Sportage V + zabezpieczenie przeciwkradzieżowe

forum użytkowników modelu Sportage
Regulamin forum
link
nagdob
Posty: 1123
Rejestracja: 21 mar 2020, 13:55
model samochodu: Sportage V, 1.6 T-GDI 230 KM 6AT AWD HEV, wersja BL, kolor H8G (Dark Penta Metal), AE+, HAR, LTH, PNS, HAK wertykalny, produkcja lipiec 2022

Re: Sportage V + zabezpieczenie przeciwkradzieżowe

Post autor: nagdob »

mav pisze: 06 wrz 2022, 12:45 Mam zainstalowane EMG QX-IMMO - ma mniejszego "pilota" niż Omega, a funkcjonalnie to praktycznie niczym się nie różnią te zabezpieczenia. To jak to zabezpieczenie będzie skuteczne zależy głównie od tego jak ASO skutecznie je ukryje (żeby złodziejowi nie chciało się długo szukać), niestety w moim wypadku ASO wpięło się zaraz koło bezpieczników w kabinie, więc strzelam że EMG QX-IMMO spowolni kradzież o jakieś 5-10min.
To i tak dużo czasu. Złodziej jak nie uruchomi w kilka - kilkanaście sekund to odpuszcza. Z tego co wiem, to Omegę rozpracowują w 20 minut. I to jest podobno "dobry" wynik. Ale mimo wszystko (podobno) złodzieje się nie bawią w tak długie czasy rozpracowania auta.
Drugie auto: KIA NIRO HEV 2020, full opcja, brązowa skóra.
mav
Posty: 22
Rejestracja: 12 lip 2022, 08:18

Re: Sportage V + zabezpieczenie przeciwkradzieżowe

Post autor: mav »

Przesadziłem z tym 5-10min, myślałem że to jest wpięte w wiązkę i po wypięciu trzeba jeszcze połączyć całą wiązkę co by złodziejowi zajęło parę minut, ale tak naprawdę jest tylko do niej dopięte i wypięcie tego modułu (dosłownie kilka sekund) wystarczy żeby odjechać. Ale to wina ASO które to instalowało, kontaktowałem się z producentem i napisali mi, że taka instalacja jest nieprawidłowa, moduł powinien być ukryty a nie na widoku, także zgłaszam to na reklamację w ASO bo w takiej formie to zabezpieczenie nie jest praktycznie nic warte. Gdyby nie ten temat to pewnie bym tego nie sprawdzał :)
Załączniki
immo3.jpg
Dziadek
Posty: 74
Rejestracja: 19 maja 2022, 19:17
model samochodu: Kia Sportage V BL HEV

Re: Sportage V + zabezpieczenie przeciwkradzieżowe

Post autor: Dziadek »

Ja jeszcze czekam na moje autko.
Rozumiem że wersja BL nie ma tradycyjnego kluczyka a w systemie nie da się wyłączyć systemu bezkluczykowego ?

Ciekawe jak by się to sprawdziło gdyby KIA dodała w aplikacji Kia Connect możliwość nie konieczność podwójnej autoryzacji.
Kluczyk + autoryzacja za pomocą aplikacji Kia Connect.
Nie wiem czy to by coś pomogło ?
mav
Posty: 22
Rejestracja: 12 lip 2022, 08:18

Re: Sportage V + zabezpieczenie przeciwkradzieżowe

Post autor: mav »

W cenniku widać że BL ma SmartKey, cenniki się zmieniają, opcje czasem odchodzą ale zakładam że będziesz tego SmartKey jednak miał. Nie da się tego wyłączyć, nie będziesz miał klasycznej stacyjki tylko przycisk start/stop. Żeby było bezpieczniej możesz nosić kluczyć w specjalnym ekranującym etui. Co do 2FA to moim zdaniem KIA Connect nie będzie miała takiej funkcji, chociaż technicznie zapewne jest to możliwe, ale co np. gdy zabraknie zasięgu sieci komórkowej? wtedy 2FA ma się wyłączyć? to w garażu podziemnym auta nie odpalisz, a jakby w takiej sytuacji 2FA miało się wyłączać żeby jednak auto się odpaliło to złodziej przyjdzie z zagłuszaczem gsm i odjedzie. Dlatego do aut ze Smart Key zaleca się jakieś dodatkowe IMMO które wpina się gdzieś w szynę CAN, gdzieś gdzie złodziej szybko nie znajdzie. KIA oferuje urządzenia które działają z dodatkową 'pastylką/pilotem' ale są też takie które można aktywować odpowiednią sekwencją przycisków albo aplikacją w telefonie.
Dziadek
Posty: 74
Rejestracja: 19 maja 2022, 19:17
model samochodu: Kia Sportage V BL HEV

Re: Sportage V + zabezpieczenie przeciwkradzieżowe

Post autor: Dziadek »

mav pisze: 09 wrz 2022, 11:00 W cenniku widać że BL ma SmartKey, cenniki się zmieniają, opcje czasem odchodzą ale zakładam że będziesz tego SmartKey jednak miał. Nie da się tego wyłączyć, nie będziesz miał klasycznej stacyjki tylko przycisk start/stop. Żeby było bezpieczniej możesz nosić kluczyć w specjalnym ekranującym etui. Co do 2FA to moim zdaniem KIA Connect nie będzie miała takiej funkcji, chociaż technicznie zapewne jest to możliwe, ale co np. gdy zabraknie zasięgu sieci komórkowej? wtedy 2FA ma się wyłączyć? to w garażu podziemnym auta nie odpalisz, a jakby w takiej sytuacji 2FA miało się wyłączać żeby jednak auto się odpaliło to złodziej przyjdzie z zagłuszaczem gsm i odjedzie. Dlatego do aut ze Smart Key zaleca się jakieś dodatkowe IMMO które wpina się gdzieś w szynę CAN, gdzieś gdzie złodziej szybko nie znajdzie. KIA oferuje urządzenia które działają z dodatkową 'pastylką/pilotem' ale są też takie które można aktywować odpowiednią sekwencją przycisków albo aplikacją w telefonie.
Masz rację, w obecnych czasach pokrowiec na kluczyk już nie zdaje egzaminu a to za sprawą kradzieży na Game Boy, gdzie kluczyk nie jest potrzebny.
Widocznie złodzieje zdobyli system / zasadę nadawania kluczy i w ten sposób ich oprogramowanie oblicza numer kluczyka itd.

Dziwne że tylko azjatyckie marki maja z tym problem pachnie mi tu zmową koncernów z europy aby wystraszyć klientów i nie kupować azjatyckich samochodów ...

Mam pytanie właśnie do zewnętrznego niezależnego immobilizera, on blokuje również drzwi czy tylko stacyjkę ?
mav
Posty: 22
Rejestracja: 12 lip 2022, 08:18

Re: Sportage V + zabezpieczenie przeciwkradzieżowe

Post autor: mav »

QX-IMMO drzwi nie blokuje. Wydaje mi się że inne też nie blokują, ideą tych IMMO jest to aby zablokować możliwość odpalenia auta (blokada rozrusznika, przycisku start/stop), czy zablokować port OBD2 żeby nie wpiąć gameboya.
mav
Posty: 22
Rejestracja: 12 lip 2022, 08:18

Re: Sportage V + zabezpieczenie przeciwkradzieżowe

Post autor: mav »

mav pisze: 07 wrz 2022, 19:58 Przesadziłem z tym 5-10min, myślałem że to jest wpięte w wiązkę i po wypięciu trzeba jeszcze połączyć całą wiązkę co by złodziejowi zajęło parę minut, ale tak naprawdę jest tylko do niej dopięte i wypięcie tego modułu (dosłownie kilka sekund) wystarczy żeby odjechać. Ale to wina ASO które to instalowało, kontaktowałem się z producentem i napisali mi, że taka instalacja jest nieprawidłowa, moduł powinien być ukryty a nie na widoku, także zgłaszam to na reklamację w ASO bo w takiej formie to zabezpieczenie nie jest praktycznie nic warte. Gdyby nie ten temat to pewnie bym tego nie sprawdzał :)
Okazuje się że centralka IMMO to jedno, do tego gdzieś w aucie ukryte są dodatkowe fizyczne urządzenia (blokady CAN), które zapobiegają odpaleniu auta nawet jak złodziej zdemontuje centralkę (sprawdzone empirycznie), także nie jest tak źle jak to na początku wyglądało.
nagdob
Posty: 1123
Rejestracja: 21 mar 2020, 13:55
model samochodu: Sportage V, 1.6 T-GDI 230 KM 6AT AWD HEV, wersja BL, kolor H8G (Dark Penta Metal), AE+, HAR, LTH, PNS, HAK wertykalny, produkcja lipiec 2022

Re: Sportage V + zabezpieczenie przeciwkradzieżowe

Post autor: nagdob »

mav pisze: 09 wrz 2022, 14:24
mav pisze: 07 wrz 2022, 19:58 Przesadziłem z tym 5-10min, myślałem że to jest wpięte w wiązkę i po wypięciu trzeba jeszcze połączyć całą wiązkę co by złodziejowi zajęło parę minut, ale tak naprawdę jest tylko do niej dopięte i wypięcie tego modułu (dosłownie kilka sekund) wystarczy żeby odjechać. Ale to wina ASO które to instalowało, kontaktowałem się z producentem i napisali mi, że taka instalacja jest nieprawidłowa, moduł powinien być ukryty a nie na widoku, także zgłaszam to na reklamację w ASO bo w takiej formie to zabezpieczenie nie jest praktycznie nic warte. Gdyby nie ten temat to pewnie bym tego nie sprawdzał :)
Okazuje się że centralka IMMO to jedno, do tego gdzieś w aucie ukryte są dodatkowe fizyczne urządzenia (blokady CAN), które zapobiegają odpaleniu auta nawet jak złodziej zdemontuje centralkę (sprawdzone empirycznie), także nie jest tak źle jak to na początku wyglądało.
Zwłaszcza, że montaż tego urządzenia w ASO trwa nawet cały dzień. Czyli starają się chłopaki, żeby wszystko dobrze poukrywać.
Mimo wszystko najprostszym patentem byłoby pozamienianie pinów w złączu ODB2. I to takie, żeby złodziejowi od razu rozpieprzyło urządzenie np. pozamieniać zasilanie plus z minusem. Oczywiście trzeba mieć własny wtyk z gniazdem, który po podłączeniu z powrotem "ułoży" piny w prawidłowej kolejności, żeby podłączyć jakiś tester. Tego nie rozpracuje żaden złodziej.
Drugie auto: KIA NIRO HEV 2020, full opcja, brązowa skóra.
Kriford
Posty: 40
Rejestracja: 21 wrz 2020, 19:51
model samochodu: Kia Rio IV (2020)
kia Sportage NQ5

Re: Sportage V + zabezpieczenie przeciwkradzieżowe

Post autor: Kriford »

Witam,
jestem posiadaczem Kia Sportage z 2022 roku, więc także poszukuje jakiegoś rozwiązania w sprawie zabezpieczenia dodatkowego.
Niestety faktem jest że system bez kluczykowy Mazd, KIA-Hyundai i podobno Toyota są złamane – Gameboy. Niestety hakerzy albo sfrustrowany pracownik wykradł kod źródłowy do systemu generowania kluczyków lub ich serwisowych odpowiedników.

Na walizkę musimy zabezpieczyć kluczyk aby nie przesyłał sygnału – możemy użyć etui lub Keyless Protektor https://keylessprotector.com/pl/ . Trzeba tylko uważać bo system wyłączy zasilani kluczyka i jak siedzicie w samochodzie przy wyłączonym silniku bo czekacie na kogoś to możecie nie uruchomić samochodu. Należy aktywować kluczyk jeszcze raz.

Na Gameboya niestety potrzeba czegoś innego. Pytałem w firmie Bearlock ale nic nie mają do KIA sportage 2022. Seryjne zabezpieczenia z ASO są najprawdopodobniej rozpracowane.
Znalazłem takie rozwiązanie jak blokada CAN lock – blokada komunikacji między modułami w samochodzie.
https://motointegrator.com/pl/pl/poradn ... snego-auta
Blokada CAN lock
https://zabezpiecz-auto.pl
https://zabezpiecz-auto.pl/kia-sportage ... e-canlock/
Założę do mojej Kianki. Dodatkowo jest montowana w nowych modelach.

p.s. KIA ma jedno rozwiązanie które mogła by użyć. Blokada Valet Mode – niestety blokuje ekran multimediów a nie samochód. Podobno w USA mają opcję do blokowania samochodu. Musisz podać kod na ekranie aby samochód się uruchomił nawet jak masz kluczyk.
Dodatkowo stare dobre rozwiązania jak dyby mechaniczne na pedały. Najlepiej bardzo nietypowe .
Typowy złodziej to koleś – najlepiej nieletni lub bardzo młody aby sąd był łaskawy. Dostaje urządzenie drogie do kradzieży określonych marek samochodów. Najprawdopodobniej nie wie dla kogo pracuje i ma przed swoimi mocodawcami stracha aby ich nie sypnąć jak ich w ogóle zna.
System Kezless jest idealny bo daje takiemu chłystkowi dodatkowy atut. Niema uszkodzeń kradzionego samochodu. Jak wpadnie podczas akcji i nie odjedzie samochodem to jest mała szkodliwość czynu. Dlatego stare zabezpieczenia mogą go zaskoczyć.

Napisze do centrali KIA Eu i zapytam się o zabezpieczenie samochodu na ta metodę kradzieży. Może powinniśmy zrobić jaka akcje lub petycje na ten temat aby KIA zareagowała.

Pozdrawiam
Dziadek
Posty: 74
Rejestracja: 19 maja 2022, 19:17
model samochodu: Kia Sportage V BL HEV

Re: Sportage V + zabezpieczenie przeciwkradzieżowe

Post autor: Dziadek »

Kriford pisze: 11 wrz 2022, 21:36 Witam,
jestem posiadaczem Kia Sportage z 2022 roku, więc także poszukuje jakiegoś rozwiązania w sprawie zabezpieczenia dodatkowego.
Niestety faktem jest że system bez kluczykowy Mazd, KIA-Hyundai i podobno Toyota są złamane – Gameboy. Niestety hakerzy albo sfrustrowany pracownik wykradł kod źródłowy do systemu generowania kluczyków lub ich serwisowych odpowiedników.

Na walizkę musimy zabezpieczyć kluczyk aby nie przesyłał sygnału – możemy użyć etui lub Keyless Protektor https://keylessprotector.com/pl/ . Trzeba tylko uważać bo system wyłączy zasilani kluczyka i jak siedzicie w samochodzie przy wyłączonym silniku bo czekacie na kogoś to możecie nie uruchomić samochodu. Należy aktywować kluczyk jeszcze raz.

Na Gameboya niestety potrzeba czegoś innego. Pytałem w firmie Bearlock ale nic nie mają do KIA sportage 2022. Seryjne zabezpieczenia z ASO są najprawdopodobniej rozpracowane.
Znalazłem takie rozwiązanie jak blokada CAN lock – blokada komunikacji między modułami w samochodzie.
https://motointegrator.com/pl/pl/poradn ... snego-auta
Blokada CAN lock
https://zabezpiecz-auto.pl
https://zabezpiecz-auto.pl/kia-sportage ... e-canlock/
Założę do mojej Kianki. Dodatkowo jest montowana w nowych modelach.

p.s. KIA ma jedno rozwiązanie które mogła by użyć. Blokada Valet Mode – niestety blokuje ekran multimediów a nie samochód. Podobno w USA mają opcję do blokowania samochodu. Musisz podać kod na ekranie aby samochód się uruchomił nawet jak masz kluczyk.
Dodatkowo stare dobre rozwiązania jak dyby mechaniczne na pedały. Najlepiej bardzo nietypowe .
Typowy złodziej to koleś – najlepiej nieletni lub bardzo młody aby sąd był łaskawy. Dostaje urządzenie drogie do kradzieży określonych marek samochodów. Najprawdopodobniej nie wie dla kogo pracuje i ma przed swoimi mocodawcami stracha aby ich nie sypnąć jak ich w ogóle zna.
System Kezless jest idealny bo daje takiemu chłystkowi dodatkowy atut. Niema uszkodzeń kradzionego samochodu. Jak wpadnie podczas akcji i nie odjedzie samochodem to jest mała szkodliwość czynu. Dlatego stare zabezpieczenia mogą go zaskoczyć.

Napisze do centrali KIA Eu i zapytam się o zabezpieczenie samochodu na ta metodę kradzieży. Może powinniśmy zrobić jaka akcje lub petycje na ten temat aby KIA zareagowała.

Pozdrawiam

Hej, czym różni cię wymienione zabezpieczenie od oferowanego przez KIA ?
* Omega Car Guardy 24
* EMG QX-IMMO

Dobrze gdyby było jeszcze zabezpieczenie przed otwarciem auta. Bo jak wejdzie do środka mam więcej czasu a tak stojąc na zewnątrz szybko odpuści ...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Sportage”