Witam,
Moje auto to KIA Sportage III SL 2014r 2.0 Crdi 136km 150 tys przebiegu. Mój problem pojawił się po wizycie u mechanika chciałem sprawdzić auto przed podróżą, mechanik nic takiego nie zauważył prócz bicia na kole pasowym. Zleciłem mu wymianę i tu się zaczęło...Po wymianie mechanik twierdził że pojechali go przegonić w celu sprawdzenia i wyskoczył check silnika, na komputerze wywaliło błędy odnośnie przepustnicy - P2102 ( za niski sygnał zasterowania ) oraz P2111 ( zacięła się w pozycji otwartej ). Mechanik zasugerował że przy tym przebiegu może być walnięta już przepustnica. Zamówiłem regenerowaną a po jej zainstalowaniu gość stwierdził że chyba jest trzepnięta ta regenerowana też co mnie zdziwiło ale myślę - zdarza się. Na następny dzień jeden mechanik stwierdził że jeszcze sprawdzi, po wymyciu starej zakładał je zamienne z regenerowaną, niestety na obydwu nie można było skasować trwale błędu P2102. Przyjechał jakiś elektronik , posprawdzał napięcia - niby wszystko ok w około i coś jednak chyba jest z tą przepustnicą ( regenerowaną jak i moją starą). Dalej w planach jest reklamacja starej i we wtorek będzie zakładał kolejną.
Teraz moje przemyślenia. Raz to że przed przyjazdem na wymianę tego koła pasowego nie wyskakiwały mi żadne check-i, co do mocy ciężko powiedzieć bo jeżdżę jak dziadek a auto mam od 7 miesięcy, wydaję się że teraz gorzej się zbiera powyżej 2 - 2,2 obrotów. Wcześniej po prostu wszystko wydawało się w porządku ( choć nie twierdzę że tak na pewno było ). Podłączyłem sam interfejs, cały czas wyskakują te same błędy, można je skasować ( co nie ma wpływu raczej na zmianę zachowania się samochodu ) ale przeważnie po zgaszeniu i odpaleniu auta błędy wracają. Zastanawia mnie że komputer pokazuje non stop że przepustnica jest w pozycji 85%, czy na jałowym, czy na gazie,czy gaszę silnik ani drgnie wg kompa. Mechanik stwierdził że jak nie da nic wymiana na kolejną to trzeba dać do jego elektronika ( który jest 30 km ode mnie więc średnio mi pasuje).
Co może być przyczyną takie zachowania przepustnicy, dziwi mnie że na obu pojawiają się te same błędy i zaraz wracają po skasowaniu. Czy rzeczywiście obie są walnięte? i tak muszę poczekać na podmiankę na kolejną, proszę o sugestie co można jeszcze sprawdzić/zrobić? dziękuje z góry za wszelkie odpowiedzi i pomoc.
Problem z przepustnicą
forum użytkowników modelu Sportage
Regulamin forum
link
link
Przejdź do
- FORUM FANKLUB KIA
- ↳ Forum ogólne
- ↳ Powitania
- ↳ Aktualności
- ↳ Partnerzy klubowi
- ↳ Zloty i spoty
- NASZE SAMOCHODY
- SAMOCHODY
- ↳ Kia EV9
- ↳ Kia EV6
- ↳ Kia Stinger
- ↳ Kia Niro
- ↳ Kia Stonic
- ↳ Kia XCeed
- ↳ Kia Picanto
- ↳ Kia Soul
- ↳ Kia Venga
- ↳ Kia Rio
- ↳ Kia Ceed
- ↳ Kia ProCeed
- ↳ Kia Optima
- ↳ Kia Sportage
- ↳ Kia Sorento
- ↳ Kia Carens
- ↳ Kia Cerato
- ↳ Kia Magentis
- ↳ Pozostałe modele
- Garaż / Warsztat
- ↳ Hybrydowe
- ↳ Elektryczne
- ↳ Silnik Benzyna
- ↳ Silnik Diesel
- ↳ LPG, CNG
- ↳ Sprzęt Audio, CB-radio, GPS, GSM
- ↳ Tuning
- ↳ Tuning mechaniczny
- ↳ Tuning optyczny
- ↳ Warsztaty Samochodowe, ASO i salony sprzedaży
- ↳ Wielkopolska
- ↳ Dolnośląskie
- ↳ Kujawsko-Pomorskie
- ↳ Lubelskie
- ↳ Lubuskie
- ↳ Łódzkie
- ↳ Małopolskie
- ↳ Opolskie
- ↳ Mazowieckie
- ↳ Śląskie
- ↳ Warmińsko-Mazurskie
- ↳ Podkarpackie
- ↳ Pomorskie
- ↳ Podlaskie
- ↳ Świętokrzyskie
- ↳ Zachodniopomorskie
- ↳ Fanklub Kia na Facebooku
- INNE
- ↳ Ogłoszenia
- ↳ Sprzedam samochód
- ↳ Sprzedam części
- ↳ Kupię samochód
- ↳ Kupię części
- ↳ Usługi / Inne
- ↳ Czarna lista
- ↳ Hyde Park
- ↳ Praca / Hobby
- ↳ Prawo / ubezpieczenia
- ↳ Pomoc
- ↳ Po godzinach
- ↳ Uwagi na temat forum i strony
- ↳ Regulamin / Ogłoszenia / FAQ
- ↳ Propozycje, Sugestie, Błędy, Pytania...