A uzywales kupowanych w ASO czy wynalazków?BrzydkiWacek pisze: ↑09 gru 2022, 23:56Jeśli warsztat wymienia Ci koła to możesz zostawić, jeśli sam sobie "grzebiesz" to ehem mam nadzieję, że ich jakość się poprawiła
Jakimś dziwnym trafem w Mondeo się zapiekały(wszystkie na czterech kołach i tylko one) i nawet warsztat miał problem aby toto odkręcić. W Megance - sam obrobiłem nasadkę i pojechałem do warsztatu aby to odkręcić i wypierdzielić w pizdu. W Mazdzie mojej Małżony są i po 3 sezonach dają radę ALE kupiłem sobie lepsze nasadki. W innych nie testowałem...
Dodatki do Sorento IV
-
- Posty: 1258
- Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
- model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE
Re: Dodatki do Sorento IV
-
- Posty: 223
- Rejestracja: 29 paź 2021, 14:13
- model samochodu: Kia Sorento HEV XL, PL AWD 2022
Re: Dodatki do Sorento IV
@inquis
Zawsze to były śruby „salonowe” jako wyposażenie standardowe już na kołach - jakimś trafem każde auto odbieraliśmy w okresie zimowym i serwis musiał zmienić opony/koła na zimowe przed jego wydaniem - fabryka wypuszcza auta na letnich. Nie wiem czy te śruby przyjeżdżały z fabryki czy dodawane były w salonie. Czasem się ktoś zapytał czy zostawić na kołach czy do bagażnika ale problem chyba był związany z nasadkami a nie śrubami. Te dokupione przeze mnie dedykowane są do kluczy pneumatycznych bo wydaje mi sie, ze gdzies czytałem albo słyszałem, ze powinno sie je odkręcać kluczem zwykłym a nie, jakbyś każdy warsztat robi, pneumatykiem. W aucie Malzony sam wymieniam koła - mamy dwa komplety fabrycznych Alu. Aha podczas wymiany kół smaruje gwinty śrub specjalnym smarem do tego celu i nic się nie zapieka.
Zawsze to były śruby „salonowe” jako wyposażenie standardowe już na kołach - jakimś trafem każde auto odbieraliśmy w okresie zimowym i serwis musiał zmienić opony/koła na zimowe przed jego wydaniem - fabryka wypuszcza auta na letnich. Nie wiem czy te śruby przyjeżdżały z fabryki czy dodawane były w salonie. Czasem się ktoś zapytał czy zostawić na kołach czy do bagażnika ale problem chyba był związany z nasadkami a nie śrubami. Te dokupione przeze mnie dedykowane są do kluczy pneumatycznych bo wydaje mi sie, ze gdzies czytałem albo słyszałem, ze powinno sie je odkręcać kluczem zwykłym a nie, jakbyś każdy warsztat robi, pneumatykiem. W aucie Malzony sam wymieniam koła - mamy dwa komplety fabrycznych Alu. Aha podczas wymiany kół smaruje gwinty śrub specjalnym smarem do tego celu i nic się nie zapieka.
Re: Dodatki do Sorento IV
Wymieniał ktoś głosniki bose na lepsze? Bose jest strasznie średnie
-
- Posty: 160
- Rejestracja: 19 kwie 2018, 13:26
- model samochodu: Kia Sorento IV PHEV Prestige Line + dach (2022)
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Dodatki do Sorento IV
Co Ci najbardziej doskwiera w Bose?
ja korzystam na ustawieniach:
tony wysokie +1
tony srednie +2
tony niskie -1
balans/fader dokładnie na środku, włączone Bose Dynamic speed compensation oraz Bose Centerpoint.
Jako źródło dźwięku używam Android Auto (obecnie bezprzewodowe dzięki Motorola MA1) i jestem bardzo zadowolony. Miałem na chwilę zastępczego Kia Sportage w wersji całkowicie podstawowej to doceniłem Bose jeszcze bardziej - w Sportage dźwięk był bardzo płaski i pozbawiony szczegółów. W porównaniu z moją poprzednią Optimą sedan 2018 z zestawem Harman Kardon to Bose z Sorento też gra znacznie lepiej.
Kia Sorento IV PHEV Prestige Line + dach, 2022
była: Kia Optima 2.0 DOHC + automat, L + NAV, snow white pearl, 2018
była: Kia Optima 2.0 DOHC + automat, L + NAV, snow white pearl, 2018
Re: Dodatki do Sorento IV
Do słuchania radia jest "ok".
Basy są takie se (tak tak bawiłem się ustawieniami) wydaje mi się że sub jest po prostu za słaby albo źle ustawiony.
EV6 nie ma Bose tylko meridian i jest lepiej.
W moim Volvo (cena nie jest argumentem bo w xc60 upgrade do Harmana jest dość tani.. Nie mówie o B&O) w bardziej akustycznych i rockowych kawałkach słychać więcej głębi.
Wysokie tony są ok ale w pewnych kawałkach np Allana Tylor - Colour to the Moon początek jak by leciał z słabej mp3. Wysoki dźwięk miesza się strasznie z gitarą. Tu oczywiście może być winny jakiś przetwornic/ DAC czy coś a nie same głośniki.
Tu kilka razy ściszyłem radio bo brzmi po prostu średnio. I pytam czy ktoś wymieniał i jest lepiej bo ja np słyszę różnicę (tu się posłużę inną marką) w Volvo między muzyką z mp3 (tak jak by bitrate spadał do 160Kbps po Bluetoothie) i super czystemu dzwiękiem przez Apple Car Play.
Basy są takie se (tak tak bawiłem się ustawieniami) wydaje mi się że sub jest po prostu za słaby albo źle ustawiony.
EV6 nie ma Bose tylko meridian i jest lepiej.
W moim Volvo (cena nie jest argumentem bo w xc60 upgrade do Harmana jest dość tani.. Nie mówie o B&O) w bardziej akustycznych i rockowych kawałkach słychać więcej głębi.
Wysokie tony są ok ale w pewnych kawałkach np Allana Tylor - Colour to the Moon początek jak by leciał z słabej mp3. Wysoki dźwięk miesza się strasznie z gitarą. Tu oczywiście może być winny jakiś przetwornic/ DAC czy coś a nie same głośniki.
Tu kilka razy ściszyłem radio bo brzmi po prostu średnio. I pytam czy ktoś wymieniał i jest lepiej bo ja np słyszę różnicę (tu się posłużę inną marką) w Volvo między muzyką z mp3 (tak jak by bitrate spadał do 160Kbps po Bluetoothie) i super czystemu dzwiękiem przez Apple Car Play.
Re: Dodatki do Sorento IV
Nazwanie Bose w Sorento zestawem premium to pomyłka, gra płasko, muliście i nijako. Nie ma porównania z moim poprzednim Cantonem w Superb.
-
- Posty: 1258
- Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
- model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE
Re: Dodatki do Sorento IV
Pełna zgoda - Bose gra jak "pożal się Boże" nie tylko w Sorce PL. W Maździe 6 też jest (było?) Bose i też gra porażkowo. Canton w Superbie miał natomiast zbyt mocne basy - rzekł bym ordynarne; małżonka cierpiała siedząc z tyłu od strony suba i nie bardzo dawało się to wyregulować w equ. Coś takiego jak JBL w Toyocie czy Krell w Tucsonie to przepaść wobec tego Bose. Jak już pisałem - według mnie lepszy już jest zestaw podstawowy montowany w XL-u. Mam też dziwne wrażenie, że to coś innego niż np. w wersji M, które było absolutnie nie do zniesienia...
-
- Posty: 223
- Rejestracja: 29 paź 2021, 14:13
- model samochodu: Kia Sorento HEV XL, PL AWD 2022
Re: Dodatki do Sorento IV
Hmm dziwne rzeczy prawicie... Mnie zawsze głowa zaczyna napier*alać jak mi audio obcina częstotliwości i dlatego słucham ebooków
Ale czasem chciałbym posłuchać dobrej muzy i wtedy absolutne minimum, to:
- nie "puszczam" nic poprzez bluetooth - strata jakości;
- wszystko leci po kablu lub wifi - tu polecam Malinkę + odpowiedni DAC bezstratny + Itunes Lossless HiFi (Spotify Hifi się nie umywa, może Tidal ale nie wiem bo nie miałem);
Masz głębię muzy wydobytą, nie musisz mieć basów aby cieszyć się muzą, słychać detale jak na przykład przewracane są strony przez muzyków na koncertach, łeb mmie nie napier*ala nawet podczas kilkugodzinnej sesji. Tak przetestowałem Bose w Sorento podczas weekendowych(Hev i PHev + M z czymś tam zamiast radia, pierwsza jazda porażka audio - nawet na forum tu pytałem o to, druga i trzecia to już wiedziałem co pozmieniać) i radio albo muza poprzez bluetooth grała paskudnie, płasko, bez życia i głębi - ALE jak podłączyłem się po kablu i włączyłem Itunes lossless - totalna zmiana brzmienia, owszem trzeba było trochę pozmieniać w ustawieniach radia ale gra to lepiej moim zdaniem nim Canton, który kolega tutaj zachwala... Canton znów gra lepiej na zwykłym bluetooth czy youtube - mają jakiś inny kodek i podbija im to częstotliwości.
Wracając do Sorki - koniecznie trzeba było wyłączyć jakiś ficzer odpowiedzialny za redukcję szumów w radiu - według mnie działało to również przy odtwarzaniu dźwięku z innych źródeł. Sorka nie ma też Subwoofera więc nie zrobicie disco umca umca jadąc wiochą
Bose w Mazdzie grał super(CX5 / 6tka) - lepiej niż w Sorce. Harman w XC60 też gra dynamiczniej. ALE tak Canton, Harman(XC60) czy Bose w Maździe kierowany jest bardziej dla disco czy techno a nie do rocka/jazzu czy metalu... Tu trzeba iść albo B&O albo już prędzej i TANIEJ w Bose w Sorce - tak zaraz mnie ukamieniujecie ale tak ja to słyszę
Ale czasem chciałbym posłuchać dobrej muzy i wtedy absolutne minimum, to:
- nie "puszczam" nic poprzez bluetooth - strata jakości;
- wszystko leci po kablu lub wifi - tu polecam Malinkę + odpowiedni DAC bezstratny + Itunes Lossless HiFi (Spotify Hifi się nie umywa, może Tidal ale nie wiem bo nie miałem);
Masz głębię muzy wydobytą, nie musisz mieć basów aby cieszyć się muzą, słychać detale jak na przykład przewracane są strony przez muzyków na koncertach, łeb mmie nie napier*ala nawet podczas kilkugodzinnej sesji. Tak przetestowałem Bose w Sorento podczas weekendowych(Hev i PHev + M z czymś tam zamiast radia, pierwsza jazda porażka audio - nawet na forum tu pytałem o to, druga i trzecia to już wiedziałem co pozmieniać) i radio albo muza poprzez bluetooth grała paskudnie, płasko, bez życia i głębi - ALE jak podłączyłem się po kablu i włączyłem Itunes lossless - totalna zmiana brzmienia, owszem trzeba było trochę pozmieniać w ustawieniach radia ale gra to lepiej moim zdaniem nim Canton, który kolega tutaj zachwala... Canton znów gra lepiej na zwykłym bluetooth czy youtube - mają jakiś inny kodek i podbija im to częstotliwości.
Wracając do Sorki - koniecznie trzeba było wyłączyć jakiś ficzer odpowiedzialny za redukcję szumów w radiu - według mnie działało to również przy odtwarzaniu dźwięku z innych źródeł. Sorka nie ma też Subwoofera więc nie zrobicie disco umca umca jadąc wiochą
Bose w Mazdzie grał super(CX5 / 6tka) - lepiej niż w Sorce. Harman w XC60 też gra dynamiczniej. ALE tak Canton, Harman(XC60) czy Bose w Maździe kierowany jest bardziej dla disco czy techno a nie do rocka/jazzu czy metalu... Tu trzeba iść albo B&O albo już prędzej i TANIEJ w Bose w Sorce - tak zaraz mnie ukamieniujecie ale tak ja to słyszę
Re: Dodatki do Sorento IV
Nigdy nie słucham po BT, nie potrzebuje basów i umcyk umcyk, W Cantonie basy miałem mocno zdjęte. Co od jakości Spotify to się zgodzę, jest kiepska, nie umywa się do Tidala HiFi. Natomiast z tego setupu cudów się nie wyczaruje, gdzieś widziałem zdjęcie głośniczków w Sorce, najtańszy badziew firmowany ich logo i tyle, w sumie wstyd, że się pod tym podpisują.
W Cantonie była przestrzeń (po odpowiednim konfigu) tu jest płasko i brak szczegółów. Jak ktoś przesiada się z wersji standard z innego auta to pewnie dźwięk mu się spodoba. natomiast jak ktoś słyszy coś więcej niż to, że gra, to zawód na całej linii.
W Cantonie była przestrzeń (po odpowiednim konfigu) tu jest płasko i brak szczegółów. Jak ktoś przesiada się z wersji standard z innego auta to pewnie dźwięk mu się spodoba. natomiast jak ktoś słyszy coś więcej niż to, że gra, to zawód na całej linii.
-
- Posty: 173
- Rejestracja: 06 paź 2018, 15:32
- model samochodu: Kia Sorento IV HEV XL + CP1 + MET + SRF + HAK
Kia Picanto III 1.2 AT X-Line + AEB + NAV + SMK + MET,
Toyota Corolla TS XII 1.2 Turbo Comfort + Tech + MET
Re: Dodatki do Sorento IV
Ja wrzucałem swego czasu zdjęcia głośników podczas wymiany na coś poważnego wraz z wytłumieniem drzwi i tapicerki. Zamieściłem też swoje spostrzeżenia po wymianie.