Problem z przepustnicą

forum użytkowników modelu Sportage
Regulamin forum
link
fate11
Posty: 1
Rejestracja: 22 maja 2022, 13:21
model samochodu: Kia Sportage III 2.0 Crdi 136km 2014r

Problem z przepustnicą

Post autor: fate11 »

Witam,
Moje auto to KIA Sportage III SL 2014r 2.0 Crdi 136km 150 tys przebiegu. Mój problem pojawił się po wizycie u mechanika chciałem sprawdzić auto przed podróżą, mechanik nic takiego nie zauważył prócz bicia na kole pasowym. Zleciłem mu wymianę i tu się zaczęło...Po wymianie mechanik twierdził że pojechali go przegonić w celu sprawdzenia i wyskoczył check silnika, na komputerze wywaliło błędy odnośnie przepustnicy - P2102 ( za niski sygnał zasterowania ) oraz P2111 ( zacięła się w pozycji otwartej ). Mechanik zasugerował że przy tym przebiegu może być walnięta już przepustnica. Zamówiłem regenerowaną a po jej zainstalowaniu gość stwierdził że chyba jest trzepnięta ta regenerowana też co mnie zdziwiło ale myślę - zdarza się. Na następny dzień jeden mechanik stwierdził że jeszcze sprawdzi, po wymyciu starej zakładał je zamienne z regenerowaną, niestety na obydwu nie można było skasować trwale błędu P2102. Przyjechał jakiś elektronik , posprawdzał napięcia - niby wszystko ok w około i coś jednak chyba jest z tą przepustnicą ( regenerowaną jak i moją starą). Dalej w planach jest reklamacja starej i we wtorek będzie zakładał kolejną.

Teraz moje przemyślenia. Raz to że przed przyjazdem na wymianę tego koła pasowego nie wyskakiwały mi żadne check-i, co do mocy ciężko powiedzieć bo jeżdżę jak dziadek a auto mam od 7 miesięcy, wydaję się że teraz gorzej się zbiera powyżej 2 - 2,2 obrotów. Wcześniej po prostu wszystko wydawało się w porządku ( choć nie twierdzę że tak na pewno było ). Podłączyłem sam interfejs, cały czas wyskakują te same błędy, można je skasować ( co nie ma wpływu raczej na zmianę zachowania się samochodu ) ale przeważnie po zgaszeniu i odpaleniu auta błędy wracają. Zastanawia mnie że komputer pokazuje non stop że przepustnica jest w pozycji 85%, czy na jałowym, czy na gazie,czy gaszę silnik ani drgnie wg kompa. Mechanik stwierdził że jak nie da nic wymiana na kolejną to trzeba dać do jego elektronika ( który jest 30 km ode mnie więc średnio mi pasuje).
Co może być przyczyną takie zachowania przepustnicy, dziwi mnie że na obu pojawiają się te same błędy i zaraz wracają po skasowaniu. Czy rzeczywiście obie są walnięte? i tak muszę poczekać na podmiankę na kolejną, proszę o sugestie co można jeszcze sprawdzić/zrobić? dziękuje z góry za wszelkie odpowiedzi i pomoc.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Sportage”