Haki, relingi, boxy, bagażniki na hak - co wybrać?
Haki, relingi, boxy, bagażniki na hak - co wybrać?
Witam,
Mam pewien dylemat. W tym tygodniu odebrałem swojego GTline i zastanawiam się nad zakupem akcesoriów i tutaj bardzo bym prosił o opinię.
Wyobrażałem sobie, że kupię jakieś relingi dachowe i do tego jakieś uchwyty rowerowe i ew. box. Głównie narty czy inny sprzęt narciarski zimą, trochę rowerowania latem itp. Teraz jednak myślę sobie, że ładnie składany środkowy tył daje dużo opcji przewozu nart i sprzętu jadąc nawet w 4 osoby. Także sens relingów powoli się gubi, bo i rowery przecież chyba wygodniej wozić na bagażniku na hak?
Pytanie tylko jak jest u Was i czy jesteście zadowoleni? Ja nie mam ani haka ani bagażnika. Także zapytam czy polecacie coś szczególnego? Zwłaszcza o hak pytam, bo bagażnik to ostatecznie sam nie wiem czy lepiej kupić czy wypożyczać czasowo. Co do haków to czy takie rzeczy robić samemu lub u byle majstra czy powinno się lub trzeba w ASO ze względu na gwarancję?
Może przyda się też innym taki temat
Mam pewien dylemat. W tym tygodniu odebrałem swojego GTline i zastanawiam się nad zakupem akcesoriów i tutaj bardzo bym prosił o opinię.
Wyobrażałem sobie, że kupię jakieś relingi dachowe i do tego jakieś uchwyty rowerowe i ew. box. Głównie narty czy inny sprzęt narciarski zimą, trochę rowerowania latem itp. Teraz jednak myślę sobie, że ładnie składany środkowy tył daje dużo opcji przewozu nart i sprzętu jadąc nawet w 4 osoby. Także sens relingów powoli się gubi, bo i rowery przecież chyba wygodniej wozić na bagażniku na hak?
Pytanie tylko jak jest u Was i czy jesteście zadowoleni? Ja nie mam ani haka ani bagażnika. Także zapytam czy polecacie coś szczególnego? Zwłaszcza o hak pytam, bo bagażnik to ostatecznie sam nie wiem czy lepiej kupić czy wypożyczać czasowo. Co do haków to czy takie rzeczy robić samemu lub u byle majstra czy powinno się lub trzeba w ASO ze względu na gwarancję?
Może przyda się też innym taki temat
Re: Haki, relingi, boxy, bagażniki na hak - co wybrać?
Ja na razie mogę tylko powiedzieć, że zdecydowałem się na hak do mojego Proceeda i zamierzam wozić na nim m.in. platformę do rowerów.
Tylko u mmie nie było takiej rozkminy to czy to. Od razu wiedziałem, że chce hak - 4 samochody w najbliższej rodzinie i żadnego z hakiem a ile razy, by się przydał... (Dom jednorodzinny z ogródkiem)
Mój drugi argument za rowerami na haku jest taki, że chyba średnio komfotowo bym się z nimi czuł na dachu
Ostateczne combo jakie przewiduje to rowery na haku a na dachu box/wanna/trumna (jak to się tam zwie) na to czego nie zmieszcze do bagażnika (ale nie wiem jeszcze czy będzie taka potrzeba).
Póki co to plany - pewnie pierwszą opinie będę mógł wyrazić za parę miesięcy
P.S. hak montowany u dealera przed odbiorem - wycenili mi 3500 brutto
Tylko u mmie nie było takiej rozkminy to czy to. Od razu wiedziałem, że chce hak - 4 samochody w najbliższej rodzinie i żadnego z hakiem a ile razy, by się przydał... (Dom jednorodzinny z ogródkiem)
Mój drugi argument za rowerami na haku jest taki, że chyba średnio komfotowo bym się z nimi czuł na dachu
Ostateczne combo jakie przewiduje to rowery na haku a na dachu box/wanna/trumna (jak to się tam zwie) na to czego nie zmieszcze do bagażnika (ale nie wiem jeszcze czy będzie taka potrzeba).
Póki co to plany - pewnie pierwszą opinie będę mógł wyrazić za parę miesięcy
P.S. hak montowany u dealera przed odbiorem - wycenili mi 3500 brutto
Re: Haki, relingi, boxy, bagażniki na hak - co wybrać?
Nie wiedziałem, że hak to taka droga sprawa. Będziesz mieć wypinany? Wiesz może jaki model?
Re: Haki, relingi, boxy, bagażniki na hak - co wybrać?
Wypinany oczywiście chyba innych już teraz nie uraczysz (a może nawet prawo nie pozwala)
Niestety modelu nie znam. Stawiam, że to będzie coś w tym stylu jak na tym filmie: https://youtu.be/Ouy6KT9NEdM
Pewnie da się taniej. Z tych 3500 większość to chyba montaż... Ale chciałem żeby od razu to zrobili i było wbite w dowód. Jakbym robił poza to musiałbym bujać sie z leasingiem (opłaty i formalności związane ze zmianami w dowodzie rejestracyjnym)
Niestety modelu nie znam. Stawiam, że to będzie coś w tym stylu jak na tym filmie: https://youtu.be/Ouy6KT9NEdM
Pewnie da się taniej. Z tych 3500 większość to chyba montaż... Ale chciałem żeby od razu to zrobili i było wbite w dowód. Jakbym robił poza to musiałbym bujać sie z leasingiem (opłaty i formalności związane ze zmianami w dowodzie rejestracyjnym)
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 22 kwie 2022, 10:43
- model samochodu: ProCeed GT Line MY 2022
- Lokalizacja: Małopolska
Re: Haki, relingi, boxy, bagażniki na hak - co wybrać?
Polecam hak, jest to uniwersalne rozwiązanie, bo można zapiąć bagażnik rowerowy lub przyczepkę. Sam mam jak w obecnym samochodzie i wiele razy był wykorzystywany. Nie wyobrażam sobie ładowania rowerów na dach. Co do nart, to są kraje (chyba Austria), które zabraniają przewożenia nart w kabinie z pasażerami.
Re: Haki, relingi, boxy, bagażniki na hak - co wybrać?
Witam,
wiem to się wypowiem
zarówno jedno jak i drugie rozwiązanie ma swoje zalety ale i też małe minusy.
Jeżeli chodzi o belki dachowe (bo chyba to miałeś na myśli pisząc o relingach, których w procku nie ma),
to ich przewaga tkwi w cenie. Za sama kwotę zakupu i montażu haka, można kupić belki, uchwyty na rower ze dwa no i nawet box.
Aktualnie KIA ma 30% upustu na niektóre części (w tym belki do procka), pytać u dilera.
Nie jest żadnym problemem (przynajmniej dla mnie) zakładanie rowerów na dach. Proceed jest stosunkowo niski, a rowery, który zakładamy powinny mieć określony ciężar. I tu tkwi ten mały minus tego rozwiązania, bo z uwagi na dopuszczalne obciążenie, na uchwyty nie założymy np. elektryków, bo są zwyczajnie za ciężkie. Można się bawić w odchudzanie poprzez ściąganie kół, czy odpinanie baterii, ale po co. Jazda z rowerami na dachu to też nic specjalnego. Dobrze zapięte, to można spokojnie te 130 jechać.
W przypadku haka, to jak ktoś pisał ma bardziej uniwersalne zastosowanie, ale i też jest droższe. Poza platformą na rowery, która swoje kosztuje, jeżeli ktoś planuje wyjazdy np. na narty, musi się liczyć z dodatkowym kosztem tzn. albo belki +box lub uchwyty na narty, albo box na hak. Znalazłem tylko taki jeden box do którego, można zapakować narty, ale cena za zestaw to ok. 5000zł. No i na hak weźmiemy większy ciężar.
W każdym razie możliwości wiele i co kto lubi, optymalnie to chyba mieć hak i belki
Trochę się rozpisałem
Pozdrawiam
wiem to się wypowiem
zarówno jedno jak i drugie rozwiązanie ma swoje zalety ale i też małe minusy.
Jeżeli chodzi o belki dachowe (bo chyba to miałeś na myśli pisząc o relingach, których w procku nie ma),
to ich przewaga tkwi w cenie. Za sama kwotę zakupu i montażu haka, można kupić belki, uchwyty na rower ze dwa no i nawet box.
Aktualnie KIA ma 30% upustu na niektóre części (w tym belki do procka), pytać u dilera.
Nie jest żadnym problemem (przynajmniej dla mnie) zakładanie rowerów na dach. Proceed jest stosunkowo niski, a rowery, który zakładamy powinny mieć określony ciężar. I tu tkwi ten mały minus tego rozwiązania, bo z uwagi na dopuszczalne obciążenie, na uchwyty nie założymy np. elektryków, bo są zwyczajnie za ciężkie. Można się bawić w odchudzanie poprzez ściąganie kół, czy odpinanie baterii, ale po co. Jazda z rowerami na dachu to też nic specjalnego. Dobrze zapięte, to można spokojnie te 130 jechać.
W przypadku haka, to jak ktoś pisał ma bardziej uniwersalne zastosowanie, ale i też jest droższe. Poza platformą na rowery, która swoje kosztuje, jeżeli ktoś planuje wyjazdy np. na narty, musi się liczyć z dodatkowym kosztem tzn. albo belki +box lub uchwyty na narty, albo box na hak. Znalazłem tylko taki jeden box do którego, można zapakować narty, ale cena za zestaw to ok. 5000zł. No i na hak weźmiemy większy ciężar.
W każdym razie możliwości wiele i co kto lubi, optymalnie to chyba mieć hak i belki
Trochę się rozpisałem
Pozdrawiam
Re: Haki, relingi, boxy, bagażniki na hak - co wybrać?
Dzięki za wypowiedzi. No i to jest clue. Najlepiej mieć wszystko, to jasne, ale świetnie byłoby też nie zbankrutować przy tym Muszę jeszcze przemyśleć czego i jak bardzo potrzebuję.
PS. Tak, miałem belki na myśli
PS. Tak, miałem belki na myśli
Re: Haki, relingi, boxy, bagażniki na hak - co wybrać?
Z uwagi na pasję kolarską wożę rowery samochodem od 27 lat. Turystycznie i sportowo. Na dachu, na plecach (bagażnik mocowany taśmami do drzwi bagażnika), na haku i wewnątrz auta. Zapewne każdy ma swoje spojrzenie na ten problem. Jednak z całą pewnością najbardziej komfortowo podróżuje się z rowerami wewnątrz auta. Szczególnie na długich, autostradowych dystansach. Sam mocno się zastanawiam nad kolejnym autem typu Caddy, Berlingo itp. z uwagi na to, że to jedyna osobowa konstrukcja do której dwa rowery wchodzą pionowo po wypięciu przednich kół. Jeżdżę corocznie w Alpy południowe do Prowansji. 2 tysiące kilometrów w jedną stronę. Rowery na haku stanowią dyskomfort zarówno na autostradzie jak i wszelkich miejskich i terenowych uskokach, wykrotach i torowiskach z uwagi na konstrukcję Proceeda. Obecnie (cena) dochodzi do tego problem ze zwiększonym spalaniem. Przy prędkościach autostradowych rośnie nawet o 2 litry na 100 km. Gdybym miał wolne środki z całą pewnością dokupiłbym Caddy czy Proace.
Re: Haki, relingi, boxy, bagażniki na hak - co wybrać?
Ja za to zrezygnowałem z wożenia rowerów wewnątrz, na rzecz bagażnika dachowego.
Podstawowe problemy z rowerem w aucie to:
-samochód staje się dwuosobowy
-często wożę brudny rower, a nawet bardzo brudny....
No i jeszcze coś, o czym rzadko się myśli, ale w przypadku zdarzenia drogowego, zdecydowanie nie chce mieć roweru w kabinie.
Choć nie da się ukryć, że komfort dalekiej podróży spada przy załadowanym dachu.
Podstawowe problemy z rowerem w aucie to:
-samochód staje się dwuosobowy
-często wożę brudny rower, a nawet bardzo brudny....
No i jeszcze coś, o czym rzadko się myśli, ale w przypadku zdarzenia drogowego, zdecydowanie nie chce mieć roweru w kabinie.
Choć nie da się ukryć, że komfort dalekiej podróży spada przy załadowanym dachu.
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 22 kwie 2022, 10:43
- model samochodu: ProCeed GT Line MY 2022
- Lokalizacja: Małopolska
Re: Haki, relingi, boxy, bagażniki na hak - co wybrać?
Przewóz rowerów z większymi szybkościami na zewnątrz samochodu (niezależnie czy na haku czy na dachu) będzie zawsze zwiększała zużycie paliwa. Przewóz rowerów wewnątrz bez odpowiedniego zabezpieczenia, aby w trakcie zdarzenia nie znalazły się w przedziale pasażerskim stwarza zagrożenie dla pasażerów.
Jak widać, dla transportu rowerów "idealnym" rozwiązaniem jest posiadanie samochodu dostawczego. Może być Berlingo lub podobny typ, ale tylko wówczas, gdy przestrzeń bagażową oddzielimy od przedziału pasażerskiego kratką.
Jak widać, dla transportu rowerów "idealnym" rozwiązaniem jest posiadanie samochodu dostawczego. Może być Berlingo lub podobny typ, ale tylko wówczas, gdy przestrzeń bagażową oddzielimy od przedziału pasażerskiego kratką.