Przednia kamera rozpoznawanie znaków
Re: Przednia kamera rozpoznawanie znaków
Wracając do 1-go tematu, gdzie jest ten czujnik kolizji bo mnie to irytuje za każdym razem pojawia się po przekręcenie kluczyka wskazuje symbol kolizji i strzałkę w lewo.
- gisio
- Posty: 526
- Rejestracja: 21 wrz 2018, 18:01
- model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Przednia kamera rozpoznawanie znaków
Nadal nie otrzymałem odpowiedzi na moje wcześniejsze pytanie choć wydaje mi się, że zostało zadane wyraźnie i zrozumiale. Twoja historia znajomości z jakimś podrzędnym pracownikiem ASO mnie nie interesuje. Czekam na konkrety a nie pierdolety!
Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Re: Przednia kamera rozpoznawanie znaków
Dzień dobry.
Jeśli dobrze zrozumiałem to chodzi Ci o system FCA.
Ten system działa w oparciu o dane z kamery oraz - w wersjach z dodatkowym wyposażeniem - dane z radaru.
Jeśli kontrolka standardowo odpala się po przekręceniu kluczyka i potem gaśnie - tak jak pozostałe - jest to rzecz normalna. Następuje sprawdzenie układów.
Kontrolka nie wskazuje lewej strony strzałką. Jest to po prostu graficzne przedstawienie tego systemu.
Jeśli ta kontrolka zapala się np. podczas jazdy ale nie w sytuacji awaryjnej to przyczyną może być zabrudzenie szyby przed kamerą. Najczęściej występuje na jesień, zimą. Wystarczy wtedy przemyć szybę.
Jeśli po oczyszczeniu szyby świeci się lub zapala w sytuacji nie awaryjnej dalej należy zgłosić się do ASO.
Pozdrawiam
Wszystko co ma początek ma też koniec - Matrix
-
- Posty: 369
- Rejestracja: 22 cze 2018, 23:28
- model samochodu: Stinger GT, CEED III GT
Re: Przednia kamera rozpoznawanie znaków
Konkretów zapewne nie dostaniesz na tym forum. Po zadaniu szczegółowych pytań o zakres licencji piewcy teorii szwgrowych naprawach pod blokiem nagle ucichli. A wystarczy zajrzeć do instrukcji obsługi i zerknąć na informację prawną dot. zakresu licencji. Tam powinna być informacja, co udostępnia licencjodawca. Jeśli ktoś chce rozszerzyć zakres licencji powinien mieć to określone na piśmie pod rygorem nieważności
Re: Przednia kamera rozpoznawanie znaków
Dzięki za odpowiedź.lukasmasdes pisze: ↑20 cze 2022, 15:05Konkretów zapewne nie dostaniesz na tym forum. Po zadaniu szczegółowych pytań o zakres licencji piewcy teorii szwgrowych naprawach pod blokiem nagle ucichli. A wystarczy zajrzeć do instrukcji obsługi i zerknąć na informację prawną dot. zakresu licencji. Tam powinna być informacja, co udostępnia licencjodawca. Jeśli ktoś chce rozszerzyć zakres licencji powinien mieć to określone na piśmie pod rygorem nieważności
Jeżeli odblokuję rozpoznawnie znaków to "złamałem licencje" - po przyjeżdzie na przegląd zostanie mi odebrana gwancja na performacje, silnik, lakier, itd.
Re: Przednia kamera rozpoznawanie znaków
Drodzy forumowicze
Niestety nie miałem czasu napisać wcześniej, a widzę że dyskusja burzliwa.
Już pisałem w postach i wyjaśniłem że jestem wstanie przeprowadzić szeroko pojętą diagnostykę i konfigurację każdego Kia/Hyundai.
Jeszcze raz po krótce:
Co do lukasmasdes nie rozumiem twojej agresji(sposób wypowiadania się) w stosunku do użytkowników forum.
Moja firma liczy kilkanaście lat na rynku.
Funkcjonuje według prawa jako warsztat niezależny i posiadam uprawnienia na poziomie serwisowym następujących marek:
-Kia/Hyundai
-Subaru
-grupa psa
-grupa Vag
-Renault
-Mitsubishi
Wszystkie te marki które wymieniłem mają różne wymagania co do przyznania tych uprawnień. Jako ciekawostkę napiszę że Kia/Hyundai jest najmniej rygorystyczna co do warunków otrzymania uprawnień, np grupa Vag ma w swojej weryfikacji posiadanie świadectwa niekaralności wydane przez odpowiedni podmiot, jak i uprawnienia są wydawane w 2 poziomach: pierwszy to dostęp do diagnostyki, nomenklatury i konfiguracji
drugi poziom to GeKo które pozwala na pełne programowanie wszystkich sterowników w samochodzie łącznie z programowaniem kluczyków.
Tu linki do informacji podctawy prawnej jak i zapłaceniu kary przez Szwecje o której już pisałem
https://autokult.pl/27107,kia-ukarana-z ... o-z-polska
https://auto.dziennik.pl/aktualnosci/ar ... ancja.html
Jeżeli chodzi o Aso czy Kia motor Poland to widziałem i słyszałem różne historie i rzeczy. Mam ksero fv wystawionej przez Aso Hyundai że danej funkcji nie można włączyć bo sterownik nie obsługuje tej funkcji. Klient po przyjechaniu do naszej firmy otrzymał pełną diagnostykę samochodu i informacje że sterownik przez producenta pozwala na włączenie tego systemu. Klient zadowolony opuścił nasz serwis nie tracąc gwarancji na samochód, co mogę potwierdzić bo miał po mojej usłudze naprawę gwarancyjną (wymiana łożyska w kolumnie pod kierownicą).
Jeżeli ktoś posiada podstawę prawną lub inny dokument, świadczący że moja firma jako warsztat niezależny marki KIA łamie jak to nie którzy określili : prawo i licencję To bardzo proszę o udokumentowanie i wskazanie takich odnośników.
Nie używam forum jako reklamy dlatego nie ogłaszałem wszem i wobec moich promocji. Traktuje forum jak odskocznie po pracy w której czasami zdarza się pomóc drugiemu człowiekowi oczywiście jeżeli mnie to nic finansowo nie kosztuje, bo organizacją charytatywną nie jestem.
lonewind napisałeś
"serio próbujesz nam wmówić, że Kia pozwala Ci włączać ludziom różne opcje, za które normalnie liczy sobie +4000/6000/8000 PLN w pakietach ? Brzmi full legit...
Jak to jest takie w pełni legalne to podrzuć linka do swojej stronki/wizytówki/ogloszenia. Bo na razie większość Twoich postów to tajemnicze "kontakt na PW"
Nikomu ani Nic nie próbuje wmówić każdy sam decyduje czy stać go i czy chce skorzystać z mojej usługi, nie będę udowadniał że słońce świeci. Zapraszam do umówienia się na konkretny termin, w celu skorzystania z mojej usługi która dokładnie polega na pełnej diagnostyce wszystkich systemów udostępnionych przez producenta i konfigurowania ich, jak i wyjaśnię, pokażę wszystkie informacje w postaci pełnego raportu w danym samochodzie.
Zapraszam do kontaktu i umówienia się na konkretny termin pod adresem: diagnostyka@e-widerski.pl
Pozdrawiam serdecznie
Niestety nie miałem czasu napisać wcześniej, a widzę że dyskusja burzliwa.
Już pisałem w postach i wyjaśniłem że jestem wstanie przeprowadzić szeroko pojętą diagnostykę i konfigurację każdego Kia/Hyundai.
Jeszcze raz po krótce:
Co do lukasmasdes nie rozumiem twojej agresji(sposób wypowiadania się) w stosunku do użytkowników forum.
Moja firma liczy kilkanaście lat na rynku.
Funkcjonuje według prawa jako warsztat niezależny i posiadam uprawnienia na poziomie serwisowym następujących marek:
-Kia/Hyundai
-Subaru
-grupa psa
-grupa Vag
-Renault
-Mitsubishi
Wszystkie te marki które wymieniłem mają różne wymagania co do przyznania tych uprawnień. Jako ciekawostkę napiszę że Kia/Hyundai jest najmniej rygorystyczna co do warunków otrzymania uprawnień, np grupa Vag ma w swojej weryfikacji posiadanie świadectwa niekaralności wydane przez odpowiedni podmiot, jak i uprawnienia są wydawane w 2 poziomach: pierwszy to dostęp do diagnostyki, nomenklatury i konfiguracji
drugi poziom to GeKo które pozwala na pełne programowanie wszystkich sterowników w samochodzie łącznie z programowaniem kluczyków.
Tu linki do informacji podctawy prawnej jak i zapłaceniu kary przez Szwecje o której już pisałem
https://autokult.pl/27107,kia-ukarana-z ... o-z-polska
https://auto.dziennik.pl/aktualnosci/ar ... ancja.html
Jeżeli chodzi o Aso czy Kia motor Poland to widziałem i słyszałem różne historie i rzeczy. Mam ksero fv wystawionej przez Aso Hyundai że danej funkcji nie można włączyć bo sterownik nie obsługuje tej funkcji. Klient po przyjechaniu do naszej firmy otrzymał pełną diagnostykę samochodu i informacje że sterownik przez producenta pozwala na włączenie tego systemu. Klient zadowolony opuścił nasz serwis nie tracąc gwarancji na samochód, co mogę potwierdzić bo miał po mojej usłudze naprawę gwarancyjną (wymiana łożyska w kolumnie pod kierownicą).
Jeżeli ktoś posiada podstawę prawną lub inny dokument, świadczący że moja firma jako warsztat niezależny marki KIA łamie jak to nie którzy określili : prawo i licencję To bardzo proszę o udokumentowanie i wskazanie takich odnośników.
Nie używam forum jako reklamy dlatego nie ogłaszałem wszem i wobec moich promocji. Traktuje forum jak odskocznie po pracy w której czasami zdarza się pomóc drugiemu człowiekowi oczywiście jeżeli mnie to nic finansowo nie kosztuje, bo organizacją charytatywną nie jestem.
lonewind napisałeś
"serio próbujesz nam wmówić, że Kia pozwala Ci włączać ludziom różne opcje, za które normalnie liczy sobie +4000/6000/8000 PLN w pakietach ? Brzmi full legit...
Jak to jest takie w pełni legalne to podrzuć linka do swojej stronki/wizytówki/ogloszenia. Bo na razie większość Twoich postów to tajemnicze "kontakt na PW"
Nikomu ani Nic nie próbuje wmówić każdy sam decyduje czy stać go i czy chce skorzystać z mojej usługi, nie będę udowadniał że słońce świeci. Zapraszam do umówienia się na konkretny termin, w celu skorzystania z mojej usługi która dokładnie polega na pełnej diagnostyce wszystkich systemów udostępnionych przez producenta i konfigurowania ich, jak i wyjaśnię, pokażę wszystkie informacje w postaci pełnego raportu w danym samochodzie.
Zapraszam do kontaktu i umówienia się na konkretny termin pod adresem: diagnostyka@e-widerski.pl
Pozdrawiam serdecznie
Re: Przednia kamera rozpoznawanie znaków
To że posiadasz legalny dostęp do narzędzi serwisowych danego producenta, to jeszcze nie oznacza że producent będzie brał odpowiedzialność za swoje produkty które ty będziesz modyfikował przy użyciu tych narzędzi.
Co istotne, mowa tutaj jest o modyfikacji względem konfiguracji fabrycznej, a nie o diagnostyce, bieżącym serwisie czy naprawie.
To, że komuś nie anulowano gwarancji po takiej operacji to mało zaskakujące. ASO nie przetrzepuje całego pojazdu pod hasłem "do czego się tu przyczepić" przy każdej możliwej okazji.
Co istotne, mowa tutaj jest o modyfikacji względem konfiguracji fabrycznej, a nie o diagnostyce, bieżącym serwisie czy naprawie.
To, że komuś nie anulowano gwarancji po takiej operacji to mało zaskakujące. ASO nie przetrzepuje całego pojazdu pod hasłem "do czego się tu przyczepić" przy każdej możliwej okazji.
Re: Przednia kamera rozpoznawanie znaków
Nie ma żadnej modyfikacji. Pierwsze jest diagnostyka wszystkich systemów w samochodzie w celu określenia dokładnej parametryzacji która w punktach określa producent. Następnie w zależności jaka operacja będzie przeprowadzona są wykonywane dalsze wytyczne. Np wgranie oprogramowania do sterownika silnika, oczywiście po diagnostyce przez sprzęt producenta i wskazującego na wgranie oprogramowania, przeprowadza się taka operację na którą kompletnie nie mam wpływu ani żadnej modyfikacji. Następnie przeprowadza się konfigurację danych systemów pod klienta, które producent mi nakazuje i udostepnia. Oczywiście że producent nie bierze odpowiedzialności za uszkodzenie czy źle skonfigurowane oprogramowania. Nadmienię też że ASO w Polsce nie ma dostępu do diagnostyki samochodow z rynku USA Kia/Hyundai. Za to moja firma posiada certyfikacje na 3 rynki Europa, Korea, USA, tam zasady trochę się różnią.
Może aso nie "przetrzepuje" ale też się nie przykłada jak wystawia dokumenty na których pisze nie prawdę. Życzę wszystkim bezawaryjności. Pozdrawiam
Może aso nie "przetrzepuje" ale też się nie przykłada jak wystawia dokumenty na których pisze nie prawdę. Życzę wszystkim bezawaryjności. Pozdrawiam
- gisio
- Posty: 526
- Rejestracja: 21 wrz 2018, 18:01
- model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Przednia kamera rozpoznawanie znaków
Nie do końca jest tak jak napisałeś. Wiedz, że każda wersja/typ auta ma konkretną homologację i każda zmiana w konfiguracji powinna skutkować odmową podbicia przeglądu w DR przez SKP-> oczywiście jest to tylko teoria ponieważ diagnosta nie ma obowiązku ani sprzętu by zagłębiać się tak bardzo szczegółowo w temat. Z zasady problemy zaczynają się gdy jest awaria danego układu i producent sprawdza czy oby nie było nic „grzebane” albo nie daj boże wypadek bo wtedy jest już grubo. Wszystko jest dobrze do momentu jak coś się nie wydarzy.
Zanim podejmiecie decyzję o jakichkolwiek modernizacjach mocno zastanówcie się czy oby są one Wam potrzebne i jakie mogą mieć skutki w przyszłości.
Z tym stwierdzeniem zupełnie się nie zgodzę ponieważ niektóre ASO Kia (nie wszystkie) mają stosowny sprzęt do diagnostyki aut z USA wraz z dostępem do stosownych aktualizacji.
Zanim podejmiecie decyzję o jakichkolwiek modernizacjach mocno zastanówcie się czy oby są one Wam potrzebne i jakie mogą mieć skutki w przyszłości.
Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
-
- Posty: 369
- Rejestracja: 22 cze 2018, 23:28
- model samochodu: Stinger GT, CEED III GT
Re: Przednia kamera rozpoznawanie znaków
Widzę, że niewiele zrozumiałeś z tego co napisałem. Przypominam, że nie jesteś licencjodawcą, dlatego nie możesz nikomu oferować rozszerzenia licencji poprzez uruchomienie dodatkowych funkcji oprogramowania. Jeśli licencjodawca KMP się na to nie zgadza, a przypomina, że wymaga to zgody w formie pisemnej, to ty nie masz w tym zakresie żadnych uprawnień. Ingerując w oprogramowanie łamiesz prawo, a osoba która tobie to zleca też łamie prawo. Pewnie KMP nie będzie się bawić w pozywanie ciebie i chętnych na twoje usług, ale potencjalnie może to zrobić i dobrze żeby wszyscy, których tak gorąco zachęcasz do skorzystania z twoich usług o tym wiedzieli. Nie odnoszę się do gwarancji, bo to zupełnie inna kwestia, więc nie wiem czemu się jej uczepiłeś.Widerski pisze: ↑21 cze 2022, 21:01 Drodzy forumowicze
Niestety nie miałem czasu napisać wcześniej, a widzę że dyskusja burzliwa.
Już pisałem w postach i wyjaśniłem że jestem wstanie przeprowadzić szeroko pojętą diagnostykę i konfigurację każdego Kia/Hyundai.
Jeszcze raz po krótce:
Co do lukasmasdes nie rozumiem twojej agresji(sposób wypowiadania się) w stosunku do użytkowników forum.
Moja firma liczy kilkanaście lat na rynku.
Funkcjonuje według prawa jako warsztat niezależny i posiadam uprawnienia na poziomie serwisowym następujących marek:
-Kia/Hyundai
-Subaru
-grupa psa
-grupa Vag
-Renault
-Mitsubishi
Wszystkie te marki które wymieniłem mają różne wymagania co do przyznania tych uprawnień. Jako ciekawostkę napiszę że Kia/Hyundai jest najmniej rygorystyczna co do warunków otrzymania uprawnień, np grupa Vag ma w swojej weryfikacji posiadanie świadectwa niekaralności wydane przez odpowiedni podmiot, jak i uprawnienia są wydawane w 2 poziomach: pierwszy to dostęp do diagnostyki, nomenklatury i konfiguracji
drugi poziom to GeKo które pozwala na pełne programowanie wszystkich sterowników w samochodzie łącznie z programowaniem kluczyków.
Tu linki do informacji podctawy prawnej jak i zapłaceniu kary przez Szwecje o której już pisałem
https://autokult.pl/27107,kia-ukarana-z ... o-z-polska
https://auto.dziennik.pl/aktualnosci/ar ... ancja.html
Jeżeli chodzi o Aso czy Kia motor Poland to widziałem i słyszałem różne historie i rzeczy. Mam ksero fv wystawionej przez Aso Hyundai że danej funkcji nie można włączyć bo sterownik nie obsługuje tej funkcji. Klient po przyjechaniu do naszej firmy otrzymał pełną diagnostykę samochodu i informacje że sterownik przez producenta pozwala na włączenie tego systemu. Klient zadowolony opuścił nasz serwis nie tracąc gwarancji na samochód, co mogę potwierdzić bo miał po mojej usłudze naprawę gwarancyjną (wymiana łożyska w kolumnie pod kierownicą).
Jeżeli ktoś posiada podstawę prawną lub inny dokument, świadczący że moja firma jako warsztat niezależny marki KIA łamie jak to nie którzy określili : prawo i licencję To bardzo proszę o udokumentowanie i wskazanie takich odnośników.
Nie używam forum jako reklamy dlatego nie ogłaszałem wszem i wobec moich promocji. Traktuje forum jak odskocznie po pracy w której czasami zdarza się pomóc drugiemu człowiekowi oczywiście jeżeli mnie to nic finansowo nie kosztuje, bo organizacją charytatywną nie jestem.
lonewind napisałeś
"serio próbujesz nam wmówić, że Kia pozwala Ci włączać ludziom różne opcje, za które normalnie liczy sobie +4000/6000/8000 PLN w pakietach ? Brzmi full legit...
Jak to jest takie w pełni legalne to podrzuć linka do swojej stronki/wizytówki/ogloszenia. Bo na razie większość Twoich postów to tajemnicze "kontakt na PW"
Nikomu ani Nic nie próbuje wmówić każdy sam decyduje czy stać go i czy chce skorzystać z mojej usługi, nie będę udowadniał że słońce świeci. Zapraszam do umówienia się na konkretny termin, w celu skorzystania z mojej usługi która dokładnie polega na pełnej diagnostyce wszystkich systemów udostępnionych przez producenta i konfigurowania ich, jak i wyjaśnię, pokażę wszystkie informacje w postaci pełnego raportu w danym samochodzie.
Zapraszam do kontaktu i umówienia się na konkretny termin pod adresem: diagnostyka@e-widerski.pl
Pozdrawiam serdecznie