Żarówki H7 LED

forum użytkowników modelu Ceed
krgorny
Posty: 154
Rejestracja: 24 sie 2021, 19:34
model samochodu: Kia Ceed

Re: Żarówki H7 LED

Post autor: krgorny »

Matiaz pisze: 18 sty 2023, 23:17 Tak naprawde chodzi o to aby wyprodukowac takiego leda H7 aby emitowene przez niego strumien swiatla byl podobny do zarnika w zwyklej bance. Gdy ilosc lumenow bedzie ta sama nie ma prawa nikt nikogo oslepiac.

Z drugiej strony jesli mamy sie ksupiac na idealnym odzwierciedleniu zarnika w zarowce led to tez to nie ma za bardzo sensu poniewaz na rynku mozemy kupic zarowke H7 za 8zl i taka za 50zl. Czasem roznica w jakosci zarnika jest ogromna, ale dalej taka zarowka za 8zl bedzie legitna a dobry led juz nie ;)
Weźmy pod uwage fakt, że przynajmniej w Ceed 3 z halogenami mamy jeszcze soczewki. Soczewki co prawda powodują, że światło bardziej równomiernie się rozchodzi, ale znowu obniżają jego jasność. Jakbym ja miał montować LED H7 który nic nie wnosi jeśli chodzi o mocniejsze świecenie to od razu bym sobie darował. LEDy Philipsa to koszt około 300-600 zł w zależności od generacji, a jak wspomniałeś, żarówki to koszt parudziesięciu zł. Mi zależy na tym, żeby z 550-650 lumenów zrobiło się 900 jak to jest w samochodach dobrej klasy wyposażonych w soczewki LED. Czy coś technicznie stoi na przeszkodzie w samym reflektorze?

Ja bym był bardziej za tym, żeby EU czy poszczególne kraje (choć lepiej jakby to już było po prostu unormowane na naszym kontynencie) pozwoliły na montaż LED H7 do naszych samochodów z obowiązkową kontrolą, LEDy mogłby/powinny spełniać bardziej rygorystyczne normy i nie świecić na zasadzie 10 tys lumenów i podawać inne nieprawdziwe dane co do temperatury pracy, poboru prądu i czasu świecenia. Dodatkowo żarniki musiałyby być wykonane tak żeby dawać prawidłową linię odcięcia, a nie tak jak właśnie można zaobserwować u niektórych chińskich producentów - świecenie po całości. Przy tych lepszych Philipsach nie ma tego problemu, a z chińskimi odpowiednikami jednak jest ryzyko, bo z żadnym się nie spotkałem by faktycznie nawet już po samej specyfikacji można było ocenić że kupujemy sprawdzony produkt.

Mnie to zastanawia jeszcze czemu sami producenci samochodów są tacy niechętni do pozwalania klientom na wymianę nawet całych reflektorów bez jakichś kombinacji w lutowanie. Za dużo by stracili, bo ktoś wybrał tańszą wersje i nie kupił połowy wyposażenia, które mu nie jest potrzebne?

A na koniec zadam jeszcze pytanie retoryczne - kto stanowi większe zagrożenie na drodze - ten kto ma retrofity LED ale byłby one faktycznie przystosowane do jazdy po uprzedniej wizycie w serwisie/stacji diagnostycznej i z odpowiednią homologacją, czy ten kto jeździ samochodem z powypalanymi halogenami?
Awatar użytkownika
shider
Posty: 523
Rejestracja: 24 lis 2021, 07:55
model samochodu: CEED GT-Line MY22 1.5 T-GDI 7DCT AEB

Re: Żarówki H7 LED

Post autor: shider »

krgorny pisze: 19 sty 2023, 07:30 Mi zależy na tym, żeby z 550-650 lumenów zrobiło się 900 jak to jest w samochodach dobrej klasy wyposażonych w soczewki LED. Czy coś technicznie stoi na przeszkodzie w samym reflektorze?
Właśnie o braki techniczne tutaj chodzi. Aby możliwe było użycie jaśniejszego źródła konieczne jest autopoziomowanie i spryskiwacz reflektora. Z tego powodu niehomologowane są też jaśniejsze H7 o mocy większej niż 55W.
Pangenitor
Posty: 113
Rejestracja: 15 kwie 2021, 07:46
model samochodu: KIA Ceed C2FL 1.4 100KM

Re: Żarówki H7 LED

Post autor: Pangenitor »

krgorny pisze: 19 sty 2023, 07:30 Mnie to zastanawia jeszcze czemu sami producenci samochodów są tacy niechętni do pozwalania klientom na wymianę nawet całych reflektorów bez jakichś kombinacji w lutowanie. Za dużo by stracili, bo ktoś wybrał tańszą wersje i nie kupił połowy wyposażenia, które mu nie jest potrzebne?
Bo taki element samochodu, jak reflektor musi mieć homologację, czyli przejść wszelakie badania dopuszczające do montażu w samochodzie.
Ceny takich badań są kosmiczne, a każda zmiana specyfikacji powoduje konieczność wykonania nowych badań i certyfikacji.
Wg norm reflektor "X" z żarówką "Y" to już co innego niż reflektor "X" z żarówką "Z", dla tego są robione badania i certyfikacje na jeden słuszny model.
A dla ciekawości proponuję zobaczyć: https://www.youtube.com/watch?v=Idjn6yX7Z98
krgorny
Posty: 154
Rejestracja: 24 sie 2021, 19:34
model samochodu: Kia Ceed

Re: Żarówki H7 LED

Post autor: krgorny »

shider pisze: 19 sty 2023, 11:33
krgorny pisze: 19 sty 2023, 07:30 Mi zależy na tym, żeby z 550-650 lumenów zrobiło się 900 jak to jest w samochodach dobrej klasy wyposażonych w soczewki LED. Czy coś technicznie stoi na przeszkodzie w samym reflektorze?
Właśnie o braki techniczne tutaj chodzi. Aby możliwe było użycie jaśniejszego źródła konieczne jest autopoziomowanie i spryskiwacz reflektora. Z tego powodu niehomologowane są też jaśniejsze H7 o mocy większej niż 55W.
Tylko Ceedy z ledowymi światłami nie mają autopoziomowania i spryskiwaczy i widać można zrobić taki reflektor. 8-)

Same spryskiwacze raczej nie są obowiązkowe, bo jednak soczewka zabiera dużo światła, a sam żarnik jak i cała żarówka LED się dużo mniej nagrzewa w porównaniu do halogenu. Mam kolege, który posiada nowego Focusa ST Line z ledami i tam ma właśnie samopoziomowanie, ale również brak spryskiwaczy - efekt świecenia to niebo a ziemia w porównaniu z moją Kią. Niestety nie miałem możliwości porównać halogenowego reflektora w Ceed do tego w pełni LEDowego, więc tu tylko żyję nadzieją, że jest jak w Focusie kolegi tylko bez samopoziomowania.

Poza tym żarówki H7 LED to jednak pobór 35-55W gdzie te ostatnie wartości to raczej ekstremum. Wszystko zależy od tego czy dalej będzie wolna amerykanka i nic nie będzie uregulowane, czy jednak powstaną regulacje i wtedy wszystko by było pod kontrolą.
Ostatnio zmieniony 19 sty 2023, 13:32 przez krgorny, łącznie zmieniany 2 razy.
krgorny
Posty: 154
Rejestracja: 24 sie 2021, 19:34
model samochodu: Kia Ceed

Re: Żarówki H7 LED

Post autor: krgorny »

Pangenitor pisze: 19 sty 2023, 12:25
krgorny pisze: 19 sty 2023, 07:30 Mnie to zastanawia jeszcze czemu sami producenci samochodów są tacy niechętni do pozwalania klientom na wymianę nawet całych reflektorów bez jakichś kombinacji w lutowanie. Za dużo by stracili, bo ktoś wybrał tańszą wersje i nie kupił połowy wyposażenia, które mu nie jest potrzebne?
Bo taki element samochodu, jak reflektor musi mieć homologację, czyli przejść wszelakie badania dopuszczające do montażu w samochodzie.
Ceny takich badań są kosmiczne, a każda zmiana specyfikacji powoduje konieczność wykonania nowych badań i certyfikacji.
Wg norm reflektor "X" z żarówką "Y" to już co innego niż reflektor "X" z żarówką "Z", dla tego są robione badania i certyfikacje na jeden słuszny model.
A dla ciekawości proponuję zobaczyć: https://www.youtube.com/watch?v=Idjn6yX7Z98
Przecież są reflektory LED w droższych wersjach czy w wersji "SMART" Ceed 3 generacji. Niestety tylko ASO nie chce ich wymieniać, bo brakuje im wiązek. Szkoda tylko, że inne modyfikacje robią dużo chętniej - jak dodatkowe oświetlenie wewnątrz auta, montowanie czujników parkowania, czy systemów zamykania klapy bagażnika - te raczej też wymagają dodatkowych wiązek ale widocznie da sie.
Pangenitor
Posty: 113
Rejestracja: 15 kwie 2021, 07:46
model samochodu: KIA Ceed C2FL 1.4 100KM

Re: Żarówki H7 LED

Post autor: Pangenitor »

krgorny pisze: 19 sty 2023, 13:00 Przecież są reflektory LED w droższych wersjach czy w wersji "SMART" Ceed 3 generacji. Niestety tylko ASO nie chce ich wymieniać, bo brakuje im wiązek
To z ciekawości zapytam, ile kosztuje taka wymian reflektorów w ASO?
krgorny
Posty: 154
Rejestracja: 24 sie 2021, 19:34
model samochodu: Kia Ceed

Re: Żarówki H7 LED

Post autor: krgorny »

Pangenitor pisze: 19 sty 2023, 13:29
krgorny pisze: 19 sty 2023, 13:00 Przecież są reflektory LED w droższych wersjach czy w wersji "SMART" Ceed 3 generacji. Niestety tylko ASO nie chce ich wymieniać, bo brakuje im wiązek
To z ciekawości zapytam, ile kosztuje taka wymian reflektorów w ASO?
Nie ma możliwości wymiany reflektorów na LED w aucie które ma halogeny, dlatego, że wg ASO auto jest nieprzystosowane przez brak wiązek. Nie wiem ile kosztuje wymiana reflektorów LED jeśli ktoś ma już LED tylko te uległy uszkodzeniu - nie miałem potrzeby pytać.
Pangenitor
Posty: 113
Rejestracja: 15 kwie 2021, 07:46
model samochodu: KIA Ceed C2FL 1.4 100KM

Re: Żarówki H7 LED

Post autor: Pangenitor »

krgorny pisze: 19 sty 2023, 12:58 Niestety tylko ASO nie chce ich wymieniać, bo brakuje im wiązek.
To skąd ta informacja że ASO nie chce ich wymieniać z powodu braku wiązek?
krgorny
Posty: 154
Rejestracja: 24 sie 2021, 19:34
model samochodu: Kia Ceed

Re: Żarówki H7 LED

Post autor: krgorny »

Pangenitor pisze: 19 sty 2023, 13:42
krgorny pisze: 19 sty 2023, 12:58 Niestety tylko ASO nie chce ich wymieniać, bo brakuje im wiązek.
To skąd ta informacja że ASO nie chce ich wymieniać z powodu braku wiązek?
Kontaktowałem się z dwoma autoryzowanymi serwisami i w obu dostałem właśnie taką odpowiedź.
Awatar użytkownika
shider
Posty: 523
Rejestracja: 24 lis 2021, 07:55
model samochodu: CEED GT-Line MY22 1.5 T-GDI 7DCT AEB

Re: Żarówki H7 LED

Post autor: shider »

Zdajecie sobie sprawę z tego, że nie ma kolosalnej różnicy między dobrym wzmocnionymi H7 a reflektorem LED w ceed? Przesiadłem się z H7 w ceed 2 na fabryczne LED w ceed 3 i różnica jest ale głównie wizualna. Auto wygląda ładniej, świeci zimnym światłem, ale wcale nie sporo jaśniej niż z dobrymi H7. W dobrych warunkach pogodowych jest bardzo przyjemnie i faktycznie odnosi sie wrażenie, że widać więcej. W deszczu H7 sprawdzają się paradoksalnie lepiej.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Ceed”