Cześć,PawelP pisze: ↑08 maja 2022, 20:11 Cześć,
samochód: Ceed III SW 1.5 T-gdi manual, rocznik 2021, przebieg 15,5kkm.
Dzis po dłuższej jeździe (200 km autostradą) zaobserowalem zjawisko szarpania podczas przyspieszania. Najpierw myślałem, że to jednorazowy wybryk, niestety pojawił się na stałe (podczas kolejnych 200 km efekt się powtarzał). Co się dzieje - podczas przyspieszania na biegach raczej 3-6, z obrotow ok. 2-2,5k/min., przy wciśnięciu gazu do dechy lub do pierwszego oporu pojawia się szarpanie, jakby chwilowe przerwywanie przyspieszenia, trwa to ułamki sekundy. Czasem jest to jednorazowe, a czasem jest to seria szarpnięć. Lekkie odpuszczenie gazu rozwiązuje sprawę. Szarpanie pojawia się jednak przy niemal każdej (2 na 3) próbie dynamicznego przyspieszenia.
Co to może być? Soft? Coś z turbo? Wtryski? Przepustnica?
Na serwis będę się umawiał na koniec tygodnia, oczywiście dam znać co zdiagnozowano.
Pozdr.,
Paweł
wczoraj odstawiłem samochód do serwisu, dziś rano odebrałem. Przyczyną opisanych objawów była awaria cewek na 1 i 3 cylindrze (cewka nr 3 była "mocno zepsuta", a nr 1 wykazywała pierwsze symptomy awarii). Naprawa została wykonana w ramach gwarancji. Co ważne - gwarancja na cewki ograniczona jest do 30kkm (do pierwszego przeglądu mechanicznego), a bieg okresu gwarancji dla nowych cewek nie jest "resetowany" - tzn. wciąż obowiązuje 30kkm przebiegu samochodu. Cena cewki w serwisie to ok. 470 pln brutto, nie znam kosztu wymiany. Wymiana na tańsze cewki poza serwisem jest możliwa, ale ewentualne szkody wynikające z ich awarii wyłączają gwarancję elementów silnika przez tę awarię uszkodzonych.
Serwis zna problem cewek - została opracowana procedura diagnostyczna, nie ma jednak akcji przywoławczej, ani też zapobiegawczej wymiany cewek przy najbliższej wizycie w serwisie. Czyli - jak się komuś posypią przed 30kkm, to ma wymianę w ramach gwarancji, a jak później - to płaci.
Na dzisiejsze popołudnie zaplanowałem usunięcie z klapy bagażnika naklejki "7 lat gwarancji".
Pozdr.,
Paweł