie jazdy lub rozpina napęd. Do tego podobno daje jakiś moment obrotowy i minimalna moc przy ruszaniu na sport. Sam w sobie nie ma silnika elektrycznego aby na nim jeździć bez użycia spalinowego.
5. GPF dotyczy zwykłej benzyny orac MHEV. Jedynie HEV nie ma tego kłopotu. Ważne kwestie: obecnie filtr GPF da sie monitorowac za pomoca apki na telefon i gniazda OBD oraz użytkownicy Tucsona informuja, że serwisy wgrywają już aktualizacje oprogramowania - tam kłopot podobny był. Nie wiadomo jak działa jeszcze bo rozpoczęło się to w kwietniu. Więc zakładam, że KIA czeka podoba akcja.
DZIĘKUJĘ Ci za odpowiedzi / podpowiedzi. Na eco nie mam zamiaru jeździć więc silnik elektryczny chyba sobie nie popracuje jeżeli faktycznie tylko wtedy się uruchamia. Pan sprzedawca nie miał pojęcia nie tylko o zmianie jednostek ale też o tym co piszesz odnośnie "elektryka". Jak parkować i wyłączać biegi też tak mocno średnio.
Zastanawiam się czy dopłacać i brać to auto. Mnie grzane fotele, kierownica nie bawią. Z tyłu nie siedzę więc ten fotel ubajerowiony też średnio mnie kręci. Od piano black aż kipi w kokpicie. W wersji M miałem klimę ustawianą na tył - tu już tego nie ma.
Zresztą nie wiem czym różni się rocznik '22 od '23? Ktoś to wie?

Jakby był w necie jakiś szczegółowy filmik z obsługi to podrzućcie proszę linka. Te co widziałem to takie trochę pieprzenie na okrągło.
zbigniew312
Posty: 91
Rejestracja: 06 lut 2022, 17:38
model samochodu: Sportage _150 KM MHEW_7 DCT

Re: KASUJĄCY SIĘ LICZNIK "OD TANKOWANIA DO TANKOWANIA"

Post autor: zbigniew312 »

" Na eco nie mam zamiaru jeździć więc silnik elektryczny chyba sobie nie popracuje jeżeli faktycznie tylko wtedy się uruchamia. "- Silnik elektryczny ma również inne funkcje oprócz tego co piszesz o eco.Jedną z nich jest podbicie momentu brotowego , a drugie wyrównanie momentu obrotowego i to robi na każdym ustawieniu co do trybu jazdy.Te dostarczenie dodatkowego moment , około 40 Nmw przez 2-3 sek. ,to nie takie nic , to bardzo dużo, a co za tym idzie to zdecydowanie lepsza elastyczność, którą w codziennej jezdzie używamy.Warto przeczytać ....https://premiummoto.pl/miekka-hybryda-m ... ak-dziala/
Awatar użytkownika
shider
Posty: 523
Rejestracja: 24 lis 2021, 07:55
model samochodu: CEED GT-Line MY22 1.5 T-GDI 7DCT AEB

Re: KASUJĄCY SIĘ LICZNIK "OD TANKOWANIA DO TANKOWANIA"

Post autor: shider »

MARCO46 pisze: 22 kwie 2023, 17:13 Jakby był w necie jakiś szczegółowy filmik z obsługi to podrzućcie proszę linka. Te co widziałem to takie trochę pieprzenie na okrągło.
Wersja HEV ale większość elementów będzie taka sama https://youtu.be/PLcnkocQN8A
nagdob
Posty: 1120
Rejestracja: 21 mar 2020, 13:55
model samochodu: Sportage V, 1.6 T-GDI 230 KM 6AT AWD HEV, wersja BL, kolor H8G (Dark Penta Metal), AE+, HAR, LTH, PNS, HAK wertykalny, produkcja lipiec 2022

Re: KASUJĄCY SIĘ LICZNIK "OD TANKOWANIA DO TANKOWANIA"

Post autor: nagdob »

MARCO46 pisze: 22 kwie 2023, 17:13 ...
Zresztą nie wiem czym różni się rocznik '22 od '23? Ktoś to wie?

...
Niczym. Tzn. są pewne różnice, ale typu, że np. teraz w wersji BL + pakiet skórzane siedzenie nie ma pamięci foteli. W tamtym roku jeszcze była.
Drugie auto: KIA NIRO HEV 2020, full opcja, brązowa skóra.
LooKatME
Posty: 96
Rejestracja: 01 kwie 2022, 17:46
model samochodu: Sportage NQ5 HEV

Re: KASUJĄCY SIĘ LICZNIK "OD TANKOWANIA DO TANKOWANIA"

Post autor: LooKatME »

Marco, jeżeli masz możliwość wziąć pieniądze to bierz i wybierz coś innego niż Kia/Hyundai. Po tych rocznych przepychankach nadal masz zdrowie pozostać z tą marką?
MARCO46
Posty: 288
Rejestracja: 17 cze 2022, 16:15
model samochodu: KIA SPORTAGE V, L, MHEV, 150 KM, 2023, Blue Flame

Re: KASUJĄCY SIĘ LICZNIK "OD TANKOWANIA DO TANKOWANIA"

Post autor: MARCO46 »

LooKatME pisze: 23 kwie 2023, 10:51 Marco, jeżeli masz możliwość wziąć pieniądze to bierz i wybierz coś innego niż Kia/Hyundai. Po tych rocznych przepychankach nadal masz zdrowie pozostać z tą marką?
Autem zasadniczo mi się dobrze jeździ.
Teraz serwis już wie, że kit wciskać mogą innym ale nie mi; zresztą obiecywał mi poprawę obsługi sam prezes, który jest tam od lat.
Teraz będę miał lepszą wersję, automat który chciałem, lepsze materiały; 2 raz wada fabryczna chyba się nie zdarzy? zresztą tam było chyba kilka wad :) - rok temu wszedłem do salonu i kupiłem to co było w kraju od ręki tak więc auto miałem w 7-10 dni do wyjazdu.
Wczoraj już jechałem tym autem co będę je użytkował - mamy dogadany harmonogram działania z dealerem.
Może zamiast blue flame mogłem wziąć inny kolor; ale wcześniejszy taki był więc jakoś tak rozpędem poszedłem. Był chyba jeszcze zielony i czerwony do wyboru.
Szkoda, że serwis nie posłuchał/nie poczytał tego co do nich pisałem wysyłając maile/zdjęcia z wystąpieniem usterki. Może te 8-10 miesięcy temu byłoby już po temacie.

Objechałem inne marki.
Arkana na płycie captura więc maława. Średnia wersja 131000
Tiguan i CRV mają mieć nowe wersje/modele na koniec roku. VW 130 KM - 132000 zł ; ten 150 KM już 161000 ; honda jakieś 200000 - hrv za 8 miesięcy
Kuga ma silnik 3 cylindry i akcje serwisową - w USA polega ona na "zrobieniu dziury w silniku" i nadmiaru paliwa poprzez wężyk wylanie pod auto na drogę :lol: cena chyba od 140000
T-Roc maławy choć 150 KM w automacie pewnie by się fajnie zbierało ; taka sobie wersja 131000 ciut lepsza 141000
Skody jakoś nie powalają ; ta karoq chyba jest największa to dla mnie za duża cena za 150 KM chyba 160000; ta mniejsza kodiaq mi się nie podoba
jaskier
Posty: 314
Rejestracja: 18 paź 2022, 11:04
model samochodu: sportage v mhev 180 BL AE+

Re: KASUJĄCY SIĘ LICZNIK "OD TANKOWANIA DO TANKOWANIA"

Post autor: jaskier »

gratulacje za wytrwałość :) konkurencja faktycznie nic ciekawego w tym przedziale cenowym, francuzy chyba droższe? Mi to się zawsze xc60 podobało może po zakończeniu leasingu sportage się uda takiego wyrwać niekoniecznie nówkę
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Sportage”